Kérdés: Hol az olaj amit leengedett? Én tuti megmutatnám az ügyfélnek ha olyan gáz.
Miért öntött bele minden olajat ha látta hogy vacak ami a flakonban van. Én tuti abbahagyom már az első doboznál, de hogy mind a hármat beletegyem az ki van zárva. Valamint ezt is megmutatnám az ügyfélnek, aztán ha az ügyfél úgy látja jónak akkor teszem csak bele.
Fura.
Viszont én egy métert nem mennék vele vacak olajjal. Ha valami hitvány hamisítvány akkor csere azonnal. Mi fog kiderülni 2000 km alatt amit eddig nem tud a szerelőd. Azt mondja szar az olaj, ha igaza van akkor árt a motornak. Ha nincs 2000 km múlva akkor sem lesz jobb az állaga, vagy nem is értem mit akar megnézni?!
Történt, hogy pár hete Vinjótól rendeltem olajcsere+vezérlés csere pakkot. A szerelőmmel konzultálva egy FIAT márkaszervizben dolgozó, de otthon is szerelő emberhez vittem az autót, akinek már akkor nem tetszett a motor hangja, mikor leparkoltam a garázs elé. 5 óra múlva azzal fogadott, hogy szerinte ez az olaj nem Selénia hanem valami hígított vacak, és ami benne volt, az sem az volt, mert a kis 1 éves, 10000-km-es olajam(tuti, végig ott voltam a cserénél) szarabbul néz ki, mint amilyet valaha FIAT-ból kijönni látott, szerinte még a 30-ezres perióduson tartott autók olaja is SOKKAL kulturáltabban néz ki. Az új dobozokból pedig az egyik folyt, mikor megkaptam, de ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, de a srác szerint a Selénia olajak nem ilyen hitvány minőségű fóliával vannak lezárva, mint ahogy ezek voltak(csak tudja, naponta több 10 ilyen dobozt felnyit). A motor sokatok által hallott kerregését hozta elő, amit eddig én eddig nem hallottam, de a kertben álló, saját használatú, 110 ezret futott(az enyémben 82-van) 150-es verzióját beindítva egyből hallottam én is. Nem volt másnál minőségi kifogás eddig az olajakkal kapcsolatban, más szerelő nem panaszkodott?
Jelenleg úgy állunk, hogy 2 ezer km múlva vigyem vissza hozzá, és vegyek máshol olajat, mert szerinte ez nagyon nem volt rendben.
Félre ne értsetek, nem Vinjo-t akarom bántani vagy reklamálni, tudom, hogy ő csak összekötő, engem igazából az érdekel, hogy másnál nincsenek-e bajok, illetve, mennyire biztos a dolgok forrása? A többi alkatrész egyébként rendben volt, még egyszer köszönöm.
Lassan tényleg eljutok arra a pontra, hogy felrakom hahu-ra és veszek valami faék egyszerű, régebbi japán vagy német autót, mert kezdem érteni, hogy miért sír minden szerelő a modern autók és azok "vágyai, elvárásai" miatt.
Még nem tudom / remélem nem sok /. Az a baj, hogy 150-es motort sikerült vennem / 1000km-es 40pénzé, féltengelyt tartó bak van letörve róla-javítható- ill. az olajdekni likas.
Az enyém sajna 90%, hogy hajtókar csapágyhibás ezért nincs megfelelő olajnyomás már a hengerfejnél és azért "csörög"hetnek a hidrotőkék is.
Megválaszolom magamnak, mert utána néztem a neten. Azt találtam, hogy a hard resethez 20+ percre kell lehúzni az akksiról a gépet, a két hiba pedig el fog tűnni miután mentünk az autóval.
No én is levettem az akku sarut, de az én formám, hogy valami nem stimmel. Csak a gyors zárasat vettem le, ez a negatív ugyebár. (Mindkettőt kellett volna?)
5 percig hagytam így az autót, aztán saru vissza, trip-AB elfelejtve, dátum-idő elfelejtve, de a többi beállítás stimmelt a fedélzetiben. Az mp3 lejátszó még mindig ismétlő módon maradt, és kaptam két hibaüzenetet gyújtáskor:
Mit rontottam el?
más: nézelődtem a motortérbe, hátha látok valami olajat, egyedül ezt találtam így elsőre:
No én is levettem az akku sarut, de az én formám, hogy valami nem stimmel. Csak a gyors zárasat vettem le, ez a negatív ugyebár. (Mindkettőt kellett volna?)
5 percig hagytam így az autót, aztán saru vissza, trip-AB elfelejtve, dátum-idő elfelejtve, de a többi beállítás stimmelt a fedélzetiben. Az mp3 lejátszó még mindig ismétlő módon maradt, és kaptam két hibaüzenetet gyújtáskor:
Mit rontottam el?
más: nézelődtem a motortérbe, hátha látok valami olajat, egyedül ezt találtam így elsőre:
Végül is nullázódott minden,csak mint írtam a turbó grafikon is eltünt és nem tudtam azt hogy tán külön kell előcsalogatni valamelyik menüben.Fura is volt elinduláskor(tolatáskor) elősször hogy kis gáz adás ellenére kuplung csúsztatáskor felpörgött a motor---de hát a "régi" 1.6os bravomnál is ECU reset után is kicsit tanulnia kellett az alapjáratot legalább is ezt írták hogy ott járatni kell pár percig.
Nem vagyok autókozmetikus, de ez nem polír, ez wax! A polír az, ami a felhordásokat részben vagy egészben leszedi, mert az durván olyan mint a CIF.
A wax a fény, amit a már rendbeszedett felületre visznek fel. Ha neked van felhordott idegen anyag, akkor a gumit/műanyagot valamilyen oldószerrel minél jobban le kell szedni, ronggyal. Utána meg kell polírozni, de nem ezzel, hanem polírral. Tapasztalatom szerint minden kapható polír jó! A profik szeretik a 3M-et, de hát ez olyan mint a német autó... :-)
Ha a polírozás kész - ami segít a lakksérülés eltüntetésében, karcok eltüntetésében a lakk vékonyításával, hiszen ugyanúgy összepolírozod a felületeket mint amit a festők csinálnak -, akkor jöhet a wax, ha kell. Van egyébként színre-wax - nekem is Turtle van -, folyékony és paszta kiszerelésben. Na, azzal a végén valóban úgy kell dolgozni, mint ahogy a leírásban van. De! Érdemes az egész autót kezelni, mert nagy lehet fényben az eltérés a nem waxolt felülttel.
Egy délelőtt, közepesen megerőltető munka, minimum.
Előtte válik ki két kanyarodóság az Árpád útra. Becsatlakozik két sávon az Árpád út. Benzinkút: aki az Árpád útról jön, nincs 100 métere a belső sávból kiaraszolni a benzinkúthoz. Kanyar. A kanyar előtt egy bekanyarodó sáv tán az áruházhoz. Zebra. Kerékpárút-keresztezés, talán.
Nem ez a legindokolatlanabb hely és ahogy tisztázódtak a dolgok a benzinkút után, azonnal ott s 70-es tábla.
Ha azt nézed, akkor a bal oldali parkolóba az oszlop miatt amúgy sem lehetne normálisan parkolni, csak a jobb oldaliba. Akkor meg már miért álljon közel, így kényelmesebb neki is meg a tőle jobbra állónak is. :)