Ezt a lötyögő Oregon láncot Stihl lapban nem értem. mostanában vettem egy Dolmar PS 4610-et, Azon Oregon lapra tettem Stihl láncot. Nem szorul. Gondolom akkor visszafelé sem lötyöghet. Az szabvány méret, csereszabatosnak kell lennie. Viszont az biztos, hogy minden gyártó elkövet mindent, hogy csak az ő alkatrészeivel lehessen cserélni bármit. Ezt nem csak a Stihl csinálja.
Ha vki akar venni viszonylag jó sarokcsiszolót, jó áron, akkor az most nézzen be a lidl-be.
6500.-ért van 1200wattos 125mm-es, fordszámszabályzós gép, lágy indítással, túlterhelés védelemmel, 3 év lidl garival, fémvágó vágótárcsával.
Nálam egyszer ment tönkre egy lidl-ös termék, egy telefonálás után másnapra küldtek egy újat, gyorsfutárral.
Persze a 30rongyos metaboval nem veszi fel a versenyt, de ha vki csak ennyit szán egy ilyen gépre és csak házi használatra veszi, akkor jó vételt csinál vele.
Valóban, a régi gépek az örökkévalóságnak készültek. A mostaniak mind már a piactársadalom gépei tervezett használati idővel. Nekem is FS400-ak vannak, már 3 évesek, előtte meg 350-ek voltak. Azaz azok még mindig tartalékként megvannak. Idén vettem útkeresésként 2 másik gépet, egy Hitachi CG-EY47-et (125.000 Ft), és egy SOLO 154-et (150.000 Ft). Az utóbbit messze nem azért az árért. Ebből ajánlanám figyelmedbe a SOLO-t.Szerintem 54ccm, 3.15 LE, és nagyon masszív, nagyon jó gép. Van két öregecske "erőgépem" is, egy FS550 (6 éves), és egy Husqvarna 165R (30! éves),így 10 kaszából 7 Stihl, 3 nem. Fűrészem 1988-ból 2 db Husqvarna, egy 36-os, és egy 40-es. Mindkettő már kapott, amit csak bírt, még mindkettő eredeti henger, dugó. Múlt évben a 36-os, idén a 40-es lett gyűrűzve, de mennek még szépen. Sosem voltak profi gépek, viszont én nagyon szeretem mindkettőt, nekem NAGYON beváltak. Kaptak gyökeret, szöges deszkát, vas vill.vezeték oszlopot, stb. Nem nagyon vannak kímélve. Most került hozzám 2 db kínai csoda. 45ccm-es . Egyet vettem kiváncsiságból, mert 19 ezer Oregon lappal, lánccal jó ötletnek tűnt. A másikat kaptam elromolva, mert a komám megunta, hogy nem tudja megcsinálni. Mindkettőnek a berántó tárcsa kettétört. Különben mindkettő erősen lett nyüstölve, az egyik a rokonságnál most is építkezésen . Azzal is vágnak szöges deszkát, földet, stb. Ahogy sikerül. És úgy néz ki, bírják. Nehezek, mint a dög, de meglepően üzembiztosak.
Valamikor az öskorban/60-70 es évek/nálunk is forgalmaztak Homelite gépeket,brutálisak voltak. Kár hogy már nem hoznak be ilyeneket. Volt a kezembe Druzsba is na abba rendesen belekellet kapaszkodni mert bödületes ereje volt cserébe viszont marha nehéz és nagyon beteges volt.
Tudom régi vita hogy Stihl vagy Husi esetleg Dolmár.Az elsö kettövel dolgoztam már .Szerintem mindkét márkában vannak jol eltalált gépek és kevésbé sikerült darabok. Dolmárt vagy 8-10 éve egy gépkiállításon láttam elöször, akkor kezdték forgalmazni M.országon. Meggyöző komoly masinának nézett ki amit a kezembe fogtam.Eltudnék esetleg képzelni eggyet magamnak ha 036-os végkép meghal. Engem az dühit hogy a Stihl vezetőbe csak az ő láncuk jó mert mondjuk az oregon lötyög benne.1tized miliméter eltérés csak azért hogy az ő láncukat keljen megvenni.
Politika...... Soha nem lehet tudni mit miért mondanak, a feltett videokkal mit akarnak elérnii, mi igaz belőle és mi nem. Tegyük fel ez a két video, ahogy Gypsy mondta egyoldalú, és hazugság. VÉLEMÉNYEM szerint a lényegen nem változtat, és valóban vannak népcsoportok akikre jellemzőek bizonyos dolgok, pl. a börtönökben az elitéltek hány százaléka "nem magyar" a lakossági százalékhoz képest meg főleg igaz a dolog. Van a két videon szereplő népcsoportnak is "jellegzetessége" amit kitaláltak maguknak, hogy ők a "kiválasztott nép" és a vérlázító törvényük (talmud) is erről szól. El kell olvasni. Ezzel kapcsolatban van egy VÉLEMÉNYEM, amit nem részleteznék. A "rabmadarak" SZERINTEM is a legkártékonyabbak, ha a népcsoportot nézzük. Viszont !!!, az is igaz, hogy egy azaz egy Embert soha nem szabad a származása miatt elitélni, mert mindenkit a saját tettei után kell megitélni. Ugyanakkor, ha ez így van, akkor talán NEM KÉNE AGYBA FŐBE VERNI AZ AZONOSÍTÓ JEL NÉLKÜLI """""RENDŐRNEK""""""(aki egy utolsó terroristánál is roszabb) VIPERÁVAL, (AMI NEM ENGEDÉLYEZETT "ESZKÖZ") AZ 50-60 ÉVES NÉNIT AKI A SZATYRÁVAL MEGY HAZAFELÉ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÉS UTÓLAG MINDENT LETAGADNI, ÉS HAZUDOZNI. De ez a politika.....:(:( És ez nem egyoldalú, és nem hazugság, mert két barátom is ott lakik a Bajcsy Zsilinszky úton, és látták, meséltek dolgokat.
No hogy on legyek irok a 036 os fűrészröl is egy kicsit.15. éve nyüstölöm ezalatt egyszer volt kuplung generál és kétszer kellett az olajpumpát szészedni kitakarítani mert beállt.Nagyon sok fenyőt vágok ki vele és a gyanta mindenhova lerakodik,igy az olajpumpára is.Ugy kellet lerobbantani róla a gyantát. Szegény fürész évekig ment káncolaj helyett használt étolajjal,melo közben rántott hus szag terjengett körülöttem.Amikor elöször megadta magát az olajpumpa mondta a szerelő srác hogy ezt azért mégse kéne.Azota használom az alco olajat. Egyszer vettem stihl olajat de az baromi drága volt. Használtam hicomolt is az olcsó volt valamikor de büdös. Szegény gépet idönként már én is megsajnálom mikor gyökereket kell neki vágni. De ugy vagyok vele dolgozzon a gép ,ő nagy és erös,én meg kicsi és gyenge. Belölem csak egy van ezért vigyázzni kell magamra.
Valoban q..va drágák ezek a gépek,ez tény. Viszont kevés idöt töltöttem a javitgatásukkal,szerelöhöz való rohangálással.Marhára idegesítő lehet mikor mondjuk meloznál a kuncsaftnál és nem indul valamelyik kütyü.ilyen problémám ezekkel még nem volt. Ellenben szivtam rendesen garis időben egy husi fükaszával.Ha jol emlékszem 235R volt a kicsike és a kuplung rugoja adta meg magát rendszeresen.Állandóan propléma volt vele,a legváratlanabb idöben adta meg magát az a ki....szott rugó. A vége az lett hogy kicseréltük az eggyel erösebb tipus /talán a 245R/ kuplung szerkezetére és nem volt vele több probléma.A szöghajtással is voltak gondok ,többször kellet csapágyazni ,mig a Stihl birta a gyürödést.A karburátort is kelett javítgatni.Most összel aztán döntöttem eladtam a husit és vettem még egy Fs400 ast. Baromi kiváncsi vagyok romlott-e a márka 10 év alatt.Remélem ezzel se lessz több probléma mint a másik ugyanilyen géppel.Az most tartalék gépként fog üzemelni. Ja még annyi volt a a Stihlel hogy ahol hozzá ér a hevederhez elkopott a müanyag ház.Most kapott egy bandázst szürke linoleumbol.
Üdv ! Nyugodtan szólj hozzá , nem gépészmérnök verseny ez , hanem géptulajdonosok találkozóhelye ! : ) Szuper gépeid vannak, azért, mert a topiklakók közül többen aránytalanul drágának találjuk, neked beválhattak nagyon! Nekem volt Stihl kaszám, nagyon meg voltam elégedve ! De pl. a Maki-t is ugyanolyan jónak tartom.
Érdekes, de biztos, hogy ezt a topicot szoktad olvasni ? Mert kb ugyanez szokott elhangzani itt is. Talán azzal kiegészítve, hogy, mint mondtad a nagyon jó Stihl gépek bizony bitang drágák, és azért nagyon jók, de nem tökéletesek. Pár éve pár Stihl-t nem kímélőben ütünk verünk mi is, azok is bírják. Viszont úgy tűnik, hogy mostanában hasonló paraméterekkel bíró olcsóbb gépek is lettek a kínálatban. Azt meg, kérlek, nézd el nekem, hogy baromira dühít, ha úgy érzem, lehúznak. Eddig nem tudtam tenni ellene, most már úgy látszik, igen.
Oké,hogy ez a legegyszerűbb gép és legegyszerűbb megoldás,de nem hozzáférhetőbb helyen lenne,ott a két tőcsavar között,ami a lapot tartja?Vagy 20 éve nem volt senkinek annyi esze,hogy ezt megoldja?
Nagyon rég olvasgatom a topicot /a gépest is/ ,nem szoktam hozzászolni mert nem érzem magam hozzáértönek. 28 éve foglalkozom kertépítéssel,fünyirással,kaszálással,fakivágással,bozót irtással ,stb.Az utóbi idők beirásait olvasva nagyon szégyelem magam.Sajnos én ez idő alatt nem tudtam szert tenni az általatok elismert tuti gépekre. Amit használok az sajnos az általatok fikázott stihl. Nekem nincsenek vele nagy gondjaim, 036-os fürész 15 éves most volt az első belenyulás a mociba/birta még, csak nézzünk bele/ 170 es 5 éve szolgál eredeteti cucokkal/a lap kicsit gyenge,De ennyi pénzért mit várjak/ ágazó fürésznek használom
HS60 sövénynyiró a késeket kivéve minden eredeti FS 400 kasza 10 év után elsö generál a motoron és 1 a szöghajtáson,. A gépeket nem kimélő modban használom,a fürészeket simán beküldöm a gyökerek közé ,vágja ő . Én öreg vagyok és gyenge,inkább élezek. A kaszáim inkább bozotvágok,mert a kuncsaft akkor szol ha már legalább1 méteres a gaz.Szóval leginkább dikicskés van fenn. Nem vagyok stihl fan de nem is szidom mert nem volt velük még semmi komolyabb bajom. Tény hogy nem olcsók,viszont üzembiztosak és fenemod jó az alkatrész ellátás hozzájuk. B kása
Ne is példálózz ! :-))) Ez a legegyszerűbb megoldás, az meg a legegyszerűbb gép. Meg nem is mai darab.Különben meg mi bajod vele ? Tök jól hozzáférhető a lap mögött is. Olcsóbb gépeknél elég közkeletű.
Ma dolgoztam a 484-essel,illetve a megélezett lánccal.Azért így már rögtön más volt.4 tank benzint kifűrészeltem belőle,tetszett a munka.Rájöttem arra is,hogy nem érdemes nyomni neki a fának,jobban fog,ha csak saját maga húzza magát bele a fába.Mindenesetre korrekt kis gép,egész jól teljesített.A kezeim is megérezték,egy idő után elfáradtak,főleg akkor,mikor a diófa ágait kellett levágni,létráról a fejem fölül.Utána meg az ágakat feldarabolni.hiába,nem szokott a cigány a szántáshoz.... :-)))
nem neki van,ami neki volt,már elintézte.Vidékről az unokatestvére hoz gyümölcsfaroncsokat,főleg őszibarackot,ezenkívül akácot,jegenyét akkora darabokban,hogy alig tudjuk lecibálni a szomszédokkal.
Nem hittem,hogy egy ilyen filléres szerkezet így megállhatja a helyét....
hát az az MTD jobban ki van használva,mint a Dolmarom....Talán az e-promac kapott eddig összesen ennyit...Egyébként derekasan bírja az is.Már a Mcculloch felirat lassan lekopik a vezetőről...
annyiadszorra,amennyiedszerre látom,hogy megyek reggel dolgozni,tolja,hazajövök...tolja ,átmegyek segíteni...tolja:o)
Azért vette,hogy rendbetegye a saját+nagymamája gyümölcsfáit,aztán rájött,hogy fával,főleg ingyen fával olcsóbb tüzelni-az unokatestvére teherautósofőr és vidékről hoz neki gyümölcsfaroncsokat...meg nekem is hoz:o)
Hihetetlen,hogy ez a lány mennyit brűgeti az MTD-t...És ez a gép nem akar tönkremenni...alig 30 rongyért ez hihetetlennek tűnik....Ez nem hobby felhasználás....
Jók a videók is a stihl usa oldalon. Megyek aludni holnap megyük az erdőre tölgyfát vágni. Remélem már nem fog esni az eső. Este beszámolok a történésekről.
Üdv! Mit jelent a láncon az hogy Stihl C? Az összekötőszemekbe néhol egy H betű van beleütve a vonószembe pedig egy 5-ös. Amúgy 3/8-osláncról van szó. Vagy esetleg utána lehet nézni valahol ezeknek a jelöléseknek?
ÉS ez még jó. Mi nyírogattuk a volt Kinizsi laktanyában a füvet, ami a Renault Baumgartner mellett van az M7 elején. Ott volt őr, meg mifene. És valahogy beugrott a telekre pár ezer köbméter veszélyes hulladék. Autógumik, műanyag hulladék, bontott ezmegaz, felbontott aszfalt, stb.
És mindenki csak vonogatta a vállát, amikor kérdezték, hogy került ez ide ?
A héten voltam a bauhausban, a volt flotilla laktanyával szemben volt egy másik laktanya, amit őriznek, de basszus, úgy kell elképzelni, hogy csak az az épület nincs kifosztva szétbarmolva amiben az őr van.
És az ilyen őrzésért fizet a honvédség évi 8,5miliárdot.
Pedig ez egy jólmenő bolt volt, még dijjat is kaptak a stihltől, kinnt díszeleg a falon :-)
De basszus, az utolsó nem piacvezető, de normális márkából behozzák a megrendelt gépet, még olyat is akár, amit addig nem árult hazánkban, jó példa erre az oleomac, hameg nincs külföldön se, akkor felhívnak és közlik időben korrektül.
Ha a stihl ilyen mértékkel megcsúszik egy gép leszállításával, ami ráadásul az akciós katalogusukban szerepelt, akkor minimum vmi ajándékot-kedvezményt kellet volna adni a géphez.
Remélem a fószer vmi más márkában gondolkozik ezután :-)
Azt a nagy házat Rendőrtiszti Főiskolának hívják :-))) Az lejjebb van.Ez a telek pont az adó mellett van. Az úttörő vasúttal szemben egy park van, ez meg mellette.
Erről beszéltem nyuszómuszó :-DDD Megindult az erózió. De miután a Stihl-t nem hülyegyerekek vezetik, figyeld meg, jönnek majd az extraárak, és kedvezmények tavasszal. Különben szezonon kívül behalnak. Tavasszal induláskor régebben is rendszeres volt, hogy nincs alkatrész. Légszűrő, damilorsó pl elég sokszor egyszerűen nem volt hetekig.
A tv adó mellet a másik oldalon a gyermekvasút van, a váltótorony és a fűtőház után már katonai terület van, egy részén ma is aktív, adótorony van ott is, de már nem katonák, hanem bizti örök örzik, körülötte pedig az erdőben egy több 10 hekáros volt katonai terület, az erdőben gyakorlópályával, romokkal stb..
Amerre te mondod arrafele volt (van?) egy nagy ház vmi rendőrségi épület régen legalábbis rendőrhalgatók jártak futni onnan.
Tegnap bementem a szomszédos stihl boltban egy viking utánfúró iránt érdeklődtem.
Aztán persze beszélgettem az eladóval, elég sokat panaszkodott pl. az őszi akcióban volt lombfúvó, egy vevő rendelt is egyet, még novemberben meg kellett volna kapnia, aztán decembert igért a stihl, a legújjabb szállítási határidő február.
Persze a vevő visszamondta a rendelést.
Rengetek dolog nincs raktáron, még a damillal is gondok voltak idén.
Problémák voltak azzal, hogy egyes boltok az akció ideje alatt bonus ajándékokat adnaka géphez, ezért most megengedték a kereskedőknek, hogy az árból engedjnek 3-5%-ot, vagy ajándékot adjanak a gépekhez, a százaléknak mefelelő értékben.
Legjobban arra volt kiakadva, hogy régen az akciós kedvezményt a stihl álta, mostmár a boltoknak is be kell szállni az engedménybe egy bizonyos résszel.
Mondtam neki, hogy lehet el kéne kezdenie más márkájú gépeket is árusítania, mondta, hogy már fontolóra vették.
Nem igazán. Ez a telek a Csíz utcában van, a TV adó mellett. Végig beépítve, még egy ekkora, kb ilyen telek van, az vmi egyházé. Az NINCS kitakarítva. Ezt a telket 3 éve 1 milliárdra értékelték.
Vannak ott még elhagyott, elhanyagolt telkek, volt katonai területek stb...nameg az üttörőtábor.
Hármas határ hegy is ilyenekkel van tele, több száz nyaraló volt ott, amit a rendszerváltás után magukra hagytak, mára benötte őket az erdő, majd vki megveheti szarért hugyért.
Akkor tényleg volt mit tenni-venni abban az őserdőben.Nem is értem,hogy miért hagyja valaki ennyire elvadulni a telkét.Ha nem kell neki,vagy nem bír vele,akkor adja el.Gondolom ott jó pénzt kapna érte.
Persze,hogy túlméretezik.Ha netán ráakaszt az okos szakija 5 tonnát,akkor se nyomja agyon.Tudod,hogy van:azt még ráteheted,az már semmi.Meg még ezt is,ne kelljen kétszer emelni meg szarakodni vele.Ja,meg itt van ez is,most látom,ezt még elbírja.Így persze egyszerre 2-3-szorosát emeli az a nyomorult csiga.
Istenem, de elszálltak a Megatoolnál. Pár éve még bármit bevállaltak, csak pénzt lehessen keresni. Akkor mondok másikat: Blág Szabolcs Bp XXIII Grassalkovich 176 Ez a Soroksári út vége, az 51-es és régi 5-ös út elágazásnál a híd mellett van, a kifelé menő oldalon. Egy pici szerviz.
Hét számjegy volt az. Volt még benne 2 nagy konténer szemét felszedés, elszállítás, azt egy JCB kb egy óra alatt megcsinálta. Utána volt 1 hét (öt nap) napi 12 órával öten. ebből 4 kaszás, 1 fűrészes. 4 nap alatt sikerült megcsinálni, ötödik napon a kivágott fák gallyazása, a gallyak, cserjék összekupacolása volt. Ebbe még 4 alkalmi melós is beszállt.
Szevasz. Sajnos a taksonyi MegaTool nem vállal Mac-t.A Bp. Röppentyű sem javít ilyen régi darabot :(. Fájó szívvel szögre kell akasztanom a jó öreg Mac-ot :((.Pedig úgy a kezemhez nőtt. Tényleg,könnyű,jól kézreálló fűrész(volt).
Én is kíváncsi lennék a terhelhetőségére. A kampón találtam terhelhetőséget 1,6 tonnára van hitelesítve, de az igen szerényen van megállapítva. Gondolom ezeket igencsak túlméretezik.
Sajnos itt felénk nem szokása senkinek fát ültetni a kivágott helyett.Egyet sem,nem hogy hármat.Megvették a földeket a kárpótláson,aztán ha volt a végében fa,már vágták is ki.Aki erdőt tudott szerezni,az meg azt vágja,persze nem ültet ahelyett,amit kivágott.Tarra nem vágnak,mert ahhoz engedély kell úgy tudom,meg ilyenek,de szépen ritkítják,hogy ne legyen feltűnő.Az évek folyamán szembeötlően tűnnek el az erdők,állék fás részek.Csak olyan helyen láttam telepítést,ahol hivatalos fakitermelő vállalkozás folyik.
Még fiatal vagyok, de már elég sok fát ültettem az átlagemberekhez képest, és mégtöbbet fogok életem során, jó érzéssel tőlt el, hogy a fák között bizosan akad majd több is, amelyik túlél engem, de akár a gyerekeimet sőt az unokáimat is.
azt akartam mondani,hogy a fűrésszel ésszel kell bánni és nem tarolni...mert Pesten sokhelyütt sajnos,ha megszólal a fűrész,az annyit jelent,hogy megint terjeszkedik a beton és a "lakópark"-nak nevezett tájsebek
Na tudod ... Volt a Széchenyi hegy tetején egy telek, ami 9200 nm-es, kb 30 éve hozzá sem nyúltak. Az összes normális fát meghagytuk, de ha ott minden kivágott fa helyett újat kellett volna ültetni ... főleg, ha hármat ... Amit kiszedtünk, természetesen tüzifa lett a használható része, a többit 60 óra alatt darálta be egy qrvanagy diesel ágdaráló.
a háromból egy sajna eléggé el van korhadva (van vagy 30 éves, ha nem több), már töredeznek le az ágai. a másik kettő fiatal, törzsvastagsága olyan 30 cm. nem tudom mit lehet vele kezdeni.
Mindenki aki fát vág ki,ültessen helyette másik hármat.Én akárhol kivágok fát,csak úgy teszem,ha minimum 1 diót,mandulát,vagy éppen amim van vihetek a helyére.Ezért a kertben külön helyem van a magoncok és oltványok nevelésére.Elitélem aki csak vág és utána átengedi a helyet a betonnak...mert úgy egy idő után nem lesz mit fűrészelni és tüzelni...
a diófát el ne égesd!A tönköt tedd fel a netre és add el,tudsz belőle akár egy új 45ccm körüli jobb fűrészt is venni,ha 3 diófáról van szó.Én a diófákat el szoktam adni asztalosnak és szobrásznak.A cseresznyét,meggyet,gesztenyét szintúgy,vagy a nagyobb körtét,sárgabarackot,ölesebb szilvát.
nekem van mit... anyámnál van egy öreg diófa, ki vele (már recseg-ropog mikor a zél fújja) + van két fiatalabb diófa, sajnos rossz helyre nőttek. belőlük is tűzifa lesz....
Én sem vagyok oda egyikért sem. Teljesen nyilvánvaló mi megy itt....de a politikát végképp nem akartam belekeverni a fórumba. Elég baj az hogy családok elvakult tagjai összevesznek a politika miatt. Én soha nem bántottam senkit a nézetei miatt, és meggyőzni sem próbáltam az ellenkezőjéről legyen az jobb vagy bal. Ezt is csak viccnek szántam. Azért ez jó kis vicc lenne.....és újra elhinném, hogy van Jézuska. :):):)
Tudják,milyen márkájú szerszámmal kell dolgozni.Nemhiába robusztus. :-))) Egyébként valószínű,hogy a közbeszerzési pályázaton valakinek a valakije Stihl gépeket árul.
"Az a fenyőfa 18m magas, és 10m széles. És ha már úgy is ott van a parlament elött, akkor díszek helyett fel lehetne rá lógatni egy-két parlamentből önelégülten kikóvájgó politikust. A csúcsát meg kihegyezni, és ráültetni a kis táncoslábú FAF-et.
Fred Aszter Ferencet. :):) "
Akkor már az összes politikusunkkal csináljuk ezt, mert szerintem nem sok különbség van egyik és másik között.
akkor ezek szerint ha elkopik a vezető vagy a csillagkerék akkor érdemesebb így átalakítani? az olajozással nem lesz gond? mit nyerek így vele? nem erőltei meg a motort? ja és hanyas reszelőket használjak 3/8-ra?
Nem tudom miért gondoljátok, hogy a kopott lánchoz vastagabb reszelő kell. :O A KOPOTT lánchoz kell a VÉKONYABB reszelő.
Az a fenyőfa 18m magas, és 10m széles. És ha már úgy is ott van a parlament elött, akkor díszek helyett fel lehetne rá lógatni egy-két parlamentből önelégülten kikóvájgó politikust. A csúcsát meg kihegyezni, és ráültetni a kis táncoslábú FAF-et.
Dehogynem rontott, az már pont elég roncsolás azon a láncon, hogy egy stihl gépre ne lehessen feltetenni, mert a stihl gépeken olyan nagy a láncsebesség, hogy csak tökéletes aerodinamikával rendelkező láncot szabad használni, különben katasztrofa lehet a dologból.
Egy elszabaduló stihl lánc, akár több száz kilómétert is megtehet a levegőben. :-)
Majd tavasszal valószínű a vásárlás és nem kell nagyobb,mint 40 ccm.Csak otthonra a tüzelőt darabolni,meg ilyen egyszerűbb dolgokra.Amit esetleg már nem lehet fűkaszával kivágni,de ott sem maradhat,azt szeretném a fűrésszel megoldani.
Hát le is szedtem a képet hogy kinagyítsam, de sok mindent nem tudok belőle kivenni. Az látszik, hogy magába a lánc testbe (nevezzük így) belereszeltél, de ez a legkevesebb, ezzel annak a láncnak a minőségét egy fikarsznyit sem rontottál. :):)
Jani! Amennyiben fűrészt akarsz venni először ki kellene találni ,hogy mekkorát ,mert ha kicsit ,akkor ugy láttam az oeo maci 941c elég jó. Szerintem megbizhatóbb mint az MTD. Nagyobb méretben szerintem jó a Komatsu a Larix kft -nél meg a Husi 365. Valamint a STIHL 260, Neked az ugyis mániád.
ezek szerint a Stihl-hez már túlképzett vagyok,oda már nem vesznek fel.A fűnyírás a birkákkal nem rossz ötlet,ez a módszer lenne a legkörnyezetbarátabb megoldás.Már csak termeszeket kell betanítanom,hogy a fűrészt is ki tudjam váltani velük.
Jani elolvasol még egy pár hozzászólást, ée elmehetsz akár melyik nagy fűrészgyártóhoz fejlesztőnérnöknek. A Stihl-hez már most elmehetnél, de oda egy álltalános 4. osztályos is elmehetne...... :):)
Látod Jani, én a helyedben szakmai alapra emelném a fűnyírást. Kéne venned 20 birkát, meg egy teherkocsit. Megrendelés esetén gyorsan végigtolnád a birkákat a területen, a jószágok szépen fejlődnének, a gaz leküzdve, és a kis birkabogyóknak köszönhetően még a talajerő is rendben lenne :-))))
Sajnos nem.Inkább csak érdekel minden miértje és hogyanja és most éppen egy fűrészt akarok venni.Szívom magamba a tudást rendületlenül.Egyébként állategészségügyi technikus vagyok,úgyhogy még a szakmám is messze áll a gépektől,szereléstől.De igyekszem megtanulni mindent,olyan nehéz nem lehet,másnak is sikerült. ;-) Csak a tanulópénzt kell megfizetni,kinek többet,kinek kevesebbet. :-)))
Jani, te nem valami szerelő vagy? Mert én eddig azt hittem . Az a reszelő amit a fényképen láttam a t-34 tanknak a lánctalp reszelője volt. Én se vagyok egy reszelőzseni, (hiányoztam mikor oktatták) de azért sablonnal elboldogulok. Amennyiben jól meg tudták köszörülni - amit kétlek,hiszen azon a láncon nem is láttam gyalufogat - akkor használd ameddig lehet utánna meg cseréld le.
Szerintem bőven sokszorosan behozzák az árukat, mire komolyabb bánatuk lesz, addíg meg dicsekszünk vele, milyen jó kis gépünk van , ráadásul ólcsón vettük, aztán meg jóérzéssel röppályára bocsájtjuk és veszünk egy újat !
Mélységhatárolónak hívják. De ha még azt eléri a reszelő, akkor méginkább nagy, mert ha akkora, hogy eléri a mélységhatárolót is, akkor az bazi nagy. Vagy nagyon hegyes szögben akartad reszelni. Van a fog tetején egy jel/vonalka, azzal egy vonalban kell tartani a reszelőt.
Én is gondolkodtam azon,hogy veszek egy kisebbet.Egy 3,5-eset.Ha netán veszek egy új láncot rá 3 ezerért,akkor majd úgy is kell.ennyit még áldozok rá.Ja,meg vettem ma egy reszelő sablont is.
Nem zavartál össze,értem mire gondolsz.De ha úgy feszítem meg,hogy ne lógjon be alul,akkor meg kézzel nehéz mozgatni a láncot,olyan,mintha szorulna.Bár mondjuk a lap nútját most pucoltam ki,volt benne ramaty bőven.
Az lehet, hogy ha még új a lánc akkor esetleg jó hozzá a 4mm-es reszelő, de ez a lánc már a végét járja..... Olyan reszelőt keress hozzá ami tökéletesen belefekszik a fogba, minden féle hézag nélkül, és eléri a fog felső vizszintes élét is. Ezt látni fogod ha belepróbálod a reszelőt. De azzal a böszme nagy reszelővel ne reszeld.
Jani, amikor a láncot veszíted és a lapot szorítod, akkor a lapot felfelé húzd, mármint a oldalnézethez képest felfelé.
Legalábbis az én mcculloch gépemen így kell, mert elég nagy játéka van a lapnak és a vízszintestől még lefelé is el tud térni, de az a jó, ha egy kicsit felfelé néz.
Szerintem is nagy,hiszen mikor próbáltam reszelni,vitte a fog melletti tagot is.Azt mondta a szaki,hogy ez a reszelő 4-es,akkora kell ehhez a lánchoz.Én nem okoskodtam,mert hülye vagyok ehhez a témához és nincs annál rosszabb,mint amikor egy hülye okoskodik. :-)))
Valaki nézze már meg légyszi a Jani láncainak képeit ahhol a reszelő is rajta van a képen, az iszonyat nagy reszelő ehhez a lánchoz. Vagy én vagyok hülye.... :O
Jani, az azért nagy jóindulattal sem mondható, amit a lánc élező mondott, mármint, hogy annak a láncnak semmi baja. Az borzalmasan nézett ki, azt reszelővel soha nem hoztad volna rendbe az biztos. Szerencse, hogy volt még rajta annyi "hús" hogy meg lehetett köszörülni.
Pontosan így. A láncot annyira feszísd meg, hogy a lap alsó részéhez felhúzódjon, és hozzáérjen, de a láncot a lapon kézzel könnyen tudd forgatni. Amikor a feszítővel feszíted a láncot, akkor a láncot közben húzogasd meg, mert lehet hogy már hozáér a lap aljához, de ha meghúzod kézzel, akkor kicsit visszalazul.
Megnyugtattatok.Holnap kell elvágni 10 q széldeszkát,kíváncsian várom,hogy mi lesz.Leírná valaki a láncfeszítés pontos menetét,csak,hogy jól csinálom-e?
Szerintem az aq jó megoldás, amit írtam. Nyomni neki vadul, és majd egyszer szétesik. Nem mostanában. Szerintem. És addigra már rég ledolgozta az árát.
Nem ennyire egyszerű. Főtengely csapágyak cserélhetők, csapszeg tűgörgő cserélhető, talán a szimering is, de a főtengelyen a hajtókar tűgörgője már sokkal macerásabb. És akkor még mindig maradna benne csont. Meg eddigre még kezdene drága is lenni.Szerintem így kell nyomatni, ha szétesik, venni egy újat. Addigra bőven behozza az árát.
Hát szerintem egyre többen vagyunk úgy, hogy szívesebben vennénk szinte mindenből 20 éves technikai fejlettségű dolgokat, mint a csúcsszuper műanyag, meg computervezérelt drága és sokszor megbizhatatlan dolgokat.
lehet,hogy a kultúrálatlanság abból adódik,hogy az ilyen kínai,vagy milyen gépek csak 33 ccm körül vannak,ez meg 46ccm.Tény,hogy a ps-460-asnak más hangja van,de minden fűrésznek más a hangja
Na,elvittem ma megéleztetni az ominózus láncot.A szaki simán megélezte,egy szóval sem mondta,hogy rossz,sőt,mikor rákérdeztem,azt mondta,hogy még egyszer bevihetem,utána meg még lehet tolni 3,5-ös reszelővel.Ja és a reszelő sem nagy hozzá.Na,itt kezdtem biztos lenni benne,hogy valami nincs rendben.De az élezés 300,- Ft volt.Kérdeztem egy új láncot rá,Carlton 44,- Ft,Oregon és Stihl pedig 55,- Ft-ért lett volna.
Az anyagminőséggel kapcsolatban némileg egyetértünk, de az, hogy kikopik, nem egyenlő azzal, amiről én beszéltem. Én arra gondolok, hogy fa tetejéről leesve is menne talán.
Az enyém is ugyanilyen hibátlan, tökéletesen megbízható gép egyenlőre ! Gypsytől eltérően nekem más tippem van, vagy tényleg Mccullock a motor egy az egyben körítéssel, akkor ugye tartósságra számíthatunk, de nekem van egy gyanúm , hogy egy az egyben koppincs a konstrukció, de nem az anyagminőséggel együtt és így kapunk egy , a konstrukcióból adódóan megbízható gépet, aminek az élettartama lesz 20 év helyett kettő, aztán meg minden baja lesz ! Ez az én tippem . Mindezt nem tudom mással indokolni, hogy az általam tudottan tartós 2t kerti gépek motorjainak hangjával szemben e fűrész hangjának van egyfajta jellegzetes kultúrálatlansága, amit koppincs és egy darabig megbízhatóan üzemelő gépekből ismerek. Tehát szerintem jó koppincs és bádog, de azért piszok büszke vagyok rá! : ))))
Ebben azért ne bízz. A BLK is sokkal szarabb volt, mint az MS460 pl. Az első japán "autók" siralmasak voltak, és amcsi koppintások. Valahonnan el kell indulni.
láttam"isteni"Stihlt pillanatok alatt tönkremenni és láttam faternál kínai "vacakot"évtizedekig szolgálni.
Dolmart és epromacot sem a márkáért vettem,hanem,mert ti ajánlottátok,hiszek a szakértelmetekben és tapasztalatotokban és a lényeg:NEM BÁNTAM MEG,hogy megfogadtam a tanácsaitokat!
Na arra kíváncsi lennék amikor az Mtd kiüti a nyeregből a Stihlt a Dolmárt vagy a Husit. Az Mtd-nek ez nem saját fejlesztésű fűrésze valahonnat vette a gyártási jogot hisz a nagyobb gyártók ezen a technikán már rég túlléptek. A kínai motorok is a 20 éves japán technikára épülnek. Így van ez az Mtd-vel is. Az lehet hogy többet eladnak majd belőle mint a Stihlből, mert olcsó, de műszakilag csak kullog utánna.
Jó, azért ezen nem kell csodálkozni szerintem. A DCS4610 egy tudatosan hobby gépnek készített, szolidan limitált minőségű gép egy komoly gyártótól. Az MTD viszont szerintem egy álcázott farmer, esetleg profi gép lenne, már amennyire sikerült. A gyártó, új lévén belepakolt, amit csak talált, mert próbál piacot szerezni vele. Nehéz, mint a dög, mert igazán jó műanyag híján aluból van egy csomó minden benne. Az én nevetlen kínai fűrészeim is ilyenek. Szerintem simán kibírnak nagyon sokat, esetlegesen előforduló típushibákkal fűszerezve.Ha sikerül megtanulniuk tényleg jó fűrészt csinálni, (kijavítják a gyerekbetegségeket), addigra meg is fognak drágulni.Szerintem.
Elképzelhető,hogy ez az MTD ennyitre jó gép?A lányzó mindennap órákat nyüstöli és szó nélkül megy....Harmincezerért is lehet valóban megbízható ,jó gépet venni?
Azt hittem tönkremegy neki pikk-pakk,de bírja a gyűrődést....feltűnően-----persze mondtam neki,ha mégis besz@rna, kölcsönadom a ps-460-at,olyan ügyesen bánik a géppel:o)
Persze elektromosban az epromac sem profi kategóriás és le a kalappal!
A Dolmarnak meg hivatalosan is bírnia kell az eröltetett menetet:o)!
Hát szerintem érdekes egy gép ez, mert ha a vezetője gyár,i akkor nem értem, hogyan élezték el a láncot, nekem első használatokkor lejön a festés a vezetőről.
Nekem is azért volt gyanús,hogy nagy a reszelő,mert vitt mindent.Nem tudom,hogy milyen a lánc és milyen a reszelő.Wector írta a láncra,hogy Picco Micro Mini,akkor biztos az.Az ilyenekhez csont hülye vagyok.A reszelőre az van írva,hogy 5/32.Azt kibogarásztam,hogy Valorbe márkájú.
Tegnapi lehjobb váráslóm: Huzsgvárna (felhívom a figyelmet a kiejtés utáni írásmódra!) fűrészre keresett egy kicsit sem részeg viszont annál ittasabb úriember láncot. Nem tudta, hogy milyen gép, mármint hogy hanyas Husi, de valami 70-ért vette a Cora(!)-ban. Mert profi gépet akart, ha ő egyszer vesz, akkor jót vesz! Már sántít. Mondták neki, hogy számolja meg a szemeket, de ez annyira magas labda volt, hogy inkább lemérte a lánc hosszát félbehajtva. Ez volt 53cm. Gyakorlatilag volt egy olyan adatom a sok közül, amivel abszolút nem tudtam mit kezdeni. De mivel a 70ezer környéki kategóriába nem sok Husi fér bele, pláne nem három évesen, maradt a 136-os. Hurrá mondom, Oregon 95VP-64E. És pont kifogyott... Nembaj, felírta a gyalog a lánc számát, megnézi máshol. Mondtam Husiban ez a H30/64. Kiváncsi vagyok talált-e. Amilyen pia szag áradt belőle, csoda hogy hozzánk betalált...
Nem tudom megmondani mert én soha nem nyultam egyetlen csavarhoz sem az eredeti gyári beállítással megy 15 éve. Persze nem üzemszerüen csak hobbi szinten. Nem vagyok a hive a csavargatásnak ha valami hiba van az szerintem gyertya vagy ha nem tiszta üzemanyagot tesznel a gépbe. Ha ez történik akkor tisztítás és a gyercsacsere a megoldás nálam ez bejött.
Igen, ezt kb tudtuk mi is :) Csak egyes elemek ezt valami sárga-fehér ködtől nem látják vagy nem akarják se észrevenni se megérteni. 1927 qrva régen volt... Meghát, a statisztika az már csak statisztika, ugye :)
Most jót mondtál.Csillagkerék ügyben is tök hülye vagyok.Beviszem a gépet is a boltba,azt hiszem,mert én ehhez kevés vagyok.Majd holnap lefényképezem a csillagkereket is.De ez így már sokba lesz:lánc+reszelő+csillagkerék,aztán a gép nem is az enyém.
Így adták oda a fűrészt,hogy használjuk nyugodtan.A láncot meg sem néztem,de ha megnézem sem tudtam volna mit szólni hozzá,lévén ilyen téren nincs tapasztalatom.hogy ki és mivel köszörülte azt nem tudom,de az,hogy a reszelő nagy,nekem is gyanús volt. Azért köszi a segítséget,bár reméltem,hogy nem kell befektetni egy új láncba.Azt gondoltam,hogy a reszelő nagy lesz,de azért az nem nagy összeg.Mindenesetre megpróbálom megéleztetni, hátha használható lesz.
És szerintem nézz új csillagkerék után is. Mer ha veszel új láncot, márpedig venned kell, akkor az a lánból itélve szar csillagkerék hamar hazavágja az új lánc vonoszemjeit is. De azért nézd meg a csillagkereket.
Hát igen, ha esetleg köszörüléssel rendbe is lehetne hozni, akkor sem biztos hogy ér az a lánc annyit, hogy kb. 800 ft-ot kifizessen Jani egy köszörülésért. De lehet renbe se lehet hozni. Jani, ezt a láncot flexel köszörülték ? De nem a 110-es koronggal, hanem szerintem a 230-assal. :)
Jani, így a képből ami látszik, az a lánc gyalázatosan néz ki. :) Az reszerő meg iszonyat nagy ehhez a lánchoz. Ezt mindenképpen vidd el alöszőr köszörültetni. aztán keress egy olyan reszelőt ami pont belefekszik a fogba.
Csak érdekesség képpen... Egyik barátomtól kaptam tegnap egy láncos csörlőt/emelőt. Amolyan békebelit. Nem tudom mennyi lehet a terhelhetősége, de nem gyerekjáték a műszer. Az emelőtestet, és a hozzávaló láncokat alig bírtam bevonszolni. Az emelésnél terhelt láncszem vastagsága 14 mm, szélessége 4,5 cm, hossza 6,5 cm, és ebből van rajta legalább 5 méter, (gondolom) mert annyi az emelőmagassága. Az áttételezése olyan, hogy a köbeforgó láncom húzok 2métert, akkor emel kb. 5 centit A kampó a legvékonyabb pontján is 2,5 cm. Majd teszek fel képet, ha érdekel valakit egy ilyen monstrum.
Én ezt a minden tankolásnál élezést hülyeségnek tartom. Nem csodálkozom rajata, hogy ezt írják, mivel Stihl oldalon van, és mi köze a Stihlnek a fűrészekhez/láncokhoz. :) Bocs Eglo, Te azt írtad amit olvastál. Egy láncot akkor kell élezni, ha nem visz jól, kiment az éle, ez pedig látszik a forgácson, és lehet érezni is. És az sem igaz szerintem, hogy minden élezésnél a mélységhatárolót is reszelni kell (felesleges) A Lánc a magasságából élezésnél nem veszít annyit, hogy a határolót is reszelni keljen, mert a fog felső síkja alig pár fokos szögben van, és nem lefelé élezel, hanem hátra a gép felé oldalirányba.
Kbarnus ahogy Gypsy is írta, a láncot az elején kell a vastagabb reszelővel élezni, és utánna vékonyabbal. Egyértelmű, mert a fog is mindig egyre kisebb/alacsonyabb lesz. A többi észrevételeddel teljesen egyetértek szóról-szóra. Ha nyomja is egy kicsit az ember a foganytyút a bal kezével lefelé, akkor a foganytyút mindenképp a lánc/lap vonalába kell fogni, és akkor nem megy félre a lap.
P. Jani, Te niért nem alszol 00:39:51 - kor ? :):)
30-40 cm-es gyertyánok kuglizásánál nem feltűnő, ha egy tank után reszelni kell, a gyertyán komoly ellenfél.
Én viszont kezdő fűrészesnek, ha mindenképpen maga szeretne élezni, feltétlenül ajánlom, hogy szerezzen be sablont. Ugyanis ha egy-egy fogon el is találja a megfelelő szögeket az még kevés, ahhoz, hogy a lánc jól működjön minden fognak egyformán kell élezve lennie - mindkét oldalra természetesen. A legtöbb sablonnal pedig a mélységhatároló ellenőrzésére is van lehetőség.
Az a "pont fordítva" biztosan nem igaz. Először nagyobb, utána kisebb reszelő kell. Gondolj bele, mennyivel magasabb a vágóél eleje, ott több hely van. Ahogy egyre alacsonyabb, egyre kisebb reszelő kéne, különben belereszelsz a láncba.
A ne fojtogassuk a fűrészt című résszel azonos nézeten vagyunk :-)
Üdv! A 7végi melók miatt megint lemaradtam kicsit, de elolvastam mindent. Tényleg érdekes az a kérdés hogy zsírozzuk e az orrkereket vagy sem. A 38 centis lapom az Windsor Rolltop Super Pro azon van hely a zsírzáshoz a 45centis Makita lapon pedig nincs. Valami oka biztos van mind a kettőnek. Én eddig nem zsíroztam de ezután sem fogok. Használat után mindig kompresszorral kifújom a vezetősínből a faforgácsot és a koszt. Ennyi a karbantartás.
"Sablon nélkül új lánchoz nagyobb átmérőjű reszelőt kell használni, majd a lánc méretétől függően kisebbekkel folytatni."
Szerintem pont fordítva!
Jani ne vegyél sablont sztem felesleges pénzkidobás. 1 éve mikor vettem fűrészt akkor vettem sablont is, hogy tudjam reszelgetni, tologattam is szorgosan mig el nem tört a reszelő szára. Utánna elvittem egy asztalos haverhoz ő tanított meg reszelni (már amennyire engem lehet). a szöget sablon nélkül is simán lehet tartani, de sablon nélkül tudom úgy reszelni, hogy toláskor kifelé forgatom a reszelőt és úgy sztem jobb élt kap a szem. A mélységhatárolót, meg minden 3.-4. reszelésnél megtolod.
A nem megfelelő vágás egyébként adódhat helytelen technikából is. Én egy éve fűrészelgetek hobby/farmer szinten de hétvégén jöttem rá, hogy a fűrész fogása sem mindegy. Jó vastag 30-40 cm es gyertyánokat kugliztam és kb 1 tank után elkezdett fűrézport szórni és nem haladni, azt hittem életlen a lánc, megreszeltem, de ugyanaz. Mire rájöttem, hogy ahogy fáradt a karom egyre inkább erőből fogtam a markolatot és ezért automatikusan toltam lefelé ami a vezető jobbra dőlését/feszülését eredményezte, amikor ellazítottam a fogást és magától harapott akkor vitte rendesen, sőt egy kicsi visszatartással (a vezető pici balra döntésével még jobban kapott a fába.
Hát kb sztem ennyi, de biztos kijavítgatnak majd a hozzáértők, nekem ez csak hobby.
A láncot élezni kell minden tankoláskor, és természetesen akkor is, ha szennyeződés miatt elment az éle. A reszelősablon használata mindenki számára biztosítja a helyes élezés lehetőségét. Sablon nélkül új lánchoz nagyobb átmérőjű reszelőt kell használni, majd a lánc méretétől függően kisebbekkel folytatni.
A helytelen gyalufogmélység túl nagy, vagy hatástalan forgácsleválasztást eredményez
A két vágószemre egy műanyag vonalzót teszel, és a magassághatároló és a vonalzó közé hézagmérő, de szemmel is látni. Ugyanannyit tolj a reszelővel minden szemen pl: 3-3 tolás. Ha csak a vágószemet reszeled a végén 0 hézag marad és feltámaszkodik a fa a határolószemen.
Köszi.Az enyém is kitűnően indul,az MS 290 sehol sincs hozzá indításban.Azt mindig rángatják a szakértők 4-5-ször,mire elindul,akik szerint a keveréknek nem lesz baja még fél év alatt sem és nyugodtan el lehet tenni a gépeket pihenőre benzinnel,mert attól nem lesz baja.Nem ragad le a membrán sem és semmi sem meg egyáltalán.Mikor mondtam nekik(ők használták eddig)akkor az volt a válasz,hogy az nem attól van,mert a Stihl is mindig indul és a benzint mindig benne hagyják hosszabb állásnál is,meg a membrán a benzintől nem ragadhat le.
Majd csinálok holnap képet a láncról,most már ráérek.Ma akartam,de hasogattam,meg fűrészeltem volna,de reszelni kellett úgyhogy elment az idő,vakuzni meg nem akartam.Majd holnap nappal.
Most megfogtál.Őszintén szólva nem is gondoltam a mélységhatárolóra és nem is néztem.Amit adtak hozzá cuccokat,abban több reszelő is van,oregon,valorbe,stihl,valami 16/32 meg 5/32 azt hiszem,de nem értek hozzá.Kettő vastagabb,3 vékonyabb,de lapos reszelő nincs hozzá,amivel le lehetne szedni a mélységhatárolót.Mennyivel kell kisebbnek lenni a mélységhatárolónak,mint a vágószemnek?Ehhez van valami sablon,mint a reszelőhöz,ugye?
Van egy eredeti ugyan angol nyelvü leirásom a McCulloch 484-es fürész beállításárol. Karburátor beállítása: a., Kapcsolja ki a motort. b., Az "L" és a "H" csavarokat ovatossan csavarja az óramutató járásával megegyező irányba mig nem akadnak meg (ne eröltesse) c., mindegyiket csavarja visszafele egy teljes(360 fokos) fordulattal d., Indítsa be a motort és melegítse be alacsony fordulaton. Ha a gép leáll üresjárati fordulaton az "I" csavart forgassa az óramutató járásával megegyezően , amig jó lessl az alapjárat. Ha lánc elindul alapjáraton akkor az "I" csavart az óramutató járásával ellentétes irányba forgassa. Gyorsulás és a vágás ellenőrzése Ha erős a hangja és vágásnál lelassul a "H"-t óramutató járásával megyeggyezően 1/8-fordulatot állítani Ha durván fut vagy füstöl a gyorsuláskor az "L"-t az óramutató járásával megegyezően 1/8 fordulat. Ha bizonytalanul fut vagy leáll gyorsuláskor: az "L"-t óramutattó járásával ellentétessen 1/8 fordulat. Ha jól gyorsul de a vágásnál erejét veszíti a "H"-t óramutató járásával ellentétessen 1/8 fordulat.
Mellesleg elmondom a gép már több mint 15 éves a gyertyacserén és a levegőszürőn kivöl semmi baj nem volt még a géppel. Illetve egy kölcsönadtam. Betonozáshoz használt zsaludeszkát vádtak vele a kuplund szétment a vezetőlap elégett a lác........ Mindig 1:40 es keveréket használtam hozzá ma is kitünően indul. Ezt szerettem volna lecserélni egy Husqarna 136 ra de nem jött be nékem már meg is szabadultam tőle .
szereztem egy 010-es gyújtótekercset mondjuk nem bele való de megoldottam a tekercsen lévő lyukakar (felfüggesztés) fel kellett fúrni mert a 010es 4es csavarokkal a 021es 5mm csavarokkal rögzíti a tekercset nem sikerült tökéletesre, mert a tekercs és a forgórész között 0.6mm hézag lett de nem volt kedvem tovább reszelgetni a furatokat de így is van akkora szikra hogy egy lovat agyonütne
megy a gép egy fát már fel is aprítottam vele 1:45 ös stihl olajos 95ös benzinnel használom
olyan kérdésem lenne még ha alapjáraton megy és ráhúzom a gázt egy kicsit hörög és utánna pörög fel mit kell állítani hogy egyből vegye a fordulatot? van 2 csavar ami a karbiba megy(azt hiszem L és H jelölésű) és lejjebb egy ami az alapjáratot szabályozza
Ma dolgoztam a 484-essel,de sok örömem nem volt benne.Nem a géppel volt baj,hanem a lánccal.Amúgy is életlen lehetett,de miután a földes volt és vágás közben még szikrázott is,így rájöttem,hogy biztos életlen volt,illetve most már az lett. :-) Megreszeltem,amennyire szakmai nemtudásom lehetővé tette,de érezhető változás nem történt.Miután a többi fa is földes volt és újfent csak szikrázott a lánc vágás közben ismét reszeltem.Persze megint nem történt változás.Közbe-közbe fulladt a gép,de ezt betudtam az életlen láncnak,mivel nem forgács teritette be a lábam,hanem fűrészpor.Szerdán elviszem a láncot egy mg-i boltba megéleztetni és veszek egy sablont is.
testkábelt is cseréltem tettem bele másik gyertyakábelt is gyertya nélkül is próbáltuk csak a kábel és a test között olyant szikrázik kb mint egy 1,5v-os elem alig látszódik, a forgórész és a gyújtótekercs között szűk 1mm hézag van
Na, innen indultunk. Gypsy erre javasolta neki a hézagot 0,4mm-re beállítani.
volt már pár motorom tudom jól mennyi szikrával tud menni ez szinte semmi ennyit a hajam is szikrázik a teszkós műanyag sapkától pedig már a hézag is 0.4 re van összenyomva
úgy értelmezem, a gyertyahézagot állította. :( Ami nem baj, csak nem azt kellett volna.
Többet üt. A fűrészek főtengelycsapágya minimum nagyfordulatú c3-as. Ez a csapágy hidegen olyan mintha lötyögne tehát a főtegely lógása is nagyobb, ezért kell a 0,4 mm hézag. A Briggsnek fölűl siklócsapágya van azért nem üt a főtengely.
Valóban, stihlnél ennyi a gyári hézag. De bennem is felmerült, talán mégsem jól állította be annak ellenére, hogy már megírtad neki. Azért írtam, hogy kisebbet is be lehet állítani (én annyira szoktam, amennyit biztonságosan "megenged" az adott gép), mert a hiba kizárása a cél. Ha kisebbre állítva sem ad értékelhető szikrát a gyertyán, akkor lehet, tényleg rossz. Én nem találkoztam ilyennel. Ha rossz volt, nem volt szikra, és kész (illetve más problémák voltak-testszál, stb.).
Száraz kemény fához is jó. Teljesen mindegy mit vágsz vele. Wector annyit mondott, hogy a metszfelülete nem olyan szép szabályos mint más láncoknál, és hogy nagyon oda kell figyelni a lánc élességre, mert az LP lánc ha életlen, jobban erölteti a fűrészt, pont azért mert nagyobbat harap. Amúgy az LP lánc metszfelülete is tökéletesen sima, ha nem billegtetve vág vele az ember, tehát nem vág vele vissza a már elvágott részre. (gondolom értitek) De ha visszavágsz az elvágott metszfelületre, akkor akár milyen micro lánc is roncsolja a szép felületet.
Ronya, én hallgatnék Gypsyre, én sem vennék gyujtást, amíg mindent ki nem próbáltam. Mert nem olcsó, és mi van ha tényleg nem az a baja.
Odafigyelek!:-) Úgy emlékszem pont a száraz keményfához jó. Élő fában és puhábban nagyot haraphat meg nem túl szép a vágott felület. Én száraz akácon próbáltam-->tökéletes!! De az is igaz amit irtak róla,hogy erő sem árt,ha van a fűrészben.
Ez klassz. Briggs itinerból láncfűrész javítás. Nekem picit nagyívű gondolatmenet. A Briggs pörög 2400-at talán, a fűkasza, láncfűrész meg 13.000-et. Picit más tűrések, hőterhelés, stb. Szerinted egyformán vannak a főtengelyek csapágyazva ? Én a 0.4-et Stihl, ERRE írt passzusból szedtem.
a félreértések elkerülése végett érdemes lenne tisztázni, ki miről beszél. szerintem ronya1 a gyertya hézagáról, de majd ő megmondja. a gyertya hézag ha jól tudom, 0.7 mm szokott lenni. briggs motoros könyvben olvastam, hogy a lendkerék-gyújtótekercs hézag fűnyíró motoroknál 0.15-0.25 mm ajánlatos. egy fűrész motorja, lendkereke kisebb, csak nem üt ennél többet, én 0.2-re szoktam állítani.
Csak figyelj oda, amit wector mondott róla. Ha jól emlékszem azt, hogy fadöntésre, darabolásra jó, de száraz, szárított keményfához nem igazán. Azt hiszem.
Szerintem magyarázhatunk itt napestig. El lett döntve, hogy kell egy új gyújtás, és kész. Mondjuk az egy érdekes kérdés, ha majd azzal se indul, akkor mi lesz ...
Eddig csak olvasgattam a fórumot és láttam,hogy nagyon dicséritek a 73LP-s láncot. Előtte nem is hallotam róla.Azt vettem amit a helyi szakkereskedés tartott/tart. Bementem megkérdezni,hogy van-e 73LP. Azt sem tudták miről beszélek:-)). Lipitől rendeltem egyből 2db-ot,ma jött meg. Valóban óriási a külömbség az eddig használthoz képest! Én is csak ajánlani tudom!!
Így van! Az elektronikus gyújtásban nem az a poén, hogy hatalmas ökörsütő szikrát adjon, hanem hogy magasabb fordulatszámon is megbízhatóan, állandóan gyújtson. Nem is lenne hasznos a nagy szikra, mert szétégetné a gyertya pólusait. Én úgy láttam ismerősömtől, az enyém is így lett megcsinálva, hogy a jeladó és a lendkerék közé a cigisdobozban lévő papírt teszi, de nem hajtja össze, csak úgy simán. Nekem faszán megy a McCulloch így, nincs ökörsütő szikra, de kifogástalan a gyújtása. Ehez viszont tényleg nagyon jó főtengelycsapágy kell!
Véleményem szerint a gyújtáselektronika és a lendkerék mágnese közti 0,4mm még mindig sok, én a lehető legkisebbre szoktam beállítani, hogy még éppen ne érjen bele a lendkerék forgás közben (ennek feltétele persze a kifogástalan főtengely-csapágy). Ugyanúgy állítom én is, mint ahogyan előttem már leírták: A/4 lapot félbe (esetleg négybe) hajtod, és odateszed a lendkerék mágnese és a fellazított gyújtáselektronika közé, és hagyod, hogy a mágnes odarántsa a tekercset. Csavarokat fixre húzod, papírt kiveszed. Lendkereket körbeforgatod, meggyőződni, sehol nem ér bele a tekercsbe. Ezeknél a gyújtásrendeszereknél a légrés vastagságának csökkentése négyzetesen növeli az indukált feszültséget a gyújtótekercsben, miáltal jóval erősebb lesz a szikra is. Pl. 1mm légrés esetén nem is mindig képződik megfelelő erősségű szikra (persze gép és márkafüggő), de kb. ez van. Olyan szikrateljesítményt ne is várj, mint pl. egy autónál! Hidd el, itt mindenki azon van, minél olcsóbban (lehetőleg gyújtáselektronika csere nélkül) megúszd a javítást. És persze az sem javít az indíthatóságon, hogy a gyertya tocsog a benzinben. Ez azért van, mert túlszívattad? Ha nem, akkor a tűszelepet kell beállítani.
volt már pár motorom tudom jól mennyi szikrával tud menni ez szinte semmi ennyit a hajam is szikrázik a teszkós műanyag sapkától pedig már a hézag is 0.4 re van összenyomva
friss benzin de bafhatom ha nincs szikra a gyertyán nem üt át, több gyertyával volt próbálva amikor a csupasz véget a testre teszem kb akkora a szikra mint amikor 2 műszála pulóvert húzgálunk egymáson fényes helyen nem is látszik
Ronya, én jártam már úgy motorral, hogy amikor kivettem a gyertyát volt szokra, és becsavarva a helyére pedig nem volt. Nem tudom az okát, akkoriban nekem is úgy mondták hogy van ilyen. Azthiszem írtad, hogy cseréltél gyertyát is, de ha mégsem akkor talán ez is lehet.
Próbáld meg úgy indítani, hogy megmelegíted a gyertyát pl gáztűzhelyen jó forróra, becsavarod a gépbe, és szivató nélkül full gázon rángatod. Hogy ne legyen baj, nyugodtan vedd le a lapot, láncot.
Azért nincs az új Stihlen berántó, mert ez már faforgács üzemanyaggal megy. A forgácszabáló videón már ezt kisérletezték. De beszélhet Nektek az ember.... :):)
Érdekes dolog ez. Ezek szerint Hátsó Délkelet Dikesztán -ban gyártják a sárga-fehér csodát is, mert a Dolmar pont abban az országban készül, mint a Stihl.
"""Hátsó Délkelet Dikesztán -ban gyártanak rettenet jó gépeket évek óta úgy ,hogy még csak nem is hallottunk róla."""
Megint igazad van...... :O Ha a Makita/Dolmarra gondolsz, akkor valóban a Japán ipar egy szintem van "Hátsó Délkelet Dikesztán" iparával. Vicces vagy !!! Még ha nem is szándékosan. A "talán" szót pedig a vezetőre írtad először, aztán megmagyaráztad hogy miért a gépekre azt, hogy "talán" de mindegy. A végén kiderül, hogy az Oregon vezetők, és láncok is szarok. Jó lenne ha valaki közölné ezt a TÉNYT a sok hülye favágóval akik Oregon lapokat és láncokat használnak, hogy az szar.
Szerintem próbálj inditósprayt beszerezni, vagy kevés benzint a hengerbe közvetlenül befecskendezni, néhányszor próbáld berántani, majd ird le , hogy mit tapasztaltál.
Először is köszönöm az igen megtisztelő " barátunk " jelzőt. Jól esik de elég a "buche" is. Azért attól ,hogy igen jól eltaláltak a STIHL vágóegységeit nem kell mindent szó szerint venni.Attól , hogy szerintem talán a legjobb láncokat és vezetőket gyártják ne keress légpárna hajtóművet .v ilyesmit a gépeikben bárki bármit írjon is!Még ha én akkor se!Ha lenne bennük akkor legalább olyan nehezek lennének mint a másod vonal beli vérnarancs vagy kék gépek.Azért írtam a "talán" szót mert elképzelhető , hogy pl. Hátsó Délkelet Dikesztán -ban gyártanak rettenet jó gépeket évek óta úgy ,hogy még csak nem is hallottunk róla.
Ezt a helységnevet ne keresd a térképen! A négyüteműről meg azt gondolom : lehet nem előbújni nem akarnak vele , hanem éppen , hogy elbújdokoltak.
múlt évben volt a generál de most már tuti nem viszem szervízbe (különösen a soltvadkertibe nem) ahogy nézegettem a gyújtásokon mind made in usa feliratok vannak
amúgy amikor elhoztuk ment a gép vágtunk is vele pár fát és eltettük, idén meg se kép se hang
de kaptam tippet hallgassam merre fűrészelnek és a favágóktól érdeklődjek mert tuti van használaton kívüli rokkant gépük és a motor előbb kopik el mint a gyújtás (az igazi) mostanában meg van erre favágó aktivitás
Na akkor elég érdekes, mert hogy a Stihl nem Ducatti gyújtást szerel, az fix. Mikor volt ez ?Mostanában ? Mert elmondom, hol lehet olcsó baseball ütőt kapni.
Persze, rám akarsz sózni valami gagyit ! Még, hogy nincs ráírva ! MERT NEM IS AZ ! Én csak Stihl kanyarzsírt használok, jobbost. A többi hulladék. Esetleg még a Husqvarna, bár újabban nagyon olcsó megoldásokat használ. Pl képes balost átcimkézve jobbosként eladni. Na persze feljelentettem őket az EU-nál, nehogy már a kanyarzsírt is hamisítsák !
szerintem is megszivattak a szervízzel pedig stihl szervízben csinálták dőlt a benzin orrán-száján be sem indult karbit újították fel ( fura a 20éves yamahám még a gyári dolgaival fut) meg csüveket szűrőt meg mittudom még mit és szerintem duplán beszopattak mert ducatti gyújtás van most benne azt is kicserélték mutyiban
Helló OriG! Irjál csak jó sok tapasztalatot a Güde KS 500 B-ről mert én is szeretnék venni egyet! Főleg az érdekelne, mennyire nehéz berántani, mivel nincs rajt dekompresszor szelep! Köszi!
Jól látható, hogy a láncnál kinyomodott a felesleges zsír, akinek kell kanyarzsír, az szóljon, bármilyen márkából tudok szerezni, a normál zsír duplájába kerül, de senki ne lepődjön meg, hogy nincs ráírva, hogy kanyarzsír, csak a szokásos feliratok lesznek a csomagoláson, ahoz, hogy jól kanyarodjon, erősen koncentrálni kell és nem negatívan hozzáállni a dolgokhoz. :-)
A zsírzó egy windsor, ez kerül az agroforgba 2ezer valamennyibe, fűkasza szöghajtását is jól tele lehet vele nyomni zsírral.
Igen,rajta van a fekete alap festék és sárgával a felirat.Nem hinném,hogy cserélték volna már.mert akkor szerintem a lap is Stihl lenne rajta,mint ahogy a lánc is az.Estére teszek fel képeket róla.
Igen,484-es Mac fűrészem van.De már nem az eredeti vezetőéllel.Most Oregon van rajta,de ezt csak én tudom,mert már lekopott róla a festék :). A vezetőél mindkét oldalán van furat,mindkettőbe nyomok olajat.Igen,azokon amelyek az orrkerék szegecselésénél vannak,a másik végén a lánckenő furatok vannak....
Ha nagyon jól olvastható és rajta van még a fekete alap festék réteg, akkor azt nem sokat használták, vagy már cserélték.
Akár hiszed, akár nem, nem csak stihlből lehet kapni eredeti alktrészeket :-)
Jani stihl boltban keresnek neked katalógusból láncot a géphez, szerintem vegyél rá egy pico minit, lehet, hogy még akciós láncot is tudnak hozzá adni.
A stihl nem úgy ál hozzá a mcculloch márkához, mint a hermesafesz és nagyné a stihlhez:-)
Neked is 484-es van,ha jól emlékszem,ugye?Melyik furaton olajozod,azon,amelyik közelebb van az orrkerék szegecseléséhez?A tieden milyen lap van?Az enyémen szerintem még a gyári,mert sárgával ott figyel rajta a Mcculloch felirat.
Van még több mg-i bolt,ott is vannak ilyen kerti gép cuccok,meg az egyik az Agroforg partnere is.Azért kérdeztem,mert a 484-esen már eléggé el vannak reszelve a szemek.
Az Mc 484-es orrkerekénél is mindkét oldalon van egy furat.Ha szemben állok a lappal,akkor a bal oldali közelebb van az orrkerék szegecseléséhez,míg a jobb oldali messzebb.Egyébként az orrkereket speciális zsírzóval zsírozzátok?
Ha neked olyan lapod van, amin átmenő a furat egymással szemben, akkor én olyat még nem láttam. Viszont akkor ott tuti kinyomná szemben a zsírt, ez igaz.
Nézd csak meg jobban azt a lapot! Nem egymással szemben van két oldalt a zsírzófurat! Ha a "jobb oldalon" (ahogyan fogod a fűrészt) elkezded benyomni a zsírt, és a láncot vágás irányba forgatod, bizony körbeviszi a zsírt. Akkor elég, mikor a túloldali furaton elkezd kijönni... De addigra már megvolt a teljes fordulat, amit bezsíroztál, vagyis a csapágyban mindenhová eljutott.
Visszavonulót fújtam, rájöttem. De tényleg. Valószínűleg azért van átmenő furat, mert az asztallap be van kalkulálva, de az elején a zsír a koszt átnyomja a lyukon, majd amikor az asztallap lezár, a tiszta zsírt nyomja az orrkerékhez. Ettől még nem fogom zsírozni :-)))))
Jó, hát a profi lapokban lehet korr anyagból a cucc, lehet önkenő, stb. De ha valaki a lánca, lapja nagy barátja, szerintem olajfürdőben tartsa. Az biztosan tuti. Több olyat ismerek, akinek, velem ellentétben megélhetés a láncfűrész. Többen közülük gázolajban tarják
Ha nem jut el az orrkerék csapágyazásához a lánckenő olaj, és feltétlenül szükséges zsírozni (lehetőleg balos kanyarzsírral):) akkor azt mondja meg valaki, hogy a gondolom profi kategóriás Oregon vezetőmön (Pro-Lite, Wector mondta) miért nincs egyáltalán zsírzófurat ? :O Mert hogy nincs rajta.
Az említett Makita várhatóan nem fog leégni, de a silányabbak közül van olyan bőven. És még a műanyag fogaskereket is megeszi :-) A kis fűrészek benzinesben sem nagyobb teljesítményűek, mint ezek az elektromosok, de a benzinmotor sokkal többet kibír. Szerintem sokkal jobban "gyilkolhatók".
Nyilván. Fogsz egy lapot. Leteszed az asztalra, és felülről nyomod a zsírt vadul. Az asztal meg, mint egy dugó, lefogja a másik oldalt. Egy idő után benyomja a pumpa. De akkor azt mondd meg, mi a kacsáért fúrták ÁT ? Nem tudtak egyoldalas lyukat fúrni ?
Az előbb írtam, hogy nem :-)Mert nincs is. Viszont zsírzópumpám meg van. Azzal már próbáltam. Meg fecskendővel. És annak a vége stimmelt is.Viszont szétment, meg megszorult orrkerekem sincs.
Nem jön ki a másik zsírzó furaton, direkt most kipróbáltam ki a realm gépen, telenyomtam, a szemközti oldalon minimális zsír jött ki, de mielött kijött volna az a pici zsír, az orrkerék körül a vezető és lánc találkozásánál szépen megjelent a zsír, következő az lesz, hogy járatom a gépet hadd forogjon a lánc, aztán meglátjuk kijoldja-e az olaj a zsírt, vagy csak az olajat nyomja, ahogy kell neki.
Te Gypsy, használtál már ilyen zsírzót???
Egyébként elég sok zsír megy bele, 1 ásványvízes kupaknyi biztosan, most szerintem 2 kupaknyi is belement, bár nem szoktam ennyit nyomni bele, meg ez egy új vezető a gépen.
Még azt nem értem, egész pontosan MIT zsíroztok ? A lap másik felét ? Nem megy ott be semmi zsír, simán keresztülnyomod a lapon. Ha forgatod az orrkereket, bevisz egy nagyon keveset. És ez is a cél. Egy vékony bevonat, szerintem tisztán korrózió ellen. A kenés meg a láncolaj dolga.
Na, akkor ez masszív nézetkülönbség :-) Szerintem a lánc által előre hordott olaj természetesen az orrkerékkel bejut minden helyre. Miután a horony alsó felén is látható jele van az olajzásnak, így szerintem az orrkeréknél ez sokkal intenzívebb.Ráadásul a fordulata az orrkeréknek a szóró olajzást SZERINTEM maradéktalanul biztosítja.És ez véleményem szerint simán elég. Az olajfilm kialakul, abban fürdetni meg felesleges.Ráadásul az a zsírzó furat több, mint barom megoldás, mert nyomkorászni a zsírt egy alul nyitott lyukba (mert át van fúrva teljesen), és abban bízni, hogy a közben FORGATOTT orrkerék csapágya majdcsak behord valamit ... hát, szerintem nem túl jó ötlet. Ha már ez, miért nem egyoldalas lyuk, hogy a pumpa benyomja a zsírt ?
Helló a kisfűrészhez én is a vaterán vettem gyújtást,igaz olasz ducatti,de jó meg olcsó.meg vettem olasz henger-dugót is az agroforgnál,amit nemrég emlegettek,már csak egy "oleo" matrica kéne a gépemre,mer már tiszta italy :-) a villanymotor meg láncfűrészre nem túl szerencsés,ha tényleg használatra kell előbb utóbb de biztos leég,szerintem ha tényleg nincs agyonhajtva ne potyázd el a 21-est,főleg hogy egy üveg jéger árából húszperc alatt meg lehet csinálni...
Agroforgban zsírzópumpa már 400 forint környékén van, igaz az műanyag, de van műanyag fém belsővel 1500 körül és windsorból full fém 2100-ért, ami egy örök darab.
Érdekes, hogy mindenki egyöntetüen a rendes láncolajjal való kenést részesíti előnyben, szemben a motorolaj, hidraulkaolaj stb-kel szemben, erre a zsírzásra meg csak legyint a többség és humbukot kiállt.
Valószuínűleg nem véletlenül, vagy az unatkozó gyári munkások poénból rakták oda azt a zsírzó furatot.
Amúgy sem egy nagy költség néha megzsírozni azt a nyamvadt vezetőt.
Azt meg kétlem, hogy pillanatok alatt "kioldja" a láncolaj az orrkerékhez nyomott zsírt, nyilván nem 1 gyufafejnyi zsírt kell odanyomni.
Az orrkerék zsírzásához beszerezhető zsírzópumpa, kb. 800ft.-tól felfelé. Tudom, hogy "nem divat" zsírozni, de én 2-3 tankolásonként szoktam. Egyébként véleményem szerint a láncolaj megfelelő mennyiségben nem jut el oda (kivétel, úgy rémlik mintha az oregonnak lenne olyan lapja, amiben direkt vezet egy csatorna az orrkerék csapágyához-talán a stihl is ilyen-nem tudom). Nézzük csak. A láncolaj a lap felső nútjában halad végig, a lánc továbbítja. Mikor a nút végét elhagyva az orrkerékre folyik, annak forgása miatt sugárirányban elkezd kifelé haladni a rá ható centrifugális erő miatt. (Ugye, vágás előtt az olajzást is úgy ellenőrizzük, hogy a lap végét odatartjuk valamihez, és megnézzük, szórja -e az olajat.) Valamennyi a tapadása miatt bentmarad, és keni a láncot-lapot az alsó részen is, de azt kizártnak tartom, hogy a rá ható erő ellenében befelé szivárogna az orrkerék csapágya felé. Max. annyi kenheti, amennyi az orrkerék és ott a lap belső fele közti "résben" folyik a csapágy felé, és sem a lánc, sem az orrkerék nem tudja "kihordani", de ez elenyésző mennyiség szerintem. És kenésre szüksége van, hiszen meglehetősen nagy a fordulata, (de persze a nagyobb átmérője miatt kisebb a fordulatszáma, mint a csillagkeréknek). Szóval én zsírzok :)
Nem akarom a kedved elvenni, de csak NAGYON kevés pénzért. Elég régi, és nem műxik. Hogy alig ment, és mit cseréltek rajta, nem fog visszajönni. Szerintem. De meg ne sértődj, Téged vagy durván lehúztak, vagy balfácánkodsz vele. Nem létezik, hogy ennyire ergya egy olyan masina. Otthon barkács, meg saját hibakeresés néha sokba kerül. Azt sem értem, miért kellett egy alig használt gépre 17 rugót költeni. Az én Husqvarna 36-omra 1988 óta összesen nem lett ennyi költve, ha a lapot, láncot nem számolom. És az NAGYON sokat ment.
Igen, ezt tudom. A kérdés az volt, miben TÉR EL a Stihl az Oregontól, hogy azt nem fúrták ki.Ha már injekciós, akkor inkább a fecskendő, mint a tű. Biztos, hogy a lánckenő olaj bejut oda.És még mindig az a véleményem, hogy leginkább hosszabb pihi előtt célszerű oda zsírt bekinlódni.Én ezt sem szoktam.Némi olajozás után a leszedett lap és lánc zacskóban figyel a fűrész mellett hosszabb szabi alatt.
fűrész orrkerékre még nem próbáltam, de kicsi helyeket olajozni-zsírozni a motorkerékpár láncspray kitűnő kifújva folyékony majd egy része elpárolog és zsírszerű anyag lesz belőle bowdeneket, ajtózsanért, meg 1000 mindent fújkálok evvel szintetikus kicsit hígabb marad, az ásványi sűrűb, de találkoztam olyannal ami egész ragacsos állag marad
kb. 1-1,5 mm lyuk mindkét oldalon, talán injekciós tűvel juttatható be a zsír, én újjam hegyével , orrkereket közben forgatva kínlódtam be egy pici zsírt. Pipec kis hengergörgős csapágy van ott, remélem a láncolaj bejut oda és keni, a zsírtól éhenhalna , senki nem keni 10 percenként.
Azért nem adnak Stihl alkatrészt az Agroforgnak, mert árul utángyártottat. Ezt ők mondták, de sztem igaz is. A Güde 1:25 keveréke megint a "védd a segged elv". Akármilyen olajra hasonlító löttyel elmegy 1:25-ben. Normális olajjal tuti jó az 1:40.
Azért az furcsa, hogy miért van a Güde láncfűrész használatijában, hogy 1:25-ös keverékkel. (valaki ezt írta) Miért nem jó a jobb minőségű olajból az 1:40 es keverék ? :O
Én műanyagot vettem, 3 méretben van, a kicsi 14cm 700huf körül amit én vettem az 19cm körül van és ezervalahányszázért adták, talán 1400?, van még egy 20valahány centis, meg néha van mégnagyobb is.
Használok én is saját készítésű keményfásat, de gonoltam kipróbálom a műanyagot is.
Voltam már bent a boltban, és elképzelni sem tudom mi kifogása lehet a Stihlnek a boltal szemben. Hacsak nem az, hogy ott talán van a vevőnek összehasinlítási alapja árban más gyártók termékeivel. Ami talán elég ok is, hogy a vevő sírva távozzon. Ezt nem teheted meg egy olyan boltban ahol csak Stihl cuccok vannak. Ott ha valaki elsírja magát, még jól meg is verik.
4125, milyen döntőéket vettél az Agroforgban ? Én is olyat használok egy ideje, és jól bírják. Érdekes anyag, mert az ütést bírja. Ütés szempontból kb. olyan a keménysége mint az Extol préium fejszém fej anyaga, (nem egy HRC-60as acél) viszont megnéztem, késsel faragható. Lánccal nem vágtam még bele, de nagy kárt szerintem nem okozhat a láncban sem ha belevágsz. Amíg nem vettem meg ezeket, én saját készítéső keményfa éket használtam, mert Fiskarst találtam neten, és több mint 3ezret nem adok darabjáért az biztos.
Azért biztos sokan vesznek stihl olajat, fölleg azok, akik keveset használnak, mert őnekik nem olyan nagy plusz kiadás az, és ezért szerintük "extra" minőségű olajat kapnak.
Mondjuk én, ha keveset használnék, akkor sem szívesen venném meg azt, abban a tudatban, hogy brutál módon lehúztak.
Stihlhez főleg a hengert ill. dugattyút érdemes venni utángyártottat de nem mindeggy hogy milyen gyártmányut. Én a Tecomec hengereit, dugattyúit szoktam venni amit az Agroforg is forgalmaz. Szerintem nagyon jó minőségűek és jóval olcsóbb a gyárinál. Pl: Ms260 henger gyári komplett kb. 60000 Ft, ugyanez Tecomec kb. 28000 Ft, azért nem mindegy.
Természetesen nagyrészt az áron, de szerintem a túl koszos környezeten is. A teflonos cuccok a karcot nem bírják, ha jól tudom. Homokszem meg van ott szépen.
Igen de inkább az áron bukik meg , valamint a láncvezető kenésének megoldásán , és elektromos fűrészek esetében figyelni kell , hogy meghajtó fogaskerekeit műanyagból készitik.
Ezt így eldönteni nem egyszerű. Lehet persze vmi belső szakadás, de nem szokott lenni. Elég ritkán szokott elhervadni. Az elektromos is elromolhat. Azok meg a fogaskereket szokták megenni.
Az interflon nem biztosít for life kenést, viszont bitang drága. Ráadásul PTFE bevonatokkal elég sok próbálkozás meghasalt, itt van mindjárt a SLICK. Fűrészláncot tudtommal még mindig a jó öreg olajpumpával oldják meg. Majd egyszer biztosan lesz olyan is. A csapoknál meg használható önkenő anyag, de a lap nútját nem oldja meg. Szerintem.
no beállítottam 0,4 re így is ugyanaz amúgy a behúzóját cibálva volt a minimális szikra, ami most is változatlan akkora már nincs hogy a gyertyán is áthúzzon a leállítós kivezetésen nincs a kábel rajta csak a testkábel lehet belül valami forrasztás adta meg magát a rázkódástól?
az elektromos láncfűrészekről van tapasztalat? amennyi nyűg van evvel a stihllel már ezen gondolkozom nekem évente pár fát kivágni aprítani kellene gyümölcsfák, nem túl nagyok, vastagok
Üdv mindenkinek! Az első tapasztalatok egész jók a güde ks 500-as masinával kapcsolatban, ma felaprítottam vele kb két köböt és nem lehet megfogni, van benne erő rendesen. Féltem a súlyától kicsit de nem vészes. 1:25-ös keverék kell bele, azt hittem nagyon fog füstölni de nem vészes. A mai kis bejáratás volt majd kap még többet is. Majd leírom a tapasztalataimat!
Itt adta ha jól emlészem Lipi azt a tanácsot, hogy egy fénymásoló papír négybe hajtva pont jó arra, hogy a lendkerékre téve, rátolva a gyújtórészt, pont jó lesz a hézag.
szűk 1 mm qrva sok. 0.4 jobb lenne. A másfeles elem féle szikráról meg annyit, ha szikrázik a gyújtórész, az szinte biztosan jó.elfordítva előtte a lendkereket kézzel, és 1mm-es hézaggal a lendkeréknél már az is szép, ha szikrázik bárhogy. Szerintem
testkábelt is cseréltem tettem bele másik gyertyakábelt is gyertya nélkül is próbáltuk csak a kábel és a test között olyant szikrázik kb mint egy 1,5v-os elem alig látszódik, a forgórész és a gyújtótekercs között szűk 1mm hézag van
Lehetséges. Nekem 50cm-es Oregon profi vezetőket mondtak a Hókuszpókba 9ezer körül, de mint írtam is, arra nem emlékszem, hogy ez netto vagy áfás ár. Az Oregon láncok az biztos hogy nagyon jó áron vannak a Hókuszba.
Akkor elnézést érte ! Dolmarhoz kérdeztem, akkor mondták, hogy csak Husihoz.....
A videón van még egy dolog.... A Stihl elég jól riszálja magát a Husihoz képest.
Gabesz, az Oregon profi vezetői is ilyen árban vannak. Én személy szerint jobban bízom az Oregonban. Hozzáteszem, nem ismerem a vezetőket. Kösz az infót.
Ezek a gépek a sajátjaim, s müködik is mind! A múzeumot meg úgy értem hgy nem akarom eladni őket, hanem megőrzöm az utókornak! A nagyon öreg Dolmár meg valami özönviz előtti s működik is rendesen. A Stihl BLK-ra hasonlit valamelyest!
Ismereteim szerint ma már a legtöbb láncot élettartartam kenéssel látják el/ belső zárt részek/, és a kűlső olajozás elsősorban a láncszemeken kialakitott késélek hűtésére-kenésére szolgálnak, mintegy emulzióként.
Kedves Gabesz ! Valószínűleg nem túl mély barátságod a Husival gátolt meg, hogy észrevedd 0.55-nél azt a mozdulatot a mutató ujjával, amikor a BAL OLDALON levő kacsolót egy lendületes mozdulattal jobbra tolja. Ha hanggal nézted volna, hallani is lehet, amikor leáll.
Megkérnélek, légyszives részletezd azt a technológiai különbséget, ami a Stihlnél nem indokolja, míg az Oregonnál megkivánja az orrkerék zsírzását, csak a tanulás kedvéért.
Kicsi az esély arra hogy találsz más tipusú belevaló gyujtást. A gyujtás vasmag része hozzá ért a lenkerékhez? Azt hiszem 13000 Ft egy eredeti gyujtás, Ugy nézted meg hogy levetted a leállító vezetéket a gyujtótekercsről?
Szerintem az a furat csak azért van, hogy konzerválásként zsírozni tudd, esetleg szükség esetén legyen. Nekem a fűrészek levett lappal, lánccal pihennek, leolajozva, zacskóban a fűrésztest mellett. Én nem szoktam zsírozni, szerintem nem is kell. Ha valaki a sufniba vágja a fűrészt jó hosszú időre, UTÁNA lehet szüksége a lyukra.
A gyári vezetőmön nincs olajzó/zsírzó furat. Az is igaz, hogy a zsírt úgy is kimosná az olaj. A Hókuszpóknál az 50cm-es profi Oregon vezetők 9ezer körül vannak, arra nem emlékszem, hogy plusz áfa, vagy ez már az áfás ára. Szerintem 9+áfa.
Könnyen lehet, hogy el sem szállt. Gondolom a gyertyát néztétek. Előfordul (elég sokszor), hogy műxik a cucc, de szakadás van a nagyfesz kábelben. Előfordulhat, hogy elmozdult az egész, és csak be kéne állítani. A kínai fűrészeknek igazi márkája, neve nincs. Azaz sok neve van. REALM, GÜDE, ezek kínaiak, de van olyan, ami csak egy tipusszám.
Jaja, nem kell, meg a lánc is légpárnán siklik, ahogy buche barátunktól megtudtuk a közelmúltban, ugye :) Egyébként a páncélorros Oregonon sincs zsírzófurat. (Lehet hogy LC gépén is már olyan van gyárilag, nem vagyok benne biztos.) Mondjuk ritkán látok énis olyan vezetőt, aminek zsírozták volna az orrkerekét. Ha a láncolajzás megfelelő, abból azért jut oda is. Főleg ha nem fáradtolajjal "kenik". Hameg odajut, az úgyis kioldja a zsír nagy részét, főleg akkora fordulaton, amin abban az a kis hengergörgős csapágy pörög...kb fél óráig tart benne a zsír komolyabb munkánál. Vagy se.
van ezeknek márkanevük??? nem vagyok otthon e téren
épp ez bosszant evvel a 21-essel, megvan 10éve de ment kb 100üzemórát múlt évben felújítottuk a karburátorát és a gumi részeket meg mittudomén mit 17 ezer volt a cucc hozzá most meg a gyújtótekerecs még az eredeti láncvezetője van és a vételkor 2 láncot kértünk hozzá, mindkettő még megvan.......
alig ment, hogy a fenébe szállt el a gyújtása????????
Nem tudom az Oregonnál hogy van ez a külön orkerék kenés, az enyémen nem kell külön kenni. Vagy de ? :O Én soha nem kentem, de erre a célra kialakított kenésilehetőség sincs rajta (valami furatra gondolok) Mennyi a Stihlnél egy 50cm-es profi vezető ?