Akkor miért úgy írod az Ikarust, hogy I.K.A.R.U.S.? Ha képes vagy mozaikszóként leírni (ez még csak nem is mozaikszó, mert oda sem kellenek a pontok... [hagyjuk a nyelvtannáciságot]) akkor nem láttál még Ikarust., nem hogy rajongó vagy.
Jellegrajzról a helyedben nem vennék le kottázatlan méreteket. Inkább fényképekről és szemre! Ami nem volt kottázva, azt a rajzoló is ugyanúgy hasból rajzolta bele, miért hagyatkoznál Tóthné Mancika 50 évvel ezelőtti szemmértékére a sajátod helyett?!! Pláne, hogy Mancika nem is akart élethű buszt rajzolni, mert nem azért kapta a fizetését. És nem is állt rendelkezésére ennyi fotó, amennyit most pár kattintással elérhetsz.
Köszönöm a választ, érdekes volt olvasni! :) Akkor valószínűleg én is az erőhatárolót láthattam, amikor egy zsúfolt 412-esen az egyik ajtószárny előtt szerencsétlenkedett egy figura, majd miután arrébb tudott menni, az ajtó akkor sem nyílt ki, csak kb. 5 másodperc múlva.
Az odacsukás-gátló egyik fele, az élgumis védelem alkatrésze. Az ajtó élén levő gumiprofil zárt, légköri nyomású levegőt tartalmaz. Amennyiben valami a záródó ajtószárnyak közé szorol, az a gumit megnyomja, a profil űrtartalma csökkeni fog, míg a benne levő levegő nyomása hirtelen megnő. Ez a vezeték (légvezeték) a léghengebura mögötti nyomás(hullám)érzékelőhöz megy, amely ilyen esetben működteti a nyitó légszelepet, és az ajtó visszanyit. Annak megelőzésére, hogy a két ajtószárny "saját magát lássa" (amikor egymásra összezárnak), és ezzel hamis visszanyitás legyen, a csaknem teljesen zárt helyzet elérésekor szögjeladók lekapcsolják ezt az érzékelőt. Szabvány határozza meg, hogy mekkora tárgyat kell még a záródó szárnyaknak érzékelni, annál kisebb átmérőjű akadály esetén nem működik a rendszer - mivel akkor már lekapcsolt a szöghelyzet-jeladó.
Van még (illetve szokott lenni) másik része is a védelemnek, az magában az ajtóműködtető légdugattyúban van, és a hirtelen nyomáshullám-változást, a levegő torlódást érzékeli. Olyan ajtóelakadás esetén lép működésbe, és nyitja vissza az ajtót, ami nem nyomja meg az élgumit, de akadályozza az ajtó becsukását, pl. egy ottfelejtett láb vagy táska. Erőhatárolásnak is nevezik, és sok esetben nyitáskor is működik; ebben az esetben viszont nem visszazár, hanem az ajtót abban a helyzetben megállítja, ahol a "hiba" keletkezett. Bár ezt inkább elektromos működtetésű ajtóknál alkalmazzák, de a műszaki lehetőség megvan a levegős ajtóknál is.
Ez mekkora ötlet.Az alábbi buszt körbe lehet fényképezni,kivágni az ablakát(Még a tető megoldását nem látom,hacsak nem egy "helikopáter"segít),és kész a majdnem eredeti buszocska.
Srác koromban én is csináltam ilyet papírból. Még van két modellem. A 630-as nincs meg, de adok jó tanácsot, hogy csináld. Már van restaurált busz amit le tudsz fényképezni, és egyforma távolságból körbefényképezed. Ez fontos! A képeket kinyomtatod, ablakokat kivágod. Még a szinezéssel sem kell bajlódnod. Az ívek miatt a hátúlját nagyobra kell csinálni.
A lámpák és az indexek fel se tűntek... Úgy látszik, 3-szor kell megnéznem egy fotót, mire észreveszek rajta valamit.
Ahogy nézem, a fülkébe vezető első ajtó hiánya is biztosan átalakított, a gyári ugyanis itt sem ilyen. Az utasajtó is érzésre 10-15 cm-el mélyebb lehet egy gyári kivitelnél.
Ráadásul szerintem akár a még meredekebb verzió, a 60-asból átépítés is elképzelhető, elvégre is hiányzik a 601-eseknél látott ládatérajtó az utolsó ablak alatt.