Hétfőn reggel már tisztán volt kecskeméten 5:35 körül
Le tudja nekem valaki írni hogy nyáron az LGP-784, KMB-545 buszokkal végett járatok nyári fordáját 5:15 (Majsáról ér be Szegedre) és 15:30 (Bácsalmásra indul) között? Köszönöm!
Ha jól láttam, volt utána egy helyreigazításuk is, ahol leírták, hogy a gyerekek festhették és firkálhatták ki a buszt egy rendezvény keretében. Meg, hogy nem tudták normálisan lemosni utána.
Sziasztok! Esetleg van valakinek néhány képe az 1999-es CNG-s Ikarus 260-as és 280-as kocsik eredeti (felújítás előtti) utastér állapotáról? A választ és segítséget előre is nagyon köszönöm!
Ez a város feladata lenne, és nem a DAKK feladata. A város tudja kötelezni a szolgáltatót (azaz a DAKK-t), hogy hová tegye a nagy kapacitású (csuklós) kocsikat mentre pontosan.
A DAKK ennek fényében állítja össze a saját fordáit.
Az utasszám adatokkal is a város rendelkezik, és nekik lenne feladatuk meghatározni, hogy hová és mikor kerüljön csuklós.
Sajnos már jó pár éve össze-vissza járnak a csuklós kocsik, de ez nem a DAKK hibája.
A fordát a Dakk irja, nem a város. Utóbbi legfeljebb a csuklós előírást tudja módosítani. Bâr ennyi igényesség a szolgáltatóban is lehetne, hogy maga felülvizsgálja a saját fordáit. Neki kb ugyanannyiba kerül, ha a 21-esen jár x km-t, mintha a 90-esen tenné ugyanezt. Jó persze meló van vele, az tény. Legvégső esetben marad a közszolg szerződés módosítás. Az utasszámokat pedig maga a szolgáltató is látja.
Az ikarusok nagyobb felüleltben nyitható ablakai valóban jobbak, mint a Conectoké, de nem jobban, mint egy valódi klímás busz. Álló helyzetben, lámpánál, vagy nagy szélcsendben azokon is nagyon meleg van.
jaj De jo, hogy írtad a nyitható tetoszellozőt! Vissza sírom azt a technikát. 😊 ziu9,fvv,ikarusok. Soha nem is voltam kánikulában rosszul ezeken a járműveken! Bezzeg a modern klímás, lőrés méretű nyitható (már ha nyitható) ablakú járművek. Az év nagyobbik részen nincs szükség a klimara, elég lenne a normalis szellő, ami hűti az embert. Ráadásul igy gyorsan es sűrűn cserélődnek a levegő, az esetleges szagok is hamar tova tűnnek. Kánikulában Klima ha nem megy, megfullad az ember, ha megy, a legtöbb esetben 8-10 fok különbség is van a kintihez képest, garantálva a megfazast, esetleg rosszullétet.
"elengedhetetlen lenne a fordák átrendezése, hogy most már a csuklósok tényleg csak a nagyobb forgalmú vonalakon közlekedjenek"
Ez a város feladata lenne, és nem a DAKK feladata. A város tudja kötelezni a szolgáltatót (azaz a DAKK-t), hogy hová tegye a nagy kapacitású (csuklós) kocsikat mentre pontosan. A DAKK ennek fényében állítja össze a saját fordáit. Az utasszám adatokkal is a város rendelkezik, és nekik lenne feladatuk meghatározni, hogy hová és mikor kerüljön csuklós. Sajnos már jó pár éve össze-vissza járnak a csuklós kocsik, de ez nem a DAKK hibája.
"új kocsik előnye is szépen, hogy az utasnak nem fog kisülni rajtuk a zsírja"
Eddig a csuklós Conectókon és CNG-s Citarókon sül(t) ki az ember zsírja legjobban. Az Ikarusokon bár nincs klíma, de a nagy felületű elhúzható ablakok és a bukó ablakok miatt merőbben sokkal elviselhetőbb az utazás a meleg nyárban, mint egy ablaktalan, fülledt Conectón.
Amint én láttam, elmennek. Nyilván kevesebb az ülőhely, ezért olykor több az álló utas, de ez pl. egy tápéi kanyaron, egy 21-esen, vagy más, nem túl nagy forgalmú vonalon nem jelent akkora gondot. Ahova én szvsz. nem tenném őket, az a 90-es vonal napközben. Délután ott sem láttam buszról lefolyós történetet, de ott az 50 utas/járat értéket elég gyakran elérheti, vagy akár meg is haladhatja a kihasználtság. (Utóbbihoz hozzájárulhat az is, hogy a vonal képes elverődni. Péntek délután láttam olyat, hogy az alapot utolérte az F-es...mindkettő szóló.)
Gondolom a helyzet fő forrása az, hogy a DAKK-nál a szólók üzembe állításával nem változtak a fordák, csak x-y-z-re a korábbi csuklós helyett szólót raknak. Márpedig ilyen mértékű járműállomány átrendezés esetén elengedhetetlen lenne a fordák átrendezése, hogy most már a csuklósok tényleg csak a nagyobb forgalmú vonalakon közlekedjenek.
Most, hogy a kánikula az utóbbi napokban beesett az ablakon, elő fog jönni az új kocsik előnye is szépen, hogy az utasnak nem fog kisülni rajtuk a zsírja. Ez az előnyük a májusi "őszben" eddig nem igazán jelentkezhetett :)
milyenek AZ üzemeltetési es utas tapasztalatok a szegedi új conectokkal? A kivont csuklósok helyére eddig betett új szolokon mennyire jellemzo a tumultus az utastérben? Illetve az utastér szellozeserol kinek milyen velemenye van?