Aki a politikai nézeteit szeretné megosztani az a pol-topik Dunakeszi (is) politizál alatt tegye!!!
Itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150277
Meddig terjed Dk. kozigazgatasi terulete Bp fele ?
Mert jelenleg tenyleg szanalmas, hogy veget er a Bp-rol jovo kerekparut szakasz, es a 2-en kinn van a kerekparral behajtani tilos tabla Dk fele...Kicsit abszurd.
Először várjuk meg mi lesz, aztán ráérünk hőbörögni. Mondjuk annyi minden van így egyszerre, hogy hirtelen nem is tudom elképzelni, mi lesz a végeredmény.
Nem is azért írtam példának a Fóti buszt, mert oda kéne vinni, hanem csak megjegyeztem, hogy az sincs közelebb, és nem tartom vészesnek azt a távolságot sem. Röhejes lenne szerintem betenni oeda egy megállót. Egyébként a sok ilyen apróság ténylegesen lassítja a forgalmat. Volt belőlük bőven, bár főleg Pesten. Új barkácsáruház, új benzinkút - no, tegyünk oda gyorsan egy lámpát!
Ha úgy vesszük, engem már csak ritkán érint, nekem mindegy, de hülyeség.
"Az ilyen-olyan lámpákkal, körforgalmakkal e megálló nélkül egyre messzebb került már időben Dunakeszi Budapesttől."
Nem a körforgalmaktól, hanem a megnövekedett autóforgalomtól nőtt az utazási idő. Amit ráadásul nem is lehet az új lakóterületekkel indokolni, mert ők inkább az M2 felé mennek.
Szimplán sokkal többen járnak autóval.
Az a pár ember, aki az szk-ba megy, vagy a közelébe, nyer 3-5 percet, a buszon ülők meg vesztenek fél percet. (a le-felszállási idő ugyanannyi, mintha máshol teszik, de így egy pusz megállás gyorsítás kb fél perc.)
A fóti buszt csak jelentős eltereléssel lehetne odavezetni, a váci meg ott megy el.
Most a városháza - templom kb 1450 m, a plusz megállóval az átlagtávolság 500 m lenne, ami szvsz nem olyan kevés.
Túlzásnak találnám azt a megálló-sűrűséget. Az ilyen-olyan lámpákkal, körforgalmakkal e megálló nélkül egyre messzebb került már időben Dunakeszi Budapesttől. Ellenérvként mondhatnám, hogy szegény rozoga betegeknek ne kelljen már annyit gyalogolni a busztól. Magammal vitatkozva viszont azt válaszolnám erre, hogy a Fóti buszhoz sincs közelebb az SZTK, sőt! Szóval, én nem tennék oda megállót. Azt hiszem, zebrát sem. Mellesleg, ha buszmegálló van, akkor zebra is kell. De nem kell megálló.
Ha nincs zebra, akkor a Göd felől érkező busztól hogy mész át az úton?
Meg elég sok üzlet van a Fő út Duna felöli oldalán, aminek a megközelíthetősége nezéz volt (A városháza és a benzinkút között eddig egyetlen egy zebra sem volt, ami kissé gáz. Meg még elég sok helyen is szükség lenne zebrára.)
"Buszmegálló? Távolsági vagy helyi? A távolsági eddig nem állt ott meg."
Csak a tervekben van buszmegálló, azt nem tudom hogy mi és mikortól fog ott megállni. Remélem a távolsági is, és akkor a benzinkúti megálló áthelyezhető akár északra a Stop étteremhez, így a távolság megállók között egyenletes lenne, valamint a lakótelepi házaktól való távolság is csökkenne összességében.
"Valóban nem, ezek a dunakeszi realitások, egyébiránt nem érzem, hogy Irányodban kultűrálatlan hangot ütöttem volna meg."
Nem az én irányomban.
A topic 95%-ban értelmetlen fikázásról szól. Mindkét irányban. Van külön politizálós topic. Itt jobb lenne ha értelmes beszélgetés folyna.
"
A gazdálkodáshoz értő és a település anyagi lehetőségeiről fogalommal rendelkező, valóban ritkán bicikliző közgazdászok is gondolhatják így."
Csakhogy a mellékutcás vezetés több építéssel járt volna (temető, tabán rész stb. kb a két lukoil között van vagy másfél km.) Ami még sokkal DRÁGÁBB lett volna. És rosszabb is (csak a Bp-Göd között kirándulóknak lehetett volna esetleg jobb. Nekik meg a Lukoiltól szinte nyílegyenes építhető egy út később is a katonadomb sor irányába.
Meg a katonadomb sorra is ráférne egy aszfaltozá, mert ott is sok a sétéló és a kerékpáros.
Az Sztk buszmegálló és zebra és a Liget-Rév utca közötti szervízút a kerékpárúttól függetlenül szükséges volt.
Pusztán a kerékpársávépítés költsége elenyésző a teljes költségvetésben.
johevi:
"köszi, így még érthetőbb. Viszont elég keskeny a most megépített rész ( ha jól láttam ). De majd reggel ennek fényében nézem újra a terepet."
Ott mindkét oldalon egy kb 20 m-es egyirányú, különálló kerékpárút lesz, ami sávban folytatódik. Ezért is keskeny.
Bp felől különálló kerékpárút lesz. Tehát valahol át kell vezetni az úton az észak felé menő irányt (főleg hogy sokan lehet hogy majd a vasúti híd felé mennek).
Vagy átvezetik a körforgalom előtt, vagy utána.
A tervek szerint ott a bringásnak lesz macisajt. Nagyjából még a tervezett rész a legelfogadhatóbb, mert így a bringás át tud menni a Bp felőli kihajtó ágon amikor egy gépjármű a Szent István út felé elhagyja a körforgalmat.
A lukoiltól most még valamilyen kisajátítási gond miatt sem épül tovább.
Bp felé meg a IV. ker. Fóti út - Városkapu közötti rész legalább annyira fontos, mint a Székesdűlő-Dk, mert ott a Váci út sokkal forgalmasabb, és keskenyebb, mint a lakott területen kívüli szakasz.
én egész egyedi módon fagylaltozom, azt nyalásnak nem lehetne nevezni, majd ha látok valahol olyan reklámot akkor felteszem ide.
olyan nagyon magnumost kell elképzelni
a híradóban nem tűnt fel az elmúl mintegy 35 évben a külhoni drasztikus megszorítások, amelyek a minél balosabb médiafórumokon a minél nagyobb éljenzést kapták. mondjuk maggie thatcher és a bányászsztájk a kelták földjén?
Köszi, így már tudom kezelni. Kérdés az elöl-hátul messze lévő kerékpárút mikor csatlakozik be ehhez az 50 méteres szakaszhoz... A körforgalom előtt átvinni a túloldalra nem tudom mennyire jó, végre mehetne a 2-es út, mert nem jön fentről semmi, erre még el kell engedni a biciklist is...
Ha a belterületi szakasz, ahol sokkal kevesebb az új felület, ennyibe kerül, akkor mennyi lehet a Bp-ig vezető rész? Arra is csak akkor lesz keret, ha nyer az önkormányzat a pályázaton. Reméljük azt is mielőbb megpályázzák, és Budapest is megépíti a Fóti út - Városkapu közötti részt.
Pár hete-hónapja beszélt Dióssi valamelyik riportban a honlapon erről. Nagyjából annyi, hogy lehet hogy a töltésen halad majd a kerékpárút a fő út melletti nyomvonal helyett, ha a vízművek is hozzájárul, meg csak akkor van esély bármire, ha van jelentős állami támogatás.
Azt nem tudom, hogy eddig nem pályáztunk, vagy csak nem nyertünk?
A fő út menti bringaút önrészének tútnyomó része a zebrák, buszmegálló, és a Liget-Rév utca közötti szervízút aszfaltozása, amire támogatás nem jár. Pusztán a kerékpárútra szánt önrész elenyésző.
És Pest felé a folytatás mikor épül? Mert hogy számomra az lett volna a logikus, hogy el lehessen menni végre Székesdülőig, és ahol a párhuzamos utcácskákon eddig is lehetett valahogy kerekezni, azt a szakaszt halasztani későbbre.
1. Ez nem a polidili, jó lenne ha Te és mások is a kultúrált bheszélgetés keretein belül maradnátok. Ne a mások értelmetlen gyalázásáról szóljon a topic.
2.
"Az északi városhatártól a kis Lukoil kútig vannak ilyen utcák, azaz a Liget utca-Barátság út szakasz ezzel kiváltható lenne.
A temető mögötti új bicajút létesítéssel el lehetne jutni a Tabánba, ott megint vannak kisforgalú utcák, azaz a gimi vonaláig minimum lenne alternatíva, onnantól a tulajdonviszonyok ismeretében lehet továbbgondolkodni."
Tehát ha pl. az Unicredittől elmennék az ErsteBankig, akkor kerülgessek másfélszer akkora úton, menjek keresztül mindenen? Vagy ha a városházától, vagy az SZTK-tól az Elmü irodáig, akkor menjek át a Főúton, utána kanyarogjak a Tabánban meg a temető mögött, majd menjek át a Barátság úton, és újra vissza a Főúton? Hosszabb és kevésbé biztonságos. A Fő út mellett rengeteg az utazási célpont, ami miatt a mellékutcán kerülni nagy kitérőt jelentene. A Fú úton 2x átkelni ha észak felé megyünk meg sokkal veszélyesebb mint azt az 1 km-t letekerni.
Látszik, hogy nem túl sokat kerékpározol. Általában azok találják ki azt, hogy a kerékpáros menjen a kisutcákban, akik nem közlekedési eszköznek, hanem akadálynak tekintik, akik miatt nem tudnak rendesen száguldozni az autóikkal. Az ilyen hozzáállás miatt születnek a keskeny gyalog és kerékpárútak. (Pl. a Bp-en Bajcsy melletti "kerékpárosjárda", amiről sok autós hiszi hogy mennyire jó)
A mellékutcás nyomvonal amellett hogy nagy kerülőt jelentene, még többe is került volna. Ettől még lehet ott is kerékpározni aki akar, de ne kényszerítsünk senkit rá.
A 2-es út kivezetőjén nagy munkában vannak. Viszont a város végén, de még a körforgalom előtt akifelé, a jobb oldalon csinálnak egy 30 méter hosszú járdaszerű valamit, ami sehova nem visz. Illetve mindkét végén kikanyarodik az utra.... Két zebra lesz egymástól 30 méterre. Hova? Miért? Ha valaki véletlenül átmegy és látja hogy nem vezet sehová, vissza tudjon jönni?