Keresés

Részletes keresés

konyalaci Creative Commons License 2019.02.03 0 1 66628

Nos Urak....szerintem ezt a topicot át lehetne nevezni unatkozó BMW motorosokra. Köszönöm Kupecnek, hogy megosztotta a hirdetésem. A szóban forgó BMW az enyém, Kölnben vettem egy évesen egy öregtől, akinek valószínűleg nagyon tetszett a motor, de mégis túl nehéznek bizonyult neki, a garázsban már ott állt a vadi új kistestvére.

Én vagyok a második tulaj, én ezer Km.-t hajtottam bele a nyáron, minden évben ennyit motorozok. Ez a motor pont nekem való, vasárnaponként ráülök és megyek egy órát, ennyi. Nekem nem kell LED, meg Esa, meg semmi. Én csak egyszerűen kerülök egyet néha. Közel ötven éves vagyok, pont leszarom, a sajnálkozó tekinteteket, hogy fapados a gépem.

Gondolom, hogy a szervíztörténetet le lehet kérdezni elektronikusan, nem volt még soha ennyire fiatal motorom.

Fantáziálás meg agyalás helyett nyugodtan felhívhat akit érdekel, felesleges teóriákat gyártani román meg mit tudom én milyen szervízkönyvekről, és futásteljesítményről.

És pont azért vettem meg, mert Rallye. Ennél szebb motort szerintem nem gyártottak mostanában. Csak most másként alakultak a dolgok.....

Ha még bármilyen információra szüksége lenne valakinek hívjon nyugodtan.

Előzmény: A_Kupec (66621)
Bartolini Creative Commons License 2019.02.03 0 0 66627

Lehet tovább nyújtózkodott mint a takaró ért hogy megvegye álmai motorját,túracsomagra már nem futotta.Most meg ki akar szállni némi buktával és beéri egy 1150gs-el.Nem túl jó filozófia.

Előzmény: Yossa.rian (66626)
Yossa.rian Creative Commons License 2019.02.03 0 0 66626

Hát a fene tudja. Valaki megvesz 5M-ért egy motort újonnan, de még a markolatvédős alap túra csomagot sem veszi meg rá, aztán meg rá egy évre eladja és 1150GS-t beszámít. Számomra ez érthetetlen..

Előzmény: ekowob (66625)
ekowob Creative Commons License 2019.02.03 0 0 66625

"Nem tom ennek ki a célközönsége"

 

Akik olcsón akarnak BMW-t venni. Nem a tudásáért veszik hanem mert BMW-t akarnak.

Előzmény: Yossa.rian (66622)
Yossa.rian Creative Commons License 2019.02.03 -1 0 66624

Ja.. Szervizkönyv egy darabig romániai, utána magyar, aztán horvát bélyegzős. Biztos a km is stimmel..

Előzmény: Yossa.rian (66623)
Yossa.rian Creative Commons License 2019.02.03 -2 0 66623

Azt meg valahogy nem írja, hogy magyarországi lenne. Ha meg külföldi, akkor nem sokat ér a szervizkönyv, meg "első tulaj".

Előzmény: Molnar_Nobby (66620)
Yossa.rian Creative Commons License 2019.02.03 0 0 66622

Ebben egyetlen értelmes extra sincsen. Rallye csomag: fényezés, fekete blokk, cross ülés. Egyébként full fapad. Sem markolat fűtés, sem menetprogramok, sem LED, sem aktív futómű.. Nem tom ennek ki a célközönsége, hosszú távú túrázásra nem előnyös, terepre nehéz is, drága is.

Előzmény: A_Kupec (66621)
A_Kupec Creative Commons License 2019.02.03 0 0 66621

Ez elég jó vételnek tűnik. A facsés csoportba berakta a tulaj, hogy alku nélkül 4.6-ban vihető :

 

https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/r_1200_gs/bmw_r_1200_gs_rallye-13532932

Molnar_Nobby Creative Commons License 2019.02.03 0 0 66620

Szabad értetlenkedni?

https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/r_1200_gs/bmw_r_1200_gs_pro_r12w-13627525

 

Beikszeli az extralistában a dobozokat, azokkal fotózza a motort, majd a leírásban közli, hogy a doboz nem képezi az ár tárgyát. Okos. 

De úgy írja, hogy az extrák nélkül értendő az ár, majd ott felsorolja a küllős felnit, a gyorsváltót, fényezést!!! és az ESA-t is.

Tehát ha valaki nem akarja megfizetni, akkor ezeket kiszereli-lecsiszolja, vagy mi? Esetleg találjam ki, mit szeretne a költő és hány éves a kutyája?

 

 

 

 

mlas45 Creative Commons License 2019.02.03 -1 1 66619

OFF

Sok évnyi BMW-zés után képbe került, hogy esetleg Skodri legyen az utód :) A terv Octavia 190 lovas benzines, DSG-vel. Hasonló teljesítményt és méretet a BMW-nél kb. 2x ennyiért kapnék - és max. 4-5 év a cél, utána úgyis villany jön.

Csakhogy egy ismerősömnek sincs Skodrija :( beülve a szalonban nem látszott rossznak, de hogy viselkedik út közben? Milyen zajosan fut? Mennyire strapabíró? Zörgések? stb. Elviszek majd egyet próbálni, de az sem elég sokra, egy rövid próbaút...

Vagy olvassak Skoda topicokat?

ON

Előzmény: Gadgetfan0 (66618)
Gadgetfan0 Creative Commons License 2019.02.03 -4 3 66618
Az hagyján, megint olyan nickje van, amit még nem tiltottam.
Előzmény: Lbx (66617)
Lbx Creative Commons License 2019.02.03 0 0 66617

Vettél egy 1200R-t?

Előzmény: HorváTH 69 István (66616)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2019.02.03 -4 0 66616

Köszönöm az infót !

Előzmény: Stefi76 (66614)
Atomix1 Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66615

Hamvasat ,Mortoff köszönöm marad a szakember!!

Stefi76 Creative Commons License 2019.02.02 -2 1 66614

Üdv!

 

Ha megengeded én ezt ajánlom:

 

https://www.olaj24.hu/index.php?tpl=product&prID=17442

 

A Motorex az AC Schnitzerrel közösen fejlesztette, direkt a Boxer BMW-khez. Egy próbát megér. Elérhető 5W-40-es viszkozitással is, de azt inkább a "vizesekhez" ajánlják.

Előzmény: HorváTH 69 István (66609)
T1OK3 Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66613

Ez a táblázat csak -20 oC -0 oC -ig tájékoztat. 

Előzmény: HorváTH 69 István (66609)
micRT Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66612

Lesz idén a TC-6 matt. Nekem az most a kedvenc.

Előzmény: nagykunsági (66610)
gesszti Creative Commons License 2019.02.02 -2 2 66611

Bocsánat, nem ragaszkodom semmihez. Nekem mindegy, hogy mit hisztek. Vedd úgy, hogy csak elmeséltem, hogy én miket mértem, és tapasztaltam.

Előzmény: Lbx (66603)
nagykunsági Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66610

Ha esetleg lesz egy jóárasított forrásod, lehet én is befizetnék egyre. A TC6-al szemezgetek. 

 

Addig meg eljárok a C4-el :)

Előzmény: hamvasat (66594)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2019.02.02 -4 0 66609

R1200R ( 2007 )  Ti ebböl a táblázatból mit olvastok ki ? Külömböző viszkozitású olajakat ír ugyanolyan hömérsékletre , egyforma viszkozitást külömböző hömérsékletre , meg úgy álltalában , nem is ír 20W-s olajat , pedig elvileg ugyanaz a blokk , mint az RT-ben .

 Akkor most melyiket kell itthoni körülmények melett tenni bele ?

muszak01 Creative Commons License 2019.02.02 -4 1 66608

A tesztekből számomra az derült ki hogy az akku kapacitása (energiatároló képessége) kb. ötödére csökkent.   Egyszerűbb szemléltetéssel:van két ugyanakkora erő kifejtésére alkalmas emberünk. Az egyik 15 egységig tudja tekerni a kurblit a motoron, a másik 3 egységig  közel változatlan erővel. Nyilván annak van nagyobb esélye a beindításra aki tovább bírja a tekerést, több energiát tud bevinni hosszabb idő alatt. A motor részegységei üzemi állapotba kell hogy jussanak, ezáltal a motor beindul.

Előzmény: gesszti (66597)
micRT Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66607

Atilla, itt egy teszt a neotech 2-ről a C4-gyel hasonlítva. A tesztelő szerint csendesebb.

https://youtu.be/8QgPIn-c32A

 

Előzmény: hamvasat (66594)
muszak01 Creative Commons License 2019.02.02 -4 2 66606

Egy viszonylag egyszerű leírás CAN-BUS rendszerről. netről töltve:

 

"A járművek új generációja egy olyan technikai újdonsággal jelenik meg, amely forradalmasítja a járművek elektromos hálózatait. A kommunikációs eszközök szükségessége miatt a jármővekben egyre több elektromos vezeték jelenik meg, amelyek összekötik az érzékelőket akár több eszközzel is. A vezetékek számának növekedése megemeli a gyártási költségeket és azok beépítése sem problémamentes. Ezen problémák megoldására fejlesztették ki a CAN (Controller Area Network) rendszert.

A CAN egy olyan programozott adat-kommunikációs soros bus, valós idejő alkalmazásokhoz, amely az autóipar számára készült a Bosch és az Intel közös fejlesztése nyomán. Mint szinte minden mezőbus, a CAN is OSI-7 típusú modell. A CAN megfelel az ISO 11898 szabványnak.

Mind a mai napig, a járművek többségében egy elektromos vezeték csak egyetlen funkciót tölt be: egy bizonyos eszközhöz vezet vagy információt ad, illetve fogad.

Az új modellekben a hagyományos elektromos hálózatok elérték fizikai határukat a karvastagságú vezetékkötegekkel és két és fél kilométeres vezetékhosszal. Elég csak arra gondolnunk, hogy milyen egy autó felszereltsége: elektromosan főthető hátsó üveg, elektromos ablak, központi zár lopásgátló-rendszerrel, nyolc elektromos állítási lehetőség és két memória-eszköz minden ülésen. Mindez több mint 50 kábelt jelent minden ajtóban, amely beépítése sem egyszerű feladat, nem is beszélve a rendszer megbízhatóságáról.

Ahelyett, hogy egyetlen elektromos vezetékhez egyetlen funkció tartozna, a CAN „multiplex” hálózati kapcsolatot használ, amely több központi vezetéket köt össze és nagymennyiségű információ áramoltatását teszi lehetővé, és csak egyetlen vezetéken keresztül irányít (nevezik még „adatinformációs bus”-nak is). Mindezt a „soros” adattovábbítás teszi lehetővé: ez a vezeték képes egymillió „bit” információt továbbítani másodpercenként, amelyet az autó különböző pontjain elhelyezett mikroszámítógépek dolgoznak fel.

Egy ilyen rendszerrel, az autó működtetéséhez elegendő lenne 4 kábel: földelés, egy input (adatbeviteli) akkumulátor-feszültséggel, és kettő jeltovábbító vezeték. A CAN egyik legfontosabb előnye, hogy több központi vezetéket is összeköt azért, hogy koordinálja egyrészt a közös funkciókat, amelyek rövid idő alatt információt cserélnek, másrészt a kapott és helyesen beolvasott információk megerősítését és a hibák jelzését. A CAN BUS úgy áramoltatja az adatokat, hogy a fontosabb információk elsőbbséget élveznek."

 

 

Ezt már csak én teszem hozzá :Olyan szintű az alkalmazása, hogy már egyszerű kapunyitókban, riasztórendszerekben is felhasználásra került . 

A  hex ezcan (vagy egyéb alkalmazás)  a hálózatra történő kapcsolódáshoz-kommunikáláshoz szükséges. Számítógéppel tudod beállítani-módosítani a kapcsolódásokat, funkciókat. Tulajdonképp programozol. 

Előzmény: hamvasat (66599)
hamvasat Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66605

Mortoff!

 

Egy vicc jutott erről eszembe.

 

-Hé haver, te hány szexpozitúrát ismersz? Mert én 100at.

-Hát én csak egyet, a misszionáriust...

-Ja...akkor 101et ismerek...

Előzmény: Mortoff (66601)
Hozo62 Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66604

Nem volt semminek a végén! Előtte nap nyugodtan méregethetted  volna, semmi jelét nem mutatta volna hogy másnap vége! Egyébként 1éves akku volt.

Előzmény: gesszti (66597)
Lbx Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66603

Milyen nagyobb fogyasztóra gondolsz? Magam egyre tudok gondolni, mégpedig a ködfényre, vagy utólagosan felszerelt kiegészítő fényekre. De ezek is - főként utóbbiak - egyre inkább ledes fényforrások, csekély energia-igénnyel. Egy GPS, vagy telefontöltő sem vesz fel számottevő plusz energiát. A fényszóró már a kulcs elfordításakor felkapcsol - az indítás előtt, majd az indítás idejére átmenetileg levett feszkót követően azonnal - és azonnal terheli az akksit - emlékeim szerint 2004 óta él a szabály, hogy csak automatikusan felkapcsoló tompítottal lehet motorkerékpárt az Eu-ban forgalomba hozni.

 

Igazából azt nem értem, miért ragaszkodsz ahhoz, hogy az akksi nem minden előjel nélkül adja meg magát? Ha nem méred, nem teszteled, miközben a motor jó állapotban van, és könnyen indul, akkor nem veszed észre az akksi problémáját. Reggel indít, 1,5-2 óra múlva már meg se nyekken. Ráadásul a mérés sem házilagos feszmérés, hanem komolyabb célműszeres játék...

Előzmény: gesszti (66596)
ekowob Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66602
Van nálam egy ilyen akku most, ha gondolod játszhatsz vele.
Amikor jó, akkor önindítóval el lehet menni a sarokig. Aztán egyszer csak nem jó és a visszajelző K sem gyulladtak fel aztán 3-4 nap után egyszer csak megjavul.
És hidd el nem ritka eset..
Előzmény: gesszti (66598)
Mortoff Creative Commons License 2019.02.02 -1 0 66601

"Ezen felül lehet --szerintem igénytelen-- módon úgy bekötni, hogy az akksira kötöd egy relével, amit az ülés alól vett kapcsolt + helyez fesz alá és a kormányra szerelt kapcsolóval kapcsolgatod. Így nem tudod rajta felejteni."

 

Azért -ezen és a hexezcan-on kívül- van harmadik út is. ;) Megvesz minden gyári kiegészítőt és felrakja, vagy felrakatja.

 

https://bmwalkatresz24.hu/bmw-r-1200-gs-0a01-0a11-k50-2012-0a01/specialis-tartozekok-motorkerekpar/vilagitas-1?bt=105866

 

 

https://bmwalkatresz24.hu/bmw-r-1200-gs-0a01-0a11-k50-2012-0a01/specialis-tartozekok-motorkerekpar/vilagitas-1?bt=105822

Előzmény: hamvasat (66599)
hamvasat Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66600

Gesszti!

 

A viszonylag ritkaságra:

 

Több beszámoló is volt itt hirtelen akksihalálról. Nem is kevés. Lehet, hogy egy jó része kiszűrhető lett volna, de vannak azok az esetek is szép számban, ahol az 1 hónapnál fiatalabb akksi halt meg hirtelen menetközben. Én ez utóbbiból kettőt is láttam saját szememmel. Szóval nem annyira ritka ez a hirtelen verzió sem.

Előzmény: gesszti (66598)
hamvasat Creative Commons License 2019.02.02 0 0 66599

Atomix1!

 

Érdemes a "kiegészítő fényszóró" kifejezésre rákeresned itt a fórumon, sok dolgot megtudhatsz. A lényeg, hogy nem szabályos, max a megfelelő ködfényszóró, az is előírás szerint használva (ködben).

 

Ha ezek ellenére akarsz, akkor pár szó:

 

Én most vagyok a projektben benne. Mivel a gs Lc canbus rendszerű, amihez én nem értek, meg nem is akartam belemókolni a villamos rendszerbe, mert garanciális a motor, én a hex ezcan elektronikát választottam (ugyanazt tudja a Denali Cansmart is kb.).

 

Ez az elektronika simán feldugható a hátsó ülés alatti RDC egységre és az akkura kell csatlakoztatni, majd lesz 4 csatornád, amit laptopról konfigurálhatsz. Nem kell külön kapcsoló, a moci meglévő kapcsolóit használja. Ezekre a csatornákra köthetsz fogyasztókat, pl. Kiegészítő fényszórók, pótféklámpa, szivargyújtó vagy usb aljzat, stb.

 

Van pár hasznos funkciója, amit a korrektség kedvéért hozzáteszek, hogy szintén nem legális a hasznosságát illetően megosztott az itteni társaság véleménye is: 

 

Pl. Fénykürtre, dudára stroboszkópózik a kiegészítő fényszóró, vagy a pótféklámpa villog hirtelen fékezésre.

 

Jelenleg ott tartok, hogy bevezetékeztem, bekötöttem, a kiegészítő fényszóró konzol elemei gyártás alatt vannak. Ha érdekel és erre jársz (Paks), szívesen megmutogatom.

 

Ezen felül lehet --szerintem igénytelen-- módon úgy bekötni, hogy az akksira kötöd egy relével, amit az ülés alól vett kapcsolt + helyez fesz alá és a kormányra szerelt kapcsolóval kapcsolgatod. Így nem tudod rajta felejteni.

 

A hex ezcan-t itt tudod tanulmányozni, meg youtubeon rákeresve:

 

Hexezcan.com

 

Üdv: hamvasat

 

Előzmény: Atomix1 (66595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!