Ma leteszteltem az egyik új Volvo-t. Tény, hogy helyközi vonalra készültek, amellett, hogy háromajtósak, mindkét sorban dupla ülések vannak lehajtható karfákkal és egy fejtámlára emlékeztető valamival az üléseken. Összességében nem rossz busz, bár én a belső motorzajt hangosnak találtam és iszonyú bűzt (!) árasztottak a beépített műanyag cuccok-(vagy a kárpitok), amik viszont még nem zörögtek. Pozitív tapasztalat, hogy végig alacsonypadlós, hátul a motor melletti két ülés van csak egy lépcsővel feljebb.
Amire én gondoltam az a GKL-084-es. Az Szombathelyre jár(t) de ha olyan buszról volt szó ami csak Egervárra megy v ott telephelyes akkor bocs olyanról nem tudok semmit...:)
Setra: "... a legújabb 400-as sorozat első és egyben legnagyobb tagjai, a TopClass turistabuszok 2001-es bemutatása után az alacsonyabb ComfortClass távolsági kivitel csak 2003-ban váltott 300-ról 400-ra, míg a MultiClass intercity kilenc különböző változata továbbra is - 2005 végéig - a 14 éve bemutatott arculattal kerül piacra."
Magyarul találkozhatunk még 2005-ös évjáratú 3..-NF-el vagy 3...-UL-el? Ha igen, ezek még valószínűleg német gazdáikat szolgálják. Két-három évig még biztos kerülnek hozzánk ilyen kocsik.
A zalai Rába Premierekre utólag szerelték fel a sofőrfülke klímákat, igaz?
A Volvo-s képeket nézegetve láttam, hogy más volán új 7700A típusoknál nincs a sofőröknek külön klíma, míg a két zalainál igen. Mi szükség lehet erre? Igy takarékoskodnak, hogy csak a sofőr klímáját működtetik, a másik kettő meg csak dísznek van a busz tetején?
Már rég nem láttam ilyen mercit zegen, szerintem nincsenek meg.
Egerszegen két rövidebb (GEP-147 és 148) csuklós, és két hosszabb csuklós GDS-671 -> IVY-410 illetve ELR-783 (helyközi) volt. Ezen kívül egy-két helyi szóló volt (pl ELR-758, GBY-317). GBY-334 zegi helyközi volt.
Kanizsaiakat annyira nem tudom, de GEP-146 (rövidebb fajta csuklós) volt helyiben, helyköziben GPL-631, meg ez, amiről képet belinkelted.
ESZ-252 és ESZ-253 keszthelyi volt, helyi festéssel.
Öregek voltak már, amikor idejöttek, de 10 évet kb lehúztak a cégnél. a GEP-es csuklósokról egyik honlapon azt láttam, hogy 83-as évjáratúak.
Ja és azok közül a régi Mercedes buszok már egyik sincs meg? Pl. rá és társaira gondolok: http://www.fw.hu/tavolsag/gds977n.jpg Mert régebben is nézegettem a képeket meg most is és azt mondhatom, hogy elég sok ilyen és ehhez hasonló gépe volt a Zalának.