Setra: "... a legújabb 400-as sorozat első és egyben legnagyobb tagjai, a TopClass turistabuszok 2001-es bemutatása után az alacsonyabb ComfortClass távolsági kivitel csak 2003-ban váltott 300-ról 400-ra, míg a MultiClass intercity kilenc különböző változata továbbra is - 2005 végéig - a 14 éve bemutatott arculattal kerül piacra."
Magyarul találkozhatunk még 2005-ös évjáratú 3..-NF-el vagy 3...-UL-el? Ha igen, ezek még valószínűleg német gazdáikat szolgálják. Két-három évig még biztos kerülnek hozzánk ilyen kocsik.
A zalai Rába Premierekre utólag szerelték fel a sofőrfülke klímákat, igaz?
A Volvo-s képeket nézegetve láttam, hogy más volán új 7700A típusoknál nincs a sofőröknek külön klíma, míg a két zalainál igen. Mi szükség lehet erre? Igy takarékoskodnak, hogy csak a sofőr klímáját működtetik, a másik kettő meg csak dísznek van a busz tetején?
Már rég nem láttam ilyen mercit zegen, szerintem nincsenek meg.
Egerszegen két rövidebb (GEP-147 és 148) csuklós, és két hosszabb csuklós GDS-671 -> IVY-410 illetve ELR-783 (helyközi) volt. Ezen kívül egy-két helyi szóló volt (pl ELR-758, GBY-317). GBY-334 zegi helyközi volt.
Kanizsaiakat annyira nem tudom, de GEP-146 (rövidebb fajta csuklós) volt helyiben, helyköziben GPL-631, meg ez, amiről képet belinkelted.
ESZ-252 és ESZ-253 keszthelyi volt, helyi festéssel.
Öregek voltak már, amikor idejöttek, de 10 évet kb lehúztak a cégnél. a GEP-es csuklósokról egyik honlapon azt láttam, hogy 83-as évjáratúak.
Ja és azok közül a régi Mercedes buszok már egyik sincs meg? Pl. rá és társaira gondolok: http://www.fw.hu/tavolsag/gds977n.jpg Mert régebben is nézegettem a képeket meg most is és azt mondhatom, hogy elég sok ilyen és ehhez hasonló gépe volt a Zalának.
Egyébként annak a 317 típusnak a tengelytávja majdnem ugyanaz, mint a kéttengelyesé, (csak 20-30 centivel hosszabb). De lehet, hogy egy E94F-nél vagy egy Alfa Regionál még rövidebb is.
Cseles. Akkor ezt MBman-nak tudnia kellett volna :)
Közben rájöttem, hogy nem is lehet a 8:50-es. Mert az Keszthelyen a Fő tér felé megy. A Széchenyi utcába befordulni normál méretű busszal sem egyszerű manőver, háromtengelyessel pedig valószínűleg lehetetlen.
"Pedig gondolom a gazdaságos üzemeltetés az egyik legfőbb szempont az elbírálásnál."
Csal az a poén, hogy ezek nem helyijáratúnak lettek tervezve, hanem helyközinek (tudtommal a tender is helyközire vonatkzott). Valószínűleg helyköziben gazdaságosbbak is lennének. Ott üt vissza a dolog, hogy ilyen erős motor felesleges egy helyijáratú buszba, csak a fogyasztást emeli. 60 km/h ig bőven elég a BKV-s volvokba szerelt kisebb motor.
Mi a véleményetek?
"Érdekesség az állítható kormánnyal együtt mozgó kezelõpult."
Ja, a pestiekből is ki akar szakadni a műszerfal, a kátyus utakon :)
Egy kicsit utánanéztem és szerintem a Berkhof karosszériához a Volvo adja a motort, hasonló Berkhof kasztnis szóló kocsik vannak a Hajduú Volánnál MAN motorral szerelve. A Berkhof tehát csak felépítmény-gyártó különféle motorokkal.