A Követelmény, egy létező cég, amelynek a tevékenységi köreibe beletartozik a vizi személyszállitás, turisztikai, vagy egyéb okból. Ez csupán pénz kérdés. Kell még egy hajó, ami a cég tulajdonában van, vagy bérli, lizingeli, stb., ami (nem tom pontosan) asszem minimum 10 m kell, hogy legyen, és a minimálisan szállitható személyek számának is meg kell lenni vagy 10-nek. Ezutóbbi maximálisan pénzkérdés... Kell továbbá hivatásos jogsi, ami hazánkban, mint tudjuk, megint nem más kérdése, mint a pénzé, mert ha "sebész diplomához" hozzá lehet jutni, egy köteg bankóért, akkor gondolom, hogy ez csak a töredékébe kerülhet. Ha minden megvan, akkor szabad a száguldozás, lévén, hogy tudtommal a sebességhatárok betartását nem nagyon ellenőrzik, a piciny kellemetlenség maximum abból adódhat, hogy menetlevelet kell vezetni, és az a sok macera, ami ezzel "jár" megkeseritheti a néhány gazdad segg erkölcstelen szórakozását. Ha beindulta a dolog, akkor nincs is más dolga a krampusznak, minthogy kiállitson néhány fiktiv számlát a haverai cégének, akik ezt majd jól elszámolják repiköltségnek, hogy a frissen szerzett sziriai üzletfeleiknek mutogatták a vizről a Tihanyi Apátságot, és ez nagymértékben előrelenditette a muzulmánokkal az bizniszt. Az ujdonsült hajótulaj meg mindent elszámol amit a szórakozására költ, talán még többet is, ha meg kérdezik, akkor ráfogja a balatoni idegenforgalom hanyatlására, és még jól el is hiszik...
Ha a vizirendőr meg igazoltatáskor kellemetlenkedik, akkor a kuncsaft jó kapcsolatai révén valszeg egy hét múlva a körúton irányithatja a forgalmat az okvetetlenkedő fakabát, aki max azt merte kifogásolni, hogy nem kellene 30 csomóval villogni a strandon a csajoknak a 2x530 Le-vel, mert véletlenül ledarálja a gumimatracos fogyatékos kisfiút, aki mellesleg az másodunokaöccse...
Bocs,a kicsit hosszú voltam, csak gusztustalan az egész...
Megjott a valasz a Kozepdunantuli stb-tol a kek oszlop kerdesere, szo szerint idezem, ime:
"A grafikon a leeresztett vízmennyiséget sárga hasábbal ábrázolja, amelyekből
egyértelműen kiderül, hogy az utolsó vízeresztésre 2000. év áprilisában került sor. A
grafikon a vízszint alakulását kék színnel jelzi, és minden hónap elején észlelt vízállást
tünteti fel. A sraffozott kék sáv az ábra jobb oldalán egy hibás rajztechnikai okból került
oda, amelynek javítása folyamatban van.
Észrevételét ezúton is köszönjük.
Tisztelettel: Szabó Szabolcs környezetvédelmi referens KDT KÖFE"
Ha tényleg megteszik, hogy a hajó miatt a jelenlegi vízállás mellett megnyitják a zsilipet, akkor a jelenlegi vezetés tulajdonképpen állást foglal, hogy a gazdaság vagy a környezet a számára fontosabb.
Szvsz ezt azért nem merik megtenni!
Az meg szinte lehetetlen, hogy ősszel több víz legyen a Balatonban, mint most. Legalábbis annyival, hogy abból le is lehessen engedni.
Karlsbad: Mennyit kell abból még leengedni a Sión, hogy egy 650 személyes hajó fel tudjon úszni?
Pontosan nem határozható meg. A Sió esése kb. 10 m összesen, de nincs benne zsilip, így tulajdonképpen folyóvá kell alakítani, azaz folyamatosan folyatni kell rajta a vizet. Ha hajót akarnak a Sión felhozni, akkor előtte legalább 2-3 napig, talán egy hétig folyatni kell a vizet, hogy feltelítődjön a meder, sőt lehet, hogy még előtte mederkarbantartást is kell csinálni, mert benőtte a növényzet. A hajók fel-le hozatala szigorúan megszervezett, azaz jóval előtte már le kell jelenteni az igényeket, és megtervezik a menetrendet, mivel a kikerülőpontoknál kell találkozniuk a hajóknak. Tehát a hajók mozgatása alatt is folyik a víz és utána is fokozatosan lehet csak lezárni. Mindez azt jelenti, hogy kb. 3 hétig folyik a víz. Azért nem lehet pontosan megmondani, hogy mennyi víz folyik le, mert így látható, hogy több mindentől függ. Ha folyatják a Siót, akkor a siófoki molófejnél 4-5 km/h a vízfolyás sebessége. Ha lenne a Sión pár zsilip (kb. 4), akkor a dolog jóval egyszerűbb lenne, mert nem kellene folyatni a vizet.
Elso indulatbol irtam egy emilt a Kozepdunantuli stb-nak a megadott cimre, hogy igaz-e a vizleeresztes. Kivancsi vagyok, hogy valaszolnak-e egyaltalan es mit!!!!
Tenyleg, valaki homalyositson mar fel, hogy mit jelent a kek csik a grafikon jobb szelen, 2004 apr-nal! Lehet, hogy rosszul ertelmeztem, de mintha tenyleg a vizleeresztes merteket mutatna millio kobmeterben. Remelem tevedek!!!! Az illetekes MONNYONLE!
Én is olvastam a cikket arról, hogy nyitva a Sió zsilip (2031). Nem hittem el. De ma megnéztem a Vízügyi Minisztérium honlapján a Balatoni vízállások és vízleeresztések grafikonját:(http://www.ktm.hu/balaton/lang_hu/vizszintb.htm), amin feltűnt egy kék színű oszlop 2004. áprilisi dátummal. Lehet, hogy rémeket látok?
Más:
Hír a balaton.hu oldalról (2004.05.10. 09:09 "Új balatoni hajó" http://www.balaton.hu/index.php?open_news=48023):
"Új hajóval gazdagodott a balatoni flotta. A 205 millió forintért megvásárolt és átalakított 650 személyes utasszállítót Törökországban vásárolta a Balatoni Hajózási Rt. A 2001-ben gyártott vízi jármű, amelynek neve: Balaton 1, egyelőre a Dunán közlekedik – mondta Horváth Gyula, a hajózási társaság vezérigazgatója. De amint a vízállás megengedi – legkésőbb az év végéig –, a Sió-csatornán „feljuttatják” a Balatonra. ..."
Hamarosan megjön a meleg idő és elkezdődik a vízszint csökkenése. A mostani 82-ből az őszre lesz 30-50 cm. Mennyit kell abból még leengedni a Sión, hogy egy 650 személyes hajó fel tudjon úszni ?
Persze, meg meg kell szerezni a kereseti célú engedélyt, meg szintén eszerint felszerelni a hajót, fizetni a kikötőbérletet, stb.
De sokkal egyszerűbb nem foglalkozni a tiltással, mellényzsebből kifizetni a bírságot.
Ez azt jelenti, hogy ki kell váltani olyan engedélyt, amely lehetővé teszi a hajóval a kereskedelmi célú személyszállítást? Mert ha így van, akkor tényleg pénz kérdés, mivel fenn kell tartani egy (nem üzemelő) vállalkozást és máris lehet bármire használni a yachtot.
És milyen kategóriába esnek bele pl. a balatonaligai kikötőben álló motoros yachtok? Majd teszek fel képet is róluk. Vannak kisgéphajók is, meg vizitaxik. Ilyen pl. Siófokon a Echo és Izsó, melyek vontatók, de a Beach Party Cafe, a Mustang, a Mediterran, az Echo vizitaxi, és sok más kishajónak nem látom a funkcióját.
Képek: http://hajok.freeweb.hu/p_vegyes.htm, az aligaiak még nem láthatóak.
Motoros yacht... :)))
Balatonon elvileg csak a vízimentők, a vitorlás versenyt rendezők felügyelök, sportegyesületek oktatói asszem. ha valakit kihagytam James majd kiegészít.
Barátaim (meg mindenki) már teljesen hülyének néznek, mert ahogy bekapcsolom a gépet és netre megyek, rögtön megnézem a vízállást, a webcam-eken az idöjárást meg a hajókat, és most már ezt is...
Sebaj, legfeljebb még hülyébbnek néznek :-)
Először nekem sem ment. Aztán letöltöttem innen:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html
ezt: J2SE v 1.4.2_04 SDK
és az internet beállítások között engedélyeztem a java consolt. Azóta megy, persze lehet, hogy nem e miatt.
Brutálisan esik az eső Siófokon. Tegnap is csinált ilyet, de kb. 5 percig. Szerintem ez sem lesz hosszú életű, mindenesetre a szintentartáshoz jól jön.
Sajnos nem igy van... Nem kell ahoz semmi féle kamu vizimentőséget bevállalni, hogy egy 2x530Le-s duoprop-os motoros sz.rral szántsad fel a szeretett tavunk alig három méterre a ladik alatt lévő medrét...:( Csak jó sok pénz kell hozzá.
Ha akarod elmondom.