Ez csak ido es akaras kerdese... ido van, es azt hiszem a Fejcsi eddig bizonyitotta, hogy tenni akarasbol (es foleg fantaziabol :-) ) nem 1* allt sorba amikor osztottak :-)
Most mondja a a rédió, hogy Szombathely viszont lefeküdt egyelőre...
Jarod:
Igazságod vagyon, de ugye ez a kategória nem komoly akadály (Tököl). Megnézném én, mi történne, ha valaki Szigethalmon a pályavonalban harmincméteres mobil átjátszót, vagy egyebet építene mondjuk a szélső hat-hét utcában (ahol egyébként a bevezető fénysor áll, méghozzá az "ófalu" részen, nem besunnyogott új nyaralók mellett) :)))
Más körülmények közt, normális esetben azért azt gondolom, sok ilyen reális veszély nincs, amennyiben az őskormányzatok és a vállalkozások tudatos koncepciók mentén infrastruktúra és településfejlesztéseket hajtanak végre - netán összehangolt módon... :))
Gyúró annyiban viszont nem jó válasz, hogy jogilag nem repülőtér, hanem nem nyilvános fel- és leszállóhely.
Sok egyéb mellett pl. nincsenek kijelölt akadálysíkjai, azaz ha bármelyik szomszédos telken építeni akarnak egy szélerőművet vagy egy távvezetéket, azt nem lehet a repülőtérre hivatkozva megtiltani, mivel nem repülőtér stb.
Sajnos el nem fogadva, de felismerve, hogy a Bp kornyeki ingatlanok arrobbanasabol es a Ferihegyi forgalom novekedesebol kovetkezik, hogy a Bp kornyeki repterek hosszu tavu mukodese lassacskan ellehetetlenul...
Gyuro egy jo valasz (szvsz) erre a kerdesre, hiszen jo az elerhetosege, a veszelyeztetett zonan hosszu tavra is kivulre kerult, a terulet fejleszthetosegi potencialja problema mentes...Innen kezdve mar 'csak' penz kerdese...
Komoly, Budaörs szintű reptérről volt szó. Gyúró szinten még elképzelhető, hogy a majdani felhasználónak megéri ennyit befektetni. De egy komoly fénytechnikával, irányadóval, betonozott állóhelyekkel felszerelt reptér "előállítása" már annyiba kerül, hogy egy néhány gépet üzemeltető kis cég egymaga nem tudja finanszírozni, ez már komoly üzleti vállalkozás.
Nem lehetetlen újat csinálni, de nem is szükséges, mikor teli vagyunk régi repterekkel. Gyurót sem csinálta volna meg a Horizont, ha Farkashegy fejleszthető, ha Budaörs sorsa bizonytalan és az egész Budapest környéki repülés nincs agyonkorlátozva légtérileg.
Ez az osztrák a reptér Tecso felőli végét vette meg kb 4-5 éve, építőgép telepe van.
A tulajdonképpeni füves terület már nem az övé. A régi RSZ hangár, az új hangár, az irodaépület, a fémház meg a hátsó traktus sok kis épülete. A VPOP-nek is bérbe van adva egy nagy terület, ahol vámügyes autókat tárolnak.
Egyébként egy tök normális valaki. Már több "helytartója" volt az évek alatt és majd mindegyikkel teljesen normális a kapcsolat.
A reptér hátsó felét, ami az autópálya közelében van az MRSZ adta el.
Abból fizették ki az elmúlt évek adósságait. Persze nem ő volt a tulaj, csak a beleegyezése fejében kapott vagy 2-300 milkát. Ez még az előző érában volt.
A mostani vezetés legalább nem csinált mínuszt, bár több segítség kellett volna az állam részéről. De ha békén hagynak minket, üzemben tudjuk tartani. Sajnos a pálya már elég buckás, göröngyös. A melioráció is gyatra, nagyobb eső után latyak van. A vízelvezetőket senki nem tisztítja mióta az RSZ kimúlt.
A tulajdonjog az ÁPVRT-é. Az MRSZ-é a kezelői jog. Amíg még ez a kormány van nincs baj, ha váltás lenne, akkor nem tudni mi lenne.
Sajnos a mai világban egy új repteret lehetetlen építeni. Nem csak az anyagiak miatt, hanem a sötétzöldek miatt.
Mert addig nekem senki ne papoljon környezeti ártalmakról amíg egy szál cigit is lehet kapni. Meg le lehet zárni főközlekedési utakat üzleti érdekből.(Plázs a Duna parton). Meg 120 dB hangú motorokkal tépnek a belvárosban büntetlenül. Na addig senki ne pampogjon a Cessna hangja miatt.
Reggel fél kézzel ettem, féllel gépeltem :)) Amikor megláttam mit írtam, én is meglepődtem :) Nagyon köszönöm! Csúcsszuper! Ahogy összevetem az emlékeimmel, ez lehetett az útvonal. Egyezik azokkal az informácókkal, amiket a pilóta üzent a személyzettel :) Mégegyszer köszi.
Feketelista légitársaságokról A ciprusi és a kolumbiai légitársaságok gépeinek katasztrófája felgyorsíthatja a problémás légicégek uniós feketelistájának megszületését.
köszönöm, hogy nem marasztaltatok el, mint laikust!
ez a repülés dolog, olyan két éve kezdett el igazán érdekelni....
lásd akkor repültem elöször airbus-on... amúgy már helikopterrel, hőléballonnal....
aztán jött eme kis érdekesség az olcsóbb úgymond fapados járatok!
amivel én mentem az egy török cége volt és egy afrikai (kétszer repültem airbuson) és egyáltalán nem volt fapados...
legalábbis ahogy beharahgozták.... kaja pia, szép nénik :D
egy a lényeg jóó dolog, érdekes és nagyonnagy élmény!
mondjuk egyszer nagyban megnézném (párizs v frankfurt), de az irányítótorony nagyon érdekelne, mint megnézés címen! úgy eltölteni ott egy-két órát!
most leltem a hálón.... szerintem érdekelni fog titeket....
sorry hogy zavartam
Feketelista légitársaságokról A ciprusi és a kolumbiai légitársaságok gépeinek katasztrófája felgyorsíthatja a problémás légicégek uniós feketelistájának megszületését. A légi közlekedés biztonságának növelését célzó legfrissebb uniós jogszabályt a tagállamoknak július 4-ig kellett átültetniük nemzeti jogrendjükbe. Ez a biztonsági szempontból fontos eseményekkel kapcsolatos (balesetek, incidensek) információk uniós szintű megosztásáról rendelkezik. Jövő májusig kell átvenni azt a direktívát, amely a harmadik országokból érkező repülőgépek átvizsgálásakor napvilágra került biztonsági hiányosságokkal kapcsolatos információk központi kezeléséről rendelkezik.
Szivesen segitek neked tippet adni, hogy hogyan tudod a papirjaidat renbe rakni itthon. Repulogep berlesben is tudok segiteni, de a moderator valoszinuleg kitorolne a hozzaszolasomat ha itt konkret penzrol beszelgetnenk. Ezert inkabb javaslom hogy privatban csereljunk elerhetosegi cimet, es a tobbit majd ott.
Ma ismét tapasztalatokat szereztem a PLH-s ügyintézésről. Engedjétek, meg, hogy megosszam veletek is! Elöljáróban magamról annyit, hogy finoman szólva is hidegrázásom van a "közhivatalnokok"-tól.
A történet hétfőn kezdődött, amikor a repülési osztály illetékesének átadtam minden dokumentumot, ami a mot "C" betétlap kiállításához kell. Ugye innen indul a 30 nap, ami az államigazgatási eljárásokra irányadó.
Kértem az előadót, hogy írja rá az anyagra, hogy NE postázzák, mivel holnap után elutazunk és nem szeretném, ha esetleg elkallódna, vagy a postaládában gyűlne. Ma reggel biztos ami biztos alapon felhívtam a PLH-t. Judittkát éppen helyetesítik, és így nem is az illetékessel, hanem a helyettesítőjével tudtam beszélni. Elmondtam, hogy csupán azt szeretném, ha véletlenül sem postáznák amíg nem leszek itthon, és kértem, tegyék félre, ha hazajöttem beugrok érte. Még dél sem volt, mikor felhívott a hölgy és közölte, hogy a betétlapot elkészítették, aláírva lepecsételve vár az ügyfélszolgálaton. A PLH tartotta a 30 napos határidőt, csupán a nullát felejtette el a végéről. :-)
Márciusban 1 bő hónap alatt Floridában megszereztem FAA által kiadott PPL jogosítványom. Hogy miért ott az az árakon kívűl talán azért mert ott van polgári repülés. Na de lényeg az, hogy hazajöttem és bementem a PLH-hoz hogy szeretném honosítani a jogosítványom mi a teendő?! Erre valami listáról kinézték, hogy be kell fizetnem 22 ezer forintot (miért pont annyit azt ugyebár nem értem) ezen kívűl ki kellett töltenem egy formanyomtatványt, megmutatni az amerikai fénymásolatát, két fénykép és egy erkölcsi bizonyítvány. Ennyi és küldik! Ez alapján én a legfrissebb magyar PPL jogsimmal holnap vehetnék, vagy bérelhetnék egy repülőt és irány az égbolt! Az egy dolog, hogy másnap elvennék mert nyílván megszegnék rengeteg szabályt azonnal, lévén hogy az amerikai és magyar szabályzat meg légtér teljesen eltér.
Erről jut eszembe ha valaki tud jó áron bérelhető gépet és esetleg hajlandó lenne felvilágosítani, hogy mégis hogyan működik az itthoni repülés azt megköszönném.
Elnézést, hogy az outsider is beleszól a topicba, de az előbb véletlenül rábukkantam egy régi, lelkes írásomra, amit most gyorsan fel is rámoltam a webre:
Kérlek benneteket, ha vannak olyan fényképeitek, amelyeket szívesen megosztanátok az érdeklődőkkel a weboldalamon (http://horac.fw.hu), legyetek szívesek számomra E-mailben elküldeni.
Gondolom, érdekel titeket, hogy megjelent a "Ferihegy titkai" dupla DVD! Részletek, előzetes és megrendelés itt: www.ferihegytitkai.hu
Kedvcsinálónak egy kis infó:
MEGJELENT A "FERIHEGY TITKAI" DUPLA DVD!
Örömmel tudatjuk, hogy megjelent a "Ferihegy titkai" című, kétrészes, ismeretterjesztő film dupla DVD-n! A kétórás anyag a ferihegyi szakemberek saját kommentárjával mutatja be a fontosabb és érdekesebb repülőtéri munkaköröket és helyszíneket, az extra felvételekben pedig - többek között - vágatlanul láthatjuk és hallhatjuk, mi minden történik egy utasszállító pilótafülkéjében egy teljes ferihegyi le- és felszállás alatt.
A jó minőség és tartalom megőrzése érdekében úgy döntöttünk, hogy a dokumentumfilmet - komolyabb áremelés nélkül - dupla DVD-n adjuk ki.
A "Ferihegy titkai" dupla DVD-t internetes vagy telefonos megrendelés esetén most bruttó 2900 Ft + postaköltség bevezető áron kínáljuk (csak a készlet erejéig).
MEGRENDELÉS:
WEB: www.FerihegyTitkai.hu
E-MAIL: info@ferihegytitkai.hu
TELEFON: 06 20 9533 086
A WWW.FERIHEGYTITKAI.HU honlapon további információk olvashatók, valamint letölthető a film előzetese.
A "FERIHEGY TITKAI" DUPLA DVD TARTALMA:
1. rész
- Csomagosztályozó
- Gurulóutak, futópályák
- Fénytechnikai, navigációs és időjárásjelző berendezések
- Catering
- Hangárban (Boeing 767)
- Érkezéstől indulásig - a forgalmi előtér (rampa)
- Utaskísérők vészhelyzet-gyakorlatai (oktatóközpont)
- A repülőtéri tűzoltóság különleges gyakorlatai
2. rész
- Technikatörténeti érdekesség: iskolakör a legendás Tu154 szimulátorban
- Repülés otthon számítógéppel
- A légiforgalmi irányítás (ANS)
- Munka a ferihegyi toronyban
- Utazás a pilótafülkében (Budapest-Párizs-Budapest)
EXTRÁK:
Teljes fel- és leszállás a pilótafülkéből (vágatlan)
Felszállás kívülről (31L futópálya végéről nézve)
A kisgépes terminál néhány pillanata
Filmzene
Ajánlók
WWW.FERIHEGYTITKAI.HU
Úgy tudom, az ápoló schokkos álapotban túlélte, gyalog indult el a baleset helyszínéről - vélhetőleg segítségért - és több kilométerre találták meg.
Menj ki fahegyre, keress egy köpcös szerelőt, akit Zolinak hívnak. Ő mesélt nekem is az esetről. Elég rég a szakmában van, szerintem hiteles infókat kaphatsz tőle.
Repüléstörténeti kutatásokkal foglalkozom és egy repülőeseményt szeretnék feldogozni és ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni. 1971. augusztus 12-én Körvélyespuszta közelében lezuhant az Országos Mentőszolgálat HA-LDD lajstromjelű L200 Morava típusú repülőgépe. A balesetben életét vesztette a gép pilótája, Tóth György, aki akkor a légimentők főpilótája volt, a szállított beteg és lehet, de nem biztos, hogy a betegkísérő is. Ez utóbbiról pontatlan információim vannak. Szeretném feldolgozni a fenti esetet és ehhez szükségem lenne minden elérhető információra. Keresek korabeli jegyzőkönyveket, a balesetről készült fotókat, a kivizsgálásban részt vett szakembereket, esetleg szemtanúkat és szintén fotókat a gépről még sértetlen állapotában. A szerencsétlenség mellett szeretném bemutatni és megismeri – emléket állítva ezzel nekik - a három személy életét, különös tekintettel Tóth Györgyre. Így keresek minden olyan embert, aki ismerte őt, vagy vele dolgozott, vagy fotói vannak róla, legyen az barát, rokon, kolléga, gyermeke, felesége, testvére, vagy bármelyik hozzátartozója és bárki aki szívesen mesélne róla. Ugyanígy keresem azokat, akik ismerték a betegkísérőt, vagy a beteget, vagy tudják, hogy kik voltak ők. Előre is köszönöm mindazok fáradozását, akik időt szakítanak arra, hogy akár a legcsekélyebb információt is megosszák velem. Tisztelettel: Nagy Gábor Elérhetőségeim: e-mail:nagygabor42@hotmail.com Telefon: 06-30-360-2385
GPS az ICAO-ban
Amint azt már korábban megüzentünk, a PoLéBiSz nyílt szakmai fórumot szervez a műholdas navigáció és a repülésbiztonság összefüggéseiről.
VIGYÁZAT!
A FÓRUM eredetileg szombatra tervezett időpontját péntek délutánra kellett áttennünk. Ugyanis meg akartuk óvni az MRSZ-t attól, hogy közgyűlése a FORUMmal ütközzön. Tehát:
FORUM
2005. április 1-én (pénteken)
15.00 órától előre láthatóan úgy 20.00 óráig,
a BME Általános- és Felsőgeodézia Tanszék előadójában,
azaz az Oltay teremben.
Pontosabb információ: a www.hasb.hu honlap HÍREK rovatában.
(A MEGHÍVÓ szó alatt a "Helyszín"-re rákattintva beugrik egy eligazító térkép.)
Amikor a FÓRUMot meghirdettük, akkor csak sejtettük, most már tudjuk is, mennyire időszerűek vagyunk. Megjelent ugyanis az ICAO Doc 9849, azaz a GNSS Kézikönyv, melynek bevallott célja, hogy leírja mindazokat a megfontolásokat, melyekre a GNSS alapú léginavigációs szolgáltatások bevezetését tervező államok támaszkodhatnak. Mint minden repülési szabályzat, a Doc 9849 is vérrel íródott. Igen, van már néhány "GPS related" balesetünk, súlyos is. A FORUMon a legilletékesebbektől hallunk majd olyan időszerű tudnivalókat, melyekre a jövőben a megelőzés alapulhat.
Mindenkit szeretettel várnak a FÓRUMra a rendezők,
azaz a BME Általános- és Felsőgeodézia Tanszéke
és a PoLéBiSz.