Na most jutottam el odáig hogy utánanézzek a problémának. Először megnézem az izzókat. Milyen kell a tolatólámpához? Lecsúszva nem láttam semmit, de amint aknához jutok megnézem az egészet, összekötöm a váltórudazat felujítással. Köszönöm a segítséget!
A váltó alján van egy kapcsoló, amiről a fórumtársak írnak. Egyből veled szemben van. Erről vedd le a kábelt és zárd össze a két érintkezőt egy darab dróttal. Ha ráadod a gyújtást, azonnal világítania kell a tolatólámpáknak (feltéve ha a kapcsoló volt rossz). Nemrég én is ezzel szenvedtem, végigmértem mindent, míg végül kiderült, hogy mindkét égő ki volt égve.
Izzó? :). Ha maradtak a korábbi verziónál, a kapcsoló a váltóban van, így azt nem befolyásolja a kar lötyögése. Ettől függetlenül tönkremehetett a kapcsoló is, nem tudom mennyire gyakori, vagy jellemző hiba.
Sziasztok
Tegnap vettem észre hogy hátramenetbe kapcsolva nem ég a tolatólámpa. Okozhatja ezt a lötyögő váltó? Próbáltam mozgatni de nem volt jó sehogy. Mi lehet a gond?
Nem hiszem, kuplung az jól fog és melegen megszűnik a hang. Állóhelyben is csikorog. Szerelő vízpumpát mondott, de lehet, hogy az ékszíj lesz, ahogy arthur mondja.
Sziasztok a segítséget szeretnék kérni egy 1,3-as mpi skoda felicia menet közben ránt egyet és alapjáraton is csinálja,de nem mindig jön elő ez a hibajelenség én gondoltam már a trafosora meg a termosztát tetején lévő jeladóra ezeket ki is cseréltem,de semi nem változot. Az ecu-t kiolvastuk,de nem talált hibát.
Valami csikorog a motortérben hidegen. Múltkor pedig 1-esben gázralépéskor hosszan visítani kezdett. Ha bemelegszik, akkor elmúlik a hang. A vízpumpa lesz az? Az ékszíj feszes, nem hiszem, hogy csúszik.
Szia! HA jól tudom (nem biztos) a fabia, oktavia, 1,4 MPI motoroknál a hidrotökék is kapnak direkt olajzást saját furatokon. DE más a volt kollégámnak a 120-as skodáját, átalakították hidrotőkésre és ezt nem viccnek szántam! Azt, hogy mennyire vált be már nem volt lehetőségem figyelemmel követni mert eladta az autót. Az új tulajt meg nem ismertem. De mindegy is a lényeg, hogy be lehetett rakni. Amúgy meg nem egy ördöngősség ha már a bogárnál is ilyet használtak ráadásul úgy használták a vezérműtengelyt hogy egy "bütyök" két szelepet mozgatott.
Ez egy nagyon jól bevált vezérlés,ha összekócol elhajlik az emelőpálca és kész.kiveszem -kiegyengetem-hézagot állítok!/skoda-régi fiat-ford transit/más meg szedheti le a hengerfejet mert nem csak a szelep de még a hajtókar is kapott!!
Szelepemelő tőke vagy csésze.ha most kicseréljük hydrotőkére mi az ami bistosítja az olajnyomást ?a hydro-nak spec furaton olajnyomást kell kapni hogy dolgozzon,ezt a hengerfejekben vékony kis olajfuratok biztosítják.a skoda mociban pedig azon a részen csak szóróolajzás van és a csészék is csak 1 illisztett furatban mozognak ha nem tévedek...
Hidrotőke tényleg nincs benne, de tőkék vannak. Érdekes lenne, ha a vezérműtengely közvetlenül lökdösné a szelepemelőrudakat... Lenne ám csörgés csattogás, amíg szét nem peregne az egész!
Lehet, hogy nem jól fogalmazott ó-vodás, de aki ért hozzá az így is tudja miről van szó.
Szia! Tényleg nem szégyen ha valaki mint te, hülyeséget beszél! A skodáknál nem a vezérműtengely "löködi" a szelepemelő rudakat! A szelepemelő rudakat a szelepemelő tőke mozgatja! Ezek lehetnek a régieknél sima fémhenger vagy az újjabb fábia, octavia, motoroknál szeleppel ellátott hengerek úgynevezett "hidrotőkék" míg az előbbiek nem változtatták a husszukat a hidrótőkék az olajnyomást felhasználva egyenlítik ki a szelephézagokat. De a leglényegesebb az hogy csereszabatosak mivel a külső méretük megegyezik. Ezekután mi az ami nem volt érthető? Köztudott, hogy a koszos olajtól ezeknek a "hidrótőkéknek" a szelepe elszokott koszolódni és elég körülményes tisztítani a csere meg egy vagyonba kerül. A sima szelepemelő tőkével soha nincs gond a hátránya az hogy időnként állítani kell a szelephézagot! Nos erre szokták mondani, ha halgatsz bölcs maradsz!
Azt még Én se értem h hol van a 120-s skodába a hidrotőke?! a vez. tengely löki a rudakat az pedig a himbákat és a himbák nyitják a szelepeket a rugó pedig zárja. Tényleg nem szégye ha vmit nem tudsz ha magabiztosan hülyeséget beszélsz az a ciki.
Bocs,azt hittem láttál már ilyen ohv motort belülröl.ugye az 1000mbtől a 120as skodán át a fabia 1.4mpiig a dolog nagyon hasonló.De ezt azt hittem te is tudod.Vezérműtengely lökdösi a tőkéket amibe a rudak csatlakoznak.Sokan átalakították az 1999-2003 között gyártott 1.4mpi motorokat sima 120as tőkékkel és rudakkal.Nem kell semmit sem faragni,hiszen ugyanaz az ohv technika.Nem vesz senki 70000ftért hidrotőkéket,amikor egy ilyen átalakítás fillérekbe kerül.Illetve aki tuningol,az megint kidobja,mert tuningra a hidrotőke alkalmatlan.