Üdv! Megtaláltam a SZOMBATHELY-t,készítettem róla részletképeket is, már amennyire tudtam a Duna partjáról. Készült pár ilyen kép a Cicáról is, mely mellette van lehorgonyozva.
Kíváncsi valaki a képekre?
Lenne egy kérdésem a kedves topiktársakhoz: azt olvastam valamikor, hogy Érsekcsanádon van az INOTA. Megközelíthető és fotózható helyen van?
A képen a hajó nekünk jobbról balra halad, a vízzel szemben, ami meg nekünk balról jobbra. Ezért is nagy az orrhullám, meg azért is, mert a hajó valószínűleg teljes géperővel halad.
Szerintem valahol a Wachauban árvíz miatti várakozást láthatunk inkább, a hajó jó erősen két kötéllel is ki van kötve, a víz pedig nagy sebességgel folyik szemből.......
Azért a dunai Mahart más tészta: a cég nagyon masszívan nyereséges, köszönhetően a kabinosok kikötődíjainak. Nem véletlenül tenyerelt rá az állam...
De ha egyszer már rátenyerelt, akkor tessék a dunai kirándulóhajózásba is pénzt tenni, még akkor is, a ez önmagában nyilván nem éri meg anyagilag. Pont ez lenne az állami tulajdonlás lényege, hogy olyanra is figyel, ami egy magáncégnek nem éri meg, de a köznek hasznos.
De legalább általában megvárják, míg H elmegy Tihanyból és csak utána kezdik a J-re a beszállítást, nehogy valaki Almádi helyett Lellén kössön ki. Volt már rá példa
Talán nem két hajóállást kéne Tihanyban 1-esnek hívni.... Az egész kikötőt átszámozták, teljesen értelmetlenül, mert ennyi hajó nem fér el, de a kis moló mindkét oldala 1-es maradt...
Az A-t meg azért nem lehet megfordítani, mert este maximum csak gépmenetbe tudna átmenni a katamarán Füredre bulihajózni.
nem úgy értem, hanem úgy, hogy délelőtt A járat Siófok-Csopak-Alsóörs-Almádi-Siófok kört menne, azaz az északi parton szembe menne J-vel, Alsóörsön kereszteznének, és nem blokkra követné azt.
Délután még értelemszerűen fordítva.
Mellesleg az sem világos, a menetrendben A1 miért Füred-Siófok-Almádi közösen jelölve, míg az esti párja szét van osztva A4 és A5-re. Nyilván utóbbi a logikus.
Ezek mind olyan apróságok, amik egy fillérbe nem kerülnének az üzemeltetőnek, csak egy kis odafigyelésbe...
Nem többet, mint amennyit indokolt. Például a 2014-es Passnave-menetrend fedlapja kimondottan tetszik a HUNYADI-val! :) A tartalom kapcsán, ahogy egy régi klasszikusban elhangzik: nem érdemes vitát nyitni... ami évek óta nem változik, annak azért kell örülni, mert legalább negatív irányba se teszi meg azt.
A honlapjukon egyébként fent van már minden, a dunai menetrendben nincs változás - nekem tökre megfelel a kb. változatlan kínálat. Az árszínvonal persze más kérdés. Sajnos az idei évet sem ússzuk meg emelés nélkül.
Budapest-Bécs-Budapest szárnyas, két nap, +szálloda, reggelivel, 50.000 Ft. Nagyjából pontosan a fele lenne reális, ami esetén még azt mondanám, hogy ha lenne ennyi feleslegem, akkor egye fene, menjünk el, és tapadjon a szemünk 6 órán keresztül az LCD-kijelzőre... persze, sok tényező indokolja az emelést, én kívánom nekik, hogy minden útjuk tele legyen... de ez nekem már messze nem az a kategória, ahol az ár-értékarány találkozik egymással.
Az MHE tevékenységét abszolut pozitívnak tartom! A menetrend elemzéseknek és kritáknak is itt a helye, hol máshol lennének :). Ettől még a kétezer éves mondás igaz, csak azt fogják kritizálni aki csinálja.
"A és J egymás nyakán az északi parton - mindkét irányban. Miért nem lehet az A-kör irányát megfordítani?"
Ezt valamikor 2011 körül sikerült enyhíteni azzal, hogy J viszonylag későn indult Tihanyból, aztán visszamódosították. De legalább általában megvárják, míg H elmegy Tihanyból és csak utána kezdik a J-re a beszállítást, nehogy valaki Almádi helyett Lellén kössön ki. Volt már rá példa. Az A-t meg azért nem lehet megfordítani, mert este maximum csak gépmenetbe tudna átmenni a katamarán Füredre bulihajózni. Vagy maximum egy meghirdetett gépmenetbe, bulinapokon.
"Badacsonytól kelet felé egy szem N van délután. Nem is olyan rég még 3 lehetőség volt, és voltak is rajta szépen..."
Ráadásul az az egy is nagyon korán elmegy. Nem tudom, miért nem lehet K2-vel és O1-el egyszerre, 12:20-kor indítani.
"W heti 1 napon nagyon kevés, még M-ből is dupla ennyi van. Na ja, nincs elég hajó..."
Szerintem W-nek a heti 2 is kevés volt, elbírna az több napot is, viszont kevesebb lenne a sétahajó Bogláron, Szemesen és Akalin. Az pedig nem lenne jó, mert látható, hogy az idei szezonban is a sétahajó-lehetőségek bővültek a W rovására.
Hát, a Tavon csak nektek van, Vanyolaiékét meg a T-Flottáét nem lehet elemezni.
A dunait szoktuk még, dohogunk is eleget, bár most az is állami lesz, kíváncsi vagyok, ennek hosszú távon lesz-e pozitív hozadéka. Tartok tőle, hogy nem...
O.K.! Elemezve van ez a balatoni menetrend, jó vagy rossz! De legalább van! Itt mindíb a Balatoni Hajózás van kritizálta, de soha nem látom más Társaság menetrendjérőll szavakat. Nekik nincs, vagy annyira tökéletes?
Sok hiba van benne, ráadásul a legtöbb évek óta ismétlődik.
1. A és J egymás nyakán az északi parton - mindkét irányban. Miért nem lehet az A-kör irányát megfordítani?
2. U és K egymás nyakán Szigliget és Badacsony között. Elő-, fő-, és utószezonban is.
3. Badacsonytól kelet felé egy szem N van délután. Nem is olyan rég még 3 lehetőség volt, és voltak is rajta szépen...
4. S4 miért megy el főszezonban 19-kor Badacsonyból? Ennél sokkal később is lenne igény, vagy akár mehetne még egy kört.
Ráadásul külön van jelölve a menetrendben F-től, sokan nem fogják megtalálni.
5. W heti 1 napon nagyon kevés, még M-ből is dupla ennyi van. Na ja, nincs elég hajó...
6. 1 pár Siófok-Tihany közvetlen járat van, az is holtidőben, ráadásul E nyakán megy. (Tulajdonképpen H gépmenetét tették hivatalossá.) Reggel meg este kéne ilyen.
Így hirtelen...
Annyi pozitívum, hogy lehet ismét Badacsonyról Keszthelyre menni.
Bonus track:
előszezonban L teljesen elszakadt a tihanyi csatlakozásaitól, kedvencem hogy 10 teljesen értelmetlen percen múlik, hogy L5 ne érje el E4-et.