Üdv!Van egy 236-os husim a kipufogóban van egy úgy nevezett szikrafogó.Az mennyire kell bele,mert valahol olvastam,hogy csak vissza fogja a gépet,mert csak lefolytja.
A kinézett gép gallyazásra, tetőlécre, ácsmunkára tökéletes, de ( vastag) tűzifára nagyon nem. Tönkre teszed vele hamar.
Tűzifa darabolásra 50-60 köbcentis gépek az ideálisak, azok már bírják. Ha a tűzifád 8-12 cm körüli ágfa, és nem kalodázol, akkor ésszel, óvatosan egy ideig bírja.
Ajánlom inkább 2 gép vásárlását, egy kicsi, egy nagyobb, esetleg egy 545XP, 550XP-t használtan, szép állapotban, az nagyjából mindenre is jó.
Ha rám hallgatsz, maradsz inkább a zöld Stihlnél, ha csak ez a kettő van.
Egy dolgot kihagytam a lehetséges okokból, a rossz beállítást. Ha rosszul van ( dúsra) beállítva a gép és ehhez egy 1:40-et adsz, lehetséges, hogy sok lesz az olaj. Próbáld csak 110 ml-el keverni, és jól megdolgoztatni a gépet. A gépen olyan karbi van, ami állítható? Jól van beállítva?
Másrészt kokszot inkább a rosszabb olaj hagy maga után, a jobb olaj akkor sem, ha dúsabbra kevered.
De van néha Oleo Mac piros olaja (nem tudom abból van-e több féle)
A gépek: Husi 135 nem az új változat. Aztán Husi 281XP. Meg van valami olcsó vacak, azt meg jó kínozni földes köves mindenes körülmények között. Aztán Stihl FS 410CE, Husi 323R, ez is a régi, és egy Oleo Sparta 250. Bár ez utóbbi nagyon ritkán használós, mert egy örökkévalóság működésre bírni.
Keveréket úgy csinálom, hogy van egy műanyag kanna, többször ki lett mérve, hol az 5 liter pontosan, és van valahonnan olyan mérőpoharam, ami azt hiszem 5ml-es osztásban van. kb 110-120 milit szoktam rakni.
Ha meg kevesebbet keverek be, akkor androidra van egy "Fuel/Oil Mix Calculator" nevű app, az azonnal mondja miből mennyi kell.
Felhasználás a fűrésznél vegyes, idén sokat ment épületbontásból származó favágással. Aztán volt hogy fákat alakítottam, mert nagyon alacsonyan voltak az ágaik, így macerás volt alájuk jutni fűnyíróval vagy kaszával. De nagyrészt tüzifa vágás 40 cm környéki átmérőig. Néha 1-2 vastagabb is becsúszik, de arra meg már ott a nagy vas.
Gyertya ha jól emlékszem még a gyári van benne, 4 éves a gép. És van használva azért elég sokat.
Ha egy tank elhasználására akarom levetíteni, akkor kb 10% az alapjáraton pötyögése.
Milyen olajat használsz? Milyen a felhasználás módja? ( gallyfázol, vagy tüzifát darabolsz)
Mennyit pötyög alapjáraton?
Hogyan méred ki a keverési arányt?
A kormos gyertya alapvetően a sok olaj jele. ( ha nincs gyújtás és gyertya hibád, esetleg rossz hőértékú gyertya) Ha sokat pötyögteted alapjáraton, attól is le tud kormolódni, ezekre rá tud fejelni egy ásványi olaj plusszban.
Ágfázásnál sokat "pisztolyozol" ( nem teligázos üzem) , sokat pötyög alapjáraton is, oda inkább 1:50-et használnék.
Ha kormos a gyertya, akkor túl sok a keverékben az olaj?
Néha 40-es, néha 50-es keveréket csinálok. 5 gép is van üzemeltetve ugyan azzal a keverékekkel, aztán feltűnt, hogy állandóan leáll a 135-ös husi, így lett a gyertyára ránézve.
A szívatókart, amikor ki-fel húzod, akkor szívatón van. ( hidegen) Addig rángatod, míg nem pöffen. ( általában 3-4 rántás) Amikor pöffen akkor a szívatókart egyet visszatolod, de még mindig nem nyúlsz a gázkarhoz.
Ilyenkor csak a szívató pillangó szelepet tolod vissza, de a gázkar kitámasztott marad, ezért emelt fordulattal fog indulni.
Tehát a szívató visszatolva, ismét rángatod, általában másodikra indul és olyan 4000 rpm körül pörög ilyenkor, forgatja a láncot is. Hagyjad így pörögni 2-3 másodpercet.
Ezután egy gázfröccs, és akkor lesz alapjáratod ( 2.800 rpm)
Melegen meg szívató ki-fel és egyből egyet visszatolsz, így lesz az emelt alapjáratod. Első rántásra indul, egyből rúghatsz neki egy gázfröccsöt, aztán had szóljon. :)
Előző tulaj 95-össel használta, én már 100-ast tettem bele és szervizbe is azt mondták amit írtál, hogy emelt alapjarattal indítsam ha kicsit többet áll. Se igy se úgy nem indul ha olyanja van, gyertyát kivettem szikra van üzemanyagot kap full benzin szaga van mikor próbálom indítani.
Sziasztok! Vettem 1 használt 545 láncfűrészt, első tulajos 2016 os gyártású. Kevés használat után azt tapasztaltam, hogy nincs alapjarat, mindig lefullad, és nehezen indult ha már bemelegedett. Bevittem márka szervizbe azt mondták el volt állítodva a karburátor, alapjárati probléma megszűnt, viszont jött egy új gond most már melegen leállítás után vagy indul vagy nem. Tapasztalat valakinél?
Jól nézz ki a henger dugó ennyi pénzért megérte. Gyári dugó is kb ennyibe kerül mint ez a szett. Az a hamisítvány ma már ami nem KÍnai :) Várom hogy meg legyen nekem is fordulatszám mérő. Amit úgy rendeltettem. mindig várom hogy szóljon a srác aki rendelte hogy megjött
Öcsémnél kipróbáltam egy napsütéses délutánon a kínai hengeres 560XP-t.
A kínai feliraton kéretik nem röhögni, 4 db 560XP-m van, így gyorsan, egyszerűen tudom melyik a kínai hengeres. :)
A gép "butik" gépnek lett véve, ha kell alkatrész, ott legyen. Aztán szépen lassan csak gép lett abból is, most éppen tesztelős gép lett.
Kínai henger tesztelős. :)
Az előzményben leírtam tapasztalatom, képekkel illusztráltam, majd a minimális módosításokat is közzé tettem.
Negatív:
-Nem tudom miért, de - fülre- magasabb az alapjárata, mint a többinek. Fogok mérni is, még nem mértem. Lehet csak érzéki csalódás a nyitott kipu miatt, ezt jobban nyitottam, mint a másikat
- Ha minimálisan is, de a többihez képest picit torpan gázadásra. Ez tényleg minimális, akinek van 560XP-je és a kezébe adnám, lehet észre se venné.
- A vékonyabb ( ebbe 0,2 mm, a többibe 0,3 mm a gyári 0,5 mm helyett) talptömítés ellenére is kb 0,5 barral kisebb a kompresszió
Ennyit vettem észre eddig 2 tanknyi vágás után. Erőben szerintem ott van. Nem merek nyilatkozni, hogy gyengébb lenne, mert érzésre nem. A videó majd megmutatja, szeretnék.
A szokásos Elfmoto2Tech 1:40 mellett járatva. Az első tanknál vágások közt hagytam pötyögni ( hülni), de volt szándékos megállítás-lehülés is.
A második tanknál már csak megállítások voltak.
Jól indul, szép hangja van, jó erőben van. Eddig jó.