A házat kb. 2-3 hónapja vettem. Tegnap elkértem hozzá a volt tulajdonostól a lepecsételt, építésügyi osztály (vagy vmi hasonló) által befogadott, engedélyezett építési tervet. Ezen a rétegrend a metszeti képen és a leírások alapján vmi hasonló. (Bocsi, pontosan most nem emlékszem, de otthon megnézem majd!)
Talaj
Kavicságy 10cm
Szerelőbeton 10cm
2 réteg bitumenes valami talajnedvesség elleni szigetelésként
Isolyth 3cm (??? na, ebben nem nagyon vagyok biztos!!!!)
aljzatbeton 5cm vagy 6cm
kerámia burkolat 1 cm
Fel szeretném szedetni a felső kerámia burkolatot, önterülő esztrich-vel leönteni.
Sajnos a belmagasság nem engedi meg, hogy több cm XPS-t rakjak az aljzatbeton alá. Még az 1cm elgondolkodtató, mivel a bejárati ajtóm nem nyílna ki többet!!!!
Pedig tudom az lenne az igazi, jó vastagon!!!
Gondolkodtam, hogy kerámiagömbös festékkel lekenem a betont 2-3 mm vastagon.
A semminél az is többet jelent!
Elektromos padlófűtést szeretnék beszereltetni, hálóra szereltet.
Burkolatként 1cm-es greslap kerülne vissza. Fagyálló, vastag, nehezen melegszik, ellenben nehezen is hűl le...
- kö vagy más hidegburkolat alá ne tegyél hőtükör fóliát. Viszonylag lassab reagálású padlófűtésed lesz, mert a beton is át melegszik.
- fa vagy lambéria alá érdemes, de ott is inkább 5-8mm-es XPS lapokat. Ez pl. az OBI-ban pont a hőtükrös fólia göngyölegek mellet lesz (nem véletlen ;), sötét zsöld v. szürke 50x100cm-es lapok tizesével lefóliázva. Ez többet ér mint a hűtükör, de drágább is lesz. Ebben az esetben percek alatt meleg, és a fűtés kikapcsolásával ki is hülő padlófűtésed lesz.
Köszönöm a gyors válaszodat, bár, számomra nem egészen világos még így sem!
Az első bekezdésedben arról beszélsz, hogy ne tegyek alá hőtükör fóliát, mert mert megtörhet a fuga vagy sérülhet a burkolat. Míg a második bekezdésben elmagyarázod, hogy a szerinted inkább alkalmazandó hőtükör fóliát hogyan rögzítsem. Illetve megemlíted az 5-8mm XPS-t.
Az milyen típusú, mert én nem találtam ilyet...
Ne haragudj, de teljesen járatlan vagyok ebben a dologban.
Attól főgg, milyen működést szeretnél, de semmiképpen sem kell. Én ragasztott hidegburkolat alá és az aljzetbeton közé nem raknék, mert az egy rugalmas anyag, és komolyabb terhelésre vagy a lap töhet el, vagy csak a fugák fognak berepedezni. Esetleg fa vagy műfa (laminált) alá tennék, mert az eleve rugalmas, és ott számít hogy több hő menjen felfelé.
Szóval, ha lassabb felfűtést szeretnél, ami viszont hoszzabb ideig tartja a melget, akkor ne rakj. Ha viszont fa vagy laminált burkolatod lessz és fontos hogy adott időszakokban legyen csak meleg, akkor rakj alá hőtükör füliát(bubis oldallal felfele), de akkor is jobb helyette az 5 -8mm-es XPS lap. Bármelyik is, kétoldalas ragasztószalaggal alulról, vagy sima ragasztószalaggal felülről át lehet ragasztani, hogy a helyén maradjon amíg a padlóburkolat rákerül. Es sem kell, de nélküle szívás lesz a burkolás, mert szétcsúszik mindenfelé.
Sziasztok! Újabb kérdés ;-) egy hete teritettek le az esztrich betont a futoszalra. Nem bírtam magammal és kiprobaltam, felfutottem 20 fokra. Közben olvastam hogy kell legalább 10 nap a felfutes előtt. Gyorsan lekapcsoltam a futest és meglocsoltam a betont. Pár helyen világos szürke volt de a legtöbb helyen még sötét szürke. Szerintetek ez a 20 fokra való felfutes tönkre tehette a betont? Köszi udv miro
Viszonylag nagy lesz a késleltetés, azaz a felfűtési idő, mind a beépítési hely, mind a viszonylag alacsony fajlagos teljesítmény miatt.
Persze, függ attól is mennyi szigetelés van alatta, és amúgy mennyire magas a helyiség hővesztesége.
Jó a rosszban, hogy felfűtés után is hasonló ideig meleg marad még A padlód. Ha a fűtésvezérlőd óráját fél órával előbbre állítod napi programban, ugyanúgy jól fog működni ;)
Szerintem jobb és egyszerűbb ha az estrich felett a cseeragasztóban van a fűtőszál, de nem végzetes a hiba ez sem. Összességében a fogyasztásod sem lesz magasabb.
Azt szeretném megkérdenzni, hogy 150W/m2 teljesitmenyű fűtőszál fölé 6cm esztrit beton +ragasztó +járólap esetén rendesen fog -e működni a fűtésem ? A szakik azt mondják hogy túl vastag az esztrit beton réteg, nem fogja átfűteni. Nem lett volna jobb az, ha az esztrit beton fölé rakjuk le, a ragsztóba közvetlenül ?
- vizszigetelés, ha a vizsigetelés a falban feljebb van, akkor odáig felfuttatva
- szigetelőanyag, lépásálló EPS150
- technológiai fólia (hogy a betonból a víz ne folyon, szivárogjon a szigetelésbe
- vasalt felbeton(min 6cm), kell a terhelhetőség miatt, egyébként összetörik a burkolatod terhelés alatt
- flexibilis csemperagasztó 8mm fogas glettvassal felhordva, ebbe belefektetve az üvegszövetes fűtőszőnyeg
- erre egyből jöhet a kőburkolat, igény szerint plusz ragasztót még alásimítva
Felbeton helyett max szárazpadló (18OSB + burkolat) lehet, de kö vagy csempe alá nem tenném mert össze fog töredezni. RUgalmasabb fa burkolat alá esetleg.
Segitséget szeretnék kérni a következőben. Elektromos padlófűtés szőnyeg milyen rétegrendet kiván meg ? Azért kérdezem, mivel több féle helyen eltéső informácio található.
5, Kell e esztritch beton vagy mehet a csemperagasztó egyből ?
4, Kérdés az, hogy ide kell e páramentesitő és lezáró fólia?
illetve van még egy előny ez az hogy van egy kiépített fűtési rendszere / rendszernek ugyan kissé merész 2 db konvektort nevezni. / de a tulajnak megfelel meg is indokolja, így
" lokáció, szomszédok, belváros, beosztás, stb. "
fontos szempontok, nem is olyan régen én is ezen szempontok alapján kerestem lakást. Persze nem kerestem 28 m2 -est csak egy majdnem a dupláját / annyira volt pénzem /. Így a belvárosban, a lokáción nem tudom mit ért. én földszintit eleve nem kerestem - vagy sötét vagy zajos és nem biztonságos, sajnos a déli fekvés se jött be 1/3 kelti 2/3 északi, viszont világos.
Szomszédok ? egy nagyon fontos szempont, majd 3 hétig tanulmányoztam direkt és indirekt módszerekkel. Beosztás , Hát nem a legjobb, de ezen lehet azért változtatni.
Ezen a tárgyalt 28 m -es lakáson is sok mindent lehet alakítani - esztétikailag stb. , de az elektromos fűtés szerintem tévút.
Főleg mert van egy működő és annál lényegesen ólcsóbb.
"Nem jobb lenne "lépni" a "jobb" -világosabb-"melegebb" és esetleg a nagyobb felé azzal a 2,5 millával ?"
OK, köszi, majd olvasgatok róla. Amúgy... 1. 4 db helyiséget kéne fűteni (szoba, konyha-előszoba, fürdőszoba, WC, persze egyik sem hatalmas helyiség) 2. Kültérit csak az udvarra lehetne elhelyezni, de ha hangos, akkor az problémás lenne valószínűleg.
Szia! Nem a lakás piaci értéke érdekel, hanem a használati értéke. Mert nem eladni akarom, hanem használni. Számomra ez a legoptimálisabb megoldás, de ezt most felesleges lenne részletezni, mert mindenkinek mások az igényei. :) Lényeg az, hogy így még mindig olcsóbban tudom kialakítani az életvitelemnek megfelelő körülményeket, és a szokásaimhoz igazított adottságokat, mint hogyha megvennék egy olyan lakást, ami nem az én igényeimre lett szabva. Nem soroltam fel a lakás pozitívumait, de azért vannak: lokáció, szomszédok, belváros, beosztás, stb.
És a turbós kazán is jó a padlófűtés üzemeltetéséhez? Nem vagyok nagyon járatos ezekben a dolgokban. Van vmi hátránya? Oké, h 28 nm-re csak 230.000 az e-padlófűtés (plusz a szigetelés, gondolom), de lentebb havi 50.000-es villanyszámlával ijesztgettek, ami kissé húzós. Egyébként nagyrészt otthon dolgozom, szóval mennie kéne a fűtésnek télen is egész nap. Köszi a válaszokat.
Tudtommal régi kéménybe nem lehet új kondenz kazánt bekötni.
28nm-re a villamos padlófűtés költsége mindösszesen 230 000Ft, három körrel és időprogramos termosztáttal. Pl. fürdő konyha, ahol többet állsz a padlón lehet kellemesen melegebb a napi menetrendednek megfelelően ;)
Ehhez kb 20A kell a fűtésre, ha tudod igényelni a maximális 32Ampert, akkor a maradék még kényelmesen elég egy ilyen pici lakásba.
15cm szigetelésel nem lősz nagyon mellé, ha kb. 5000Ft/nm + padlóburkolattal számolsz.