Igen,mert eleinte volt piros,sárga,kék és zöld matrica a zöldkártyához,csak aztán leegyszerűsítették sárga-zöldre,mert rájöttek hogy fölösleges annyi szín...Ez itthon a bürokrácia.
Jó, azért gondoltam, hogy régi, mert abban a parkolóban áll már régen egy Barkas is, azon is ősrégi műszaki és piros kártya van. Máson meg nem is látni.
Ma abban a parkolóban pont volt egy CX. Sötétszürke volt, és az újabb változat. De 4 éve le volt járva a műszakija, és piros zöldkártya volt rajta. Az amúgy azt jelenti, hogy nagyon-nagyon szennyez? Egyáltalán adnak ki még?
Sőt itt a közelben, a 7-es út mellett Péterhegynél volt egy szerelő. Egy sorban parkoltak az autók, és az épület mögött meg tele volt Citroenekkel, CX is volt sok. Elöl meg külön volt 2 DS és 2 SM (!!!). Aztán az egészet átalakították autókölcsönzővé, és a sok Citroennel ki tudja mi lett.
Jó ez a GS. Régebben mindig a Határőr úton parkolt.
Nekem tetszik az összes öreg Citroen. Sajnos már CX-et is csak elvétve látni, én 3-at látok rendszeresen, sajnos mind a 3 az utcákon pusztul Sasadon. Ott az egyik utcában van egy Citroen szerelő, ott régen tele volt a parkoló CX-ekkel, most már csak csupa BX meg AX van.
Na akkor a mai nap zárásaként szerepeljen itt egy amerikai és egy ruszki tepsi. Valaki nem tudja véletlenül hogy mi a Chevrolet típusa? A 3-4 képen látható kocsit gondolom nem kell bemutatnom. :)
PAS-001: Örülök, hogy tetszik a GS, szerintem is nagyon szép állapotban volt, igazából inkább gyüjteményben lenne a helye. Amikor megláttam az mondtam, "hű vazze egy összenyomorított CX". De szerintem nagyon pofás. Gondolom ugyan az lett a végzete mint ami lassan a BX-eké is lesz, hogy használják, használják őket, és amikor elkopnak mennek a kukába, mert drága a javításuk.
Smart téma: Én egyrészt az árával nem vagyok megbarátkozva, mert minek venne az ember egy ilyen p.csköszörűt, amikor nnyi pénből már egyn ormális autóra is tellik, ami tán 2-nél több ember is elfér. Plusz szerintem formailag is gyomorforgató. A másik, hogy én nem bízom ebben a Tridion ütközési cellában, éppen tavaly a városunkban (Tatabánya) volt egy ilyen balaeset, egy szlovák srác jött esőben egy ilyen vacakkal, megcsúszott 60-nál és neki csapodott egy Hyundai H1-nek. Nos a gyerek ott halt meg, mert a koreai beköszönt a vezető ajtón, a Hydunai-on meg lökhárítót kellet cserélni....
A Smart szerintem annyival jobb csak mint egy 500-as,hogy biztonságosabb.
Több pozitívumot nem tudok felsorolni a Smart mellett.
A benzines bekapja a városban a 9 lityót .télen katasztrófa vele közlekedni a hátsó hajtás és a rövid tengelytáv miatt ( egy ismerős most állt vele épp fejre karácsony előtt az épp hogy deres úton 50-nél!!!) no meg csak két személyes.
Arról nem is beszélve.hogy mi pénzt kérnek érte új korában.
Az 500-as mindenképp korszakalkotó kisautó volt a maga korában.
Elbújhatnak a mai mérnökök a kompjúteres tervezéssel...
Ez egy nagyon jó kép szerintem. Nézzétek meg, az össze autós újság író isteníti a Smart-ot, mert hogy milyen praktikus meg környezet tudatos, meg kis helyen is elfér. Na kérem szépen a Fiat 500-as ezt már 40 évvel ezelőtt lekörözte, és bocsesz de a Fiat 4 üléses sokkal kisebb alapterületre. :)
A Mercinél és minden más típusnál is jól érzékelhető a benzines és a diesel változatok közötti minőségbeli különbség idősebb korban.
Állólámpásból is lehet még találni néhány szép bár kopottas eredeti példányt.
A dieselket meg úgy lelakták már vagy 15 éve ,hogy érintetlen példány szinte már nincs is belőlük csak agyonbarkácsolt sufnituning vagy restaurált több millióért.
Korábban nekem is egy első gazdás 123-as 300 D-m volt aztán eladtam egy srácnak aki mivel jó restaurálási alap vpolt neki azért vette meg.
Aztán 124-es dieseleket nézegettem de gyorsan rájöttem,hogy el kell felejetni az egészet.
Lelakott ,agyonbarkácsolt szinte mind ami a hazai piacon megtalálható.
Ezért vettem meg a 300-as benzines kupét egy új Swift árának a harmadáért.
Igaz,hogy nem keveset eszik de évi 5 ezer km-t megyek vele így aztán teljesen mindegy.
Inkább beletankolom azt amit egy laharcolt dieselre költenék.