Amennyiben olvasol a koreai háborúról amerikai visszaemlékezéseket, a pilóták hangot adtak megdöbbenésüknek, mikor meglátták a MiG 15-ösöket, mennyire hasonlítanak a sajátjutkra ( "rosszmájúak" szerint mind a kettő magán viselte a német mérnökök kezemunkáját, egy "istálóból" származtak, ezért jutottak hasonló eredményre is).
>>>
valószinűleg egy FW tipust kopiztak mind a oroszok (Mig-15, La-15) és az USÁkok is (F-86 Sabre).
De!
A tajvaniak megpróbáltak összeütni egy sugárhajtóműves repgépet szintén RR "Nene" alapokon.
Az orr-része olyan, mint a Mig-15-é, hátulja Sabre. :-)
Szvsz szerintem inkjább a felhasznált hajtómű kiakakitása definiálta a gépek kinézetét.
(Sőt. a 50-es évek állitólag origináleredeti francia tervezésű gépei is ugyanolyanok voltak... .-) )
A fotóval kapcsolatban láttam már feketekeresztes T-34/76-85 SZU-85, SZU-76 osokat, de vöröcsillagos PZIV még nem került a szemem elé.
>>>
a zsákmányolt német páncélos technikára
ad1: vagy csak jelszavakat mázoltak a kereszt átkenése után (eredeti szin maradt) ad2: "oroszzöld"-re mázolták, és egy ötágú csillag körvonalait festették a járművekre fehér festékkel
A konyvet nem ismerem, de a csillagos fotok valoszinuleg ugynevezett ,,sajtofotok" (nem a sajto szamara, termeszetesen, hanem a Partnak keszult mernoki jelentesekhez es kutatasi eredmenyekkel foglalkozo mappakhoz mellekelt anyagokhoz keszitettek, hogy ne idegesitsek foloslegesen az elvtarsakat). Amugy a zsakmanyolt gepekre - a kutatointezetekben! - nem kerultek fel a felsegjelek.
(A hagyomany amugy regi volt. Meg a haboru elott, anemetektol vasarolt tesztgepekrol is ketfajta fotok leteznek - amik a kutatointezetekben keszultek, es amiket a jelentesekhez mellekeltek. A retusolas es ,,utanfestes" nagy divat volt.)
Ezt a temat csak onnan tudom, hogy anno modeleztem, es el akartam kesziteni egy ,,zsakmanyolt" FW-189 es ME-262 modelljet, akkor kaptam egy baratomtol a festesi eloirasokat a teszt-telepeken.
Az elrabolt csodafegyverek c. könyv adataira nem akarok hivatkozni, viszont a képanyagra igen - nos 91. oldal vörös csillagos Me-163 comet a 93. oldalon pedig Me-262 es látható, ugyancsak szép nagy méretű csillagokkal.
Ezek szerint vagy manipulálták a képeket, vagy pedig tévesek az információid.
Lehet dolgoztak sugárhajtásos gépen, de ami tény: harci bevetésen csak a németek repültek ilyen típusokat a WWII. alatt, s az is tény, hogy az oroszok komplett kutatóintézeteket hoztak létre áttelepített német mérnökökkel, akik csak 53 után térhettek haza.
Amennyiben olvasol a koreai háborúról amerikai visszaemlékezéseket, a pilóták hangot adtak megdöbbenésüknek, mikor meglátták a MiG 15-ösöket, mennyire hasonlítanak a sajátjutkra ( "rosszmájúak" szerint mind a kettő magán viselte a német mérnökök kezemunkáját, egy "istálóból" származtak, ezért jutottak hasonló eredményre is).
Gondoltam, hogy jobban tudod:)) Akkor raketahajtomuves. A repulogeptechnika nem az erossegem:)) Inkabb csak mint a szarazfoldi utkozetek negativ tenyezojet szoktam kezelni:)))
De. A Jak valoban nemet hajtomuvekkel keszult (vannak mas ,,nemet rokonsagot "mutato gepek is, viszont a La-15-nek, ha jol tudom (tevedhetek!) szinten angol volt a hajtomu alapja, amit tovabbfejlesztettek.
Gondoltam mar arra, hogy K.Rider utan szabadon nekiesek egy ,,Sztalin titkos fegyverei" cimu konyvecskenek, de valahogy mindig ,,elkalandoztam" mas temakra:(((
Az 1944 es sugárhajtású SZU gép nem véletlen a BL-1 volt ?
Tudtommal használták, és sorozatban gyártoták a német gépekből átvett hajtóműveket is. Ezzel repült a JAK-23, és a La-15 is. Azonban a Nene egy klaszissal jobb volt a német hajtóműveknél, és vagy két évtizedig gyártották is a koppintott, továbbfejlesztett változatait.
volt nekik is zsákmány technika, sőt használták is - miután beérkeztek az angolszász szállítmányok, beindult az urál zavod már csak jobbára presztizs okokból szerintem, pl. volt egy tigris alakulatuk is! láttam képeket vörös csillagos tigrisekről.
A háború végén viszont összeszedték a német sugárhajtású repcsiket, tesztelték - csak a felségjelet festették át, ezek alapján kezdtek saját lökhajtásos gépeik fejlesztésébe ( részben német mérnökökkel, de elég jól feldolgozott ez a téma).
Mellesleg, ha mar a ,,NI" odesszai ,,tankoknal" tartunk, gondolom erdekes lesz masoknak is, mivel mindossze egy darab maradt fenn, es alig van ember, aki ,,eloben" vagy foton latta.
Ime, itt van. Odesszaban all. Ket evvel ezelott lett lefotozva. Peldaul ezert jo a haborus turizmus:)))(No meg egy fenykepezo gep)
A szerzo neve stimm, a sorozat ,,CCCP regenyek"? Mert ha igen, akkor semmi valosagalapja.
Ad ketto: a szovjet hadseregben gyalogos katona SOHA sem lehetett harckocsizo. Ki van zarva. A harckocsizok oktatasa altalaban 3-4 honapot vett igenybe, meg voltak igen szigoru kovetelmenyek und sajatossagok. EGYSZERUEN GYALOGOSBOL SOHA SEM LEHETETT HARCKOCSIZO!
Tovabba, egy orosz soha sem fogja leirni a KV-1A markajat igy (ez nemet rendszer!) . A korabeli szovjet nomenklatura szerint ez lehetett volna KV-1-76 obr. 1941, de az esetek tobbsegeben csak egyszeruen KV-1. Mar ez arrol tanuskodik, hogy modern, meghozza nyugaton kiadott katalogusbol, konybol, stb. meritette az alapot. Tovabba - a KV-k nehez harckocsi zaszloaljakban szolgaltak, es oda KIZAROLAG harckocsizokat vettek fel, ami megint csak kizarja azt, hogy gyalogos odakeruljon.
Pardon, egy esetet tudok, amikor gyalogosok harckocsin szolgaltak, meghozza Odesszaban. A helyi uzemek ,,tankokat" gyartottak, amik gyakorlatilag pancelozott traktorok voltak. A marka ,,NI" volt (a ,,na iszpug" szo roviditese; szabad forditasban ,,varatlansagot kihasznalva elkapni az ellenfelet" ertelemmel bir). Ott volt az, hogy a gyari munkasok vittek harcba a traktorokat. De azok pancelozott traktorok voltak, es nem tankok.:(((
En csak az elsot vettem meg es olvastam el (sajnos). Mar a masodik oldalrol kitunt, hogy az illeto vajmi keveset tud a VH haditechnikajarol es szervezeserol:(((
Lehet, hogy jobbik iranyba fog valtozni az iro pajafutasa es muvei, de mar eleve marhasagnak tartom a modern fikciokat, foleg ha nem is korhuek, amiket ,,eredeti munek" adnak el:((( Van rengeteg jo visszaemlekezes es konyv, amiket most mar publikalnak, es emeletnyivel jobbak. Azokat kene kiadni, a kompellaciok helyett.
No de mindegy. A szerzonek jo iroi venaja van (a mai napig gyanitom, hogy ez az ,,iro" is Nemere lesz).
Mellesleg, hogy ne legyen rosz a hangulatod - kaptam egy rakas fotot magangyujtemenybol (nem volt publikalva). Egy csemege - voros katonak egy... no, te is latod, hogy miben:)))
Bocs a minosegert, de a fotok rendkivul kicsik, es en is ilyen minosegben kaptam:((
ez ugyan az az urge, aki a mar rendkivul sokat emlegetett harckocsizo konyvet irta. Ha ez a ,,CCCP" sorozat - akkor el kell, hogy keseritselek. A szerzo nem orosz, hanem mostani magyar iro (hogy kicsoda - meg nem sikerult megallapitani). A harckocsis konyv hitelessege - egyenlo a nullaval. A ,,Loveszezredet" nem olvastam, de nem hiszem, hogy ,,hitelesebb" lesz, mint az elozo.
A konyvek iroja a II. VH-t szobeszedbol es konyvekbol ismeri. Sajnos.:(((
De ez sem kutya. Itt is van rengeteg adat a II. vh-bol. Tobbek kozott peldaul tobb mint 3 millio voroskatona perszonaliai, terkepek, dokumentumok, stb.