Számomra ez nem újdonság. A "stuttgarti" üzem elég elszigetelt, és nem terjedt el, ez elgondolkodtató... Azonmód vannak érdekes üzemek Európában, például egy keskenynyomküzű vasútvonal a kisvárosok utcáin kanyarog az autók között. Szép látvány... Volt hasonló Magyarországon is.
Hogy azért örömet okozzak, Pécsett terveznek ilyen "kétlaki" villamos üzemet, igaz, ennek a realitása a zéró felé tendál.
"Amíg Mo. összes városában nem lesz annyi rugalmasság együtt, mint Stuttgartban egyedül, addig ezekkel a közlekedési szakemberekkel nem érzem jól magam egy országban."
Akkor elég sokáig nem fogod jól érezni magad.
1972 óta tervezik a 4-es metró megépítését, és még csak most kezdik el építeni.
Ez aztán a haladás 34 év kell, hogy egy terv megvalósuljon.
Rugalmasságban Stuttgart a szint. Amíg Mo. összes városában nem lesz annyi rugalmasság együtt, mint Stuttgartban egyedül, addig ezekkel a közlekedési szakemberekkel nem érzem jól magam egy országban. Ajánlanám ezeket a képeket figyelmetekbe: http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Stuttgart/DT8/000910_DSC00054.jpg http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Stuttgart/DT8/s168-daimlerplatz2004.jpg http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Stuttgart/GT4/439-stut-mt.jpg http://www.hampage.hu/kozlekedes/TdT2003/08270165.jpg http://www.hampage.hu/kozlekedes/TdT2003/08270185.jpg http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Stuttgart/DT8/050726-37.jpg http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Stuttgart/DT8/150-waldau2004.jpg http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Stuttgart/DT8/Stuttgart3073-U2-030827-NZA.jpg http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Stuttgart/DT8/s176-hoelderlinplatz2004.jpg http://www.hampage.hu/kozlekedes/TdT2003/08270188.jpg
Csak felsővezetéket kellene kiépíteni a metro alagútban. (a metro oldalsínből kapja az áramot)
ÉS??? Probléma?
Sajnos ezt tükrözi a mai magyar mentalitás. Magyarországon el sem tudják képzelni, hogy létezik a bécsi U6, vagy a volt U2, hogy villamos az alagútban, vagy az S-bahn pályái. Sajnos, hogy ez a felfogás dominál, hogy -NEM-, és kész. Ezeket a peronbéli dolgok sem jelentenének gondot tőlünk nyugatabbra. Csak mi vagyunk ilyen szerencsétlenek.
Meg amúgy is felesleges volna.
Persze. Bizonyítsd be, hogy a Tatabányáról, Pusztaszabolcsról és Szfvárról bejáró ingázók és egyszerű utasok csak és kizárólag Budapest-Déli pályaudvarra szeretnének jönni, és a sínektől 5-10méterre már meg is van az úticéljuk!
Nem azért mert szűk. Simán beférne. Csak felsővezetéket kellene kiépíteni a metro alagútban. (a metro oldalsínből kapja az áramot) Másik promléma, hogy a Flirtnek magas volna a peron. Nem tudnának beszálni az utasok.
Abban az alagutban amiben megy a metro sose fog a vonat menni... de egy masik alagutban nemlenne rossz, de azöldek ugysem engednék mert a földalatti állatokat hogy megzavarnáa zaj meg minden:))
Érdekes? Attól függ, kinek. Sajnos a Magyaroknak igen, de külföldön (nyugatabbra) ezt már rendesen alkalmazzák. Pl: el tudnám képzelni, hogy a Győrből 14.30-kor induló Flirt a Moszkva térre menne, a 14.45-ös a Keletibe, de a 15.00-ás a Blaha Lujza térre.:)
A Stadlernek (és a Flirtnek) úgy látszik nagyon megszaladt:
Sajtószemle
A DB öt Flirtöt rendelt a Balti-tenger partjára
A szerződést 2006. február végén 5 db ötrészes Flirt szállítására írták alá. A járműveket 2007. közepétől szállítják és a 2007. évi menetrendváltozástól közlekednek majd a Rostock - Stralsund - Lietzow - Sassnitz - Lietzow - Binz vonalon. A szerződés összértéke mintegy 29 millió euró.
Az ötrészes vonatok 242 ülő- és 251 állóhellyel, alamint nagyméretű többcélú térrel (kerékpárok, kerekesszékek és babakocsik elhelyezésére) rendelkeznek. A most megrendelt vonatok 1. osztályú szakasszal és büfével készülnek, valamint teljes egészében nemdohányzóak. (Forrás: Stadler sajtóközlemény, 2006.03.25.)
Sajtóközlemény
Szenzációs exportsiker a Stadlernél: 64 darabos FLIRT
megrendelés Algériába
Budapest, 2006. március 23. – Algéria Szövetségi Vasúttársasága (SNTF) 2006. március 18-án bejelentette, hogy a Stadler Bussnang AG (Stadler) nyerte meg a 64 darab elővárosi villamos motorvonat szállítására kiírt közbeszerzési tendert. Az SNTF 64 darab négykocsis FLIRT motorvonatot vásárol mintegy 102 milliárd forint (600 millió svájci frank) értékben. A motorvonatok szállítása 2008 második felében kezdődik és várhatóan 2010 végéig tart.
Algéria Szövetségi Vasúttársasága 2005 nyarán írt ki nemzetközi tendert 64 elővárosi motorvonat szállítására. A beérkezett pályázatokból az SNTF az Algír elővárosi vasúthálózatában üzembe helyezendő villamos motorvonatok gyártására és szállítására a Stadlert Bussnang AG-t választotta. A Stadler által kínált FLIRT vonatok ezúttal is erős versenytársakat utasítottak maguk mögé. Ezzel a megrendeléssel a Stadler 2002 óta összesen 244 db FLIRT motorvonatot értékesített Svájcban, Németországban, Magyarországon és most már Algériában is.
Peter Jenelten, a Stadler Rail Group értékesítésért és marketingért felelős alelnöke az újabb nemzetközi tender megnyerésével kapcsolatban elmondta: „Ez a Stadler Rail Group történetének eddigi legnagyobb egyszeri megrendelése, amely jól érzékelteti a társaság nemzetközi versenyképességét. Termékeink fejlesztésekor mindig a vasútüzemeltetők és az utasok igényeit állítjuk a középpontba, ezért a FLIRT vonatok kialakítása és modularitása tökéletesen megfelel a modern elővárosi vasútközlekedéssel szemben támasztott piaci követelményeknek.”
Az SNTF-fel kötött szerződés 2006 közepén lép életbe. A 64 FLIRT motorvonatra vonatkozó megrendelés összértéke mintegy 102 milliárd forint (600 millió svájci frank). A megrendelés a szállításon túl cserealkatrészek és egy szimulátor szállítására, továbbá műszaki támogatásra és a vonatok 10 éves karbantartására is kiterjed. A járművek gyártása teljes egészében Svájcban valósul meg. A megrendelés teljesítése 1 millió munkaórát vesz igénybe, amely az alvállalkozók időráfordításával duplájára nő. Az SNTF-nek szállítandó 4 FLIRT vonatból álló szerelvények nagyobb utasközönség kiszolgálása esetén egyenként akár 4000 személyt is szállíthatnak.
Stadler Bussnang AG
A Stadler Csoport
A sínjárművek ügyfélspecifikus megoldásainak rendszerét kínáló Stadler Rail Group két németországi telephelye, a berlini Stadler Pankow GmbH és a bajorországi Stadler Weiden GmbH mellett, a svájci Stadler Bussnang AG-ból, a Stadler Altenrhein AG-ból, a Winpro AG-ból, valamint 2005 decemberétől a Stadler Trains Magyarország Kft-ből áll. A vállalatcsoport összesen több mint 1400 munkatársat foglalkoztat. A Stadler Rail Group legismertebb járműcsaládjának tagja a világszerte sikeres GTW csuklós motorvonat (391 értékesített szerelvény), az RS1 típusú Regio Shuttle (354 értékesített szerelvény) valamint a FLIRT típusú motorvonat (244 értékesített szerelvény). A berlini Stadler Pankow a Wariobahn termékcsaláddal (159 értékesített jármű) és az újonnan kifejlesztett TANGO-val (6 értékesített jármű) sikeresen megvetette lábát a villamosok piacán. A Stadler emellett személyszállító motorkocsikat és dízel-elektromos mozdonyokat is gyárt, továbbá globális piacvezető a fogaskerekű járművek előállításában.
"A MÁV közölte azt is, hogy aláírták a Calyon-CIB-MFB banki konzorciummal a svájci Stadler cégtől vásárolt 30 Flirt motorvonat finanszírozására vonatkozó szerződést. Ezzel hatályba lépett a 30 motorvonat beszerzésére és karbantartására a MÁV és a Stadler cég között létrejött szerződés."