Sokat gondolkodtam rajta, hogy miképp lehetne közkinccsé tenni ezeket a könyveket, de azt hiszem, megtaláltad a legjobb megoldást. Ha még elõkerül a többi, akkor azokat is átadom.
Ezért az anyagért nem ciki bevallani, hogy képes leszek szépen kérni és rámenteni a pendrájvra!!! (Aztán kivetítem magamnak a fekete fehér projektoron :-)))))))) )
A 1055-tel az volt a helyzet, hogy visszatették a pályára és saját lábán jött be a fômûhelybe, de mikor bemérték, akkor derült ki, hogy a fôkeret deformálódott.
Már ez is valami, kösz! A mendei baleset dátuma megvan, ezek szerint valamikor akkortájt volt a Szili balesete is. (Persze, ha egy 1969 januárjában összetört mozdony (M40 217) helyreállításáról 1972-ben még vitatkoznak, akkor ebböl nem sok derül ki. :))
Csak hülyéskedek, korábban írtad a '69-es dátumot, így már legalább tudom, mikori időszakban keressek.
Tudod a politikában a titkokat ötven évig tárolják, s mivel ez csak szakmai titkok ezeknek a feloldása 35-év, ezáltal mostanság kerül elő, igy az egészet újra át kell gondolni, újra tárgyalni, ami az elkövetkezendő tiz évben remélem a bolondos felfogású adatgyüjtőknek elég sok gondot fog okozni.:-)))))
Mivel most már kissé ragadnak a szemeim, igy remélem a hétvégén kitudom pihenni az egész hetes topik hozzászolás fáradalmait a telkemen, eredményes és sikeres hozzászólást kivánok a hétvégére mindenkinek, s majd a jövő héten folytatjuk.....
Eddigi offolásom után egy V40-es kérdésem lenne...
Valahol azt olvastam, hogy a sorozat selejtezésekor a MÁV a V40.018-ast adta át a Közlekedési Múzeumnak. Most viszont egy V40.016-ost látok a Parkban...
Tudna valaki ebben valami magyarázattal kisegíteni? Melyik mozdonyt tisztelhetjük a megőrzött személyében?
Most nem emléxem, de lehet, hogy még eszembe jut. Egyelôre elnyomja a másik emlék, a Mende-Sülysáp közti M62-gôzös koppanás, az a gép is akkor volt bent.
Na azért félreértés ne essék... amikor ez a vita kettönk között korábban felmerült, akkor kimondottan gőzmozdonyokról volt szó, és az akkori nézetek alapján ez a technikai megoldás nem igen (sőt egyáltalán) nem volt divatos. Akkor még nem volt a szocialista ipar remekeiről, és egyéb csintalanságairól szó. Azért ezt jó előre lekell letisztázni.