Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117273

Lemész Csanádon a partra, a Rév-csárdába. Kideríted, mikor jön át a VERÁNKA, ami mostanában sűrűn mozog, talán a kotrómunkáknak is köszönhetően.

Kibérled egy sétakörre, arról biztosan jó képeket tudsz lőni. Part felől erre nem sok esélyed van.

Előzmény: Laminatkaa (117272)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117272

Üdv! Megtaláltam a SZOMBATHELY-t,készítettem róla részletképeket is, már amennyire tudtam a Duna partjáról. Készült pár ilyen kép a Cicáról is, mely mellette van lehorgonyozva.

 

Kíváncsi valaki a képekre?

 

Lenne egy kérdésem a kedves topiktársakhoz: azt olvastam valamikor, hogy Érsekcsanádon van az INOTA. Megközelíthető és fotózható helyen van?

 

Köszi az infót előre bárkinek is !

Előzmény: Ep128 (117225)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117271

Üdv! Meg tudnád mondani, melyik hajó van a képen?Sajnos nem látom jól a kinagyításon...köszi.

Előzmény: koller andor (117261)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117270

Melyik hajó vontat?

Előzmény: viking star (117268)
koling Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117269

Pont a fortepanon van ez a kép is:

Előzmény: viking star (117268)
viking star Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117268

Bár nem a legjobb illusztráció, mert ennél meredekebb is lehet, azért itt is szépen megült a víz :) (Fotó: DL)

 

gepesz Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117267

Tud ott akkora hullám is kialakulni, hogy el is lehet vele süllyeszteni, vagy víz alá tolni.

Tehát mellévett alakzat és valószínűleg fönek. :-) Bár a Fertepanon nem néztem.

Előzmény: napocza (117266)
napocza Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117266

Köszönöm.

 

Nem gondoltam volna, hogy akkora orrhullám tud képződni, hogy átcsap egy uszályon.

Előzmény: Mwin (117265)
Mwin Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117265

A képen a hajó nekünk jobbról balra halad, a vízzel szemben, ami meg nekünk balról jobbra. Ezért is nagy az orrhullám, meg azért is, mert a hajó valószínűleg teljes géperővel halad.

Előzmény: napocza (117264)
napocza Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117264

Világos, hogy a Vaskapu csatorna, s értem az uszályt, de mi itt a haladás iránya, balról jobbra vagy jobbról balra?

Előzmény: Mwin (117263)
Mwin Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117263

Nem. A SOPRON a Vaskapu-csatornában mellévettben visz egy terhelt (valószínűleg BL) uszályt . Lásd a 75173-t

Előzmény: napocza (117260)
Frank22 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117262

Szerintem valahol a Wachauban árvíz miatti várakozást láthatunk inkább, a hajó jó erősen két kötéllel is ki van kötve, a víz pedig nagy sebességgel folyik szemből.......

Előzmény: napocza (117260)
koller andor Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117261

 

Újra Csepelen. :-)

napocza Creative Commons License 2015.03.02 0 0 117260

Elnézést a laikus kérdésért, de megmondanátok mi történik itt? A SOPRON hátramenetben kezd el vontatni valamit?
  

fortepan 75161

smith Creative Commons License 2015.03.01 0 0 117259

Hát nem jeget törni megy, ez ténykérdés! :-)

A földvári webcamon mindjárt...

Előzmény: Laminatkaa (117258)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.03.01 0 0 117258

Üdv Mindenkinek!

 

Jégtörő I a shipfinder szerint Csongrádra tart...valamit visz is oda...

HG. Creative Commons License 2015.03.01 0 0 117257

Azért a dunai Mahart más tészta: a cég nagyon masszívan nyereséges, köszönhetően a kabinosok kikötődíjainak. Nem véletlenül tenyerelt rá az állam...

 

De ha egyszer már rátenyerelt, akkor tessék a dunai kirándulóhajózásba is pénzt tenni, még akkor is, a ez önmagában nyilván nem éri meg anyagilag. Pont ez lenne az állami tulajdonlás lényege, hogy olyanra is figyel, ami egy magáncégnek nem éri meg, de a köznek hasznos.

 

Előzmény: viking star (117252)
HG. Creative Commons License 2015.03.01 0 0 117256

De legalább általában megvárják, míg H elmegy Tihanyból és csak utána kezdik a J-re a beszállítást, nehogy valaki Almádi helyett Lellén kössön ki. Volt már rá példa

 

Talán nem két hajóállást kéne Tihanyban 1-esnek hívni.... Az egész kikötőt átszámozták, teljesen értelmetlenül, mert ennyi hajó nem fér el, de a kis moló mindkét oldala 1-es maradt...

 

Az A-t meg azért nem lehet megfordítani, mert este maximum csak gépmenetbe tudna átmenni a katamarán Füredre bulihajózni.

 

nem úgy értem, hanem úgy, hogy délelőtt A járat Siófok-Csopak-Alsóörs-Almádi-Siófok kört menne, azaz az északi parton szembe menne J-vel, Alsóörsön kereszteznének, és nem blokkra követné azt.

Délután még értelemszerűen fordítva.

Mellesleg az sem világos, a menetrendben A1 miért Füred-Siófok-Almádi közösen jelölve, míg az esti párja szét van osztva A4 és A5-re. Nyilván utóbbi a logikus.

 

Ezek mind olyan apróságok, amik egy fillérbe nem kerülnének az üzemeltetőnek, csak egy kis odafigyelésbe...

Előzmény: KZX003 (117250)
zjakabfi Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117255

Asszem az egyéni bécsi útra is van HC kedvezmény.

 

Előzmény: smith (117253)
zjakabfi Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117254

Magánszervezésben kihozható az olcsóbban... Az egy szervezett program 4*os szállóval, idegenvezetővel.

Előzmény: viking star (117252)
smith Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117253

Egomig kell menni szárnyassal, HC kedvezménnyel, az teljesen rendben van ár/értékben.

Előzmény: viking star (117252)
viking star Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117252

"A dunait szoktuk még, dohogunk is eleget"

 

Nem többet, mint amennyit indokolt. Például a 2014-es Passnave-menetrend fedlapja kimondottan tetszik a HUNYADI-val! :) A tartalom kapcsán, ahogy egy régi klasszikusban elhangzik: nem érdemes vitát nyitni... ami évek óta nem változik, annak azért kell örülni, mert legalább negatív irányba se teszi meg azt.

A honlapjukon egyébként fent van már minden, a dunai menetrendben nincs változás - nekem tökre megfelel a kb. változatlan kínálat. Az árszínvonal persze más kérdés. Sajnos az idei évet sem ússzuk meg emelés nélkül.

 

Budapest-Bécs-Budapest szárnyas, két nap, +szálloda, reggelivel, 50.000 Ft. Nagyjából pontosan a fele lenne reális, ami esetén még azt mondanám, hogy ha lenne ennyi feleslegem, akkor egye fene, menjünk el, és tapadjon a szemünk 6 órán keresztül az LCD-kijelzőre... persze, sok tényező indokolja az emelést, én kívánom nekik, hogy minden útjuk tele legyen... de ez nekem már messze nem az a kategória, ahol az ár-értékarány találkozik egymással.

Előzmény: HG. (117247)
guberavera Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117251

Az MHE tevékenységét abszolut pozitívnak tartom! A menetrend elemzéseknek és kritáknak is itt a helye, hol máshol lennének :). Ettől még a kétezer éves mondás igaz, csak azt fogják kritizálni aki csinálja. 

Előzmény: HG. (117249)
KZX003 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117250

"A és J egymás nyakán az északi parton - mindkét irányban. Miért nem lehet az A-kör irányát megfordítani?"

Ezt valamikor 2011 körül sikerült enyhíteni azzal, hogy J viszonylag későn indult Tihanyból, aztán visszamódosították. De legalább általában megvárják, míg H elmegy Tihanyból és csak utána kezdik a J-re a beszállítást, nehogy valaki Almádi helyett Lellén kössön ki. Volt már rá példa. Az A-t meg azért nem lehet megfordítani, mert este maximum csak gépmenetbe tudna átmenni a katamarán Füredre bulihajózni. Vagy maximum egy meghirdetett gépmenetbe, bulinapokon.

 

 

"Badacsonytól kelet felé egy szem N van délután. Nem is olyan rég még 3 lehetőség volt, és voltak is rajta szépen..."

 

Ráadásul az az egy is nagyon korán elmegy. Nem tudom, miért nem lehet K2-vel és O1-el egyszerre, 12:20-kor indítani.

 

 

"W heti 1 napon nagyon kevés, még M-ből is dupla ennyi van. Na ja, nincs elég hajó..."

 

Szerintem W-nek a heti 2 is kevés volt, elbírna az több napot is, viszont kevesebb lenne a sétahajó Bogláron, Szemesen és Akalin. Az pedig nem lenne jó, mert látható, hogy az idei szezonban is a sétahajó-lehetőségek bővültek a W rovására.

 

Előzmény: HG. (117245)
HG. Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117249

Tegyük hozzá, hogy a Magyar Hajózásért Egyesület komplett tanulmányt tett le az érintett asztalára, mondjuk úgy, személyem által koordinálva.

Előzmény: guberavera (117248)
guberavera Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117248

Csak azt kritizálják, aki csinál vmit. Jobb, ha beletörődsz.

 

Előzmény: 424-zona (117246)
HG. Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117247

Hát, a Tavon csak nektek van, Vanyolaiékét meg a T-Flottáét nem lehet elemezni.

A dunait szoktuk még, dohogunk is eleget, bár most az is állami lesz, kíváncsi vagyok, ennek hosszú távon lesz-e pozitív hozadéka. Tartok tőle, hogy nem...

Előzmény: 424-zona (117246)
424-zona Creative Commons License 2015.02.28 0 0 117246

O.K.! Elemezve van ez a balatoni menetrend, jó vagy rossz! De legalább van! Itt mindíb a Balatoni Hajózás van kritizálta, de soha nem látom más Társaság menetrendjérőll szavakat. Nekik nincs, vagy annyira tökéletes?

Előzmény: HG. (117245)
HG. Creative Commons License 2015.02.27 0 0 117245

Sok hiba van benne, ráadásul a legtöbb évek óta ismétlődik.

 

1. A és J egymás nyakán az északi parton - mindkét irányban. Miért nem lehet az A-kör irányát megfordítani?

2. U és K egymás nyakán Szigliget és Badacsony között. Elő-, fő-, és utószezonban is.

3. Badacsonytól kelet felé egy szem N van délután. Nem is olyan rég még 3 lehetőség volt, és voltak is rajta szépen...

4. S4 miért megy el főszezonban 19-kor Badacsonyból? Ennél sokkal később is lenne igény, vagy akár mehetne még egy kört.

Ráadásul külön van jelölve a menetrendben F-től, sokan nem fogják megtalálni.

5. W heti 1 napon nagyon kevés, még M-ből is dupla ennyi van. Na ja, nincs elég hajó...

6. 1 pár Siófok-Tihany közvetlen járat van, az is holtidőben, ráadásul E nyakán megy. (Tulajdonképpen H gépmenetét tették hivatalossá.) Reggel meg este kéne ilyen.

 

Így hirtelen...

 

Annyi pozitívum, hogy lehet ismét Badacsonyról Keszthelyre menni.

 

Bonus track:

előszezonban L teljesen elszakadt a tihanyi csatlakozásaitól, kedvencem hogy 10 teljesen értelmetlen percen múlik, hogy L5 ne érje el E4-et.

Előzmény: KZX003 (117244)
KZX003 Creative Commons License 2015.02.27 -1 0 117244

Az utolsó két-három évhez képest.

Előzmény: tominet1 (117243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!