Májustól nem közlekedik még semmi, továbbra is június közepén-végén indul mindegyik. És igen, Adria lesz naponta, ráadásul szeptember közepéig.
Horvátországba maradt a 60% menettérti - meg most van 30% is egy útra - Bulgáriába a CityStar és megvan a Montenegro-Spezial is. Az Istria biztos kap majd megint valami extra kedvezményt, Rijeka felé is.
Talán azért, mert ez nem az "utazás nemzetközi buszokon" topic... :-P
A busz is sokszor lassú, helyenként büdös és kiszámíthatatlan... meg ott is ki lehet fogni kellemetlen utasokat. Plusz még kényelmetlenebb is, és nemcsak akkor, ha éjszaka mész. Az, hogy a legtöbb járat közvetlen, abban egyet tudok érteni, de ettől még maradunk a vonatoknál.
Berlinbe szerintem sokkal jobb a repülő. Reggel megy. Olcsóbb sokkal, mint a vonat. Nem beszélve a gyorsaságról is. 1 óra alatt kiér a gép, és jelenleg nagyon sok dátumra 3999 Forint a jegy. Dátumok. :)
Igazából még az sem biztos, hogy München lenne az úticél. Szóba kerül Drezda, vagy Berlin is. Az utóbbi két esetben a Metropollal utaznék. A jegyár egyforma, a biztonság és a kipiheten érkezés miatt az egyszemélyes hálót fogom választani. Hazafelé már autóval jövök, és azért jó lenne kipihenten nekivágni a hazaútnak.
Annyira már nem olyan kihasznált, mint régebben, most inkább annyi utas van rajta, mint Berlin felé. Az szezonfüggő, hogy mennyire van tele, májustól már kezdenek jönni az utasok, addig jobban előfordulhat, hogy sikerül fülketárs nélkül megúszni.
Ha a kétágyas drága, van háromágyas is, meg ott a négyágyas fekvő, azt kevesebben is keresik, mint a hatost. A lényeg az, hogy nem szabad sajnálni erre a pénzt, nemcsak a biztonság miatt, hanem ha másnap használható állapotban akar lenni az ember (már amennyire ezt a hajnali kelés engedi), akkor is.
A tavasz folyamán Münchenbe szeretnék utazni. A pontos időpont még nincs meg, de reggelre kellene odaérnem, lehetőleg kipihenve. Olvasgattam a fórumot, meg nézegettem a MÁV hpnlapját is, valószínűleg az EN 462-vel mennék. Milyen jegyet érdemes választani, mert meg sem alvó, sem hálókocsiban nem utaztam? A Sparnight jegyeket mennyivel előre kell megvenni, mert nem igazodok el a rendszerben. Az Elvira nem ad tájékoztatást a jegyárakról. Vagy én voltam ügyetlen. Csak odaútról lenne szó.
A könyvben sincsenek benne egy ideje, azokat azóta is magánszorgalomból tehette fel egy lelkiismeretesebb dolgozó. Valószínűleg az, aki a bécsi csatlakozó EuroNight-ok menetrendjét és összeállítását is felrakta, meg a railjet étlapját, a cseh hálókocsi árlapját, sőt még azt is, hogy a lengyel hálón milyen reggelit adnak... és ezeket folyamatosan frissítette is.
Miután az utóbbiak is hiányoznak, és a mostani vonatonkénti menetrenden is látszik, hogy más formátum, így valószínűleg más kezébe került az adatok kezelése, aki vagy nem ért ezekhez, vagy nem tartja olyan fontosnak, esetleg ideje nincs rá, hogy ilyen mélységben csinálja...
Csak úgy... kíváncsi voltam, hogy csak nekem hiányoznak-e ezek a fehér oldalak vagy másnak is. Azért ilyen "esetlen" a táblázat, mert egy pdf szerkesztőben készült a meglévő , 1 vonatpárt tartalmazó mezőkből. (De már jövőre már nem lesz miből hiányozzanak a fehér oldalak.)
Köszi szépen, de ezt most minek apropóján? Megvan a többi is?
Nekem nagyon hiányzanak ezek a "fehér" mezők, sokkal jobban látszik rajta egyben a lényeg, mint az egy-egy vonatot tartalmazó zöld oldalaké. Miért szűntek meg a fehér nemzetközi mezők? A honlapon a korábbinál jóval eldugottabb helyen és igénytelenebb kivitelben az "ajánlatok országonként" rovatban fellelhető valami hasonló, de az nem az igazi. A Railjetek vonatszám szerint - utas szemmel gyakorlatilag véletlenszerűen - összepárosított ábrázolása a zöld oldalakon meg egyszerűen nevetséges, ki fogja úgy keresgélni. Erre tán a Startnál is rájöttek, azért a Bp-Bécs mező megmaradt, de csak az.
A szobi nemzetközi vonatok állítólag 17 óráig Rákosrendező felé kerülnek.
A Berlinből Budapestre tartó Metropol Euronight és a Budapestről Varsóba közlekedő Varsovia Eurocity menetideje megnövekszik, mert Kőbánya felső és Rákosszentmihály között felsővezeték szakadás miatt áll a forgalom. A Metropol nemzetközi vonat egyik áramszedője is letört. A szakemberek dolgoznak a hiba elhárításán, amelyet várhatóan 17 órára fejeznek be. Addig az érintett, szobi vonalon közlekedő nemzetközi vonatok Rákosrendező felé kerülnek, akár egy órás késés is előfordulhat.
Ma RJ 165 tömve indult el bő 50 perces késéssel a bécsi főpályaudvarról Magyarország felé. Rajta utazó ismerősök szerint eléggé balkáni hangulat van...