Keresés

Részletes keresés

Cosinus66 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1963
Zuzaléknak ajánlom a PIKO termékét, én ezt használtam és elégedett voltam vele. Az M&H-nál 729 Ft egy csomaggal.
Előzmény: M62 089 (1949)
gezerol68 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1962
Még annyit,hogy ez asztal alapjában véve egy ipari jelleget próbált modellezni főleg tehervagonokkal benépesítve,de a külső vágányzat teljes mértékben alkalmas a személyvagonok járatására,de csak az 1:100-as méretarány mutat rajta igazán jól!
Az állomás peronja is ehhez van méretezve (kb. 90cm).Mivel az asztal digitális,ezért
az iparvágányzaton nagyon klassz tolatások és rendezések valósíthatók meg,még a külső íven 2db személyvonat járatása is megoldható azon módon,hogy az egyik szerelvény bent áll az állomáson,a másik megy,majd amikor az beáll az állomásra,akkor indul a másik!A vezérlés is úgy lett kialakítva,hogy a váltókat egy Multimause vezérli,a mozdonyokat pedig 2db LookMause 2-s.Remélem nem untattalak a válasszal,tisztelettel: Darvai Gábor
Előzmény: gezerol68 (1961)
gezerol68 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1961
Mivel a sín Roco R2-es,így a 303 mm-es kocsikat eleve el kellet felejteni,mert rettentő rondán néztek ki a belógás miatt!Ezen az asztalon csak a hossz torzított vagonok jöhetnek szóba sajnos!Ezért is adnám el!
Előzmény: cssz74 (1960)
cssz74 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1960
most nézem, hogy a belső íveden milyen közel van a gyártelep kerítése néhol a pályához. A 303-as kocsik nem akadnak bele?
Előzmény: gezerol68 (1959)
gezerol68 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1959
Szia!
Nekem nem volt vele ilyen gondom,pedig a leragasztásnál először a PALMA natur fa ragasztóját használtam,majd 1:3 arányban vízzel hígítva a ragasztót újra becsöpögtettem az ágyazatot.Sőt néhány helyen még egy kis koszolást is adtam neki és mivel akkor még nem volt Air Brush pisztolyom,így sima vízfestékkel (gombfesték) dolgoztam!De nézd meg az eredményt!Üdv: Gábor
Előzmény: Ikarus 242 (1958)
Ikarus 242 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1958
A barna Auhagennel nekem az a bajom, hogy a víz kioldja belőle a festéket, és mindent öszefog, ahova folyik.
Előzmény: gezerol68 (1957)
gezerol68 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1957
Szia!
Gyári kavicságyazatok:-nagyon jó minőség,de drága!Az Auhagen barna színű,a Roco világos szürke.Egy doboz kb.1.200Ft.Van egy másik megoldás,utólag Air Brush-sal szépen át lehet fújni a kívánt árnyalatra,bár itt is jó ha az alap színe hasonlít a végleges színre!
Előzmény: M62 089 (1949)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1956
Meg tudtam oldani WinTrack-kal, köszönöm tárgytalan :-)
Előzmény: tomcat#01 (1955)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1955
Sziasztok!
Aki esetleg használta már a trackplanner nevű programot, meg tudná mondani hogy a bánatba lehet a flexi síneket illeszteni a többihez? Wintrack-kal simán megy, de ugye a demo verzióban nem tudok menteni, gondoltam megpróbálom ezt az ingyenest, de a flexi síneket istennek sem tudom hozzápasszítani a kívánt végződéshez...
wartburger Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1954
A mai bajor vonalakon, a google alapján szürkésbarna rozsda beütéssel. Nem hiszem, hogy régen más lett volna, mert ma is régen is a helyi kőbányákban kitermelt követ használják. Az meg régen is ilyen színű volt.
kép1
kép2
Előzmény: Lavadome (1951)
cssz74 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1953
egyértelmű, hogy a Tillig elite az egyetlen gyári ágyazat, ami elég korrektül néz ki véleményem szerint. A Fleischmann sínek már nem tetszenek annyira, a Roco ágyazatosak nekem meg rondák. Nagyon kevés helyen láttam, hogy azt sikerült széppé tenni(bár volt ilyen). Bocsánat.
Előzmény: mzoli77 (1950)
cssz74 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1952
A második képedre térve, rettentő szép munka, gyönyörű magyar jellegű terep, de nekem az ágyazat színe nem adja vissza a magyar vasutat. Azért mondható, hogy nálunk 99%-ban már elég rozsdabarna az ágyazat mindenhol, pár felújított vonalnál lehet más.
Előzmény: mzoli77 (1947)
Lavadome Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1951
Sziasztok!

Ha már kavicságyazat...
Első korszak Bajor vasút, vagy későbbi második korszak német vasútjának milyen szinű kőzúzaléka volt?
Voltam bent a Mediker boltban és ott azt a választ kaptam, hogy vörös/vöröses.
Meg tudja valaki erősíteni?

Üdv: Lavadome
mzoli77 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1950

Törni kellt..

De a legelérhetőbb:

http://indafoto.hu/msbakter/image/7519489-0c17c52c/286363

 

Előzmény: M62 089 (1949)
M62 089 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1949
A kavics ágyazatot honnan lehet beszerezni?
Előzmény: mzoli77 (1947)
mzoli77 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1948

Na találtam egy rossz képet, amin látszik valami:

Előzmény: mzoli77 (1947)
mzoli77 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1947

Magyarországon (a legtöbb helyen) így néz ki: (bazalt 0,2-0,3 mm,+ tillig elite)

 

bazalt

 

én mégis Pellérd H0 vasútállomásának FREMO moduljára gondolok. Egy általam készült pocsék kép a HATEJAMOról:

 

 

Eddig ez a legjobb amit látam.

Előzmény: jelmeztelen (1943)
cssz74 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1946
Ez egy tökéletes példa a nagyon világos, szinte bézs jellegű ágyazatra...
Előzmény: kisfaludy1 (1945)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1945

Attól függ milyen pályát akarsz modellezni.

A google képnézegetőbe írd be a vasúttal kapcsolatos szavakat, rengeteg példát fogsz találni.

Én sötétbarna talpfákkal csinálom, és világos drappos kaviccsal fogom leszórni.

(A tengerpartról hoztam durvaszemű homokot.)

 

Pl. (kép a netről)

 

Előzmény: jelmeztelen (1941)
cssz74 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1944
Annyival kiegészíteném, hogy az sem mindegy az ágyazat színénél, hogy melyik ország/országrészben milyen alapanyagot használnak. Rendszerint vulkanikus bazaltot, de ott is függ a szín magától a lelőhelytől, hogy ott milyen kémiai elemeket tartalmaz. Nálunk a középszürke a kiindulás rendszerint, és a sínekről, fékekről lekerülő por, rozsda fogja meg barnára. Németeknél sok helyen egész világos, néha majdnem bézs anyagot is láttam már a képeken.
Előzmény: Törölt nick (1940)
jelmeztelen Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1943
Köszönöm.
Előzmény: Törölt nick (1942)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1942
Itt van pár verzió
Előzmény: jelmeztelen (1941)
jelmeztelen Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1941
Köszönöm a választ.

Igen, de akkor pl feketére megy a barna? Megnéztem, meg is csináltam feketével is meg barnával is, de nem az igazi.

Te pl milyennel csinálnád?
Előzmény: kisfaludy1 (1939)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1940
Nem kell.
A talpfa a kátránytól fekete, a kőzúzalék attól függetlenül sötétszürke, világosszürke, rozsdás barnás szürke, ez teljesen a pálya korától függ
Fekete színnel max szénfeldolgozóban ,ipartelepen, fűtőház mellett találkozhatsz...
Előzmény: jelmeztelen (1938)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1939

Kép a netről.

Előzmény: jelmeztelen (1938)
jelmeztelen Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1938
Sziasztok!

Éppen kőzúzalékkal dolgozom, és az lenne a kérdésem, hogy ha a talpfák feketék, akkor a kőzúzaléknak is feketének kell lennie?

(nincs vasút a közelben, nem tudom megnézni)
modell13 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1937
OK!
Előzmény: gezerol68 (1936)
gezerol68 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1936
Szia!
Köszönöm a meghívást!Még nem tudom,sajnos november még messze van.Ha lesz rá lehetőségem (főleg anyagi),akkor feltétlenül elmegyek!Miskolcon is lesz most kiállítás
(10.hó 8-10.),oda is várnának,de a fent említett okok miatt valószínű,hogy oda sem tudok elmenni,pedig nagyon szerettem volna!Üdv: Gábor
Előzmény: modell13 (1926)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1935
De legalább óccsóó ! :-)
Előzmény: kisfaludy1 (1934)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1934

Próbáltam a vékonyabb drótot is, ugyan az a helyzet, és cserébe nem valami meggyőzően pozicionál (elnyegdül).

Ha jól néztem diódák vannak benne, ellenkező irányba bekötve, ezek változtatják a motor forgásirányát.

Csökkentett feszültséggel kicsit javult a mozgása, de tökéletes így sem lesz.

Előzmény: hamel (1923)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!