Keresés

Részletes keresés

MBman Creative Commons License 2007.07.25 0 0 2119

Setra: "... a legújabb 400-as sorozat első és egyben legnagyobb tagjai, a TopClass turistabuszok 2001-es bemutatása után az alacsonyabb ComfortClass távolsági kivitel csak 2003-ban váltott 300-ról 400-ra, míg a MultiClass intercity kilenc különböző változata továbbra is - 2005 végéig - a 14 éve bemutatott arculattal kerül piacra."

 

Magyarul találkozhatunk még 2005-ös évjáratú 3..-NF-el vagy 3...-UL-el? Ha igen, ezek még valószínűleg német gazdáikat szolgálják. Két-három évig még biztos kerülnek hozzánk ilyen kocsik.

dbbuszos Creative Commons License 2007.07.24 0 0 2118
Apropó a 2 új Volvo buszotokat illene már egy pár szép képen megörökíteni, mert már mindegyik Volánost lefotózták jó minőségben csak a tieteket nem.
Előzmény: MBman (2117)
MBman Creative Commons License 2007.07.24 0 0 2117

A zalai Rába Premierekre utólag szerelték fel a sofőrfülke klímákat, igaz?

 

A Volvo-s képeket nézegetve láttam, hogy más volán új 7700A típusoknál nincs a sofőröknek külön klíma, míg a két zalainál igen. Mi szükség lehet erre? Igy takarékoskodnak, hogy csak a sofőr klímáját működtetik, a másik kettő meg csak dísznek van a busz tetején?

setra147 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 2116
Most se szeretem de kívülről jól néz ki + én nem találtam róla semmi normálisat:P:D
Előzmény: MBman (2111)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2115

Már hogyne lenne.:)

Előzmény: MBman (2114)
MBman Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2114
22-23 éves buszoknak semmi keresnivalója nincs a forgalomban...
Előzmény: dbbuszos (2113)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2113

Én elég sok képet találtam róluk. Pl. itt: http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0303/index.htm

 

Azt tudom, hogy régiek csak gondoltam jár még pár belőlük.

Előzmény: MBman (2112)
MBman Creative Commons License 2007.07.23 0 1 2112

Már rég nem láttam ilyen mercit zegen, szerintem nincsenek meg.

 

Egerszegen két rövidebb (GEP-147 és 148) csuklós, és két hosszabb csuklós GDS-671 -> IVY-410 illetve ELR-783 (helyközi) volt. Ezen kívül egy-két helyi szóló volt (pl ELR-758, GBY-317). GBY-334 zegi helyközi volt.

Kanizsaiakat annyira nem tudom, de GEP-146 (rövidebb fajta csuklós) volt helyiben, helyköziben GPL-631, meg ez, amiről képet belinkelted.

ESZ-252 és ESZ-253 keszthelyi volt, helyi festéssel.

 

Öregek voltak már, amikor idejöttek, de 10 évet kb lehúztak a cégnél. a GEP-es csuklósokról egyik honlapon azt láttam, hogy 83-as évjáratúak.

Előzmény: dbbuszos (2108)
MBman Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2111
Régebben még A pokolba kívántad az EUX-ot, most meg már képeket gyűjtesz róla? :)
Előzmény: setra147 (2109)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2110
Jó az a kis manó busz, nem?:)
Előzmény: setra147 (2109)
setra147 Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2109
Köszi szépen a képeket leköteleztél:)
Az a GHR szemét pedig meg van még nem olyan rég kitárgyaltuk h mire való...
Előzmény: dbbuszos (2108)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2108

Ne haragudjatok, hogy így egyenként rakosgattam be a képeket csak később jutottak eszembe még oldalak.

 

http://www.freeweb.hu/szeksz-busz/gal_395/eux316.jpg

 

Más: Ez a busz megvan még a cégnek? http://www.fw.hu/tavolsag/ghr837n.jpg

 

Ja és azok közül a régi Mercedes buszok már egyik sincs meg? Pl. rá és társaira gondolok: http://www.fw.hu/tavolsag/gds977n.jpg Mert régebben is nézegettem a képeket meg most is és azt mondhatom, hogy elég sok ilyen és ehhez hasonló gépe volt a Zalának.

Előzmény: dbbuszos (2107)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2107
Előzmény: dbbuszos (2106)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2106
Előzmény: setra147 (2105)
setra147 Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2105
Az EUX-316-ról ha vki tudna nekem képekt küldeni azt megköszönném:)
Ha vkinek van legyen szíves feltenni....:)
MBman Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2104

Van egy olyan sejtésem, hogy sz@r lesz visszaszokni a lövőieknek az IAB-862 "kényelmes" üléseihez a HUU után :DD

setra147 Creative Commons License 2007.07.23 0 0 2103
Köszi köszi még képeket erről a gyönyörűségről please....:D
Előzmény: kettőhatvanhatos (2101)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.07.22 0 0 2102
Szombaton a KKA 5:20-kor ind. Khelyről, 6:30-ra ér Zegre, persze Zcsány felé. Gondolom vasárnap is így van.
Előzmény: MBman (2095)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.07.22 0 0 2101
Sokak kedvence tölti hétvégi pihenőjét Zalalövőn...
MBman Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2100

Világos. Én is erre gondoltam, valószínűleg ugyazant ugyanazt csinálják a Berkhofék is, mint az Alfa, vagy az Irizar.

Úgy látszik, csinálnak MAN vázra is felépítményt.

Előzmény: kettőhatvanhatos (2099)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2099
Váltóval és elektronikával mindenképpen együtt értem.
Előzmény: MBman (2096)
MBman Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2098

Tudtam is, csak setra kollega megelőzött :)

 

Egyébként annak a 317 típusnak a tengelytávja majdnem ugyanaz, mint a kéttengelyesé, (csak 20-30 centivel hosszabb). De lehet, hogy egy E94F-nél vagy egy Alfa Regionál még rövidebb is.

Csak a hátulja tér ki jobban kanyarodásnál.

Előzmény: hármaskocsiállás (2097)
hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2097
Cseles. Akkor ezt MBman-nak tudnia kellett volna :)

Közben rájöttem, hogy nem is lehet a 8:50-es. Mert az Keszthelyen a Fő tér felé megy. A Széchenyi utcába befordulni normál méretű busszal sem egyszerű manőver, háromtengelyessel pedig valószínűleg lehetetlen.
Előzmény: setra415HD (2092)
MBman Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2096

Motort, az alvázzal, váltóval, elektronikával együtt, úgy érted, nem?

Előzmény: kettőhatvanhatos (2090)
MBman Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2095

A Keszthely-Zalaszengrót-Zeg járatot régebben egy Rába Contact csinálta. Még a viszonylatjelző táblára is ez volt írva: "Keszthely-Zalaszengrót-Zeg"

 

Ez a KKA akkor több, mint 4 órán keresztül áll zegen? Vagy van valami más járata ezidő alatt?

 

Vasárnap ez a Keszthely-Zgrót-Zeg járat nincs. Mikor jön Zegre?

Előzmény: setra415HD (2092)
MBman Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2094

"Pedig gondolom a gazdaságos üzemeltetés az egyik legfőbb szempont az elbírálásnál."

Csal az a poén, hogy ezek nem helyijáratúnak lettek tervezve, hanem helyközinek (tudtommal a tender is helyközire vonatkzott). Valószínűleg helyköziben gazdaságosbbak is lennének. Ott üt vissza a dolog, hogy ilyen erős motor felesleges egy helyijáratú buszba, csak a fogyasztást emeli. 60 km/h ig bőven elég a BKV-s volvokba szerelt kisebb motor.

Mi a véleményetek?

 

"Érdekesség az állítható kormánnyal együtt mozgó kezelõpult."

Ja, a pestiekből is ki akar szakadni a műszerfal, a kátyus utakon :)

dbbuszos Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2093
Előzmény: MBman (2089)
setra415HD Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2092

"Ez lenne az?

8:50 Keszthely-Zeg (érk.: 10:00)"

 

Nem.

 

Ez lenne az:

 

Keszthely ind.: 5:25 Zalaszentgrót érk.: 6:35

Zalaszentgrót, ind.: 6:40, Zalaegerszeg érk.: 7:30

Előzmény: hármaskocsiállás (2091)
hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2091
Kis segítséget szeretnék kérni, hogy hol találkozhatok KKA-699-cel?

Ha jól tudom:
11:40 Zeg-Hévíz-Keszthely-Tapolca-Veszprém (érk.: 14:45)
15:30 Veszprém-Keszthely (érk.: 17:15)

Mivel keszthelyi telephelyes, kell hogy legyen egy Keszthely-Zeg járata reggel.
Ez lenne az?

8:50 Keszthely-Zeg (érk.: 10:00)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2090
Egy kicsit utánanéztem és szerintem a Berkhof karosszériához a Volvo adja a motort, hasonló Berkhof kasztnis szóló kocsik vannak a Hajduú Volánnál MAN motorral szerelve. A Berkhof tehát csak felépítmény-gyártó különféle motorokkal.
Előzmény: MBman (2082)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!