Keresés

Részletes keresés

darusferi Creative Commons License 2021.12.27 0 0 3150

Üdv  restjankó !  Az a lámpafej igen szép , de főleg a króm keret rajta  .

darusferi Creative Commons License 2021.12.27 0 0 3149

üdv Tibi ! 

Azt a Verhovina t  elfogadnám az még szépen egyben volt a srácoknak ! 

A Riga barna trafót hogy ujjá varázsoltad  , amilyen alapos voltál szerintem jól fog vizsgázni . 

    és tudnál  e  más veterán motorokhoz is tekercselni  ?

 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 3148

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 3146

Üdv!

Én ilyet tettem bele, ez Puch/Tomos membrán. Valamennyire bele lehet süllyeszteni a henger beömlő nyílásába. Ék alakú membránt sajnos nem találtam olyan kicsit, ami ide beférne, ha meg kint helyezem el, nagyon nagy membránház kell hozzá, s nem fér el a porlasztó, csak ha kifordítom.

Előzmény: Verho4 (3145)
Verho4 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 3145

Udv Tibi! Te melyik fajta membrant szerelted a rigara, az ek alaku vagy a lapos hazast!? Mert en is gondolkodoba estem ez ugyben!! :-)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.20 0 0 3143

Jobban megnézve ezt a képet... A hátsó kerék nem Verhovináé, természetesen a sztender sem, a kormányszervek Babettáról valók, és úgy látom, a vázat valami más (Simson?) blokkhoz alakították át. Első ránézésre úgy láttam, a dobozban a blokk van, de már ebben sem vagyok biztos. Szóval, ez nem egy "ideális felújítási alap".

Viszont a krómok szépnek tűnnek, szóval alkatrészforrásként indokoltnak tűnik a vétel.

Előzmény: Törölt nick (3142)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.20 0 1 3140

...valamint kissé hiányos.

Előzmény: Törölt nick (3139)
Verho4 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 3138

Udv Tibi! Itthon leszek folyik a fotengely projekt,meg mindig vannak problemak! :-) de alakul!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 3137

Verho4!

Ma elkészült az újratekercselt Riga trafó. A két ünnep között megpróbálom eljuttatni hozzád.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 3136

Nem lehetetlen legyártatni, csak nem éppen olcsó. De nem is a teljes legyártatásra gondoltam, hanem totál szétnyomni egy Riga főtengelyt, sonkákat gyártatni, aztán összerakni. De persze házi barkács körülmények között lehetetlen, komolyabb gépparkhoz meg neked van hozzáférésed, nekem nincs. Meg hát, én csak ötletelek, tapasztalat nélkül.

 

Előzmény: Verho4 (3134)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2021.12.14 0 0 3135

Üdv! Nen vagyok idevalósi, csak bele olvastam, mert én is bütykölök mindig. A gyujtás átalakító, amit kérdeztél, nem régi benzines  láncfűrészekhez van? Mert én azokhoz a régi Bosch gyujtásokhoz láttam ilyet- azzal igen jól működött

Előzmény: Verho4 (3132)
Verho4 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 3134

Nos csinaltatni egy egyedileg legyertott fotengelyt az nem egyszeru feladat meg ma se....szerintem. az alu harangot a ket fotengely csapagy fogna ossze a sonkakhoz,valo szinu h keskenyiteni kene egy picit a sonkakbol ill.a hezagolasan. A 3d nyomtatasra azt mondtak h siman birna a hot es a vegyi hatast! Tudod a puding probaja az eves! :-) a gyujtast nezve a bealitas nem gond,nem regibe orokoltem egy gyari ddr. stroboszkopot! De a fotengelyre vissza terve h nem birt volna az orosz 16os csapszeget gyartani hat....16,2 hogy jott ez neki! Mar a 501es blokk az mar 16os,es a chinai is! 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 3133

Üdv!

A megszakítós főtengelyre ráfér a fejlesztés, mert nem egy masszív szerkezet. Én továbbra is amondó vagyok, hogy a Babetta főtengely mintájára újat kéne gyártani, s az hozna (talán) megfelelő eredményt. A sonkák kör alakúsítása Babetta főtengelynél pl. adott, s a kikönnyítés úgy van megoldva, hogy kitöltsék a sonkák a forgattyús házat, amennyire csak lehet.

A 3D nyomtatós anyag nem tudom, hogy mennyire bírja a meleget, az alumíniumot meg nem célszerű itt használni, mert nagyobb a hőtágulása, mint a vasnak, vagyis menet közben a hőtől leválik.

Hallottam már erről a gyújtás átalakítóról. Amennyire én tudom, polaritásváltásra szikrázik, vagyis egy főtengely-fordulat alatt többször is. Ez persze nem biztos, hogy baj, de nem is ideális. Nagy hátránya a szerkezetnek, hogy csak stroboszkóppal lehet beállítani a gyújtást. Vagy "fülre", de  szerintem ennél precízebbek volnánk. Azt nem tudom, hogy hosszú távon hogy muzsikál a szerkezet, még csak a "kipróbáltam és működik" beszámolókat hallottam.

 

 

Előzmény: Verho4 (3132)
Verho4 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 3132

Udv Tibi! Kivancsi vagyok az ujjonnan tekert gyujtotrafora! :-) Ma szetszedtem 4fotengelyt ilyet is olyat is (Verho),es sokak meglepetesere,az also hajtokar szem 58hcr kemenyseget mutatott!Ellenben a chinai 16osba valo fotengely 26ot szoval joval puhabb....sulyban is volt boven kulombseg meg a gyari 84g, addig a chinai 106g! Mert most fotengely tuning folyik!!! :-) meg probalok 3d nyomtatassal egy muanyag kiegeszitot terveztetni h kor alaku legyen a fotengely,es egy alu harang ratetelevel fogom rogziteni h ne repuljon re rola!nagy vonalakban ez a terv....:-) jut eszembe errol a gyujtas modulrol hallottal mar!? Nincs megszakito se kondi! Lehet rendelek eggyet es kiprobalom! :-)

dandy30 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 3131

Nekem még a 4 éves benzinnel is üzemképes a 100 as benzin üzemanyag kozerválóval

Előzmény: darusferi (3085)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.12.12 0 0 3130

Ugyes vagy Elvtársam. Reméljuk jo lesz. 

Előzmény: vermestibi2 (3129)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.12 0 1 3129

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.12 0 1 3128

Ma végre sikerült szereznem másfél kiló 0,1mm-es rézhuzalt és megtekercseltem a Riga trafót. Vastagabb a drót mint a gyári, de kb. 25%-kal több menetet tettem rá. Még le kell lakkozni, szerezni kell szurkot, mert eredetileg is azzal volt a helyére rögzítve, megcsinálom a kivezetéseket és összeszerelem. Aztán valamikor eljuttatom Verho4-hez, hogy próbálja ki. Igazán majd a nyáron, a 40 fokos hőségben fog eldőlni, hogy bírja-e a strapát.

 

 

 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.11 0 0 3127

Üdv!

Lehet csereberélni, de nem ugyanolyan a kettő; a Verhovina kerékagya peremes, a Rigáé nem - előbbibe hajlított küllő kell, utóbbiba egyenes. De beszerelhető egyik típusú a másikba.

Előzmény: Törölt nick (3126)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.08 0 0 3125

Nem csak a gyújtásrendszerre gondoltam, amikor a megszakítós blokkot emlegettem - de persze az is lényeges, hiszen van egy fizikai határa a megszakítók mozgásának, meg hát a nagy fordulatszám = sok megszakítás = gyors kopás. Hanem nekem is a főtengely kiegyensúlyozatlansága jutott az eszembe. Ha már darabokra bontod a főtengelyt, lehet, hogy egyszerűen gyártani kéne bele egy pár sonkát egy ügyesebb esztergályossal. Olyan "telesonkás" főtengelyt kéne csinálni, mint pl. a Babettáé.

Sajnos a forgattyúsház térfogata Rigánál eléggé sok, a megszakító oldali két csapágy miatt.

Előzmény: Verho4 (3124)
Verho4 Creative Commons License 2021.12.08 0 0 3124

Udv Tibi! A gyujtasnak meg szerintem birni kene,nem is gyujtas problem miatt nem porog tovabb,nem szaggatott csak porgott mint a bolond! :-) na meg raz rezeg mindene... erre is gondoltam h a gyari lenkereket centiroztatni kekne! :-) talaltam is egy ceget Derecsken majd oket akarom felhini h nem e tudnak suly centirozni! Meg szet szedettem 4fotengelyt esztergalyossal es hat van baj nem keves.... se a sonkak nem egyformak (megmunkalas)...suly kiegyenlitese is rosz!!meg probalok femragasztoval retegeket felvinni,es megmunkaltatni!Ahonnan kell onnan meg elvenni!csokkentve a forgattyus haz terfogatat,ezaltal javitva a motor tolteset!!!Majd elvalik mi lesz belole! :-)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 3123

7400 az nem kevés, nem biztos, hogy efölé kell hajszolni egy megszakítós gépet. És erről is beszélgettünk már, hogy a Rigánál/Verhónál háromnegyed gáz fölött már jellemzően nem sok minden változik. De ha jobban gyorsul, akkor máris megérte. Egyel nagyobb kis lánckereket bele, és meglesz a 80, és az 50-es utazó.

Én szinte semmit nem haladtam. Simson porlasztóval nem nagyon akart működni, de ez a karburátor (kínai utángyártott) korábban sem működött tökéletesen, semmilyen motoron sem. Ma ráraktam a k60-ast, de ezzel sem volt minden rendben, mert csöpögött belőle a benzin. Beindult szépen, pattogósan járt, de nagyon füstölt és nem pörgött egy bizonyos szint fölé -  a túlfolyó benzin és a túl dús keverék miatt. De arra már nem volt időm, hogy rendbetegyem a karburátort, meg a hétvégéig biztos nem is lesz.

Előzmény: Verho4 (3122)
Verho4 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 3122

Udv Tibi. Na megvoltak a proba korok a nagy karbival,nagyon igeretes,sokkal jobban gyorsul mint eddig! Viszont a vege nem valtozott....:( 7400f/min es annyi,se tobb se kevesebb.erdekes h olyan mintha a kipuf vagy a motor vezerlese nem engedne tovabb porogni,75nel is majd felig vissza tudom engedni a gazt,viszont teljes gazon marhara eszrevenni a gyorsulast! Te h alsz a tuningal!?

KozmaGyerkőc Creative Commons License 2021.12.06 0 0 3121

Rendben, köszi szépen a gyors választ. :D

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 3120

Üdv!

Amelyiken véknyabb a rézdrót, az a gyújtótekercs.

Előzmény: KozmaGyerkőc (3119)
KozmaGyerkőc Creative Commons License 2021.12.05 0 0 3119

Sziasztok! Szereztem riga tekercseket a gyujtásba. Valaki tudna segíteni megállapítani, hogy melyik tekercs világító és melyik gyujtó? Sajnos néhányról a vezétek majdnem tőben van levágva, 1-2 cm vezeték van rajtuk.

Verho4 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3118

Nem tudom meg mikor lesz idom feltenni es kiprobalni...igazabol csak ugy gondolom h van meg plusz a motorban boven es erre volnak kivancsi...de kipufogoval szorakoztam egy kicsit es hat igen a kipfban is van meg boven tartalek!!! :-)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3117

Hát igen, a négy felömlő indokolttá teszi. Próbáltad már?

Előzmény: Verho4 (3116)
Verho4 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3116

K60b kicsit maskent! :-) Nagyobb legtorok,pontosan 16ra bovitve!!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.11.28 0 0 3115

A próbakörök még kicsit odébb vannak. A Simson karburátort egyelőre nem szereti. Nehezen indul és hamar leáll.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!