A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ez a dolga, de mivel a 3 mp-es indítózást még a haldokló akksi is bírja, nem tűnik fel, hogy xar - mert beindul, és utána persze visszatöltődik.
De ha valami gebasz van a motorral, rajta felejtett fogyasztó, kifogyó benzin, beázott gyertya, stb. akkor általában 1ből kiderül, hogy az akkut is cserélni kell(ett volna még tavaly :D)
Valószínűleg igazad van, de a f.szom se viszi méregetni az akksit rendszeresen egy szakihoz. Egyrészt idő, másrészt pénz, hiszen ingyen senki sem dolgozik - hacsak nem veszel nála egy új telepet. Átlagnál kicsit többet törődő user max feszültséget mér, ellenőrzi a töltési feszültséget, ráteszi gondozó töltésre a telepet. Többet nem tesz, max egy multimétere van, de nem tud terheléses mérést csinálni, stb.
"Legtöbben ott tévednek, hogy "hiszen még indít"."
Hiszen lényegében ez a dolga. Ha beindult a motor, akkor egy-két kivételtől eltekintve (pl. 1150 széria fékrendszere) már nem okoz problémát a gyengülő akksi.
A lényeg, hogy - divatos kifejezéssel éljek - "nem felhasználóbarát" ez a fajta elhalás. Valamiért a nem gondozásmentes akksin az ember érezte, hogy már kezd lejárni.
Ezeknek a hirtelen döglő akksiknak is van ám azért előjele, csak átlag júzer nem veszi észre. Az akksi kapacitása folyamatosan csökken. Ha merítesz egy akksit, akkor az eleinte kb. lineárisan merül, és valahol 10,5 V környékén bezuhan. Ahogy öregszik egy akksi, ez a lineáris szakasz lesz egyre rövidebb, és a végén, a még látszólag jó akksi egyszer csak eléri ezt a bezuhanó szakaszt. Ekkor van az, hogy "tegnap még jó volt" Nem volt jó. Sok akksit mértem az utóbbi időben. Úgy általában mindet, ami kezem ügyébe kerül. Átlagos tapasztalat, hogy 2-3 éves akksik 50% környéki állapotban vannak, mérettől függetlenül. 4-5 év környékiek kezdenek közeledni ehhez a bezuhanós szakaszhoz. Ez az átlag. Természetesen ennél hosszabb, és rövidebb élettartamú is van. Az agm-ek, amik normális járműből származnak, általában hosszabb élettartamúak. Általában. Viszont az agm-eknél is jól mérhető a romlás az idő előrehaladtával.
Régebben volt egy olyan szériánk, hogy két egymást követő évben Bolzano-ban kellett BMW meg Suzuki szervizt keresni. Egy RT-re hátsó gumi kellett, egy V-Strom-ra meg fékbetét. Tulajdonképpen alig volt drágább mint itthon. De mire megtaláltuk a szervizt, felvették, megcsinálták, az idő fájt nagyon, amíg motorozhattunk volna! Jobb itthon kicserélni amit kell...
Egyre jobb gépek vannak a seggeink alatt - mindegy, hány kereke van -, mégis a technika oda jutott, hogy a hirtelenhaláltól fél az ember...
Pedig a technika többnyire korábban az őt ismerő felé küldött jeleket, hogy valami nem kerek. Miért változott ez meg?
Ha az akkut nézem, mégis csak jobb egy olyan telep, ami szép lassanként kezdi eldobni az erőt, mint az, ami egy normál indítási előzmény után egy óra múlva már kakukk.
A látókörömben 2 héten belül két akksi is eljátszotta ezt; az egyik az öcséméknek eladott autónkban (3,5 éves Banner) előző nap minden rendben, reggel már zéró, a másik a fiamékkal cseszett ki majdnem síelésre indulván; induláskor OK volt minden, a Camponánál már meg se nyekkent...
Nyáron egyébként a mocimban is ugyan ez volt, semmi előjel, rendben forgatja az önindítót, másnap ráadom a gyújtást, egy halk pukkanés, és vége (alaphelyzetben 12,6 V, terhelés alatt 5 V alatt).
Senkit nem akarok arra rábeszélni hogy a végletekig használjon egy akksit. Azt mindenki döntse el hogy mit vállal. Inkább arról szólna hogy esetleg távol az otthontól váratlanul bajba jutunk.
Volt túratárs akinek hirtelen akkuhalál vetett véget majdnem a sikeres hazatérésnek. Egy 44Ah-s jobb pozitívos autóakkut tudtunk fellelni egy bevásárló központban hétvégén. Épp ilyen járt az autójába is. Tettünk rá akkusarukat, majd bikakábellel rákötöttük az eredeti kivezetésekre csavaros rögzítéssel, szig szalaggal szigetelve. Az akksi műanyagzacskókba került, majd jobb híján helyet foglalt a hátsó dobozban csomag átrakás után.
Arra tökéletes volt hogy a hátralevő 300-350km-en jó szolgálatot tegyen és megnyugtatóan, biztonságosan haza tudjon jönni velünk. Nagyjából egy óra ment el az átépítéssel, gyors evés-ivással. Vagy várhatott volna míg hazaérünk, visszautánfutózunk érte, hazavisszük.( Alap hogy senkit nem hagyunk ott, akkor sem ha a mi felhőtlen motorozásunkat el is rontja.)
Meg persze hallgathatta volna hogy milyen f.stalicska gépe van annak, aki motort trélerrel visz haza túráról....
Talán évekig, és azoktól akik a háttérről semmit sem tudtak, ott sem voltak, csak hallották hogy valaki mondta valakinek, aki látott valamit a facén stb....
Mellesleg hétvégén úgy néz ki hogy kezdhető a szezon! Ha a meteorológus nem mondott túl nagyot...
Látszik, hogy tél van. Azon vitatkoztok, hogy egy 14.000 Ft-os 5 éves aksi cseŕéje a fontosabb vagy nem.kell a csere, majd trailereztek. Csak számold hozzá, hogy elcseszheted ezzel más szórakozását is.
OK, ez megy az ETZ-nél, meg talán az én majd' 20 éves boxeremnél is - de mi van a mai, elektronikával telexart új motoroknál? Ott lehet, nem mész gyengélkedő akksival, mert 1ccerűen letilt, oszt' szeva.
Nekem se szimpi ez az eljárás, de tartok tőle, már csak ez van.
Nem tudom, az új GS-be milyen akkut cserélni, de az én 1100S-embe nem nagyon menne az út mellett, annyira szét kell szerelni hozzá :((
Próbáld ki. Nekem eddig OK volt. Igaz savas akksi van bent az AGM helyett, ennél fokozatosabb a leépülés hacsak nem lesz cellazárlat. A generátor beindulás után "ezerrel" elkezd tölteni, amíg forgásban van lesz áram, mindennek mennie kell. Biztosan nem fogom a világ végéről sem Kupecet, sem másokat ilyesmivel háborgatni , főleg nem a motort kocsikáztatni a Hondások legnagyobb örömére.
Persze én hiába is nézném a karomat mert a telefonban mentettem el a Kupec számát. Mást ugyan tudnék nézegetni a karomon, de ez más téma. Bocsi, nem akarlak bántani, de nem lehetett kihagyni.
Az első emberlakta helyen kerítek bele egy akksit. Ha esetleg otthon halna be, akkor vagy a fűnyíró trakiból, vagy a jetskiből lesz rögtön donor, ugyanis mindkettőben ugyanaz a méret van gyárilag mint a motoromban. Ebből csak azt akartam kihozni hogy elég könnyen pótolható akár kisgép, akár vízisport boltból, ha esetleg a motorosbolt "gyengélkedik".
Mindenki azt csinál amit akar meg amit tud, szokta mondani egyik barátom. Én megpróbálok azért segíteni mindenkin, párszor már visszakaptam.
Ha mondjuk motorozáskor a csapatban van egy ugyanilyen akksi akkor szerinted mi fog történni bikázáskor?
Annyi hogy tulajdonképp az akku "kihelyezésre" került. Tulajdonképper meghosszabbítod ezáltal az akku vezetékeit. A bikázásnak működnie kell bármilyen 12V-os akksival amely legalább akkora indító áramat ad amely képes megforgatni a motort és a gyujtógyertyák képesek megfelelő szikrát produkálni.
Az modern autók is igen komoly elektronikával vannak ellátva, egyik gyártóról sem tudok hogy tiltaná a bikázást. Vannak típusok amelyek az akku gyengülésekor a világítást felvillantják figyelmeztetésül. Az akku ettől függetlenül még elmegy akár fél-egy évet is.
Én a "szívató" kart szedtem szét, és annak rendje-módja szerint repült is ki belőle a rugó meg a kis golyó. Hát persze,hogy nem találtam meg őket, egy villanykapcsolót kellet feláldoznom a rugóért, abban volt elég erős és kis átmérőjű. Golyót már nem tudom miből kukáztam.
Más.
A 4 db. negyedéves biztosítási csekket egyben kaptam meg, ezeken nem egyforma összegek szerepelnek, a szezonra érvényesek drágábbak. Hmm! Gondolom ha valaki ki akarja vonni télire a forgalomból akkor kevesebbet spóroljon! Vagy mi lehet erre a magyarázat?
Az éves díj az rendben van, csak elmélkedek rajta.
Az ilyen jellegű reteszeléseknél a golyó éppen akkora hogy a lukba még éppen bemenjen, de ne szoruljon. Biciklis boltokban fillérekért tudsz venni különböző méretű golyókat darabra, általában collos méretben.
Ha nem sikerülne, komolyabb csapágyboltokban is hozzáférhető. A furat amibe a rugó és a golyó kerül végig egy átmérőjű. Különböző átmérőjű hajlított drót darabokat lukba próbálgatva nagyjából meghatározható a szükséges golyóátmérő ha nem tudunk rámérni a furatra.
De írod hogy a rugó megkerült - a rugóátmérőnél kicsivel nagyobb golyó fog kelleni - mérd, vagy próbálgasd hogy mekkora legyen a golyó átmérője. Egy ilyen biztosításnál 1db rugó és golyó szokott lenni, a golyó alá téve a rugót.
Köszönöm Eko! Egy parányi rugót találtam a hengeres részben, az benne maradt. Van még egy kb. 3mm átmérőjű kúp formájú lyuk úgy 90 fokra ettől, lehet, hogy 2 db rugó és golyó volt benne? Még egy kérdés, a golyó átmérője mekkora, mert orvosolnom kellene az ügyetlenségemet!
Sziasztok! Segítséget kérek! Ma a téli karbantartás keretében kicsit foglalkoztam a masinával (1100Rt) és a képen látható szabályozó egység tekerős "kupak" részét levettem, mivel a rögzítő csavar alatti alátét rozsdásodni kezdett. Gondoltam újrafestem. Ahogy lehúztam, valami önálló életre kelt és úgy elugrott, hogy nem találtam meg. De tulajdonképpen így azt sem tudom mit kellene megtalálnom, vagy hogy néz ki? Ha van infótok legyetek szívesek segítsetek! Köszönöm!
A lelkem mélyén felkészültem az elfogadhatatlanra :-D :-D , van nálam egy ilyen szerkezet : https://www.dino-kraftpaket.de/powerbank-9000mah-mit-starthilfegeraet-12v-400a.html, az elmult szezonban a barátom Banditját kb 8x indítottuk el ezzel, amíg találtunk egy akksiboltot, ahol a megfelelő barabot megvettük. Azt nem tudom, hogy mi volt a probléma (töltés volt), de már a műszereket sem kalibrálta gyujtásnál. Kipróbáltam a kedvesem Tiguanján, működött! (mondjuk a sajátomon nem mertem...535d :-D :-D )
Ha jól értem amit írtok, speciális akksihalál esetén ez nem megoldás? Nem akarok kárt okozni, ezért érdekel amit írtok, de elektronikai-analfabéta vagyok.
Ekowob: mikor használhatom ezt a kütyüt és mikor nem? Vagy ezt ennyire faékszerűre nem lehet leegyszerüsíteni?
Jól látod: akksi halál ellen nem véd. Tök fölösleges bikakábelt cipelni magunkkal.
Ès egy "jó" bikázással még a vezérlőt is átküldeni a másvilágra.
Az elektronika lelkéhez nem értek. A 2002-es hayabusát a 3 fordítást tudó szar akksi is beindította, vagy kis lejtőn be lehetett tolni.
Tavaly tavasszal segítettem egy csapat GS-esnek, ahol egy vizes GSA megállt menet közben. Az akksija tekert, mégsem indult. Hülyének néztem a tulajt, hogy akksi halálra esküdött. Vettek bikakábelt, tekertették úgy is szépen, mégsem indult. Vettek egy autó akksit, arról sem indult bikázva. Végül erőltette a srác, hogy szerezzek neki egy új akksit. Bár szerintem nem akksi baja volt, szereztem neki egyet. És az új akksival pöccröff indult. Ma sem értem igazán a dolog lelkivilágát, de igaza volt a csókának.
Szóval a kérdés, hogy biztos kihúz-e a szarból a bikakábel egy védett elektronikájú modern vason?