Őszintén szólva ezt a drezdai híd dolgot a mai napig nem igazán értem. Mint ahogy egyelőre a MOL székház sem képes kivágni nálam a biztosítékot. De hát
még nem tartanak a végénél, majd meglássssuk, hogy miként fog élő valójában az égre meredezni...
Hát így könnyű "megbeszélni" a történteket és elég nehéz a rögeszmédet korrigálni végre, annyi év félreértés és félreismerés után...
De hát pontosan ez volt a tragédia oka: neked nem tetszett és másnak se tetszett. Csakhogy akkor, még 2006-ban érvényben volt egy törvénynek a rendelete, amely kimondta, hogy 75%-tól oldtimer, és egy külön magyarázó táblázat segítette a 75% limit megállapítását.
Teccccccetek volna átgondoltabban fogalmazni, és akkor jogszerűen el lehetett volna zavarni a p..ába az autót.
És mondjuk akkor én eleve nem vettem volna meg, ha nem így, hanem másképpen vannak megszabva a keretek....
Tény és való, hogy annak a táblázatnak a magyarázata az elejétől a végéig egy értelmetlen marhaság - de akkor is: akkor ez volt érvényben! És nem tetszésre játszották a dolgot, hanem tényekre, amiket akkor az a táblázat szabott meg és 75% minimumot várt el.
Márpedig ez az autó akkor csakis úgy érhette el NEM a 75%-ot, hogy pár kérdésnél szándékosan hazudtak.
Ezt egyébként a közelmúltban, mondjuk egy hasonló tavalyi "eszmecsere" után végre valahára be is ismerte az az egykori kollégád, aki a saját kezeivel és golyóstollával, igen feszült lelki és idegállapotában elkövette a nyilvánvaló hamisítást...
Hagyj engem a Roverral. Mindenhol összeesküvést sejtesz, én magamtól gondoltam úgy hogy nem érdemelte meg 2006-ban a minősítést. A 2011-es helyzetet nem láttam. Én leszállnék erről a témáról, elég volt.
Így igaz. Volt és van is belőle vita ott is elég, főleg, hogy mi szükség is volt rá a semmiből újjá varázsolni.... Hát szerintem pontosan ugynaaz, ami most itt:
annak az írmagját Honecker de inkább Ulbricht tüntette el, ezeket meg Rákosi pajtás....
Varsó újjáépítése más dolog... A rovar valós históriájával foglalkozz, azon kéne átrágnod magad egyszr és mindenkorra...:) :) :)
Kedves izo, rátapintottál a lényegre: nem jártam még kőfaragó műhelyben. Se régebben, se mostanában.
Viszont pár éve láttam egy TV-ben egy filmet arról, hogy Dubaiban milyen hatalmas betonelemeket készítenek 3D-vel és tudják így őrült épitészek még őrültebb álmait is az őrült palotáiknál pikk-pakk megvalósítani. Azóta gyanakszom bármire, amit hetek és pár hónap alatt megvalósítanak...
Konkrétan a Várban a két "új" épület váza sima zsaluzott betonból készült és szimpla acélháló rendszerből a tető tartószerkezete. Ezt a jókora betondobozt öltöztették fel azzal a rengeteg cicomával, amivel....
Amúgy szerintem a CNC technológia felett jócskán eljárt az idő. Ebben azért nagyon biztos nem vagyok, de amit láttam-hallottam az utóbbi időben 3D
vonalán, az azért erősen elgondolkodtat, hogy főleg egyedi daraboknál és nem hiper pontosságoknál annyira mindenható-e a CNC....
De mindegy is, hogy CNC vagy 3D - ez már akkor sem az, ami volt annak idején. Amikor az emberi tudás szuperlativuszait csodáltuk meg sok száz évvel később, hogy akkor mire voltak képesek az emberek. Ez ma már csak néhány programozó ügyessége, nem több..
Így jártam pl. a mechanikus órákkal. Egyszer egy oldtimer versenyen járva kezembe került a Chronoswiss márka kicsiny A5-ös formátumú könyvecskéje "A mechanika varázsa" amiben olyan aranyosan írták le az órák fejlődésének történet, hog másnap reggel órabolondként ébredtem fel. Bár soha nem voltam hajlandó méregdrága sznob órát venni, de sokáig nagyon tiszteltem a dolgot, odáig fajulva hogy tök laikusként egy óraboltot is csináltunk. (A létező legrosszabb pillanatban, alig pár hónappal a 2009-es világválság előtt...) És nem csak oldtimerekről, hanem órákról is irogattam olykor. Ennek kapcsán jutottam el pl. a Lange&Söhne márkához Drezda mellett Glashüttébe, ahol atervező termekben már rá is döbbentem, hogy micsoda humbug manapság a sok 10 ezer EUR-s órák nimbusza és micsoda felesleges cirkusz az a hókusz-pókusz,ahogy an ezeket az órákat "előállítják"... Ez már nagyon nem az a dolog, amiért pár évtizede még annyira csodáltuk az órás mestereket és óra konstruktőröket...
Szóval ennyi csodálni való van a 3D-vel nagy tempóban kinyomtatott ezernyi cirádával kapcsolatban is...
Nézd csak a testőrségi épületet 2018 januárjában. Még csak vékony zsaluzott betonfalat látod, szeptemberben már elkezdték ráragasztani a mű patina "burkolatot és pár hónappal később tokkal-vonóval kész a "csoda"...
De ez már mindkettőnk képességeit meghaladja, úgy hogy meleg szívvel ajánlom inkább korábbi írásom tanulmányozását a múlt hétről, hogy végre, egyszer és mindenkorra megjegezd az igazságot a rovar körül és máskor ne kelljen annyi csacskaságot felemlékeznerd tök felslegesen és hamisan... 116891....
Egy kicsit a varázsa vész el. Kellett egy kis ügyeskedés maszekolás kókányolás gányolás :) Valamilyen szinten ez különlegessé tette az egészet, hogy nem bementél a boltba és megvetted, mint a mai autót. Persze nyilván egyre több ember mániája, egyre nagyobb pénz és üzlet van benne, így beindul az iparág. Nyilván kár ezen sokáig siránkozni, mert amiben biznisz van az menni fog, amiben nincs, az nem. Ennek elég sok szegmensében lesz, így pörögni fog az élet.
azokat a jégtömböket amiket mi még láttunk a jégszekrényekhez kiszállítani már úgy "gyártották" nem a Balaton jegéből vágták és vermelték el a meleg időkre.
valóban nem jégkockák voltak de ezekből törték az apró jeget is úgynevezett konyhai jégcsákánnyal ami kb egy kihegyezett csavarhúzó volt....
Meggyőződésem ,hogy 3D nyomtatókkal gyártották le azt a tengernyi cirádát körbe körbe, ami ezeket az épitményeket díszítik...
Ennek azért más a fílingje, mint amikor kőfaragók garmadája kopácsolt hosszú éveken át, hogy elkészüljenek a cuccok....
Nekem a jégkockával ugyanez a problémám. Persze, a hűtőből is ki lehet venni, de úgy egyszerűen nincs íze; hiányzik belőle, hogy télen vágják ki a folyó jegéből és pincékben tartogassák tavaszig, aztán lovas kocsival hordják körbe és a cseléd menjen le érte, ha meghallja, hogy "JEGEEEEEEEES!!!!"
A szegecselt szerkezetek meg úgy készültek anno, hogy a kályhában felizzították a szegecset, fogóval felhajították pár métert, ott a munkás az állványról kihajolva egy vödörrel elkapta, még izzó állapotában beütötte a szerkezetbe, ahol összehúzódott és tartott. Ennek a műveletnek ma már van néhány akadálya, úgyhogy csavaroznak, legfeljebb olyan csavarral, ami kívülről szegecsnek néz ki. Nem tökmindegy annak, aki nézi? Miféle elmélet az, hogy a nézőnek a mérhetetlen szívás hiányzik a termékből?
Miért is baj, hogy nem egy lakatos készíti el táblalemezből a pótlást jól-rosszul (AS). hanem lehet venni méretpontos, szerszámban mélyhúzottat?
Költői kérdés volt, nem kell 3 oldalt írnod rá,m tudom kaviáros dolog. De gondold végig. hogy ez az ajtóburkolat postával kb. 30 000 Ft, és menyiért csinálná meg egy jó lakatos.. lehet jobban jössz ki a kész alkatrésszel, és a végeredmény is szebb, gyáribb lesz.
Hahahaha, várd meg a végét... Elég sokan szálln a kbel ebbe, mert úgy érzik, hog ez számukra olcsóbb fejlesztés, mint egy komplett autót elővarázsolni...
Szóval az őrültnél is őrültebb tempó lesz itt a fejlesztésben, de azért én sem hiszek abban, hog az én kis hátralévő életemben elektromos autót kelljen vennem és önvezető micsodában olvassak regényeket, miközben a Balaton felé suhanunk...:) :Segédberendezésként, az óriási dugókban araszoláshoz viszont már ma is működnek ilyesmik... Annak még látom is némi értelmét...
Pizo drága, el vagy már megint tévedve... Én nem a "modernebb" veteránautókról dünnyögtem, hanem a mai korról. Generálisan. A csúcsbizniszként pörgetett Mercedes Classic meg BMW Classic üzletágakról, ahol ugyanúgy katalógusból cikkszám szerint rendelheted az alkatrészeket, mint a "modernebb" autóidnál... Akár60 éves Nitribitt Mercedeshez...
"Na most valahogy így történhet manapság a legtöbb Mercedes, Porsche meg BMW oldtimer restaurálása is... Gyári katalógusból, cikkszámok alapján rendelhető minden, csak győzd megfizetni...
Ez már bőven nem az a világ, ami 10-15 éve még transzba ejtette az embereket..."
Modernnek nevezhető veteránautóknál vannak olyan alkatrészek , amiket a legjobb tudással, akarattal sem tudsz felújítani, újragyártani. Hát meg kell venned. Ágálhatsz ez ellen, de értelmetlen.