Nem az lesz, hogy elbontják a jelenlegi biztbert Vecsés-Üllő-Monoron, és egy majdmeglátjuk,hogyműködik elektronikus biztbert teleítenek? Hol kell ezt keresztezni SHval?
Olvass vissza! Ha valamit talál a berendezés, megindul - 6 s után - a kiértékelés. Ekkor tűnik el az ütemezetlen szakaszon megjelent fehér, vagy a vörös. Ha az ütemezés nem kiértékelhető, 10 s múlva megjelenik a fehér fény. Ez a fehér ilyenkor a zavar - értékelhetetlen jel - miatt jelenik meg. Ugyanez lesz, ha a sínáramkör valamilyen ok, esetleg hanyagság miatt X ütemmel van táplálva. Ha ilyenkor a technika értelmes jelre lel, sötét periódus nélkül megy át az ütemezett, de értékelhetetlen állapotból az annak megfelelő jelzésre.
Na igen. Vajon megéri-e nekik egy tódozott-fótozott (villamos váltóállítás, fényjelzők, térközbiztosítás, jelfeladás nincs, kicsit megpörkölődött), már most sem üzemkézségéről híres szerkezetett újfent keresztezni egy legújabb Alcateles(?) újdonsággal. A KÖFE még hagyján, mert ott csak a visszajelzések vannak továbbkötve máshova, de a KÖFInél ki/mi fogja a kurblit tekergetni+stb?
-----MÁS------:
Kökinél, a pestszentlőrinci vontató kiágazásánál immár legalább fél éve gyakorlatilag nem üzemel a sugárzókábeles jelfeladás egyik vágányon sem, viszont néha paranormális jelenségek ütik fel fejüket: vonat jön Nyugati felől, előjelzőn egy sárga, fel is jön a sárga, egy sorral mégcélozva a 15 km/ó, majd 15-tel döcörészés a kábeles rész felett. Ahogy a jel véget ér, feljön a vörös, majd, ahogy áll a bejárat, eltűnik a vörös és megjelenik egy fehér a sátorjelzőn! (Nem általános eset, de már volt nem egyszer) Ha eltűnik a vörös, akkor az nem az jelenti, hogy talált valami értelmes jelet? De akkor miért nem az jelenik meg, hanem fehér?
Igen, csak az a csatlakoztató egység egyedi, emiatt drága, és az engedélyeztetése bonyolult, ami a bakter (váltókezelő) távvezérlő rendszerhez csatlakoztatására szolgál.
Most, hogy egyre valószínűbb a Monor&vidéke KÖFI megvalósulása, felmerült bennem egy kérdés: a KÖFI és az SH megbarátkoztatható egymással, vagy SH szétszed és helyére valami egyszerű pultos valami (Integra pl.)?
"A főjelzőn sebességcsökkentés nélkül továbbhaladást engedélyező jelzés várható" (ekkor a jelzőlap vízszintesen van)"
A nem biztosított jelzőhöz tartozó előjelző (a sárga sáv középen megszakítva vékony fehér sávval) nem ad sebesség előjelzést, csak azt, hogy a főjelzőn Szabad-, vagy Megállj-jelzés várható.
Ebben részben igazad van, de azoknak a jellegtáblája nem is sárga/fehér sávozású... Előjelzőkről volt szó és nem kiegészítő táblával rendelkező előjelzői funkcióval felruházott főjelzőkről.
Akkor mi van? Nem vág le a biztosíték? Ezek szerint nem ugyanolyan a váltóállító áramkör? Tavaly tanultam az Egyemen D-55-öt, a követekező őszi félélvben lesz D-70, addig is tudnál erről vmit írni?
Vagy elgörbül a csúcssín, vagy eltörik a reteszkorong, vagy kisiklik a jármű (kis súlyú).
Az én állomásomon volt olyan, hogy reteszelt váltót vágtak fel (a váltó E-ben állt és K-ból jött a menet), a kitérő irányú csúcssín elgörbült (ki is zárták a forgalomból a K irányt 3 napig), a reteszdob pedig leszakadt a helyéről. A reteszkorongból is sikerült kiesztergálni a korong formát.