Igen, valószínűleg fékfedél a neve... A jobb oldalon van, és két kis "köröm" van rajta, amivel beleakad a villába, hogy ne forogjon el ha forog a kerék. Sajnos a hátsó köröm letört, így ha hátrafelé tolom a motort, elforog az egész fékrendszer... (Azt hiszem, maga a kilincs is, amibe a bowdent kéne beleakasztani.)
No, remélem így érthetőbb...
Kandó? Ááááá... Annál keményebb. Veszprémi Egyetem. De nem villanyos leszek, hanem műszaki infos (hangsúly a fos-on :)))
A Kandósok megúszták, mert náluk nincs Jamniczky Árpád. Az ő szigorát nehéz überelni. De az egyetlen tanár, akitől kapsz is valamit. Ezt persze csak akkor látják be az emberek, ha túlvannak a villanytanon (200-ból 3-nak szokott elsőre sikerülni :))
No bocs az OFF-ért!
A motorBLOKK T1, a gyártási év 1961.
A különbség a kerekekben van meg a motorban is van egy két dolog, pl másabb a váltó, meg a lamellák stb...
Ha egyre gondolunk abban akis "porvédővel" vagy "dísztárcsával" akkor nem tom mi pénz. Én nekem se volt, akitől szereztzem az azt mondta, hogy ha nem viszem viszi a MÉH telepre.
Örvend kis szívem, hogy megtaláltam ezt a jó kis topicot, gratulálok hozzá!
Így a villanytan emésztése közepette feltennék nektek egy kérdést.
Nagyapámnak van egy Pannónia TLF-je, amibe mindössze 15000 Km-t hajtott... Megy mint a villám!
Az alvázszám és a motorszám kezdete T11/xxxxxx.
Ez egy T1-es modell lenne (gyártási éve 1961, talán erre utal a második egyes) Jól gondolom?
Miben különbözik ez a "legendás" T5-től?
Örülnék, ha valaki tudna információ adni erre vonatkozólag.
Egyébként egész tűrhető állapotban van a kicsi (motorikusan tökéletes, kívülről egy kis krómozás ráférne...) Anyagiak híján a kipufogókra hőálló ezüst festéket tettünk pár éve, remélem egyszer összejön a króm is...
+szereznem kell egy km órát is, és az első kerékdobhoz egy tárcsát, amin rajta van két kis köröm, ami a villához rögzíti, hogy ne forogjon el... Nagy összeg lehet egy ilyen?
A1-re kevesebb az óraszám, de nem úgy van megadva, hogy 6 alkalom, hanem úgy, hogy x óra, viszont egy alkalommal lehet több órát is motorozni. Én pl rutin oktatást egyben zavartam le. Reggel 8-tól délután 2-ig kanyarogtam a vizsgapályán. Az volt a mázli, hogy aznap csak forgalmi vizsgák voltak, a rutinvizsgapálya üres volt, és mindig volt olyan motor, amit éppen nem használtak vizsgázásra.
Bakker. Én csak 27-én vizsgázok. Mindenesetre gratula. Azt röhögöm egyszerre kezdtük és én még csak itt tartok.
Én azért félek a vizsgától. Nem veszek észre valami egyirányú utca táblát....
Meg 12:30-kor van a vizsga.
24-én van még egy oktatásom.
Te hányszor voltál carlos?????
Nekem 5-ször kell menni, de szerintem ez hivatalosan is kevés. Newm 6 alkalom kell?????
Csatlakozom FDA-hoz, ha netán akadna még egy ugyanilyen kmóra. Ez esetben mozgósítom öcsémet, és ő elhozza. A remény vész el utoljára...
Ural: a buli helyszíne Szegeden a kollégium, a Tesco (itt csúnyán néztek ránk) majd vmilyen játszótér volt. Jellemzően sör és vodka fogyott (...), de ez elég húzóssá tette a reggeli motorozást. Nem tudok róla, hogy a JATE klubba eljutottunk volna :-)
Sziasztok,jó 7végét!
Ha valaki menne hétvégén a börzére (Például Zoli, ha kiszabadul katonáéktól)az vegyen már nekem egy jó állapotú kilóméterórát (fehér számlapos, 120-ig van skálázva). Lesz ott egy srác, fehér mikróbusszal, ott volt a kecskeméti börzén is, Ő megigérte, hogy hoz magával. előre is köszi!
Nagy újság van: +van a jogsi!! Eléggé +lepődtem rajta, mert tegnap elég szigorú buli volt. Reggel 7-re kellett (volna) menni, az első 100m-en majdnem leestem a motorról...
Szisan: kalappal neked is!
Kösz a tájékoztatást, asszem jövő 7en +nézem élőben is, csak most kissé összesűrűsödtek a dolgok az egyetemen.A zselés biztos, hogy jobban +éri, mint egy gondozásmentes savas? szelénlemez, feszszabályzó -ehhez nem (pontosabban sem) értek igazán... alszom rá 1 párat.
Ismeritek a motoros-request@jht.gau.hu című motoros levlistát? Én most próbálgatom, de úgy tűnik, nem igazán van veterán motoros. Anyázás annál inkább, de sok érdekességet is lehet olvasni.
Adios!
A vastagsága 34 mm, a doboz mélysége meg minimum 11 centi, úgyhogy marad még 7,5 centi kb a csomagnak.
A töltésről annyit mondtak, hogy a motor töltőberendezését nem kell átalakítani, (én azért lecserélem a szelénlemezt graetz-hídra, meg teszek bele fesszabályzót is, mert alapból 8-8,5V jön ki a töltőszálom))
max a kapacitás 1/10-edével lehet tölteni, de nem igényel spec töltőt, csak az időre kell odafigyelni. (teljesen lemerült akksit max 10-12 órát szabad tölteni)
Jó hozzá egy sima 700 mA-es 6v-os adapter is, mondjuk egy aktív hangfalé, vagy egy walkmané.
A negatív sarura megy az a madzag, ami testre van kötve, a pozitív pedig -kizárásos alapon - a másik.
A zselés akksi teljesen hermetikusan le van zárva, úgyhogy elvileg nem számít neki milyen helyzetben van.
Ennyi pénzért egy próbát szerintem megér, azt a hártányát is beleértve, hogy hagyományos akutöltövel tudtommal nem tölthető.
Gondolkodóba ejtettél ezzel az akksival. Asszem +nézem, ha már így helyben van. A boltban nyilván azt fogják mondani, nem károsodik oldalára fektetve.
Most nincs akksi a motorban, a duda nem hiányzik. Féklámpa viszont nem ártana. Az akksi helyére most az elsősegély-cuccot költöztettem, azt majd száműzöm akkor a helyére. Két drótdarab tartózkodik az akkutérben, azt simán rá kell csak köteni az akksira, vagy kell saru itt is, mint az autóknál? Melyik a pozitív és melyik a neg. madzag?
Elég off a mágnes, a világítás is elég gyenge. Hogy fog újratöltődni az akksi?
Én már vettem aksit már tél előtt. Működött is, csak a gép nem töltötte Ezért raktam a motorba egy diódát a szelén, vagy szén meg benne maradt. Én feltöltve eltettem téli álomra, azóta nem toom mi van vele. Remélem müxik. Meleg helyen volt meg minden. Igaz savas.
Árulja már el valaki melyik FDA a képeken???
hétvégén áttúrtam otthon az autó/pancsi/simson cuccokat, és találtam 2 db bosch 225 w felségjelzésű gyertyát dobozolva. Kicsit használtnak tűnt, megkérdeztem fateromat, hogy mi a pálya velük. Azt mondta, hogy még a trabihoz vette anno tartalék gyertyának, de a hőérték nem volt jó hozzá (azt hiszem a trabi 175-ös) ezért talonba vágta.
Nekem most jól jött :o) Az egyik a pancsi hengerfejben figyel, a másik meg a szekrényben. A vésztartalék gyertya egy ezredéves bakony, ami már a simsont is kihúzta párszor a csávából.
Más:
Találtam zselés akksit (6v 12Ah) ami befér a pannonia akkudobozba, de csak oldalára állítva. Szerintetek lehet ezt így használni? Nem károsodik? Egyébként baráti ára van, 3000 Ft körül áfásan. Van 6V 7,2 Ah is, ugyanakkora méret, 2200 Szegeden valami Gogol utcai akksiboltban. Szisan, nem izgat a dolog?
Épp nézegetem a képeket a szoci veteránokról (nem Horn Gyuláékról :-) Asszem +van FDA is, a barátnőjével áll, ugye?
Matrica felkerült méltó helyére, sikerült az egyedi fényezéssel harmonnikusan összehozni.
Aggaszt ez a pocsék idő. Nem lesz így vizsga, és ez a 7végi fotózásnak is betenne (ki kéne motorozni vmi yo helyre). Arról nem is beszélve, hogy a vizsga kétesélyes.
Ma voltam egy SMKP-s vetélkedőn, ez Csongrád megyei forduló volt.
3. Helyezést értem el, a pályán 1. Voltam, csak a tesztlappal béngáztam el. Sajnos az első 2 megy az országosra, de szerintem ez se rossz. Egy Walkmant nyertem, és ittam ettem ami belém fért.
Az 1 egy nagy magnót, a 2. egy discman-t nyert.
Nállam nem recseg a kettes, vagy recsag csak nem úgy, mint nálad.
Én voltam tegnap, és valszeg ma is megyek okatatásra. A mai lesz a 4.
Kéne már az a jogsi.
Tesóm, mondta, hogy mikor a TV-be közvetítették ezt a találkát akkor látott egy Pannóniát menni.
Mondjuk ezen én nem csodálkoztam.
Igazán megérte felmenni a Közl. múzeumhoz, nagyon sok csemege akadt. Örülök, hogy Zolin kívül már Schnitt-tel is sikerült találkoznom. Kár, hogy FDA-val elkerültök egymást. Az is gáz, hogy a késés miatt kevés idő volt, hogy +nézzem a motorokat. Sebaj, majd legközelebb.
Szisan: ahogy Schnitt is írta, "sajnos" nem Trabant fényszóró van a mocin, csak a fényvisszaverő származik az NDK-s csodáról. A matricát -mint kiderült, nem éppen a legolcsóbb megoldásként - színesben kinyomtattatam (hű, de szép szó) 1 fényfásolószalonban.Ők az egyik felét öntapadósra csinálták, a másikat laminálták, azaz lefóliázták, hogy ne ázzon ronggyá. Az emblémát floppy-n vittem, az extra.hu/pannóniáról töltöttem le. 7végén lesz felragasztva. Még egyszer megyek városira, egy hét múlva pedig vizsga. Elég parás lesz, nagyon jó lenne, ha nem húznának meg. A szerelő főleg az "elektromos" részeket nézte meg, az első lámpa is világít meg jó a gyújtáskapcsoló. A delejezés majd aktuálissá válik. A kettest változatlanul recsegve veszi, a szerelő szerint ez elég gyakran előfordul a Pannóniáknál.
Schnitt: várom a képeket! Most már lassan én is megcsinálom a normális fotókat (lehet, hogy már ezen a hétvégén).
A prizma nállad a foncsor, vagy a fényszóró????
Most Trabant fényszóró van rajta??
A kettest még mindig rosszul veszi??
És mit csinálét rajta a szerelő???
ui.: Bocs, hogy ilyen "összeszedett" az irományom.
Ha rendőr megy előtted úgy könnyű. De ha én bénábbnál bénábbakkal megyek, (pl lefullad a gyerek alatt a motor, mert nem tud kuplungolni, vagy zöld a lámpa és gondolkozik kinek van elsőbsége) akkor én , hogy menjek normálisan. De csütörtökön próbálok jó lenni. De mondom semmi kedvem se volt az egészhez a múltkor, meg álmos voltam.
Sziasztok! A veterán motorok, autók topik lakójaként most hozzátok is átkukkantottam egy percre, hogy szóljak pár szót egy tervről, ami megvalósulni látszik:
Nos akkor: -javaslat-
Hozzunk össze egy topik- és veteránszimpatizáns találkozót 2002. június 9. vasárnapra, a Pátyon (az M0 körgyűrűről könnyen elérhető) található Tabányi Sándor - féle veteránmúzeumhoz!
A látogatás előzetes egyeztetést igényel, tehát a dátum változhat, ha nem megfelelő a tulajdonosnak!!!
A belépő 400,- Ft, de esetleg ha sokan leszünk, kaphatnánk kedvezményt :)))
Jelentkezzetek.
Én megnyitom a sort:
Öcsibácsi - Ford Taunus 17M P5 (1965)
Bár tudtommal a múzeumban veterán motor nem igazán van, csak autó, azért nektek is ajánlom az elképzelést, hátha benneteket is érdekel.
Ha jelentkezne valaki, légyszi a veterános topikba írjatok. Köszönöm szépen :)
Zoli: tök beteg vagyok, de +próbálok felmenni Pestre. Közlekedési múzeum előtt leszel tíz körül? Majd hívlak.
Szisan: pech, de én még egyszer sem mentem elöl. Előttem utoljára a srác csinált néhány hülyeséget, de a rendőr srác nem hibázik. Holnap megyek 2-re, bár most nagyon nincs kedvem hozzá.
Evribodri: kész a matrica. extra.hu/pannonia nyitólapjáról ment lemezre, színes nyomtatás, öntapadó hátsó rész, elöl fólia. Jól néz ki, hajlik és remélhetőleg víz6lan.Ezres alatt jött ki. Csak erre a sárga-fekete festésre kéne rápaszírozni.Az vidám lesz.
Ja, prizma is beszerezve, múlt 7végén raktam fel. Természetesen az sem eredeti,de szerintem jobban néz ki a gyárinál.A donor a régi, lapos lökhárítós 601-es Trabi, a prizma szögletes és itt még volt körülötte egy vagány krómkeret.
Na, ha összejön, Zolin és Szisanon kívül másokkal is találkozom a fórumról. Yo lenne.
Hát igen Csa az eltűnt, ezek szerint nem vett még Pancsit. Érdekes amíg mi nem voltunk akkor is írtak mások, ezek szerint már ők is eltüntek.
Carlos:
Én csak csütörtökön megyek. Rájöttem, hogy másodiknak menni nem jó. Mert akkor megcsinálom ugyanazokat a hibákat, mint az első. Ezt abból vontam le, hogy aqmikor elöl mentem nem volt semmi hiba, de amikor másodjára akkor meg tele voltam hibával, és ha sávot vált az első csak nekem is sávot kell váltani. Nem mehetek egyedül a másik sávba. Volt olyan is, hogy a gyerek előttem megzavarodott és ide oda váltogatta a sávokat 20 m- en belül.
Mondjuk az dúrva volt amikor a 30km/H-s övezetet nem vettük észre se én se az első. Moindjuk lehet azért, mert benőtte a fa meg én is álmosvoltam, és valahogy aznap nem ment olyan jól a mocizás, mint máskor, de nem csak a nagymocival.
Meg azert itt vagyok, ugyhogy valaszolnek nehany kerdesre:
Schnitt: termeszetesen van kozvetlen vonat Szerencs es Bp. Keleti pu. kozott. (Csak nem vonaton akarod felcipelni a vazat?:)
Carlos: sajna a poli-szoli masfelszer olyan hosszu, mint a rendes szolgalat, es nekem a melo szempontjabol nagyon nem mindegy, hogy hat honapig nem kapok fizetest, vagy kilenc honapig. Ez van, nem gond lenyomom, aztan vegre egy eletre megszabadultam ettol az egesz remalomtol.
Szisan: azert hetvegenkent megprobalom majd mindig potolni a hetkozbeni lemaradasomat, ugyhogy csak semmi gaz, ha kerdes van csak nyugodtan nyomjatok fel ide a forumra aztan majd elobb utobb valaszolok ra. (En nem fogok nyom nelkul eltunni mint CsA, a forum alapito atyja:)))
Es vegezetul megegyszer, mindenkit varok a Kozlekedesi Muzeum elott majus elsejen 9 es 10 kozott!!!!
Semmi gond, ilyenekkel zaklass nyugodtan. Egyébként én itt a topik olvasása közben akadtam a cikkre, ugyanis az oldal tetején rendszeresen ott a link a legfrissebb cikkekről. Ha megnézed, talán még mindig ott figyel a hivatkozás. Én sem tudok többet róla mint te.
Igen teljes mértékben benne van. Köszönöm!!! Ne haragudj h. titeket zaklattalak ezzel, de már sok helyen néztem, és vagy semmi, v. tavalyi ill. tavalyelőtti hírek voltak. Az Indexből meg csak a fórumot szoktam nézni, úgyhogy kiment a fejemből.
Mégegyszer köszi és bocs!
Köszi a részletes műsorismertetőt!
Még mindig gondolkodóban vagyok, mert 7végén eléggé +betegedtem. Azt sem tudom, hogy fogok holnap motorozni (nem hallom majd az oktatót a füllhallgatón). De a program cool lenne.
Ezek szerint esély sincs arra, hogy addigra tudjon vki szerezni km-órát : (((
Zoli: őszinte részvényem. Polg. szolg-ra nem is gondoltál? Aközben mégis többet tudnál foglalkozni a mocikkal.
Most fogok nyomtatni matricát a motorra. Vmi fóliát is rakatok rá, nehogy +ázzon. Majd +írom, mennyibe került.
Autós nosztalgia-majális a Közlekedési Múzeum előtt
2002. április 29. 11:34
Az idén május elsején már negyedik alkalommal rendezik meg a Szocialista Autóipar Gyöngyszemeinek Tavaszi Seregszemléjét a Városligetben. A találkozó korábban is számos résztvevőt és érdeklődőt vonzott, tavaly kb. 350 veteránautót csodálhatott meg a nézőközönség. A rendezvény mindezidáig az első és egyetlen olyan megmozdulás, amely az 50-es és 60-as évek kelet-európai gyártmányú járműveit gyűjtő és kedvelő közönség számára nyújt évi rendszerességgel találkozási lehetőséget. A program is a korábban már megszokott rendet követi: az autók reggel 9 órától gyülekezhetnek a Közlekedési Múzeum előtt, a megnyitót pedig 10 és 10:30 között tartják. Az elmaradhatatlan felvonulás mellett a zsűri kb. 30 díjat oszt ki a résztvevők között. Az alkalmazott külsőségek (jelszavak, időpontválasztás, a rendezvény elnevezése) ellenére a szervezők hangsúlyozzák, hogy a rendezvény szigorúan politikamentes, kizárólag az 50-es, 60-as, 70-es évek autóinak forma- és ízlésvilágát szeretnék visszaidézni. A rendezvényt a Közlekedési Múzeum és a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség támogatja.
Érdeklődni lehet:
Trabant-Wartburg Klub
1112 Budapest, Barackfa u. 4.
Tel./Fax: 249-2674
Mobil: (30)924-1129
Remélem benne van a válasz:o)
egyébként a cikk itt van az indexen, csak körül kell nézni.
Hello Mindenkinek!
Előre is bocs az Offért, de szeretnék kimenni Május 1-én a Közlekedésihez a keleti csodák találkozójára és az lenne a kérdésem, h. járt-e már kint valaki közületek, ha igen hány órára érdemes kimenni. (mint látogató)
Az gáz... :o(
Azt mondják, nyáron a legszarabb a honvédség. Nekem "szerencsére" az augusztustól májusig terjedő időszakot kellett rááldoznom. Hova vonulsz?
Budapestről megy szerencsre közvetlen vonat? Mennyi a menetidő odáig? Azon filózom, hogy lenne egyszerűbb elhozni a megbeszélt alkatrészt, mert nagynénémék csak augusztusban mennek felétek.
Jordano: hivj fel este a 06-20-530-1002 szamon, nekem van egy elado kormanyzaram.
Mindenkinek: aki meg nem tudna, sajna berantanak katonanak, ugyhogy hatarozatlan ideig nem leszek, ez az utolso munkanapom novemberig:(( Azert majd megprobalom legalabb ket hetente olvasni a forumot es az e-mail-jeimet. A borzeken mindig megtalaltok, vagy ha szuksegetek van valamire az ismert mobilszamon hivhattok.
Na addig is jo szerelest, motorozast mindenkinek, remelem szerdan minel tobben talalkozunk!
u.i.: Pannoniaba a leheto legegyszerubb hajtomuolajat erdemes hasznalni, pl. Mol Carrier Botond olajat.
Motorolajból szerintem Pannóniához is megfelelő a különböző nagyáruházakban kapható 5literes kannában kiszerelt olajok(különböző néven futnak, de gyakorlatilag majdnem egyformák).
Én 1 éve ilyet használok a Csepelembe (5 liter volt 1400 Ft), viszont sűrűn cserélem ha már ilyen olcsó volt.(Évente min. egyszer, egyébként meg 1000 kmként, mert biztos ami tuti).
Hát FDA még jó hogy 1 agyad van és nem kettő:)
A kerékfűzéssel nagyon nagyot lehet szívni, ha valakinek -mint például nekem- nincs érzéke hozzá. Egy esztergályos barátom viszont 2 óra alatt rájött a titkára.
Kezdem sejteni, hogy miről beszélt a Kálmán, amikor a kerékfűzés rejtelmeiről volt szó. A hétvégén nekiláttam a kerékfűzésnek. 4 óra megfeszített munka után van egy felninm, egy agyam és egy marék küllőm, amiből az egyik görbe.
lenne-e esélye annak, hogy szerdán tud vki keríteni egy km órát és egy spirált? gondolom, most nem lesz ott börze. Fontos lenne, hogy tudjam.
olaj: 1:40 és egy kis Arol 2T, később 98-as és sok Arol 2T lesz. egyenlőre 1:25 aránynál maradok, és ahogy korábban írtátok, külön benzinkannában keverem ki. Váltóolaj viszont jó kérdés. Mit érdemes beletölteni? Valami olcsó hazai olaj (de nem motorolaj) elég bele, ugye?
Ma megnéztem azt a lentebb említett P10-est.n Amiről én megállapítottam, hogy P10-H. Én max adtam volna érte 15 ezret. Kipróbálni nem tudtam, mert ki volt lukadva a kereke. Szerintem még az enyémnél is rosszabb volt. Minden le volt fújva rajta ezüst festékkel, még a blokk is, a henger kipuff minden, a fekete is csúnya, kapott már pár helyt egy kis kenést ecsettel. A szívató meg egy vállfa, fogas része volt. Szóval szerintem 30 ért sok.
Amúgy meg nagybátyám vett ma egy MZ-t. 1976-os. Festés krómozás jó, üzemképes, igaz van neki nagy előgyújtása. Szerintem nincs kikopva, mert indult egy rúgásra. Igaz, csak 125-ös. És mindössze 15 ezerér. Forgalmi van rajta, minden papírja megvan, csak műszaki nincs rajta 6 hónapja. Szerintem megérte. Szerintetek?????
Amúgy ilyen a moci: http://free.x3.hu/mz_motorkerekparok/kepek/ets150/ets150.jpg
NYUGATI ÉS KELETI KIS ÉS NAGY MOTORKERÉKPÁROK, ROBOGOK JAVÍTÁSÁT GENERÁL ÉS ELEKTROMOS PROBLÉMÁK MEGOLDÁSÁT A GÉPEK KARBANTARTÁSÁT VÁLLALJUK ÚJPESTEN RÖVID HATÁRIDŐVEL. TEL.: 06-30-401-04-74
Mármint hajtóműolajat. Nem tudom. Raktam már bele síma benzinbe való olajat is. De csak rövid távra. Amúgy most nem tom mi van benne. Nem hinném, hogy valami szuper kéne bele. Tudtátok, hogy a Pannóniák csak 72-es oktánszámú benzinre lettek gyártva????
Amúgy szerintetek P10-es 30ezerér nem túl jó festéssel, jó motorral, forgalmival, rendszám nélkül megéri?????
Tényleg! Te milyen olajat használsz a Pannóniádba?
Jómagam a Mol Botond nevű olaját használom, de lehet hogy a multiszuper jobb lenne?
Ez a kuplung működését is befolyásolja.
Ezt én is olvastam már. A hőkezelés nekem is új.
Mit hőkezelnek a fémet vagy a parafát?????
Én amit észrevettem, hogy nagy súrlódáskor a parafa megdagad. Mást nem, de ez csak akkor van ha erőlködik a motor és direkt csúsztatva van.
A 18 mm 25,4 mm
B 14 mm 20,8 mm
C 10 mm 16 mm
D 12 mm 18 mm
E 8 mm 13 mm
G PF 1/2 23,8 mm
J 12 mm 18 mm
AB 18 mm 20,8 mm
BC 14 mm 16 mm
BK 14 mm 16 mm
DC 12 mm 16 mm
PR Jelzés Kivitel
L kompakt típus (rövid)
M kompakt típus (Bantman)
P elorehúzott szigetelocsúcs
R zavarszurés ellenállással
U kúszószikra, vagy járulékos
szikraköz
Z zavarszurés induktivitással
6 Jelzés Kivitel
2 meleg (kis hoérték)
4
5
6
7
8
85
9
95
10
105
11
12
13 hideg (nagy hoérték)
E Jelzés Menethossz
E 19 mm
H 12,7 mm
L 11,2 mm
EH Nem végig menetes,teljes hossz:
19 mm, menethossz: 12,7 mm.
F Kúpos (A-F 10,9 mm; B-F 11,2 mm;
B-EF 17,5 mm)
S Jelzés Konstrukciós jellemzok
C ferde testelektróda
F kúpos ülék
G nikkel középelektróda (verseny)
GV arany-palládium középelektróda + speciál konstrukció
J elorehúzott két testelektróda
K két testelektróda
M két testelektróda Mazda Wankel
motor
T három testelektróda
Q négy testelektróda
P platina elektróda
S rézmagos testelektróda
U fél-kúszószikrás típus
V arany-palládium testelektróda
VX platina középelektróda +
speciális testelektróda
W wolfram elektróda
X megnövelt elektródahézag
Y V bevágású középelektróda
A,B,D,E,Z speciális konstrukció
-L felezett hoérték
-LM kompakt típus
-N speciális eletróda
11 Elektródahézag mm-ben megadva.
Nincs általános jelölés.
Hideg motornál sosincs probléma, és nem tudom a lamellák előéletét (hőkezelt, vagy sem?), sőt megvallom, hogy erről a hőkezelésről most hallok először. Ha tudnál róla valamit röviden írni azt megköszönöm, ugyanis én most akarok egy másik garnitúrát megújítani parafalemezből. Az eljárást az internetről szedtem le, de abban szó nincs hőkezelésről. Rosszat meg ugye nem akar az ember készíteni.
Itt következik amiről én tudok:
A lamellák közül válasszuk ki azokat, melyeken a külső körmök legkevésbé kopottak, sérültek.
Az elhasználódott lamellákról távolítsuk el a régi égett parafát. Ezt egyszerűen késsel lefaragom, majd közepesen durva csiszoló vászonnal fémtisztára tisztítom. Így a ragasztás előtt elkészítem a felület érdesítést is.
A megfelelő ragasztáshoz a felület zsírtalanításra is szükség van. Itt alkalmazhatunk különbféle speciális zsírtalanító oldatokat. Én mindenesetre megelégszem az Ultrás vízzel - egyéb mosószer is megteszi.
Ezzel a felület előkészítéssel meg is volnánk, de mit és honnan ragasszunk fel.
Én préselt parafa lapot szoktam használni, ezt tudtam beszerezni. Manapság nem jelent különösen nehéz feladatott a megfelelő vastagságú - kb. 1,5 mm - lemez beszerzése.
A préselt parafának van egy kellemetlen tulajdonsága, mégpedig, hogy a kelleténél rugalmasabb. Ezért, ha módunkban áll ne a morzsalékból préselt lemezt válasszuk, hanem az egyrétegű, vékony rétegben metszettet. Igaz, hogy ez jóval drágább!
Ha sikerült beszerezni a megfelelő vastagságú lemezt, akkor a megfelelő körgyűrűket kivághatjuk belőle.
Ne essünk pánikba, ha túl sok hulladék keletkezik, mivel a kihulló körtárcsákból is kivághatunk körgyűrűszeleteket, mivel nem szükséges, hogy a parafa felülete folytonos legyen.
Nekem nem sikerült megfelelő vastagságú lemezt beszerezni, ezért készítettünk egy primitív célszerszámot, melynek segítségével a már féloldalon ragasztott lamellán megfelelő vastagságúra tudom alakítani a parafa vastagságát.
Az eszköz távtartóit nagyobra cserélve a végleges vastagságra munkálhatjuk a lamellát.
Következhet a ragasztás. Különbféle "CSODA" ragasztók közül válogathatunk. A legjobb, ha hőre keményedőt tudunk beszerezni. Ha nem sikerük a vezető vegyipari cégek méregdrága anyagaihoz hozzájutni, ajánlom a hagyományos EPOKITT elnevezésű ragasztót. Én is ezt használom. Bevált.
A ragasztó használati utasítását betartva, a megfelelően előkészített felületek bekenését követően néhány kilogrammos terheléssel összepréselem a lemezeket.
A száradást követően az esetleges kitülemkedések eltávolítása után, elkészítem a hornyokat a parafa felületébe. Erre a célra bármilyen reszelő megfelel. Én 12 sugárirányú hornyot munkálok a felületbe.
Találkoztam olyan megoldással, ahol a parafa helyett textilbakelit lemezt ragasztottak a tárcsákra.
Az eljárás hasonló, csak ügyelni kell a felületek megfelelő előkészítésére.
A fent vázolt eljárástól néhány „profinak" felállhat ugyan a szőr a hátán, de én évek óta meg vagyok elégedve vele.
A hengert meg a hengerfejet homokfúvattam. A srácra aki csinálta rászóltam, hogy a hengert belülről ne piszkálja. Értelmes gyerek volt, nem kellett kétszer elmondanom. Persze, egy ilyen műveletnél elkerülhetetlen, hogy a kvarcszemcsék belekerüljenek a hengerbe. Éppen ezért nagyon fontos, hogy homokfuvatás után gondosan kitisztítsad mind a hengert, mind pedig a csatornákat.
A lamellák újak, asszem 3000 Ft volt (majd utánna nézek)
Május elsején -úgy néz ki- mi is ott leszünk, persze nem motorral. Délután pedig ha minden összejön elmegyek másodszor is megnézni az Ural-t, most már viszek magammal olyanokat is, akik láttak Ural-t közelről. Ha ők sem találnak rajta semmi kivetnivalót, akkor belevágok.
Tényleg, meg tudná valamelyikőtök mondani, hogy mennyibe kerül most egy motor átiratása? (eredetvizsga+illetékek+mittudoménmi)
Egyébként itt vannak a képek róla:
http://kep.tar.hu/fda1/index.phtml?aid=27520722
Üdv!
Az én hengerem 68+2-es.Tehát az alapmérettől 0.02 miliméterrel nagyobb.A dugattyúban 67.75 volt a beütés. Szerintem a dugattyú nagyot tágul.Több mint egy fúrási méretet.Most egy 68-as dugattyút tettem bele/gyári/ és úgy megy mint egy DOXA.20Km motorozás után is rá tudom tenni a kezem a hengerre.A Budapesti bulira én is készülök.Szeretnék a fogattal felmenni.
Elkészült a haverom Triál Pannóniája.Valami fantasztikus motor.Tegnap kimentem és megtéptem a gépet.Megy mint egy álllllat.Én 90Kg-os vagyok. de kettesben is kerékre áll, minden kuplungolás nélkül.Szóval brutálisan megy.
Üdv!
Jól halad a gép. Szép lessz. Nekem is már szét kéne szednem. Csak ha szétkapom, hogy mocizok vele egy jó ideig?? Majd csak rászánom magam.
Új lamellák lesznek a gépbe????
A hengerről a rozsdát, hogy szedted le??? Homokfúvás???? És, hogy lett megoldva az, hogy ne fújógyon be a homok a henger hüvelybe????
FDA: Basszus nalam szokas szerint nem megy a tar.hu, ugyhogy nem tudom megnezni a kepeket, pedig mar rohadtul kivancsi lennek ra, hogy hogyan all a masina.:)
Poorus: olvastam valahol, hogy ha a kupplunglamella nincsen hőkezelve, akkor hajlamos megcsúszni. Nem lehet, hogy Nálad is ez a helyzet? Végül is, hideg motornál ha jól értem nincs gond, viszont amikor elkezded hajtani melegszik akkor elkezd megcsúszni.
Elég leengedni az olajat és levenni az oldalsó deknit.
Mondjuk én nem vacakolok annyi olaj leengedéssel így csak oldalra fordítom a motort, de igaz, hogy ez oldalkocsival meglehetősen nehéz.
Régen voltam a neten, de láttam hogy érkeztek a segítő szándékú hozzászólások, amit nagyon köszönök.
Szisan86: külön kösz a kép felrakásáért, nekem nem hiszem hogy ment volna.
Egyébiránt a kuplungom jól fog, nem csúszik, a váltóban nincs törés (léptetővilla), és amikor felpörög akkor éppen motorozok, és húzom neki.
Minden ötletben látok fantáziát, úgyhogy szépen átnézem az egészet, csak mivel ritka jelenség, szép idő van, és a motorszerelést nálam még a DUNA leakasztása is tetézi nehezen szánom rá magam.
Az asszony azt mondta vagy a motorjaim mennek vagy ö.
Ezert elado barati aron
1. egy darab P10 müködökepes, restauralasra szorulo allapotban
2. 3 db CZ 175 ebböl egy el lett vagva haztajinak, de adom hozza a vaz hatso reszet, amit hozza lehet varni, egy szet szedve restauralasra, de hianytalan, egy papirok nelkül müködökepes, eredeti festessel, fekete, de kromok lepörögtek.
vagy
a felesegem, 62 kilo, 172 cm magas, mellböseget nem tudom, veteran koru, fözni nem tud, csak mosni meg takaritani.
Mindez Zalaban, ide ne irjatok, mert matol megszünik a nethozzaferesem bizonytalan idöre, e-mail: voros.kalman@drotposta.hu
Amennyiben vki keresne üzemképes Pannónia motort 30-35e királyi forintért (nem eppen generálozott állapotban), annak javaslom a 06-20-482-4523-as számot. A mocika Szentmártonkátán van.
Szisan: miert kellene ehhez annyira Pestet ismernetek, eleg ha mi ismerjuk:)))
Ha jottok, akkor szoltok es en megirom a pontos utvonalat, hogyan tudtok eljutni a Varosligetbe a Kozlekedesi Muzeumhoz.
Melyik palyaudvarra fut be a vonat, mert egyedul az befolyasolja, hogy hogyan tudtok eljutni a celhoz.
Gyere te is basszus, ott a helyed, a cucilistaktol meg nem kell felned, megvedunk ha kell:)))
Osszefogtok Szisan kartarssal, aztan irany Pest!
Egyenlore ugy nez ki, hogy jo kis muri lesz, ha meg nem, akkor majd mi teszunk rola, hogy az legyen.:) Ropi, zizi, csatos bambi, mi kell meg egy igazi motoros majalishoz???:)))
Schnitt es en, meg egy-ket Pannonias haverom biztosan ott leszunk, de az lenne jo ha a topicbol is sokan osszejonnenk.
ha sokan lennétek a topiktalálkán, én is +fontolnék egy pesti utat. Meg hát a veterán szoci járgányok nagyon ott vannak a szivem csücskében.Csak nehogy véletlenül az ünneplő cucilistákhoz csapódjak útközben :-)))
Szerintem a legtöbb helyt ahol csinálják ott külön veszik a dugót. A fúrást olyan 2000-2500-ért csinálják. Mondjuk ahol én csináltattam ott a csávó jó pár Pancsi hengert már csinált, meg ha elvinném neki a motoromat megcsinálná, mármint motorilag, de erre nincs szükség. Hogy mekkora dugó van benne azt nem tudom, de szerintem jó a kompresszió. Mondjuk sokat csökkent rajta, hogy a hengerfej már perselyezve lett és a persely körül amikor jár a motor csak úgy bugyborékol ki a nafta. Szerintem ez is vesz le jócskán. Úgyhogy ez is csináltatva lesz biztos.
Amúgy ahogy FDA is írta 3-szor lehet felfúrni a hengert.
Én is ott csináltattam a dolgokat. Sajnos még nem tudom, hogy milyen minőségű lett, mert még nincs összerakva a gépsárkány. Az biztos, hogy a Nagy gépműhely nem Veteránmotor specialista. Inkább olyan "elvállalunk mi bármit" típusú srácok. A Pannóniával kapcsolatban nekem erős a gyanúm, hogy csak a fúrást csinálják ők, a dugót meg a gyűrűket készen veszik valakitől. Nekem 68,45 van a dugóba ütve (a gyári adatok szerint a túlméretek 68,5; 69; 69,5 mm). Szorulni nem fog...
amíg nincs kellő tapasztalatom, addig inkább nem szidom őket. Úgyis minden kiderül hamarosan!
Közeleg a május 1.-je, és jó lenne, ha minél nagyobb társaságot össze tudnánk szedni a topikból a zolit5H által említett szocialista járműtalálkozóra. Aki tud jönni, ne habozzon visszajelezni, mert még a találkozó helyét is meg kellene beszélni, és vészesen közeleg a hétvége.
Ennyire dúrva?
Szerintem FDA is ott dolgoztatott.
Bizony tudni kell a felfúrósnak,. hogy milyen gépbe kell és milyen hőtágulási dugó kell. Én megcsináltattam elég drágán itt Makón, de gond nélkül megy a gép. És nem szorult meg egyszer se. A csávó jó szakember csak drágán melózik. 12 ezerér csinálta a főtengelyem. De tán ő csinált bele kosarat (mert nem kapott) és azt mondta nagyon fasza lett. De egy másik főtengelyt megcsinált Wartburg hajtókarosra (dupla görgős) 15 ezerér.
Üdv mindenkinek!
Dolgoztatott valaki a Kecskeméti Nagy céggel.Az a cég amit a Veteránban reklámoztak.Nekem nem jött be.Nagyon nem!
Vettem egy új hengert Csepelen.A Kecskeméti céggel csináltattam bele egy új dugattyút.Beszereltem és elkezdtem járatni a gépet.Az ügy érdekében mindent megtettem.Dúsabb keveréket használok, gyujtást beállítottam ideálisra, plussz légterelők a bukócsőre/a hengerre tereli a levegőt/ és szinte csak éjszaka járatom.A motor 520Km után még rendszeresen megszorul/kb7-8km/.
Tegnap berágtam és felraktam egy gyári dugattyút és gyűrűket/újak/.A hiba megoldódott mert 100km tettem meg egy pihenéssel.Ennyit az utángyártott alkatrészekről.Az egyik haverom rendelt tőlük egy Csepel"D" dugattyút.A pacák megkérdezte hogy az milyen motor, mert még nem hallották a nevét.
Szerintem ez elárulja hogy mennyire veteránosok.
:-(((((((((((((((((((
Üdv mindenkinek!
Ya ilyet már én is tapasztaltam. Pl.: Már írtam azt a rozsdás gyertya sztorit. Meg volt már jó pár ilyen, hogy a régi gyertya jobban ment, mint az új, ezért általába mindig van nállam egy régi, de JÓ gyertya.
Schnitt: OK, ird meg nekik, hatha....
A majus elsejei jo kis hagyomanyos soros (bambis), virslis program tok jo otlet, szerintem is tenyleg utkoznunk kellene:)))
Este nyugodtan hivj fel.
El is felejtettem irni, hogy a borzen sikerult vennem nehany eredeti vadi uj rozsaszin Bakony gyertyat, na az aztan az igazan Pannoniaba valo gyertya, megiscsak magyar gyartmany:)))
Az egyiket teszteles ala is vettem, eddig mentem vele kb. 100 km-t, es meg birja:))) (Majd 10000 utan mar azt lehet mondani, hogy tenyleg franko:)))
ZoliT5H:
Oké, megírom nekik ezt.
Más: Este elérhető leszel telefonon? Szeretnék veled beszélni a váz ügyében. A BM nem ad engedélyt ha nincs a vázról forgalmi, tehát kellene egy olyan, amihez van papír.
Május 1: részemről oké, semmi dolgom nem lesz. A jelenlévő topiktagokkal utána beülhetnénk valami sör és virslievésre csak a nosztalgia miatt. Persze aki motorral/kocsival jön, ihat meggymárkát is :o))
ZoliT5H:
Oké, megírom nekik ezt.
Más: Este elérhető leszel telefonon? Szeretnék veled beszélni a váz ügyében. A BM nem ad engedélyt ha nincs a vázról forgalmi, tehát kellene egy olyan, amihez van papír.
Május 1: részemről oké, semmi dolgom nem lesz. A jelenlévő topiktagokkal utána beülhetnénk valami sör és virslievésre csak a nosztalgia miatt. Persze aki motorral/kocsival jön, ohat meggymárkát is :o))
szisan: en eddig Brisk-et nem igazan hasznaltam, de masoktol sem hallottam rola sok jot. Nalam van mindig vesz esetere egy osregi KLG es egy Super PAL gyertya, amik mar joparszor kihuztak a kakibol:)))
Sokszor van ugy, hogy az ilyen oskori gyertyak meg javaban birjak a kikepzest, mig az ujak rogton kipurcannak.
szisan: belfoldi, szeria T5-on termeszetesen csak a vekonyabb kivitelu fix (nem felhajthatos) hatso labtarto volt. De hangsulyoznam, ez White, nem T5-os Pannonia, tehat termeszetes, hogy vannak rajta a T5-osetol eltero alkatreszek.
Én eddig általába Brisk gyertyát vettem a mocikba. Nem igazán vagyok megelégedve. Ilyet adtak a boltba. És képzeljétek a boltba van nekik kódtáblázatuk a Brisk gyertyákhoz.
Azt tudom, hogy az N17 az 225.
A N15(C) az meg 175.
Neketek mi a véleményetek a Brisk gyertyákról????
Nekem az, hogy ha teszi egy hétig akkor aztán sokáig, de ha nem akkor már soha nem lessz jó. Néztem a múltkor, hogy vagy 5 rossz Brisk gyertyám van ami nem a nagy használattól szállt el.
Én is láttam a képek közt a White-ot. Lehet, hogy csak én eddig. Nállam reggel 7:10-kor gyönyörűen ment. Nem volt leterhelve az biztos. Nállam néha az index se megy délután, egyszerűen semmi nem jön le. Reggel meg gyorsan lejön.
Szóval a White:
Az utas lábtartója az ilyen fel le hajtós rajta. Ez eredeti???? Mert amit én láttam eddig T5-öt az mind olyan volt, hogy csak úgy kiállt egy lábtartó, és nem lehetett fel le hajtani. Meg ez jóval vékonyabb, mint a fel le hajtós.
Vagy T5-ön is volt ilyen TLF lábtartó?????
Schnitt: szerintem ird meg nekik, hogy az 1963-ban kiadott javitasi kezikonyvben a gyarto a Bosch 225/1 jelzesu gyujtogyertyat ajanlotta. (Asszem a konyvben ugy van megadva a gyujtogyertya tipus, hogy: V3, vagy Bosch 225/1 )
Tehat pl., mivel '60-as evekbeli konyvre hivatkozunk, ird le neki egy TLF-nek a tipusleirasat (tok mindegy, mert ugyanaz a gyertya jo lesz a tobbi evjaratu, es tipusu Pannoniaba is)
Gyarto: Csepeli Motorkerekpargyar
Tipus: Pannonia TL250F (Pannonia de Lux TLF)
Gyartasi ev.: 1960
Teljesitmeny: 14 LE (esetletleg ezt is megirhatod, meg meg esetleg a hengerurtartalmat, meg a kompresszioviszonyt)
Ezek utan mar csak remenykedhetunk, hogy van nekik regi nyilvantartasuk, es az alapjan ki tudja keresni, hogy a Bosch 225/1-nek melyik kod felel most meg.
Az Ön által megadott információk nem elegendőek a pontos gyújtógyertya
kiválasztásához. Kérem, küldje el a motorkerékpár pontos adatait annak
érdekében, hogy a megfelelő gyertyát kiválaszthassuk. (évjárat, gyártó,
motorkód, típus)
Üdvözlettel:
Majernyik Zsolt
Robert Bosch Kft.
Vevőszolgálat
Szerintetek mit írjak neki?
Mi a pancsi motorkódja?
Kicsit felgyülemlett az olvasnivaló, mert múlt héten halott volt a Sulinet és nem jutottam máshol hozzá.
A gyertya témáról annyit, hogy nekem a Csepelenben -amihez gyárilag 175-ös hőértéket írtak- prímán működik az NGK B4HS gyertya ami pedig elvileg 225-ös.
A HS ről tudom, hogy az egyik betű a rövidmenetest, a másik a hosszú elektródát jelöli(az elktróda jócskán kinyúlik a végén nem úgy mint az Isolatornál).
Van új teleszkóp-záródugó (belül 6szög) 300/db és még egy új T5 henger 4000Ft.
üdv:frundsberg@freemail.hu
Pénteken megyek. Én ekkor megyek másodszor. Persze a piros ETZ-vel mentem. Volt amikor gurult 15-el és ráhúztam a gázt és meg se mozdult. Egyszerűen nem gyorsult. Ha nem húztam annyira akkor se. Egyébként nem tudom észrevettétek e, hogy a Pannóniára ha rárántjátok csumára a gázt akkor nem gyorsul, mert sok benyát kap.
Én Pénteken a Bódog Attilával megyek. Az a srác akinek piros sportmotoros sisakja volt. És mindig a Kawaval ment. És katona.
Na ennyi.
Ja, a 12. sor temészetesen így hangzik helyesen: szokás szerint egyszer SEM húztam tövig a gázt.
Szisan: Te hogy állsz a motorozással? Én holnap megyek harmadszor, a piros ETZ-n botrányos az alapjárat. Eddig a rendőr csávóval voltam mindig, elég jól vezeti a Kawát.
Peace!
na, újra nálam van a moci és jó darabig nem is engedem ki a kezeim közül. Kicsit még csiszolgattuk, szerelgettük szombaton, aztán menetem vele egy-két kört a városban, természetesen jogsi nélkül. Most próbáltam ki a gépet igazán, eddig csak a kis utca végéig merészkedtem vele. Most viszont nem tudtam ellenállni a kísértésnek. Marha jó érzés vele menni és először szokatlan volt vezetni meg az is furcsa, hogy egyedi külseje és jellegzetes hangja miatt a legtöbb ember leesett állal néz utána. Igaz, hogy a kettest elég recsegősen veszi ez is, főleg az első fék elég gyenge és a kormány -holott állítólag jó a rögzítése - berezeg rossz úton és fékezéskor, mégis teljesen elvarázsolt. És elég jól megy, főleg városban. A hondás haverommal mentünk, volt, amikor én vittem a kocsimat, volt amikor ő ( VW Polo 1.0), városban a negyvenéves Pancsi úgy elhúzott, hogy az autó a következő kereszteződésben tudta utolérni vagy 80-as tempóban tudta behozni. Szokás szerint egyszer húztam tövig a gázt.
Aztán -hosszas rábeszélés után- bevállaltam egy kis motorozást Szexárdon kívül is, én vittem a T1-est, Attila a Hondát (nsr125r). Elég durván büntet a két kép együtt! Kimentünk Gemencbe meg egy közeli faluba, Honda órája szerint (enyém off) 70 körül mentem, mert elég gyenge az út. Aztán a jó úton kicsit odahúztam neki -nem fullgázzal- csak a próba kedvéért és elég jól bírta, azt leszámítva, hogy a falu határa előtt egyszer csak leállt a motor. Kupplung behúz, begurul, majd betol. Aztán kis pihenő után újra indult, de visszafelé már normál pannóniás tempóban jöttem, és ez a jövőben is így lesz. Ja, a Honda (mögöttem jött végig) órája szerint a két "gyorsasági" szakaszon pont 100-at mentem, hangsúlyozom, nem fullgázzal!! Na ebből nem lösz rencer, de nagyon használható a nagy nyomatéka a mocinak, amikor én odahúztam neki, a Hondán vissza kellett kapcsolni.Bocs a túl hosszú beszámolóért, de úgy gondoltam, első Pannóniás élményeimet + kell osztanom Veletek.
Zoli, FDA: köszönöm, az alkatrészproblémákat sikerült áthidalom időközben, de:
-érdekelne hozzávetőleg a 6szöglető telóleszorító csavar ára
-nagyon kellene egy kmóra spirál (a deknibe vezető gumi/műa. csatlakozóval) és egy kmóra.
Előre is köszi
Sajnos a Camponába nem tudtam kimenni, a fent leírtak talán igazolnak :-) A cucilista autós találkozó nagyon érdekelne, remélem lesznek róla képek.
Adios
No kerem megtortent a hetvegi borze a Camponaban. FDA keszitett is nehany kepet az ott levo masiknakrol, azt igerte ma fel is teszi oket a netre. (Volt egy igazan ritkasagnak szamito '66-os Cross White, ami az allamokbol kerult haza.)Egesz jo kis borze volt, mi motorral mentunk, volt is az 5-osnek sikere, de rendesen. Ez abban nyilvanult meg leginkabb, hogy kb. 25-30 lelkes vasarlo-jeloltem volt, aki meg is akarta tolem venni a masinat, aztan csalodottan kellett szembesulniuk a tennyel: a motor nem elado:)))
Kaptam egy meghivast is a majus 1-en megrendezesre kerulo Szocialista jarmuvek talalkozojara, ami a Kozlekedesi Muzeumnal lesz, aki tud szerintem jojjon el, biztosan jo kis program lesz.