Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2021.07.02 -1 1 54472

A nagyzási hóbort újabb vérlázító emlékműve.

https://24.hu/fn/gazdasag/2021/07/02/ujabb-volgyhid-epul-vasszentmihaly-hid/#

 

Már néhány hónappal ezelőtt körbejártuk a témát, magam részéről érveltem a domborzat racionálisabb használata mellett.

Most itt olvasható egyfajta ironikus-cinikus magyarázat:

"11 támaszú gerendahíd, a közbenső nyílások támaszköze 60 méter. Jelenleg a befejező munkálatok zajlanak.

A hídszerkezet létjogosultsága abból fakad, olvasható a tudósításban, hogy a tervezésnél a távlati autópálya paramétereit kellett figyelembe venniük,

a magassági vonalvezetés követelményei pedig szükségessé tették, hogy a 24 méter magas völgyet, amelyben a Vörös-patak is húzódik, híddal íveljék át."

 

A másik átadás előtt álló autópálya szakaszon, az M30 esetében Szikszónál 83 méteres szintkülönbséget töltéssel és földnyeséssel "oldottak" meg.

 

A magassági vonalvezetés követelményei lennének ilyen rugalmasak???

 

Nem, nem fórumtársak...

az M30 szakaszon a tervezési sebességet módosították Vt 110 km/h...

zerger88 Creative Commons License 2021.07.01 0 0 54471

Előbb mentem át az elkerülőn, remélem már átadják és nem szopatják a népet a rövid lámpával, bár az utóbbi időkben valamit állítottak mert jobb lett a helyzet mint volt. Ismerösöm iskolaidőben reggel 7kor egy órát araszolgatott mire átment a lámpán...(elkerülő eleje meg a kanyar csárda között félúton állt meg először)

Előzmény: drummond (54468)
zerger88 Creative Commons License 2021.07.01 0 0 54470

Holnap megyek erre. :)

Előzmény: RadiX (54466)
RadiX Creative Commons License 2021.07.01 0 0 54469

Igen, ezt el is felejtettem, pedig nagyon dolgoztak rajta, amikor arra jártam júniusban.

Előzmény: drummond (54468)
drummond Creative Commons License 2021.07.01 0 0 54468

Szerintem a 32-esnél napokon belül ráengedik a felüljáróra a forgalmat, hogy alatta lehessen az M4-et készíteeni.

Előzmény: nyebojsza (54467)
nyebojsza Creative Commons License 2021.07.01 0 0 54467

Arra gyakran járunk (legutóbb szombaton), szerencsére Miklós-Mezőtúr az útvonal (nem volt körforgalom :), a felüljáróról szépen látszott mindig hogy haladnak. Az a vége sokkal jobban áll, mint az abonyi. Ha valaki azt látja, azt hinné mindjárt kész... pedig még sehol sincs se a Tisza-híd, se az abonyi csomópont, se a vasúti felüljáró, se a Zagyva-híd, a 32-es úti felüljáró ugyan már majdnem kész, de maga a csomópont még messze nem...

Előzmény: RadiX (54466)
RadiX Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54466

Egyébként a szakasz másik végén, Törökszentmiklósnál is pont most volt forgalmi rend változás, az elkerülő forgalmát jelenleg átvezetik a csomópontrendszer körforgalmain és felüljáróin hétfő óta, csak a harmadik felüljáró (amelyik a régi Szolnoki utat köti be és Tiszapüspüki bekötőjét) épül még.

A Waze térképén látszik legjobban, hol merre lehet most menni. Szolnokról Debrecen felé mindhárom körforgalomon át kell menni, visszafelé csak kettőn.

Előzmény: nyebojsza (54463)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54465

Csak pontosan kifejtette, hogy ebben a helyzetben hol van a csapda, és mikor "robbanhat be" a veszélyhelyzet a szikrától (a véletlenül elsült hibázástól).

 

Egyébként még akkoriban az MHSZ-ben mindent sokkal alaposabban oktattak mint mostanában szokásos. És nagyon jó lenne, ha most is úgy csinálnák, mint régen!!

Előzmény: adiaboli (54459)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54464

Olyan sokszor látni az úton traffipaxoló rendőrt a jellegzetes háromlábas útpadka mellé kirakott kamerával. Olyan sokba kerülne az az egy tollvonás, hogy ezek egyik fele a vasúti átjárókat figyelje, esetleg a 6 órában ez túl sok, akkor 2 órát a forgalmas utakon, és két órát meg utána a legközelebbi vasúti átjáróban? Szerintem ennyi még azért beleférne... ..

Előzmény: Landsmann_ (54458)
nyebojsza Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54463

mióta  megszűnt az újszilvási lehajtó, azóta nemigen...

Előzmény: RadiX (54462)
RadiX Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54462

Ne már, szoktál arra járni? Nincs már nagyon messze a kész állapottól, a csomóponthoz egyetlen felüljáró tartozik (az a kettő, ami előtte van Pest felől, csak földútátvezetés), és szerintem kb. októbertől már át fogják az egész forgalmat a felüljárón vezetni, amíg a másik ág átépítését csinálják majd.

Előzmény: nyebojsza (54461)
nyebojsza Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54461

Akár még ilyen is lehet, még nincsenek kész a felüljárók, nem látni hogy fog kinézni...

Csak azt mondom, amikor 6-7 éve elkezdték, akkor majdnem egész Abonyig túrták a földet.

Előzmény: RadiX (54450)
csalántea Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54460

igen, volt, de az csak az M8 és 5 találkozása, de a másik oldalról közbeszerzés alatti a most m44-nek hívott M8 ... és az is az 5-ösön lesz végződtetve ... de biztos nem a meglevő Kecskemét észak-Lajosmizse 2x1-en megy át az M5 fölött az M8-M44 autópálya forgalma, még ideiglenesen sem ... azaz lenni kell az általam keresett rajznak valahol ...

Előzmény: RadiX (54453)
adiaboli Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54459

Elég bőbeszédű egy oktatód volt.

Előzmény: Hírfigyelő (54442)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54458

Erre végképp nincs kapacitás, bár nyilván jó visszatartó erő lehetne.

Előzmény: Hírfigyelő (54457)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.30 -3 0 54457

Másik lehetőség, hogy a rendőrség számára rendeljék el, hogy 6 hónapon át legyen érvényben nekik az, hogy vasúti útjárónként 1 fő rendőr 1 db rendőrautóval minden nap 6 óra hosszában traffipaxoljon, kivétel nélkül minden vasúti átjáró mellett, aztán ha látnák a járművezetők hogy a rendőrök a legkisebb ilyen szabálytalanságra is kőkeményen rászállnak és az érte járó bírság szabálysértésenként 150 ezer forint lesz, akkor majd nem lesz olyan autós, aki nem gondolja meg tízszer is az átjáró előtt, hogy betartsa-e az oda előírt szabályokat, vagy nem!!

Előzmény: csalántea (54451)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.30 -2 0 54456

És ki mondta hogy ezt én az adófizetőkkel téríttetném meg? Én ugyan nem.

 

De ha már felvetetted: én az állam helyében ezt az összeget a súlyos közúti-vasúti balesetek okozózóival téríttetném meg, bírság formájában, és ha ez a kártérítés neki másként nem megy (az anyagi körülményei miatt), akkor vegyen fel erre hitelt, és erre pedig legyen hatóságilag rákötelezve!

 

Aztán ha két-három ilyen balesetokozónak a gatyája is rámenne a kártérítésekre, a többi majd elgondolkodnak azon, hogy miért is kell betartani a vasúti átjárókra érvényes KRESZ-es szabályokat.

Előzmény: csalántea (54451)
dimelo Creative Commons License 2021.06.30 0 1 54455

Napra pontosan 3 hete "számszerűsítettem":

54362

Részletek az akkor írtakból:

 

Karcag TV

Video:

https://youtu.be/Cin0btmx3h8

 

 

 A cím feltételessé teszi az elkerülő indokoltságát:

"A kamionforgalom elkerülheti a város központját..."

 

Mennyi is  a 3401. úton a kamion forgalom?

OKA 2019:

belterület                       teher személy       busz                               kerékpár

7416  28% 3281 3300  155 2118 573 57 3 34 18 26   77 0   81 286   8
4274  43% 5421 5151  184 3522 714 87 0 38 25 39   82 0 164 742   8

A Madarasi úton van külön kerékpárút Berekfürdőig, mégis beleszámolják az összforgalomba.

Külterület:
7417  26% 5016 5465  293 3751 624 63 0 32 76 44 141 0   67 182 36
Ebből látható, hogy az átmenő teherforgalom legfeljebb 150 db teherkocsi,

kb. ugyanannyi Karcag termelő üzemeiből halad észak felé. Tehát még ezek közül sem mind kerülheti el Karcag belvárost.

Kunmadarason:

8000  33% 3804 3960  241 2129 748 126 3 41 31 37 132 0 65 436 56

 

A szakasz forgalma eltérő Berekfürdő előtt és után... (Sajnos nem mérik külön)

 

Nagyon tanulságos lehet a 11 km-es elkerülő út Költség-haszon elemzése és forgalomprognózisa...

 

 

Kíváncsian várom én is, hogy közzéteszik-e...

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (54449)
rm40 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54454
RadiX Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54453

Mintha lett volna itt a topicban pár hete. Ideiglenesen bekötik az 5-ös útba és a meglevő csomóponti ágakon át az M5-be.

Előzmény: csalántea (54452)
csalántea Creative Commons License 2021.06.30 0 0 54452

Van esetleg rajzod az M5 - 5  -  M8(M44) csomópontról ?

Az izgalmas lesz Lajosmizsénél ...

Előzmény: RadiX (54450)
csalántea Creative Commons License 2021.06.30 0 1 54451

Ez azért nem jó, mert brutális költség az adófizetőknek ... fordítva kell csinálni ...

 

Nem kell több biztosítás az átjáróban, ez elég, ha jól és megbízhatóan működik, ... mindenki viselje a felelősséget, de TÉNYLEG ...

azaz, aki átmegy a piroson az úgy járt, de a vasútnak okozott kárt fizesse meg, akár élete végéig ...

Másoknak is fizessen kártérítést, de igazit, ha kárt okozzon ...

 

5 ilyen bírósági ítélet után javulni fog a morál az átjáróban ...

 

Aki ezt sem érti, az semmit nem fog ...

 

Nem lehet, nem szabadna egy ország jogrendjét, viszonyait a kevés hülyéhez igazítani egyre több szabállyal, egyre drágábban , mert a normális szabálykövető többség életét lehetetlenítjük el, így is a határon vagyunk ...

 

A felelősség nincs visszatartó módon szabályozva nálunk és a bírói gyakorlat is egy vicc, 100 milliós kárt pár százezer büntetés ...

Előzmény: Hírfigyelő (54447)
RadiX Creative Commons License 2021.06.29 0 0 54450

Helyileg ott lett volna valóban (a fonódó szakasz kezdete), de másként nézett volna ki, mint ami végülis megépül:

 

https://img.index.hu/imgfrm/2/2/5/3/BIG_0011132253.jpg

 

https://www.youtube.com/watch?v=HHwUYGbe6VQ

 

Előzmény: nyebojsza (54448)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.06.29 0 0 54449

na akkor már csak számszerűsíteni kellene, hány egységjármű használná mondjuk csúcsórai forgalomban óránként azt a keleti elkerülőt az M4-re feljutásra nyugati illetve keleti irányba meg vica verza ezekből az irányokból az elkerülőre. :)

Előzmény: dimelo (54444)
nyebojsza Creative Commons License 2021.06.29 0 0 54448

Szerintem az a csomópont, amikor Abonynál elválik a Szilnok-északi és -déli elkerülő, az lenne az M4-M8 csomópont, legalábbis amilyen nagy lendülettel hozzáfogtak először... aztán lehet, hogy alábbhagyott a lendület...

Előzmény: csalántea (54445)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.29 -1 0 54447

Teljes egyetértésem!

 

A félsorompó kikerülését ne add elő, magam láttam több ízben is még a 3-as főúton anno akkoriban, amikor még az vitte a több forgalmat mert az M3-as Gyöngyöstől vagy később Füzesabonytól keletre még csak épülőfélben volt... . Ezt egy Z kanyarral szokták a szabálytalankodók kitrükközni, előbb az átjáróba történő jobbról balra a szembeforgalmi sávba való behajtásos(!!!) sávváltás után behajtás után balról kikerülik a közelebb eső jobbról benyúló sorompófelet a bal sávban, aztán az átjáró közepén ferdén visszatérnek a jobb sávba, hogy a távolabb lévő és balról benyúló sorompófelet jobbról kikerüljék, hogy aztán kijussanak az átjáróból. És nem jönnek rá az idióták, hogy amíg a vonat előtt az átjáróban kanyarognak, azalatt mit kockáztatnak ezzel... ! Van akinek persze már nincs ideje rájönni erre, mert közben legyőzte és kivasalta őt a vonat... ! :-(

 

Nagyon jó lenne a vasúti átjárókat egy plusz védelemmel is ellátni, még a teljes sorompón kívül és túlmenően: ez egy olyan intelligens komputerhez kötött kamerarendszer lenne, amely ha a vasúti átjáró 30 m-es közelségében bármilyen szabálytalan manővert lát meg, azt lefotózza és levideózza, azt traffipaxképként megküldi a rendőrségnek, az átjáróban leereszti a sorompópárt, lebénítja a forgalmat, ezzel egyidejűleg azonnal kihívja a helyszínre a rendőrséget, akik a szabálytalankodót kiveszik a forgalomból, és olyan bírságot akasztanak a nyakába, hogy legközelebb a szabálytalankodásnak mégcsak az árnyékától is félni és tartózkodni fog! Egyszer már rendre kellene nevelni az autósokat!!! És ha ehhez egy a vasúti átjárót biztosító ilyen büntető traffipaxos kamerarendszer jelentené a megoldást, akkor ez a megoldás.....: ám legyen csak meg!

 

Drasztikusnak hangzik de lehet hogy szükség van ilyen kamerarendszerre! Amelynek a kiépítése pedig természetesen már útépítésügyi feladat, mert az úthoz hozzátartoznak annak a biztosítóberendezései is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (54443)
RadiX Creative Commons License 2021.06.29 0 0 54446

Nincs, kivették belőle a fonódó csomópontot, amikor újrakezdték az építését.

Előzmény: csalántea (54445)
csalántea Creative Commons License 2021.06.29 0 0 54445

Egyszer talán az M8 odaér Lajosmizyétől az M4-hez, és úgy megy tovább Eger felé, hogy nem egy sima kereszteződés lesz, hanem egy rátérés az M4-re, majd közös futás után pár kilométer után egy letérés Eger felé.

Most az M4 ezen szakaszának építésénél van ennek valami nyoma, előkészülete?

dimelo Creative Commons License 2021.06.29 0 0 54444

Kétségeim nekem is vannak, de hallottam már a jogszabálytól eltérés egyedi engedélyezésének gyakorlatáról...

 

Bele sem fogtak volna az áttervezéshez, ha nem lenne kiskapu...

A Hegyesbornak északról és délről kerülve is van veszélyeztetettsége.

 

A karcagi matekozás szerint mintegy 8 km 4. főúti elkerülő bevonása az M4-be

olyan költségmegtakarítást jelent, amelyből megépülhet a keleti elkerülő...

 

Szerintem nagyon nem, de (populistán) jól hangzik...

 

A déli (eredeti) nyomvonalhoz bekötni pazarlás a Karcag-Kelet elkerülőt (többlethossz és persze +költség.)

és megvalósíthatatlan a K-Nyugati csomópont is.

 

Három csomópont  már durva túlzás lenne.

 

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (54440)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.06.29 0 0 54443

OFF
A védett útról balra kanyarodásnál az irányjelző csak 1 a 3 közül, amit szeretnek elfelejteni.
A szabályos balra sorolás a 2a, kerékpárosnál (ha épp a besorolást nem felejti el) a 2b a besorolásnál az elsőbbségadás a mellette egyenesen haladónak.

(ez azért fontos, mert csak az irányjelzést adó és a kanyarhoz szabályosan elhelyezkedő jűrművet tilos balról előzni -- már ha az előzést korábban nem kezdték meg (értsd: elfoglalták az úttest előzéshez felhasználni kívánt részét, mondjuk a szembesávot, és a balra mozgás már zavarja az előzőt)

A harmadik meg a kanyarodás manőver megkezdése előtt közvetlenül (a korábbi irányjelzés és kisorolás után!) annak ellenőrzése, hogy az előzést nem kezdték meg.

/OFF

 

Az orosz rulett ellen meg valóban csak a teljes sorompó (beleértve a dupla félsorompót) tud védeni. Még a félsorompót is ki lehet kerülni...

Ahol a vasúti és/vagy közúti forgalom indokolja, a nem szintbeni kereszteződés (tipikusan közúti felül- vagy aluljáró) lenne az ideális megoldás.

Előzmény: Hírfigyelő (54442)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!