A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Garmin VIRB kamerákat tudod vele vezérelni, de teljesen felesleges ez a fícsör, van a kamerához távirányító gomb, azzal sokkal egyszerűbb menet közben ki-be kapcsolni a kamerát.
Olvasom a BMW Navigator VI tulajdonságait. Azt írják, hogy vezérelhető róla olyan action kamera, ami kompatibilis vele. Na most azt nem írják, hogy mik a kompatibilisak.
Innen a kérdés, hogy csak a Navi 6 tudja ezt, vagy már a Navi 5 is? Illetve milyen action kamerát tudtok ajánlani ár-érték arányban? Nem vagyok technika buzi, szimplán csak a túráinkat szeretném megörökíteni jó minőségben, hogy élvezhető legyen visszanézni.
Nekem a kisebbik Z-Technik van. A legjobb plekó amit eddig próbáltam, volt ADV plexim is, a gyári is, de zajosak voltat. Ez nem zajos, szinte 0 turbulencia, simán jön a szél, felső állásban eléggé takar, hogy 0-5 fokig ellegyek, nyáron meg alsó állásban jön a menetszél faszán. Szóval ennél jobb nekem nem kell.
Még van időm dönteni, de nem tagadom, imádom az RT-t, és ahogy, amerre én motorozom, motoroztam eddig, tökéletes volt. Az élmény kiváló volt, a komfort pedig alig überelhető. De ki szeretném próbálni a light-off road-ot, vonz a természet, ezért vonz a GS. És tetszik az a stílus is. Meg a gép is.
Szóval komoly dilemma lesz, ha majd döntenem kell - ráadásul az anyagiak terén az RT felé billen a mérleg.
A villanyablak pedig nagy királyság, én imádtam az RT-n, mindig úgy lehetett állítani, ahogy kellett; melegben letolni, hűvösben, "bogaras" környéken felemelni, esőben úgy állítani, hogy ne kelljen átnézni rajta, de a vizet eldobja a bukó tetejére, szar úton letolni, hogy lássa az ember a gödröket...
A rádiót ki is szedtem belőle (lett helyette egy 3 literes tárolóhely), a markolatfűtést ritkán használtam.
Megkérdezhetem, hogy hogy vált be a K az Rt után? Ha jól emlékszem, kb. azonos a termetünk. Olyasmikre gondolok, hogy leér- e a lábad rendesen, vagy milyen érzés lábbal hátralökdösni magad egy emelkedős parkolóhelyről. :)
Szívem szerint maradnék az Rt- nél, de egyenlőre nem bírok megbarátkozni a vizes Rt külsejével, úgyhogy még a K16 is szóba jöhet. (valószínűleg annak az asszony is jobban örülne )
Felraktam tavaly a GS-re egy Ztech nagy plexit. Hűvösebb időben királyság volt, de 20 fok felett már kínzóan meleg volt mögötte. A svájci túránkra allweather ruhában mentem, mert bírni kellett a csúcsokon lévő 6 fokot is. Hát amikor a völgyben jártunk 26-30 fokokban, ölni tudtam volna menetszélért még a gyári kis plexi mögött is.
A k1600-on láttam egy nagyon jó megoldást. Van beforgatható szélterelője. Ha meleged van, akkor magadra tudod irányítani a menetszelet és lesz hűtésed anélkül, hogy a szélvédelmed romlana. Nagyon jó.
Nekem nem mind felesleges. A rádió az igen, de pl. a motoros plexi és az ülésfűtés nem az. De ugye ez megoldható probléma. Vettem egy Touratech fűthető ülés, meg most jött meg a PUIG ERS elektromos pleximozgató. Tehát nincs ugyan a GS-en, de ha mégis valakinek nagyon kell, akkor meg lehet venni oszt csá.
Igaz, RT-t csak egy órán át teszteltem a mátrai szerpentineken, nagyon tetszett is, lehet az én hibám, de én közel sem tudtam úgy fordulni vele, mint a GS-el. Sőt, kifejezettem azt éreztem, hogy határozottan elmarad tőle. Persze nem én vagyok a motorozás csúcsa és mindössze csak 50 km-t mentem vele.
Ja, most az LC szériákról beszélek.
Nyáron megint elmegyek a BMW tesztvezetésre, ha tényleg jobban kanyarodik velem is az RT, már cserélem is le rá a GS-t azonnal...
A GS-nek jobb a rugózása , meg érzésre jobban , egyenletesebben megy , mivel annak sokkal rövidebb a végátétele... Amúgy meg a kettő közül , formára és funkcionálisan , nekem is az RT-tetszik jobban , de lehet van olyan vezetési élmény , ami a GS javára dönt másoknál .
Szerencsére van harmadik választás is , ami számomra közel tökéj ! Ez pedig a sorhat :)
Azért furcsa, hogy több GS-t adnak el, mert neked az RT neked jobban tetszik? Értem.
Amúgy a túraendúrók nagyon divatosak lettek az utobbi kb. 10-15 év? alatt.. Persze sokan tényleg csak divatból veszik a GS-t, (long way round) és a két motor alapvetően ugyanúgy túrára való, de azért sokban különbözbek. A GS-ek futóműve sokkal jobban tolerálja a hazai útminőséget, sőt még akár terepen is használható. A szélvédelme ahogy írták teljesen más a kettőnek, de ennek van más vonzata is, nyáron a GS-en kevésbé döglik meg az ember a hőségtől.
Akinek meg nincs szüksége azokra az amúgy hasznos extrákra amik az RT-ben megvannak (a már említett rádió, elektromos plexi, stb.) annak a GS egy közel 40kg-al könnyebb, filigránabb alternatíva. És lehet egy 100kg+-os férfinek ez nem számit, de pl. németországban találkoztam olyan női csapattal ahol 8db hölgy motorozott, mindegyik kicsi vagy nagy GS-el, RT nem volt egy se.. De persze ezek az érvek eltörpülnek amellett, hogy neked az RT jobban tetszik.. :)