A Bz-s topikban valaki azt mondta, hogy már csak az Usgyik topikja hiányzik. Ezért most ezt a hiányt pótolom. De mivel ez egy viszonylag új járműtípus, ezért összevontam a 2-esen közlekedő, kedvelt Siemens Deisirokkal. Tehát: 6341-s és 6342-es barátok ide!
Szerintem fordulót nem roncsmenetre készítenek. Mégis hogy kéne ezt beleírni?
A tapasztalat azt mutatja, hogy viszonylag stabilan 22-23 járművet lehet kiadni a jelen műszaki állapotok mellett (nagyon kéne már nekik egy nagyobb, mélyreható felújítás)..
Ahogy nézem, a Kanizsa-Fonyód-Fehérvár szerelvényvonat maradt.. Mondjuk elég optimista fordaterv, hogy abból lenne a 8300, mert ez általában "roncsmenet" szokott lenni. :-)
Egyrészt csak alkalmanként közlekedett, így meghirdetni nem lett volna célszerű. Másrészt a reggeli és délutáni súcs között ment, amíg Baján és Pécsen ácsoroghatott volna.
Nézem az EMIGET, és ez már múlt héten is feltűnt meg az előtti héten is, hogy mi ez a Baja-Pécs, illetve Pécs-Baja szerelvénymenet, gondolom így van megoldva, hogy újra Fehérvárra menjen az adott Dezső, de akkor miért nem lehetett meghirdetni ezt a vonatot személyszállításra, szerintem több értelme lenne mint pocsékolni a gázolajat mindennap.
Gondolom ez a holnapi menetrendváltással meg fog szűnni, vagy ha maradni fog az elég érdekes lesz, mert így 2motorvonat majdnem, hogy ki van iktatva egész napra.
Hosszú menetidők, ütemesen, és ezeken az IR-on kívül még a 29-esen is, meg talán még máshol is? De végül is, ha mindenhol szólóban járnak majd (végre) akkor többnek tűnnek :)
Primer rugózás a lengőkaron duplex csavarrugó a kerékpár és a forgóváz keret között, vele párhuzamosan kötött primer lengéscsillapítóval. A futó és a hajtott forgóvázban egyformák a rugók. Viszont a hajtott kerékpárok tengelyterhelése nagyobb, így ezeknél a rugókötegeket hézagolni kellett.
Szekunder rugózás a forgóváz keret és a járműszekrény között forgóvázanként 2 légrugó, szintén velük párhuzamosan 1-1 lengéscsillapító.(meg vízszintesen is forgóvázanként 2-2 csillapító)
Való igaz, hogy a járműszekrény magasságot a légrugók emelési magasságával lehet szabályozni, és így a kerékátmérő különbségekből adódó járműszekrény beállásokat lehet korrigálni.