Előbb mentem át az elkerülőn, remélem már átadják és nem szopatják a népet a rövid lámpával, bár az utóbbi időkben valamit állítottak mert jobb lett a helyzet mint volt. Ismerösöm iskolaidőben reggel 7kor egy órát araszolgatott mire átment a lámpán...(elkerülő eleje meg a kanyar csárda között félúton állt meg először)
Arra gyakran járunk (legutóbb szombaton), szerencsére Miklós-Mezőtúr az útvonal (nem volt körforgalom :), a felüljáróról szépen látszott mindig hogy haladnak. Az a vége sokkal jobban áll, mint az abonyi. Ha valaki azt látja, azt hinné mindjárt kész... pedig még sehol sincs se a Tisza-híd, se az abonyi csomópont, se a vasúti felüljáró, se a Zagyva-híd, a 32-es úti felüljáró ugyan már majdnem kész, de maga a csomópont még messze nem...
Egyébként a szakasz másik végén, Törökszentmiklósnál is pont most volt forgalmi rend változás, az elkerülő forgalmát jelenleg átvezetik a csomópontrendszer körforgalmain és felüljáróin hétfő óta, csak a harmadik felüljáró (amelyik a régi Szolnoki utat köti be és Tiszapüspüki bekötőjét) épül még.
A Waze térképén látszik legjobban, hol merre lehet most menni. Szolnokról Debrecen felé mindhárom körforgalomon át kell menni, visszafelé csak kettőn.
Csak pontosan kifejtette, hogy ebben a helyzetben hol van a csapda, és mikor "robbanhat be" a veszélyhelyzet a szikrától (a véletlenül elsült hibázástól).
Egyébként még akkoriban az MHSZ-ben mindent sokkal alaposabban oktattak mint mostanában szokásos. És nagyon jó lenne, ha most is úgy csinálnák, mint régen!!
Olyan sokszor látni az úton traffipaxoló rendőrt a jellegzetes háromlábas útpadka mellé kirakott kamerával. Olyan sokba kerülne az az egy tollvonás, hogy ezek egyik fele a vasúti átjárókat figyelje, esetleg a 6 órában ez túl sok, akkor 2 órát a forgalmas utakon, és két órát meg utána a legközelebbi vasúti átjáróban? Szerintem ennyi még azért beleférne... ..
Ne már, szoktál arra járni? Nincs már nagyon messze a kész állapottól, a csomóponthoz egyetlen felüljáró tartozik (az a kettő, ami előtte van Pest felől, csak földútátvezetés), és szerintem kb. októbertől már át fogják az egész forgalmat a felüljárón vezetni, amíg a másik ág átépítését csinálják majd.
igen, volt, de az csak az M8 és 5 találkozása, de a másik oldalról közbeszerzés alatti a most m44-nek hívott M8 ... és az is az 5-ösön lesz végződtetve ... de biztos nem a meglevő Kecskemét észak-Lajosmizse 2x1-en megy át az M5 fölött az M8-M44 autópálya forgalma, még ideiglenesen sem ... azaz lenni kell az általam keresett rajznak valahol ...
Másik lehetőség, hogy a rendőrség számára rendeljék el, hogy 6 hónapon át legyen érvényben nekik az, hogy vasúti útjárónként 1 fő rendőr 1 db rendőrautóval minden nap 6 óra hosszában traffipaxoljon, kivétel nélkül minden vasúti átjáró mellett, aztán ha látnák a járművezetők hogy a rendőrök a legkisebb ilyen szabálytalanságra is kőkeményen rászállnak és az érte járó bírság szabálysértésenként 150 ezer forint lesz, akkor majd nem lesz olyan autós, aki nem gondolja meg tízszer is az átjáró előtt, hogy betartsa-e az oda előírt szabályokat, vagy nem!!
És ki mondta hogy ezt én az adófizetőkkel téríttetném meg? Én ugyan nem.
De ha már felvetetted: én az állam helyében ezt az összeget a súlyos közúti-vasúti balesetek okozózóival téríttetném meg, bírság formájában, és ha ez a kártérítés neki másként nem megy (az anyagi körülményei miatt), akkor vegyen fel erre hitelt, és erre pedig legyen hatóságilag rákötelezve!
Aztán ha két-három ilyen balesetokozónak a gatyája is rámenne a kártérítésekre, a többi majd elgondolkodnak azon, hogy miért is kell betartani a vasúti átjárókra érvényes KRESZ-es szabályokat.
Ez azért nem jó, mert brutális költség az adófizetőknek ... fordítva kell csinálni ...
Nem kell több biztosítás az átjáróban, ez elég, ha jól és megbízhatóan működik, ... mindenki viselje a felelősséget, de TÉNYLEG ...
azaz, aki átmegy a piroson az úgy járt, de a vasútnak okozott kárt fizesse meg, akár élete végéig ...
Másoknak is fizessen kártérítést, de igazit, ha kárt okozzon ...
5 ilyen bírósági ítélet után javulni fog a morál az átjáróban ...
Aki ezt sem érti, az semmit nem fog ...
Nem lehet, nem szabadna egy ország jogrendjét, viszonyait a kevés hülyéhez igazítani egyre több szabállyal, egyre drágábban , mert a normális szabálykövető többség életét lehetetlenítjük el, így is a határon vagyunk ...
A felelősség nincs visszatartó módon szabályozva nálunk és a bírói gyakorlat is egy vicc, 100 milliós kárt pár százezer büntetés ...
na akkor már csak számszerűsíteni kellene, hány egységjármű használná mondjuk csúcsórai forgalomban óránként azt a keleti elkerülőt az M4-re feljutásra nyugati illetve keleti irányba meg vica verza ezekből az irányokból az elkerülőre. :)
Szerintem az a csomópont, amikor Abonynál elválik a Szilnok-északi és -déli elkerülő, az lenne az M4-M8 csomópont, legalábbis amilyen nagy lendülettel hozzáfogtak először... aztán lehet, hogy alábbhagyott a lendület...
A félsorompó kikerülését ne add elő, magam láttam több ízben is még a 3-as főúton anno akkoriban, amikor még az vitte a több forgalmat mert az M3-as Gyöngyöstől vagy később Füzesabonytól keletre még csak épülőfélben volt... . Ezt egy Z kanyarral szokták a szabálytalankodók kitrükközni, előbb az átjáróba történő jobbról balra a szembeforgalmi sávba való behajtásos(!!!) sávváltás után behajtás után balról kikerülik a közelebb eső jobbról benyúló sorompófelet a bal sávban, aztán az átjáró közepén ferdén visszatérnek a jobb sávba, hogy a távolabb lévő és balról benyúló sorompófelet jobbról kikerüljék, hogy aztán kijussanak az átjáróból. És nem jönnek rá az idióták, hogy amíg a vonat előtt az átjáróban kanyarognak, azalatt mit kockáztatnak ezzel... ! Van akinek persze már nincs ideje rájönni erre, mert közben legyőzte és kivasalta őt a vonat... ! :-(
Nagyon jó lenne a vasúti átjárókat egy plusz védelemmel is ellátni, még a teljes sorompón kívül és túlmenően: ez egy olyan intelligens komputerhez kötött kamerarendszer lenne, amely ha a vasúti átjáró 30 m-es közelségében bármilyen szabálytalan manővert lát meg, azt lefotózza és levideózza, azt traffipaxképként megküldi a rendőrségnek, az átjáróban leereszti a sorompópárt, lebénítja a forgalmat, ezzel egyidejűleg azonnal kihívja a helyszínre a rendőrséget, akik a szabálytalankodót kiveszik a forgalomból, és olyan bírságot akasztanak a nyakába, hogy legközelebb a szabálytalankodásnak mégcsak az árnyékától is félni és tartózkodni fog! Egyszer már rendre kellene nevelni az autósokat!!! És ha ehhez egy a vasúti átjárót biztosító ilyen büntető traffipaxos kamerarendszer jelentené a megoldást, akkor ez a megoldás.....: ám legyen csak meg!
Drasztikusnak hangzik de lehet hogy szükség van ilyen kamerarendszerre! Amelynek a kiépítése pedig természetesen már útépítésügyi feladat, mert az úthoz hozzátartoznak annak a biztosítóberendezései is.
Egyszer talán az M8 odaér Lajosmizyétől az M4-hez, és úgy megy tovább Eger felé, hogy nem egy sima kereszteződés lesz, hanem egy rátérés az M4-re, majd közös futás után pár kilométer után egy letérés Eger felé.
Most az M4 ezen szakaszának építésénél van ennek valami nyoma, előkészülete?
OFF A védett útról balra kanyarodásnál az irányjelző csak 1 a 3 közül, amit szeretnek elfelejteni. A szabályos balra sorolás a 2a, kerékpárosnál (ha épp a besorolást nem felejti el) a 2b a besorolásnál az elsőbbségadás a mellette egyenesen haladónak.
(ez azért fontos, mert csak az irányjelzést adó és a kanyarhoz szabályosan elhelyezkedő jűrművet tilos balról előzni -- már ha az előzést korábban nem kezdték meg (értsd: elfoglalták az úttest előzéshez felhasználni kívánt részét, mondjuk a szembesávot, és a balra mozgás már zavarja az előzőt)
A harmadik meg a kanyarodás manőver megkezdése előtt közvetlenül (a korábbi irányjelzés és kisorolás után!) annak ellenőrzése, hogy az előzést nem kezdték meg.
/OFF
Az orosz rulett ellen meg valóban csak a teljes sorompó (beleértve a dupla félsorompót) tud védeni. Még a félsorompót is ki lehet kerülni...
Ahol a vasúti és/vagy közúti forgalom indokolja, a nem szintbeni kereszteződés (tipikusan közúti felül- vagy aluljáró) lenne az ideális megoldás.