JA értem ha letekerem a tetejét akkor látom meg,hogy lyukas még nem bontottam fel.Egyenlöre a szerelönek mondom hogy hajrá mert multhét óta ott van a kapám és még hozzá sem nyult.Sétálgatok csak a kertben.
Én a Kubotába, a fűnyíróba, a feleségem robogójába és az autóba is 10w-40 olajat teszek. Eddig mind jól működik. A fűnyíróba van két szezon, a robogóba is, mindkettő ki van használva rendesen.
Benzint meg, nem kapsz mást. 95-ös az teljesen jó. Ha kell, akkor ólomadalék pótlót (helyettesítőt) kell bele önteni, mármint a benzinbe. Ha magasabb az oktánszám, az nem gond, csak ha alacsonyabb.
Az, hogy el lehet vele ügyködni, attól függ, mit ügyködsz. Ha csak kapálsz 4 kapataggal, arra teljesen jó, de ebben ki is merül a képessége. Egyébként 3,5LE-s a motor. Esetleg kerekekkel felvértezve, egy kézikocsit rá lehet akasztani, némi átalakítással, így van hova feldobni a kapatagokat.
Megjöttek a gumik, most már tudom miért kerül ennyibe.
Jó minőségű, német gumi (amúgy rühellem a német dolgokat), majdnem 1 cm-es mintázat, vastag oldalfal, erős perem, bízalomgerejesztő így első ránézésre.
Kis help kéne , kaptam egy robi56 remekművet kosárban és a vezérlésnél elakadtam a főtengelyen van egy pont és ahhoz tettem a vezérműtengelyen lévő besüllyesztést , de igy nem indul , valakinek esetleg nincs róla rajz ? benzint kap mert benyás a gyertya na meg adtam neki fecsekndővel is és villám is csapkod szal' csak vezérlésre tudok gondolni .
Továbbra is úgy gondolom, hogy a regulátor lapát környékén lehet a hiba. Annak nagyon könnyen kell mozogni ahhoz, hogy a turbina felől jövő legenyhébb légáram is megfelelően működtetni tudja. Nekem egy 1987-es kiadású motorom van, (típusszáma ha jól emlékszem 110902 ez a gyertya fölött olvasható) ha nagyobb szélben kapálok, az erősebb széllökést is észreveszi a regulátor, illetve érzem a motoron, hogy a szél rá-rá segít a regulátorra. Olajozni a tengelyt nem szabad, mert a turbina tele fújja porral és beleragad.
Nálam nincs dadogás. Ha kiakasztom a regulátor kar rugóját, akkor gyönyörű alapjárata van, kézzel mozgatva a pillangószelep tengelyén levő kart szépen pörög és tartja a fordulatot.
Egyébként, mikor elsőnek sikerült életre keltenem, ugyanazt csinálta mint neked. Beindult, járt pár másodpercet, majd leállt. Beletelt pár napba mire rájöttem (köszönhetően itt a fórumon olvasottaknak), hogy kezd elnyíródni a lendkerék ékje. Csináltam bele egy másikat, s azonnal eltünt ez a jelenség.
A karbit kipucoltam én is, de nem volt rá szükség, mert nem volt benne szinte semmi kosz (pedig majdnem 10 éve be sem volt indítva). Annyi hibája volt a gépnek, hogy a hosszú állás alatt egy egér beköltözött a légszűrő alá és megrágcsálta a kábeleket :). A karbiba a membrán is viszonylag jól nézett ki, nem volt kikeményedve.
Gondolj bele, ha nincs nagygázra állitva, akkor a rugónak nincs nagy feszitőereje, ezért leregulál. Valaki itt irt az automata szivatóról, gondolom az inditáskori felpürgés meg annak tulajdonitható. De vagy a reguláció hatására, vagy pedig -és erre gyanakszom- a nem megfelelő membrán miatt nincs további folyamatos üza ellátás. És ezért is lehet a "dadogás"!! Nekm jelenleg ugyanilyen problémám van egy 3.5 BS motorral, most készülök a membráncserére.(Én például hiába adok nagygázt, akkor is pár ütem után leáll. Persze egyúttal egy karbitisztitást is betervezek, hamár a membrán miatt a karbit leveszem. Kompresszió van, néha majd leszakitja az ujjaimat, tehát ilyen gond nem lehet vele szerintem. De ha van valakinek ötlete a tünetre, szivesen venném..)
hmmm... abban a hitben voltam, hogy a pillangó szelep állását közvetettebb módon kell vezérelni....de van abban logika, amit írsz :).
Holnap megnézem, hogy mennyire könnyen jár az a műanyag lapát. Az elmúlt napokban legalább 20-szor szétszedtem, mire minden kis baját megtaláltam.
Tehát akkor amikor berántom, akkor már az alapjárati fordulaton van akkora légáram a lendkerék lapátainál, hogy a pillangószelepet a zárt állapot felé (az alapjárati ütközőcsavarig) teljesen elfordítja? Normál működés esetén nem lenne szabad berántáskor egy pillanatra felpörögnie, igaz (és ezáltal a kapákat is megforgatnia)?
derola(12630) hsz hez: A rotakapánál is hasonlólépp működik, azzal a különbséggel, hogy azt a kis lemezt, ami a karbi tartó lemezen van a légszűrőd előtt, a gázbowdennel a szükséges mértékig "behajtod a légszűrő alá", azaz a regulátorkart alapállásba húzó rugóval, ami ugyanerre a lemezre van kötve egy felsőbb lyukba igyekszel a légárammal ellentétesen előfesziteni. Igy a szabályozást végző levegő nem mindjárt, csak egy bizonyos légáram, azaz nagyobb fordulat esetén kezdi el a leszabályozást.
Tehát ennyiben nincs különbség a fűnyiróként, vagy a rotakapaként használt motorok regulálása, és az alkalmazott eszközök között.(A gázbowdennel "beleszólsz" a regulálás "erősségébe". )
Rendeltem a pótkocsira gumikat, több mint 20ezer lesz a két darab, szállítással együtt. 400*8-as méret, a típusa Heidenau 6PR 71L P30, darabja 345kg-os terhelést és 120km/órás sebességet bír, bár ez utóbbi biztos nem lesz kihasználva :)
Amit még télen vettem rá, az egy kalap ........ . , Az egyikből az első úton kiszakadt egy darab, a másik 3 hónap alatt elért.
Megint sikerült rájönnöm, hogy az olcsóbb a drágább.