Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vadász2 Creative Commons License 2008.02.01 0 0 248

Miket nem árulnak az újpiacon :-)

Előzmény: p21-feri-tb (247)
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.02.01 0 0 247
Ezeket ősszel lőttem a XVIII.-kerületben.
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.02.01 0 0 246
Amikor kevés a 3 henger kap még 3-at-)) Egyenesben soros, kanyarban V elrendezésü. Amugy Bélus él-hal a DDR gépekért.
Előzmény: vadász2 (242)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 245

Ismerős volt nekem is a helyszín.

Minden évben járok ott a nagy (VVZ) fesztiválon a munkámból kifolyólag de nem ugrott be.

Előzmény: pmobilTB (243)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 244

A szoci autós topikba tettem korábban be korabeli fotót kétszínű Barkácsról.

Nem tudom,hogy gyári volt-e vagy csak a cég színeit képviselte akinek a tulajdonában volt.

Ha gyártották is kétszínűben gondolom csak a korai kiviteleket aztán a költséghatékonyság miatt maradtak az egyszínű kivitelek legalább is KGST piacra.

Nyugatra biztosan mást vittek.

Van egy két képem Belga export Barkasokról.

Teljesen más felszereltségűek voltak.

Igaz ott Wartburg B1000 néven  futottak.

Olyant is olvastam,hogy kivitték a komplett autókat aztán meg négyüteműsítette az exportőr őket és a motorokat a gyár visszavette.

Érdekes minden esetre.

Van egy könyvem a DDR-es teherkocsikról abban nagyon sok infó van minden márkáról. 

Előzmény: Flakvierling (241)
pmobilTB Creative Commons License 2008.01.31 0 0 243
Ó őt éppen tegnap láttam szűkebb lakó körzetemben, Tatabányán a Tesco parkolóban. Nagyon fain volt, csak azért nem fotóztam le, mert a tulaj éppen akkor ment el vele. Ez a kép egyébként a tatai Öreg-tónál készült, a háttérben a jó öreg Ajtony-II sétahajó. :)
Előzmény: Slam Jr. (237)
vadász2 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 242
Ugyanez 3d-ben.A képernyőn velünk (tovább)élő történelem :-)
Előzmény: Slam Jr. (237)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.31 0 0 241
Épp azon tűnődtem, vajon gyártottak-e ilyen tetővel Barkast. Ha igen, gondolom vagy csak a kezdetekben, vagy csak "luxuskivitelként".
Előzmény: PAS-001 (240)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 240
Mennyit dob az összképen a bordó tető...
Előzmény: Slam Jr. (237)
vadász2 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 239
Gratulálok, mind a Barkas, mind a fénykép nagyon jól sikerült!
Előzmény: Slam Jr. (237)
antenn Creative Commons License 2008.01.31 0 0 238
Ennek KJU- a rendszáma? Mert megismertem a színét.
Előzmény: Slam Jr. (237)
Slam Jr. Creative Commons License 2008.01.31 0 0 237

Remélem nem haragszik meg a tulaja, ha beszúrom ide a szép Barkácsát. :)

 

barkács
scsabi Creative Commons License 2008.01.30 0 0 236
Az, IK-553-as, tán az Ikarus történetének legcsúnyább járműszekrényével. A kis sorozat viszonylagos, legalábbis az Ikarus akkori trmeléséhez képet.
Előzmény: pmobilTB (235)
pmobilTB Creative Commons License 2008.01.30 0 0 235
Egy ilyen pusztul a Budapest-Bécs vasútvonal Herceghalom állomása mellett. Valami "farmer" használja bódénak, de még egészen egyben van. Ez ha jól tudom kis szériás Ikarus Avia alvázon.
Előzmény: PAS-001 (234)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 234
madroly Creative Commons License 2008.01.30 0 0 233

A középiskolai kémia tanáromnak volt egy fehér bogara, '70-es évek elején vette a merkurtól, ö volt az első tulaj. A '90-es évek közepén-végén láttam utoljára, akkor makulátlan, gyári volt az autó. Sajnos az ember már meghalt, nem tudom, mi lett azóta a gép sorsa :((

 

-Roly-

Előzmény: vadász2 (232)
vadász2 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 232

Ez a kép nem lehet döntő bizonyíték se pro se kontra, hiszen nem 30 éve készült, hanem a múlt héten... Éppen úgy lehet külföldről utólag behozott, mint merkuros is...

Előzmény: scsabi (230)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 231
Egy barátom vette a héten ezt az Almát a Trabi gyűjteményébe.
scsabi Creative Commons License 2008.01.27 0 0 230
Vadász2 képe alapján megerősítve érzem magam. Ebből a Merkúros adagból főleg a zöldek voltak igen jellegzetesek. (Laikusként nekem még jellemző pont volt a fagylaltoskanál-alakú hátsólámpa tolatólámpával).
Előzmény: PAS-001 (223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.27 0 0 229
Ez és ez és ez meg ez itt élnek velünk a garázsban. Meg még néhányan a garázson kívül :)
vadász2 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 228

Kösz, Pas, éppen kérdezni akartam, miért volt az, hogy bizonyos bogarakon a lökhárítóba volt ágyazva az index. Tehát azokat már Mexikóban gyártották.

És hogy illusztráljam a történetedet, itt egy példány a ritka 1302-esből:

 

PAS-001 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 227

Nem is volt belőle gond.

Legalább tanult belőle ,hogy nem mind bogár bogár:)))

Előzmény: pizo (225)
poén Creative Commons License 2008.01.27 0 0 226
OFF: Szerintem a műhely is hibázott. Készített volna árajánlatot alaposabb utánajárást követően. ON
pizo Creative Commons License 2008.01.27 0 0 225

"Persze az üzlete jól bebukta mivel a hölgy volt olyan rendes,hogy a kiajánlott árat volt csak hajlandó kifizetni a műhelynek" és sajnos a magyar jogszabályok szerint ehhez jogalapja is volt a hölgynek.

 

Üdv. Zoli

Előzmény: PAS-001 (224)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 224

Egy laikusnak a bogár az bogár pedig volt vagy "ezer" kivitele.

 

Egy történet az 1302-es kapcsán:

 

Egy jó barátomnak van egy jól felszerelt profi karosszériás és fényező műhelye.

Bogár nem nagyon szokott a kezeik közé kerülni valamilyen okból kifolyólag így a típussal sincs sok tapasztalatuk.

Egyszer csak beállított hozzájuk egy ügyfél egy 1302-es bogárral amivel elütöttek egy szarvast.

A tulajdonos hölgynek sem volt róla fogalmna,hogy az egy 1302-es mivel a forgalmiban 1300-as szerepelt.

A barátom megrendelte utángyártottban a sérült csomagtérfedelet,lökhárítót,sárvédőket és adott a hölgynek egy árajánlatot.

 

Megjöttek a cuccok és valahogy nem akartak passzolni az 1302-esre.

Ekkor épp mentem hozzá és mondtam neki,hogy ne  is csodálkozzon rajta ,hogy nem passzol mivel az autó egy 1302-es.

 

Volt ám vakarózás mivel az 1302-es csomagtérfedél egy vagyonba kerül a ritkasága miatt.

A sárvédőket és lökösöket be tudta cserélni 1303-aséra mivel azok jók az 1302-esre is de csomnagtérfedelet vagy egy hónap után sikerült csak bontottban találni hozzá egy bogár szakértő arzenáljából horror áron.

 

Persze az üzlete jól bebukta mivel a hölgy volt olyan rendes,hogy a kiajánlott árat volt csak hajlandó kifizetni a műhelynek.

 

 

 

 

Előzmény: PAS-001 (222)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 223
Erről nem tudok semmit.
Előzmény: scsabi (221)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 222

Egy kis bogár típusismertető akkor,hogy tisztában legyetek vele.

 

A 60-as évek vége felé jelent meg az első képen látható 1300-as kocka lökösökkel

álló első lámpákkal felváltva a fekvő lámpás modelleket.

 

Aztán ennek mintegy továbbfejlesztett változataként először az 1302-as majd az 1303-as modellek jöttek elöl komolyabb futóművel magasabb felszereléssel és erősebb mocikkal. 

 

Ezek voltak a bogár luxus változatai.

 

Aztán az európai gyártás megszűnése ( 1974 körül ) után még a kabriók gyártásban maradtak a német Karmannál de a limókat már Mexikóból importálták.

 

Minőség terén voltak kivetnivalók a mexikói kivitelekkel.

Főleg a rozsdásodás terén.

 

Mexikóban nem gyártottak 1302-ast és 1303-ast csak a hagyományos 1300-as kvitelt a lökhárítóba épített indexekkel.

Ezek egészen 2006-ig készültek.

 

Az előzőekben említett 1302-es azért ritka mert csak két évig volt gyártásban ebből adódóan viszonylag elég kevés készült belőle.

 

1300-as eredeti német.

Sík szélvédő,rövid kocsiorr,indexek a sárvédőn.

 

1300-as mexikói kivitele.

Sík szélvédő,rövid kocsiorr,indexek a lökhárítóban.

A 90-es években 1600-as injektoros mocival készült.

 

1302-es.

Hosszú kocsiorr,sík szélvédő, indexek a sárvédőn

elöl már gólyalábas a futómű.

 

1303-as.

Hosszú kocsiorr,öblös nagy méretű szélvédő,indexek a sárvédőn,gólyalábas első futómű.

Előzmény: pmobilTB (220)
scsabi Creative Commons License 2008.01.27 0 0 221
"Amúgy mint 1302-es elég ritka madár."

Pedig mintha a Merkúr is hozott volna be belőlük '72-ben egy adagot. IS és IT rendszámmal futottak, fehér és fűzöld színben. (ha jól emlékezem)
Előzmény: PAS-001 (219)
pmobilTB Creative Commons License 2008.01.27 0 0 220
Ez már mexikói gyártmány, befecskendezős motorral? Azért megnézném amikor egy diplomata ilyennel állít be egy fogadásra... :)
Előzmény: PAS-001 (219)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.26 0 0 219

A dísztárcsák is ilyenek voltak.

Amúgy a barátom szerint van az autónak bőven gondja de attól függetlenül elég szép ,nem agyonbarkácsolt darab.

A belseje is teljesen eredetinek tűnt.

Amúgy mint 1302-es elég ritka madár.

Előzmény: pmobilTB (218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!