Az FSJ-358 szervízben van mert ma reggel a HUU-147 ment helyette Pestre Lövőről pedig a DZC-977es 280 as Ikarus jött. (Ezek szerint az IAB is "eltűnt")...
Naja, csak péntektől vasárnapig itt állna a busz, ahelyett, hogy menne, és termelné a bevételt. Másodsorban gondoskodni kellene a sofőr elszállásolásáról, mégsem alhatna a buszban. Rádaásul a két napra fizetni kellene, holott semmi hasznosat sem csinál, csak dekkol Egerszegen.
Épp ettől az ittalvós játéktól szabadult meg a volánbusz azzal, hogy kiadta a járatot az Áiplinak.
Inkább az lenne a jó, ha a zala volán járatná a 17:00 másodrészt is :)
"Ez a volánbuszos kocsi ilyenkor itt marad vasárnapig, vagy visszamegy rezsiben?"
Én is gondoltam már erre... Pénteken üresen megy vissza, vasárnap - bár meg van hirdetve lefelé - aligha lehet rajta számottevő bevétel :) A sofőr viszont kénytelen lenne egyet Zeg-en aludni. Úgy tudom, máshol sem csinálnak ilyet. Nem tudom mi az oka, nekem laikusként ésszerűnek tűnne a kocsi vidéken tartása hétvégére...
A jelenlegi felállásban egyébként a VB adja a 17h-s másodrészt, minden más az Áiplié (péntek 12:30, vasárnapi gyors). Úgyhogy egy ideig nem várható változás.
Nem volt nehéz, mivel Szepetken hivatalosan nem telephelyezik busz :)
Tegnap hogyhogy sulipénteki menetrend szerint jártak a pestiek, a honlapon viszont az van, a hetek első és utolsó iskolai előadási napjaihoz kötött távolsági járatok holnaptól kezdve közlekednek.
A héten egyszer láttam csak lövői kezekben a HUU-t, tegnap "szokásos" pénteki felfordulás volt a lövői fordákban, az egyik szentgyörgyvölgyi Alfa Volvo ment ki helyette. " Olyan túlságosan büszkék nem lehetnek rá" - lehet, hogy nem is büszkék rá, de lehetne helyette rosszabb is és Lövőre, nagyon is megfelel, hosszú távra én még nem utaztam vele, de elhiszem azoknak, akik azt mondják, hogy Pestig kényelmetlen.
"az IAB-ot amúgy a "család" meg úgysem adja ki a kezéből. -))"
Olyan túlságosan büszkék nem lehetnek rá :) Amúgy nem a HUU-helyettesíti most is az IAB-t? Mert ha igen, akkor egyrészt FSJ-HUU, másrészt HUU-IAB csere történt...
Már elég sötét volt, nem láttam, de valószínű, mert 22:30-kor ennek a kocsinak kellett kimenni Lövőre, mert az utolsó Lövőről bejövő járatot a pókaszepetki Rába végezte, az IAB-ot amúgy a "család" meg úgysem adja ki a kezéből. -))
Előfordulhat olyan, hogy a Zala volán adja a másodrészt a 17:00-ra, helyette a volánbusz a 18:40-esre. 2-3 éve rendszeresen előfordult. De mióta az Áiplibusz közlekedteti a járatot, talán nem is volt ilyen.
Ha a volánbuszos kocsi volt a "rendes járat" akkor tuti nem ment vissza, másnap az indult vissza 6:30kor. (valószínűleg a mgeszokott sofőrrel, mert lakás már tudtommal nincs bérelve nekik zegen, a két áiplibuszos sofőr meg egerszegi)
Amúgy a pénteken 17:00 kor jövő volánbuszos kocsi visszamegy üresen, nem vár semeddig, vasárnapig meg főleg nem :)
"Tegnap este 20:15-kor IAB-862 érkezett meg Bp.-ről" Ő volt a 15:40-es :)
"őt, egy (szerinzem 396-os) volánbuszos Ikarus követte" alighanem másodrész... Népligetben felültetik rá az elővételeseket, és máshol már nem áll meg...
14:00-kor viszont a JOP helyett 2 kocsi ment, ICE-568 és - ha jól láttam - a lentiek 396-osa...
Tegnap este 20:15-kor IAB-862 érkezett meg Bp.-ről, őt, egy (szerinzem 396-os) volánbuszos Ikarus követte. Egyik sem megszokott ebben az időpontban. A távolsági szakértők talán többet tudnak erről. -)
"valószínű, hogy azért gondoltam egyszárnyú ajtósnak, mert egy valahol "H" típusúnak van feltüntetve és erre a típusra szerintem ez is jellemző még."
Néhány weblapon vannak rosszul feltüntetve típusok...
Szerintem nem feltétlenül jellemző a H-ra az egyszárnyú hátsó ajtó, a megrendelő igénye szerint tettek fel egy vagy kétszárnyú ajtót. Csak igazából felesleges egy távolsági buszra hátul kétszárnyú ajtó, inkább legyen egy sorral több ülűhely...
GT ből is látni egy és kétszárnyú ajtósat is, a lenti IAB-684 kétszárnyú, a Bakony volán KBW-113-asa meg egyszárnyú hátsó ajtós 315 GT.
Érdekes dolog ez, a KNM-642-n például látványosan szűkebb, tipikusan helyközi ülések vannak, könnyebben el lehet járkálni az ülések között, mégis csak egyszárnyú ajtóval van felszerelve.
Elhiszem, hogy HUU-146 UL típus, de ajtó felőli oldaláról sehol sem találtam képet, valószínű, hogy azért gondoltam egyszárnyú ajtósnak, mert egy valahol "H" típusúnak van feltüntetve és erre a típusra szerintem ez is jellemző még. Egyébként már kezdem kapizsgálni a típusmegjelöléseket: 315 UL normál helyközi, ami lehet döntött (GT-s) homlokfalú, 315 H, ami az UL típus kicsit magasabb padlóval és egyenes homlokfallal, 315 GT a H típus döntött homlokfalú változata. Amúgy tényleg jobban néznek ki döntött homlokkal, az alacsonypadlós (NF) változatban viszont ilyen tudtommal nincs.
Egyébként nem értem, miért oly hihetetlen, egy sima pénteken 18:40 kor mindhárom busz majdnem teltházzal jön, erre rátesz egy lapáttal, hogy hosszú hétvége következett, amikor a szokásosnál többen utaznak haza. Ha még ez nemm lenne elég, a volánbusz sem adott mentesítőt 17:00-kor. (Ismerősöm ezzel akart jönni, de még a busz közelébe sem fért, nemhogy a fel buszra. Ráadásul a 18:40-esre is csak állva fért fel. )
Az előző tanévben nem hallottam utaslemaradásról, pláne "busznyi ember Pesten hagyásáról". Még március 14-én sem. Ettől még történhehett ilyen.
"Ebből viszont kiderül, hogy nem voltál ott :)"
Valóban nem voltam ott, de több emberkétől hallottam az infót, egyikük az egyik buszt vezette. Ha nem is darabra pontosan egy busznyi emberről van szó, de nem 5 ről és nem 10 ről.
Ne érjenek be előbb. Vannak megyén belüli utasok is...
Tudod mit? Ne várjon 20 percet a pihenőben 50 utassal a fedélzetén egyik busz se, azért hogy 1-2 -en fel tudjanak szállni. Amúgy is tisztában vannak vele a megyén belüli utasok, hogy rizikós a pestiekkel utazni, +-10-15 perc késés illetve hamarabb érkezés bármikor előfordulhat.
Mért mondod, hogy nem igaz.
Március 14-én szerdán pénteki menetrend volt, a HUU helyett a JOP-499 csinálta a lassú járatot 18:40-kor.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a volánbusz nem adott mentesítőt 17:00-kor, kapásból egy busznyi ember ment át a 18:40-esre. Sokan álltak, és sokan ottmaradtak.
"Amikor átadták az Ordacsehi-Szárszó közti részt, rendszeresen előbb értek be a buszok, mint kellett volna." Ne érjenek be előbb. Vannak megyén belüli utasok is...
"hogy mindhárom buszon álltak, és még egy busznyi embert hagytak ott" Ez nem igaz. Mikor láttál ilyet...?
3. 1185/5 péntek este Lentiig jár (a gyakorlatban eddig is így volt). Ha viszont kiderül, hogy iskolaidőben nincs szükség 3 buszra (az "új" Lenti-Khely-Bp járat kísérleti jellege arra utal, hogy fenntartják ezt a lehetőséget), akkor az egyik zeg.-i 15m-est kellene kivenni. A lentiek rövid busza a Bp.-Zeg utasoknak nyilván kevés... tehát vagy állandó harmadrész, vagy újabb menetrendmódosítás...
Szükség van arra nagyon is, előfordult már, hogy mindhárom buszon álltak, és még egy busznyi embert hagytak ott.
Most már lassan úgy néz ki, a távolsági járatok, főleg a (Bp-Zeg) járatok tartják el a többi helyközit, mert annyira veszteségesek :)
Bp-ről jövők kénytelenek lesznek 20 percet várakozni a pihenőben
Na annak még tudnék örülni :) Ilyen egyébként nem volt a legutóbbi autópálya átadáskor se, remélem most se lesz. (Amikor átadták az Ordacsehi-Szárszó közti részt, rendszeresen előbb értek be a buszok, mint kellett volna.)
Különben meg szeptember közepéig állandó késések lesznek az M7 felújítása miatt.
"A többi Bp-Zeg járat már eddig is úgy közlekedett, ahogy a tájékoztatóban van."
Pár észrevétel Bp-hez:
1. Nem történt meg a menetidők korrigálása. A Bp-ről jövők kénytelenek lesznek 20 percet várakozni a pihenőben, rosszabb esetben korábban elmegy a busz a megyén belüli megállókból :(
2. 1185/5 péntek este Lentiig jár (a gyakorlatban eddig is így volt). Ha viszont kiderül, hogy iskolaidőben nincs szükség 3 buszra (az "új" Lenti-Khely-Bp járat kísérleti jellege arra utal, hogy fenntartják ezt a lehetőséget), akkor az egyik zeg.-i 15m-est kellene kivenni. A lentiek rövid busza a Bp.-Zeg utasoknak nyilván kevés... tehát vagy állandó harmadrész, vagy újabb menetrendmódosítás...
Linkeld már be azt a fotót lécci, mert nekem amik vannak, mind egyformák, és megegyeznek ezzel az erdélyi képpel. Sőt, még a JMD-610 matricázása is pontosan ugyanilyen.
Az első lökhárító amúgy elég kontárul lett lefestve a 609-en, két év alatt nagyon lekopott, az ki lett javítva.
Amúgy igen, négy darab van a típusból, a JMD-609 ből lett az FKN-691, a 610ből meg FKN-692. A másik kettő rendszáma meg még az eredeti, 2003 óta sárga.
"Egyébként az IJL-042 kívülről annyiban eltér HUU-146-tól, hogy előbbinek a második
ajtaja kétszárnyú."
Mindkét busznak kétszárnyú a második ajtaja van nézd csak meg. Csak annyiban tér el csak a két busz, hogy a HUU-n a sárga csík narancssárga. Kupufogó is ugyanott van. A GXG-n van egyszárnyú, egyel több üléssor is van benne.
Az IAB-864 GT típus, ugyanolyan "félmagas" a padlószintje, mint a GXG-nek.
"Külföldi honlapokon láttam S 315 UL-GT típusmegjelölést."
Ezeket csak azért nem értem, mert most magasabb, vagy alacsonyabb padlós buszról van szó.
315 H-t csak egyenes homlokfallal láttam, GT-t meg csak döntöttel. UL-t meg iylet is, olyat is....
De néhény helyen láttam olyat is, hogy 315 ul típus, GT homlokfallal. Gondolom ez egy extra lehetett annakidején....? Döntött homlokfallal minden esetre sokkal elegánsabban néznek ki a setrák....