Munkatársaim megirígyelték a kerékpáromat, és most engem bombáznak a kérdéseikkel.
Bennem is felvetődött a kérdés, de nem mertem megkérdezni (nem akartam tabut sérteni).
Shimano <- NO Shimano (pl: Sram, Campagnolo)
Kérdésben mi a véleményetek? Eddig kb 3000 hozzászólást olvastam el, és időnként olvastam olyan véleményeket van nálla jobb is, olcsóbb is. Akkor miért ez az etalon?
Kormánytoldalékok? Mi hol miért? Milyen fajtái vannak, mit mire szoktak hsználni?
Felnik és külsők 26''-tól felfelé. 622, 630, 700?
Tudna valaki egy rövid átfogó képet adni.
Kerékpáros könyvek. Igaz volt már szó róla régen, de majd egy ével ezelőtt. Most melyik könyvet tudnátok ajánlani, amit kapni is lehet a boltokban?
Na most már befékezek ! :-D
Az előző mondatodon olyannagyon nevetnem kellet, hogy csak naaaaaa -> nem látok, sírok a röhögéstől... :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ugyan tegnapi temahoz szolnek hozza es az is igaz hogy meg messze nem hoztam be tobb hetes lemaradasom, de amikor a trekkingrol megneztem a linket, gondoltam eldicsekszem vele, hogy nekem Mongooseom van. Es nagyon szepseges es rendkivul kenyelmes a nyerge. Bar szerintem ez a ferfi vaz es ez a dizajnos brinyo inkabb lanyoknak valo. Vagy a fiuknak nyerget kell rajta cserelni es akkor mar nem az igazi.
Ok, olvasok tovabb, hatha mar mindez le van irva korabban es akkor bocs.
No es akik vasarnap voltak a szakado esoben K100as talalkozon, amin vegul nem indultunk, az lathatta a kis kedvenc kerekparomat.
Robin
Kiraly a polom.
má' én is megtaláltam...
Ma se csillapodsz?! (Elképzeltem, ahogy a vizesen rohangálsz a bingád meg a billentyűzet között, végül az anyukád rádhúzta a (vizes)zubbonyt, és diktálsz neki...) :-)
Az én Landriderem sima(nó) sys-sel van szerelve, a hátsó agyat meg azért kellet cserélni, mert az agy háza és a "küllőtartótárcsa"(?!) külön volt, a szerelő szerint meg egybeöntve kellene lennie. Ráadásul nagyon ütött is, ami nem tudom, hogy az összeszerelés hibájából, vagy csak a beállítatlanság miatt volt. Szóval a szerelők kicserélték, de most jó fél év múlva be kellett állítani, amit miután emlékeztettük rá, hogy ők szerelték előzőleg, meg is tettek szó nélkül...
(Csak én nem tudom, hogy mennyit ártott a (beállítatlan) agynak, hogy azóta másfélezer km-t mentem már vele...)
Tegnap a beidézett Hungária Krt-n bicikliztünk Choocoree-val, és hát a hátsó kereke áldoztaul esett annak a sok megpróbáltatásnak, ami ott éri a paripákat. Szóval a felnije beadta a kulcsot, valószínűleg a sok patkázás miatt kilazultak a küllők... Na ennyi.
Egyébként úgy láttuk, mintha az alagút résznél építenének egy külön kerékpáros sávot (a patka vonalát kikövezték...).
na csao
Én jelentkezem még egyszer, így legalább nő a létszám :-)
Gyerekek, akarjatok má' túrázni! Ez lenne az első Topic-túrám, nehogy ne legyen belőle semmi!
A nevem legyen inkább kicsike betűvel kezdve, jó? Az úgy valahogy jobban teccik
alivio,
ha visszalapozol kb. 2 hónapot, akkor egy elég hosszú teleszkóp-eszmecserét találhatsz. Akkor RadiX akart venni egyet.
Én most is azt mondom amit akkor: Rock Shox Judy XC (hidracoil-os) vagy Marzocchi Bomber Z2 vagy Z3. A Judy kicsit könnyebb, de nem is annyira merev. Viszont nehezebb szerelni. A Bomber kicsit nehéz, de van benne anyag (ezért merev), nem lehet kinyírni. A szervizelhetősége is kitűnő. A Bomber egyébként a motorkerékpár-villák technológiáján alapszik, ezért jóval kiforrottabb a megoldás mint a többi. Ég és föld a különbség egy elasztomeres villa és egy Bomber (vagy Judy) között.
A működést tekintve hasonlók, de a Bombert könnyebb testreszabni.
szijasztok, ritkán írok ide és akkor is minek, de szertenémmegosztani veletek nagy örömömet, amit a serpens alu vázam jelent.
a már említett s-cs 19 " ful stx ill lx szerelés ment át rá, kisebb fennakadásokkal (a cső átmérő miatt új váltó és nyeregcső), de működik és zsupőerjó, mint egy új bicó (kicsit az is)
az aluváz tényleg sokkal jobban táncol, merevebb, de vagy állítottak vmit rajta vagy én lettem a söröktől izmosabb, de mintha GYORSABB lenne a bicó (ezt számokkal nem tom alátámasztani, de jobb érzés egy ilyet tekerni)
szóval ez azért van mert könnyebb lett a váz ? vagy mert hihetetlen jól néz ki ?
:))
más részről ha nem teljesen zárt körű a topic szívesen becsatlakoznék egy könnyedt öreges, 7végi harcoshoz illő tekerésbe, pl ez a pizza sör túra esetleg bejáchat nekem is, ha értitek mire gondolok
jó pihit
m.
ps:
van egy megkímélt s-cs cromo vázam 19" es első stx es váltóval , stx kormány csapággyal és noname (kalloy ?) fekete nyeregcsővel, oversize, teleszkóp mehet bele, első villa nincs nektek, ha kell.
Segitseget szeretnek kerni toletek:a kozeljovoben teleszkopvillat kene vennem a bicomra es tanacstalan vagyok egy kisse melyiket is szeressem(megbizhatosag,homersekletfuggoseg,olddaliranyu szilardsag,karbantartasi igenyessegek,stb.),most az aluvazamhoz egy Top Gun 977 telo van amit szeretnek lecserelni.50-60eft korul szannek ra.
Ja:2/3 reszt terepen(koves utak)hasznalnam CC-re es lejtozesekre.
gombfoci, én is a "gagyibb" Landriderrel kacérkodom. Mit jelent a "gagyi"? Milyen váltóval, ilyesmivel van szerelve?
A beszabályozás, lezsírozás nem gond, azt magam is megcsinálom, még "nevesebb" bringánál is megtenném. (Gyanítom, hogy ártól függetlenül a kecske becsomagolva kerül kiszállításra a boltba, így be sem lehet előre mindent szabályozni gyárilag (elforddított kormány, stb.), gondolom a kerékpárboltos tudásától/lelkiismeretességétől függ tehát a dolog.
Persze a kenetlen csapágy nem magyarázható ilyesmivel, meg a csomagolás sem lenne szabad, hogy megakadályozza a gyárat a hajtómű, meg a kerékcsapágyak beszabályozásában... Miért kellett egyébként kerékagyat cserélned?
Kivi - Maj'. Egyelőre szabin vagyok, mielőtt visszamennék a régi helyemre. Most még otthonról netezek, talán július elején ismét lesz munkahelyi elérésem és majd letudom kezelni azt a "kevés" levelet, ami az MTB-n forog. :-)
Bukóban nekem a Cratoni Mountain Champ bevált. Szellőzése jó, frankón állítható, van bogárháló és alaphelyzetben kényelmes. A rögzítési rendszere ügyetlenebb mint a régi Uvex-emé volt. A szivacs tartósságában nem vagyok biztos. Tartaléko nem tudom honnan fogok szerezni. De összességében finom.
szerencsefel,
ez nem hosszú táv! :) A hosszú majd a Beac Maxi lesz! :)))
Nem tudom melyik távon indulsz, de este 6-ra célba kell érni mindkettőn. Akkor még nem lesz hideg, ezért elég ha a csomagodban van váltás vagy meleg ruha. A rajtszámokkal ellátott csomagokat felszállítják a célba, tehát mire befutsz, ott fog várni a cumód.
Kaja...
Először is: előző délután+este alaposan bezabálni tésztával, így töltjük fel a szénhidrát-raktárakat. Aztán reggel egy könnyű kis reggeli (+banán vagy valami édesség). Az úton lesz egy-két frissítőállomás, de nem tudom, hogy enni mit adnak. Ilyen kis távon nem valószínű, hogy egynél több helyen lesz etetés. Itatás annál inkább.
Tehát az útra érdemes vinni 2-3 csokit (Balaton szelet) vagy Cerbona műzli szeletet. Jól tud jönni egy(-két) banán is. Több nem kell. Nem is kellhet, mert tele hassal nem jó biciklizni.
Innivalóval úgy kell gazdálkodni, hogy inkább egy picivel legyen több, de ne kelljen spórolni vele. Bőven lesz itatás, tehát 1 kulacs (7dl) szerintem elég. (Nekem.)