Keresés

Részletes keresés

gevike Creative Commons License 2001.02.07 0 0 62
mi az a termik? help! legalább elméletben fejlődjek, hamár a gyakorlatot kissé halasztani kell.
georg_balog Creative Commons License 2001.02.06 0 0 61
50.000,- forintos ernyö elképzelhetö hogy használható, de nem nagyon valószínü. Aki egy a kezdöknek nagyon megfelelö ernyöt szeretne, annak tudok ajánlani egy EDEL ATLAS L-t, asszem olyan 150 ezer ft. körül árulja a tulaj. Mindenképpen ajánlatos elöbb 1 tanfolyamot elvégezni, aztán venni, a tanfolyam ideje alatt ugyis kapsz. Fontos, hogy biztonságos, tehát NEM versenyernyöt kell venni, a DHV besorolás szerint 1, 1/2 illetve 2 a max megengedett, bár a 2 már ciki tud lenni. Fontos továbbá az állapot, tehát a szövet, zsinorzat stb állapota. Kell majd 1 jó beülö is, amely zakó esetén enyhíti a következményeket, egy mentöernyö, egy sisak, és olyan bakancs, amely megvédi a lábad/bokád. A bakancsot már a tanfolyamra is merem ajánlani, ismertem valakit, aki az elsö nap türt el valamilyen csontott a lábában, bár ez azért ritka.
gevike Creative Commons License 2001.02.02 0 0 60
bocsika, siklóernyőt akartam írni, nem ejtőt.
EgaMagE Creative Commons License 2001.02.02 0 0 59
Szasz Gevike.

Én rá se néznék. Vagy nagyo régi vagy nagyon rossz.
Ha szerncséd van , akkor lopott és nem udják mennyit is ér, de akkor is gatter. Kevés van az országban ahhoz, hogy a tobbiek fel ne ismernék.
Azért ne vegyél ennyiért, mert az életed múlhat rajta. Én valószinleg több ernyőt láttam mint te, de még én sem vennék az oktatóm tanácsa nélkül.
Hát ennyi.
A MagE

BZoltan Creative Commons License 2001.01.31 0 0 58
gevike, szerintem a kfki-n csak sikoernyos tema van ejtoernyos nincs.
Előzmény: gevike (57)
gevike Creative Commons License 2001.01.31 0 0 57
köszi a sok hasznos infót, a kfki ejtőernyős lapja nagyon tetszik, főleg a balesetek leírásai. Aki ezt elolvassa, legalább tudja mire válalkozik. Az apróneten már 50ezerért van használt ernyő (?). Elkerülendő vagy lehet hogy jó?
BZoltan Creative Commons License 2001.01.24 0 0 56
Nem beszelve a teljesen hetkoznapi ejtoernyos tandemugrasrol keszult videokrol amik ugye tobb ezer meteres magassagban keszulnek... :) abba meg belefer ez-az-amaz
z
georg_balog Creative Commons License 2001.01.23 0 0 55
Nem akaro rosszmájúság látszatát kelteni, de akit a légifelvételtilalom visszatartana a fényképezéstöl, kárpótolhatja magát az interneten található ingyenes és bárki számára elérhetö müholdfelvételek által. :-)
EgaMagE Creative Commons License 2001.01.22 0 0 54
Na itten megent.
A Kaptejn és Georg hozzászólása teljesen rendben is van. Én is csak azt tudom mondani, hogyi a repülés az elsődleges, és utána lehet minden mást is. tényleggg jó a nyár-esti napok langyos áramlataiban tolni az arcot a pilis csodás vonulatai fölött, de lehet ilyenkor télen is repülni. 3 dolog kell hozzá: fanatizmus, kurva jó termo ruha, és 1 szárító raktár v. 1 bazi nagy nappali ahol kiszárítod az ernyődet. Erre azért van szükség, mert az ernyő 3 halála a napsugár, a víz( berohad, vagy szétfagy) és a szöcske,sáska(kirágja a cuccost ha becsoamgolod).
A fényképezést még mindíg tiltják Mo. felett.
Ez benne van az elméleti oktatásban is. Úgy mint TILTOTT LÉGTEREK. Ezekbe tilos berepűlni, és fényképezni(Ferihegy; Taszár krt.; Pápa krt.; Kecsó krt.; tököl krt.; Szentkirály... krt.; PAKS ae.; Bp. védelmi vonal 1-5(radar és rakéta közp.)asszem még van ilyen, de nem biztos; még van 1 pár, de azok mostan nem jutnak az eszembe ( Kavinton rulez)).
Én amikor repülök, olyan érzésem van mintha 1 hihetetlen nagy terepasztalt néznék, csak a leszálláskor tudatosúl bennem, hogy Földanyánk visszavár... Még nem fényképeztem a levegőből, mert nem repülök régóta és nem vezetem olyan biztosan a verdát.
Hát mostan ennyi.
Szasz all
Az EgaMagE
georg_balog Creative Commons License 2001.01.18 0 0 53
Lazán lehet kukkolni a tájat, például nyári esti gyogyiban Ez olyan, amikor délután az ember elstartol, és naplementéig vagy még tovább a bársonyosan nyugodt levegöben 1-2száz méterrel a Pilis felett, cirkálva tekintheted meg hazánk Budapest és szlovákia közé esö részét. Én ilyenkor szeretek a legjobban repülni, szinte le se lehet szálni, annyira tart, még a pajtaajtó is repül. Nem kell annyira figyelni arra, hol az emelés. Nincs (akkora) stressz. Persze ilyenkor se illik belebambulni a légifolyosóba. Fényképezni lehet, feltéve elég magasan vagy ahhoz, hogy ne kelljen a repülésre konzentrálni.
kaptejn Creative Commons License 2001.01.17 0 0 52

Ah, ugyan! Ma mar nincs semmi ilyen KGB-s hozzaallas. Nezz korul a kfki-s oldalon a kepek kozott es maris latni fogod, hogy mik a lehetosegek. Azert erdemes a repulesre figyelni elsosorban! Egyszer takartam egy nagyot mert a geppel pocsoltem ahelyett, hogy esszel ropkodtem volna.

/Kaptejn

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.17 0 0 51
Azt én is köszönöm. Iszom a szavaitokat, és ha nem is azonnal rohanok beiratkozni meg rajongani, figyelek. Mindennek eljön egyszer az ideje.

Mennyire lehet a tájat figyelni fentről? Fényképezni mennyire lehet? Mennyire szabad? (a légifotóimról öreg építész ismerőseim azt mondták, ilyenért valaha nyakazás járt :-)

Előzmény: kaptejn (50)
kaptejn Creative Commons License 2001.01.17 0 0 50
slr

Ja, csak most latom, hogy EgaMagE-t magasztalo soraimat nem lathatja a nagyvilag:(
Szoval csak annyit irtam, hogy: Koszonom az igazan objektiv es kimerito hozzaszolast!

/Kaptejn

DonQuijote Creative Commons License 2001.01.11 0 0 49
Ezt itt nezzetek meg:
http://www.kfki-isys.hu/pg/prof/ase01.htm
itt van egy-ket alapveto info, valamint a legfontosabb: annak a nehany embernek a neve, akinek ma itthon ervenyes oktatoi vizsgaja van. Mielott beiratkozol valahova, csekkold itt le.
Előzmény: Törölt nick (44)
georg_balog Creative Commons License 2001.01.09 0 0 48
Kondi nem gond, menet közben megjön.
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.09 0 0 47
Bocsánat, ügyrendi kérdés! EgaMagE hozzászólása a 46. sorszámot viseli, a listában 48 hozzászólás látható és Kaptejn az utolsó hozzászóló. Kaptejn segíts megérteni, hogy mi történik: ugye elküldtél valamit és közben elszállt?

Vissza az ernyőzéshez: részemről még időt kérek, először a kondimat, rugalmasságomat kell rendbetennem. Addig tanulnék, úgyhogy örömmel várom a további jót itt.

Előzmény: EgaMagE (46)
EgaMagE Creative Commons License 2001.01.08 0 0 46
Na holla all. Én 2000 márciusában kezdtem el a repülést siklóernyővel. Vitorláztam. Ejtőernyőztem.Vezettem motoros gépet. ültem helikopteren, utasszállítón.Nekem a következő gondjaim voltak ezekkel.
-Virolázóhoz reptér kell, csörlő vagy gép ami felhúz. Sok pénz ( 40-50e a tanfolyam, és felszállásonként 3-6e).A "B" vizsgáig (önnálló 5 iskolakör(5-7 perc. oktató nélkűl))min. 56 felszállás kell, ami sikeres (4-es 5-ös.)kell legyen.Csak reporvosival repűlhetsz(most olyan 10e körűl lehet, és amikor én voltam , akkor 10 indulóból 3-an maradtunk a végére...).vizsgázni kell:Aerodinamika,szerkezettan,müszertan,repelmélet, elsősegély,meteorológia,tipusvizsga( Csak olyan géppel repülhetsz amire van tip.vizsgád(5-10e/gép)).
-Ejtőernyhöz gép kell, reporvosi, min 8 ugrás ami "bekötött". Ára 20-30e + ugrásonként 3-6e(magasság ,hely függv.)vizsgázni kell:Aerodinamika, szerkezettan,mteo,tipusvizsga(ismerned kell mivel ugrassz), Helyhezkötött és zajos a gép amivel felvisznek...
-Motorosgép: Min. fél milla. Amúgy megeggyezik a vitorlázóval. Több a műszertan,és bejön a rádiónavigáció is kötelezően.Elég sok helyen oktatják.Baromi zajos volt nekem és helyhezkötött(reptér).
-Helikopter: A/2-es reporvosi kell( Mint Bruce Willis a Sebezhetetlenben, csak lehetsz néha beteg is :) ). Asszem még Szolnokon a Kiliánban és Hódmezővásárhelyen a Mezőgazdaságiban oktatnak ilyet. Na meg az Oroszoknál.Ja. Ha létezik még a Jet Stream, akkor ott is.Zajos. Drága.Helyhezkötött.Kurva sok egyéb dolognak kell teljesűlnie, hogy legyen helikoptered
- Sugárhajtású gép: MALÉV és MH. Előtte kell motors vizsga, kurva sok repűlt óra, és nem árt ha te vagy IKARUSZ ( tehát még tudsz is repülni 1 kissé :) ).
- Sárkányrepülő: Ha nincs motor, akkor hegy kell. a Cuccos 40-60 kiló(két emberes).Merev sárkányszerkezetű (1 csomó duralcső). Úgy 60 körűl megy a verda. A siklószáma jobb mint a siklóernyőé, de gyorsabb a leszállás is...Egy jó sárkány 300e-nél kezdődik és használt.A zsír új cuccosok fél milla körűl vannak.A tenfolyamok 30-50e körűl vannak.Egyéb költség nincs(csak, hogy elmenj oda ahol tudol repülni jól)Buszon nem, vonaton csomagként feladva szállítható.Azt hiszem mentőernyő sincs, de ez csak tipp, mert ilyennel még nem voltam.Vizsgázni kell: Aerodinamika, szerkezettan, meteo,reporvosi. Nekem az nem tetszik benne, hogy nehéz van benne 1 csomó fém, és amikor startolsz, akkor gyakorlatilag átesésből indul a gép(nincs felhejtóerő a szárnyakon).Kevés jó felszálló van Mo.-n a sárkányosoknak. ha repűlsz , akkor szerintem van olyan szép mint a siklóernyőzés.
Motoros verzsön: Elég gáz. Egy kiba****t belsőégésű motor van a segged mögött... A fix kasznis meg már félig repűlő. Benyó kell bele. Zajos, és nem elég, hogy repűlsz, de még a motorra is figyuznod kell mint állat.
És a Vége a siklóernyőzés:
A tanfolyam 20-40e között.Egyéb költség nincs. A súlya 15-17 kilkó + a beülő 4-6 kiló + a mentőernyő 1-2 kiló(20-22 Kg nem sok). 1 bazi nagy zsákban elfér, ami bárhól szállítható személyi poggyászként, csak kicsit hűlyének szokták nézni az embert , mert úgy néz ki mint 1 csiga a házával :))A sebesség 32-60+ km/h között mozog . Szerintem 200e alatt nem veszel jó ernyőt. Lehet venni 80e-ért, 120e-ért is , de azok eléggé bevállalósak lehetnek. A drága ernyő nem verseny-ernyő. 1 vadi új ernyő 300e környékén idúl. NE EZEN SPORÓLJ. Vannak viszont nagyon jó használt ernyők. nagyon fontos, hogy ilyet ne a boltba vegyél, mert még nem tudod mit kell nézni. A oktatók általában tudnak ebben segíteni. Ez a legfontosabb része a siklóernyőnek. A beülő 15-60e (használt, régi- új, csúcsminőség)között mozog (van 80e-ért is. Ez AIRBAG-es !).A mentőernyő 30-60e között(használt...). Egyébb felszerelések:
Bukósisak. Kötelező Amíg tanulsz, akkor jó a bicajos sityó is(2-5e). Utána vegyél rendes sisakot 15-30e. Megéri. Variók. ezek magasságot,időt és függőleges sebességet mérnek. Ha távot akarol repülni , akkor nem árt.30e-1,5 milla között. Az utóbbi GPS-t,térképet,meg biliárdasztalt(gy.k:mindent) tartalmaz...
Ja. Minden ilyen sporthoz gyakorlatilag kötelező a klubbtagsági. Ez 5-50e/év (szolgáltatás függv.).
Nem bánod meg. Biztosítás, jogi képviselet,haverok-buli-fanta,közös utak, INFO !!,
szervezettség.Több költség nincs.
Most pedig magamról 1 kicsit.
Én az AIRBORNE siklóernyős iskolában repülök. A klubbnak 89 beregisztrált tagja van , ami a legtöbb kis hazánkban...asszem...
Az oktatóimtól(TASI GÁBOR,RÓNASZÉKI LÁSZLÓ, ÉS A ZALÁN)vettem az ernyőmet. 1996-os FB G-sport. 30 repült órával(190e).A beülő is használt, de protektoros 30e. Részletre lehetett ( felét előre, a többit 2 hónap alat). Amíg tanulsz nem kötelező venni , de jó ha van , mert csak te használod onnantól , és bármikor gyakorolhatsz, és jobban is becsülöd...Nem kell mindent egyszerre megvenni. Nekem még nincs bukóm, meg mentőernyőm, meg varióm. Majd idén...
Előnyök: Az egész úgy indúl mint 1 kirándulás. Nem hiztathatsz senkit. Ha elbaszod nem kenheted senkire. Csönd van. Gyakorlatilag bárhól fel lehet vele szállni(Azért a regisztrált fellszállókat ajánlom).Mielőt elemelkednél a földről ,már repülsz, mert csak kiépült kupolával lehet startolni, ami azt jelenti, hogy van már felhajtóerő a kupolán...Gyakorlatilag mindent meg lehet tanulni a földtől 1-5 méterre elemelkedve.Kivéve persze a veszélyhelyzeteket.
Hátrányok: Minden repülő relativ sebességgel halad. Pl.: Az én ernyőm Vopt=36km/h kinyomóval 42. Tehát ha nagyobb a szél sebessége, akkor szembeszélnél tolatsz a földhöz képest...
Ekkora szélben a sárkány még tök jól érzi magát.
A balesetek +95%-a emberi hibából adódik, és ennek túlnyomó része túlvállalás(visszaszállás starthelyre,túlfékezés, Ez a szél még fika nekem,Spirál rulez, Versenyernyőt ide... isten császár vagyok, Ez a forduló még belefér, nem is fújt a gerinc fölé a szél stb.)
Vizsgázni kell: Aerodinamika, szerkezettan, meteo(Na itten kurvára meg kell ám tanúlni eztet), reporvosi( reméletőleg már nem sokáig, elég macerás ugyanis), Tipusvizsga nincs, de jó tudni mit bír az ernyő, mik a menettulajdonságai.
MÁS
Jelenleg a klub egy része Monte-Carlo-ban van táborban. Egy 7n-8é,340 DM,panzióban,reggelivel.
Első tanfolyam március elején kezdődik.
Éves tagdij 10e.Én tavaj összessen 20e-t fizettem, oktatással, tagdijjal együt, de csak azért , mert vettem ernyőt. Nem attól elszel jó pilót ,mert bármikor fel mersz szállni ha kimész a statrhelyre, hanem ha tudod mikor szállsz fel.
Nekem volt olyan is nyáron, hogy kimentem a hhh-ra reggel 9.30-ra és 13.20-ig 1 fa alatt hepajoztam, mert igy jött ki, de legalább nem ültem a sötét szobámban a TV-t bámúlva. NATURE-STUFF RULZIK.

Na most már befogom.
Veletek a változás.
EgaMagE.

georg_balog Creative Commons License 2001.01.04 0 0 45

Tehát: http://www.kfki-isys.hu/pg/ meg van efy csomó német és angol weboldal, www.dhv.de példul. A siklóernyözést abszolúte tilos magatoktól elkezdeni, életveszélyes. Egy pár hetes hétvégenkénti tanfolyam alatt meg lehet tanulni az elméletet is, ami feltétlenül szükséges. Akit érdekel, annak 1 tanfolyam mindenképpen megéri, 30-40 ezer forint inklusíve felszerelés a tanfolyam idejére, a tanfolyam aránylag veszélytelen, és óriási élmény repülni tanulni. Aztán még mindig abba lehet hagyni.

A siklóernyözés egy veszélyes üzem. A következökre kell figyelni:

1.) Idöjárás - Az ernyö maximális sebessége kb negyvenpár km. Ha a szél gyorsabb, a terephez képest hátrafelé repülsz, tuti nem oda, ahova szeretnél. A levegö turbulens, és dobálos. Az ernyö becsukodik. Tehát: Nyugis idöben kell repülni.

2.) Eszköz - Vannak kezdöernyök, amelyek jobban megbocsájtják a pilótahibákat, valamivel kissebb teljesítménnyel, meg vannak versenyernyök, amelyek nem bocsátanak olyan könnyen meg, és átmenetek a kettö között. A beülök, amiben ülsz el kell hogy legyenek látva protektorral, ez egy vastag szivacs, amely zakózás közben elnyeli az energiát. Legyen mentöernyöd. Olyan bakancsod, amely stabilan védi a bokát. Tehát: Legyen biztonságos felszerelésed

3.) helyismeret - Olyan helyen repülj, amit ismersz, tudod hol a leszálló, a terep ne haladja meg képességeidet. Magasfesz/utasszállító/leeoldal elkerülendö.

4.) Megfontoltság - Rendszeresen halnak meg emberek, mert elfelejtik bekapcsolni magukat. Ez egy olyan dolog, ahol nagyon oda kell figyelni mindenre. A fizika a hibákat szigorúan bünteti.

Akinek még mindig van kedve, szerintem a legklasszabb hobbi amit én el tudok képzelni, menjen el egy tanfolyamra. Ajánlom példul: Szegedi Mikit, (20) 9 264 251 - De csak jövö héten hívjátok, ezen a héten az alpokban repül. (Hogy pukkadna meg)

Gyuri

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.04 0 0 44
Csatlakozom Gevike kéréséhez. Eltűntem, de nem tettem le, csak még várat magára a dolog. Van egy olyan sejtésem, hogy egy csomó elméleti ismeret is szükséges a biztonságos repüléshez. A szeleket, áramlatokat, a levegő és az ernyő viselkedését biztosan testileg kell érezni, de valami azért biztosan tanulható róla. Nyilván a kreszt is tudni kell, kíváncsi lennék, hogy a légtérsértők, akik megszívatták az ernyős társadalmat (már ha lehet ilyenről beszélni) tanultak-e előtte.

Hol lehet ilyesmikről olvasni?

Előzmény: gevike (43)
gevike Creative Commons License 2001.01.03 0 0 43
Érdekelne a siklóernyőzés. Írjatok pár szót, hogy hol érdemes tanulni, cuccot venni stb. vannak-e siklóernyős weblapok,stb. kell-e tanfolyamra menni, vagy magadtól érdemes elkezdeni?
bármilyen jótanácsot szívesen fogadok.
Gen Creative Commons License 2000.10.17 0 0 42
A repulesi tilalom teljesen jogos. A hhhegyrol, mar xedszerre repultek bele a legifolyosoba. Nem lehet megvarni amig nehany szaz halalos aldozat bizonyitja be, hogy egy sikloernyos vs. utasszallio kuzdelem nem is olyan egyertelmu, mint gondolnank.
A sikloernyosoknek sajat maguknak kellene elintezni, megszervezni, hogy ilyen esemenyek ne fordulhassanak elo.
Előzmény: kaptejn (40)
BZoltan Creative Commons License 2000.10.17 0 0 41
Udv,

bocs, hogy ejtoernyos temaval ugrok ide, de ez a topic legalabb aktiv...

tud valaki valami reszletesebbet a gyori balesetrol? Itt az indexen olvastam, hogy odaverte magat egy 11 ugrasos srac. De itt csak annyit irtak, hogy pesti ernyos gyorben Ancsabol 1400 meterrol ugrott es nem nyilt ki.
Ez igy eleg szukszavu.

kek eget,

z

kaptejn Creative Commons License 2000.10.13 0 0 40
Na nem csodalom, hogy nem ropkodnek az elmenybeszamolok:(
Nehany gugye gyerek miatt (akik legteret sertettek meg az ev elejen)le van/volt tiltva az egesz Bp kornyeke ugyhogy nyogvenylos mostanaban a dolog.
Reszvetem:(
/kaptejn
(egy hete repultem ugy 5 percet a vajsima oszi levegoban:)
reppo Creative Commons License 2000.10.13 0 0 39
felhozom mert nem hiszem hogy senkit nem érdekel a téma.
van valaki aki mostanában próbálta ki ?
norby, azt ígérted hogy írsz az élményeidről ...
már vége a szezonnak ?

-reppo

NoGun Creative Commons License 2000.09.06 0 0 38
Ma voltam a családdal a hármashatárhegy feletti indulóhelyen.
körülöttünk repkedtek az emberek, jó szél volt, közben ment le a nap.

Kis ideje 3 éves lányom megszólalt:
Apu, Szeretnék paplanernyőzni!
Kicsikém majd ha nagy leszel, ezt csak felnőttek csinálhatják!
Apu, itt nincs gyerekülés?

Gen Creative Commons License 2000.09.02 0 0 37
Nahát! Feléledt a topic! :)

Balesetek:
Két súlyos (egy gerinctörés és egy halálos), egy közepes (lábszártörés) és sok apróbb balesetnek voltam tanúja (néhány kicsi elszenvedője is) és ugyan tudom, hogy tapasztalatam alapján nem lehet általánosítani, de mindegyikben döntő jelentősége volt az emberi hibáknak.

Nekem is a bokám miatt kellett abbahagynom a repkedést, mert nem bírta a néha jelentkező terheléseket.

Ha valaki nem akar versenyezni, csak tényleg élvezetből, hobbyból akarja csinálni a dolgot akkor nem szükséges áttérni a versenyernyőkre, melyek komoly kezelést igényelnek, hanem maradhattok az a-b, b kategoriás ernyőknél, melyek megfelelően stabilak. Emellett a felszereléshez tartozik egy mentőernyő is, melyet megfelelően nagy magasságból már lehet használni.

Németországban rendszeresen szerveznek a hegyekben, hegyitavak felett katasztrófaelhárító gyakorlatokat, ahol repülés közbeni vészhelyzeteket lehet gyakorolni.

Az önfegyelem valóban nagy erény siklóernyőzés közben, ha jól emléxem az első magyarországi halálos baleset is egy ejtőernyős nevéhez fűződik. Az ejtőernyősök valamiért azt hiszik (tán az átlagos repülési magasság miatt), hogy ez egy egyszerűbb dolog mint az ejtőernyőzés, csak azt az egyet sikerül gyakran elfelejteniük, hogy az ő paplanjuk, ha egyszer kinyílt, úgy is marad, míg a mienk össze is csukódhat egy hatástalan rongydarabbá, ha nem figyelünk.

Rsüni Creative Commons License 2000.09.02 0 0 36
T. paplanernyozok!

Jól tudom azt, hogy ebben a sportban a szabad, gép nélküli repülésen kívül a természet szeretete, az egészséges, érintetlen környezet is sokat számít és hozzátartozik az élményhez?

reppo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 35
Az érdeklődés részemről maximális, úgyhogy közvetíts plíz...

üdv,
reppo

Előzmény: norby (34)
norby Creative Commons License 2000.08.31 0 0 34
En is ugy gondolom, hogy kello odafigyelessel (felszereles) es kello ovatossaggal (beijedes :) vallalhatora csokkentheto a veszely. Az elmeny viszont vonz, ugyhogy hetfotol elkezdek egy tanfolyamot. Ha van erdeklodes, megirhatom, milyen volt...
kaptejn Creative Commons License 2000.08.30 0 0 33
Na ennek orulok:) Nem az volt a celom, hogy elzavarjam a komoly jelentkezoket.
Ellenben szerintem errol is tudniuk kell azoknak akik belevagnak a dologban. Szerintem az egyik fo haszna a szkeleton projectnek az, hogy segit az onkontrollban:)
Sok sikert a kezdoidokhoz, majd szamolj be az elmenyeidrol!
/kaptejn
Előzmény: Törölt nick (32)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!