Sőt, van 14 sebességes agyváltó is. Erről már nemrég rengeteget beszéltünk. A Rohloff gyártja, egy jóbarátom a hazai forgalmazója. Az ára 140ezer környékén van.
Mindenkinek köszike a válaszokat! Már meg is ejtettem az első mosdatást! :))) Király...
Egyébként nem lenne rossz az ötlet, hogy mindenki dobjon be valami képet a kecskéjéről! Gondolom sokan kíváncsiak a többiekére. Én legalábbis igen. Egy kép + rövid leírás.
Ori: Igen, a Reynolds cső az "butted" acél, azaz el van vékonyítva ott, ahol úgy sem éri nagyon nagy erő. Így az összsúlya sokkal kisebb, mint egy azonos méretű, de egyenletes falvastagságú váznak. Ez utóbbit szokták gázcsőnek csúfolni, de sajnos a 100 000 alatti bicajokban csupa ilyet találsz -- "butted" csövet nem gyárthatnak akármelyik fészerben, ahhoz komoly tudás kell. (A hazaiak közül némelyik régebbi Magellánban volt hasonló, Fuji cső.)
Ami azt illeti, h. nem szánsz rá egy Aliviónyit... A pénzt mindenképpen le kell pergetni előbb vagy utóbb, mert az olcsó váltót gyakrabban kell utánaállítani (és time is money), rövidebb az össz élettartama, és ami az igazi hiba: egy idő után nem működik megbízhatóan, különösen lejtőn fölfelé. A váltószettek kisker ára pedig néha több, mint az azzal szerelt komplett gépé (sunyi Shimano a gyártóknak sokkal olcsóbban adja), így upgradelni drága mulatság. Olcsó bicajt venni alapvetően ugyanolyan, mint jobbat részletfizetésre -- csak kevésbé biztonságos. (Amellett, hogy leszóltam a Malit, bennem is fölmerült, hogy esetleg kihúzhatnám eggyel jövő ilyenkorig, amikor talán jobb lesz a választék középkategóriájú trekkingekből... addig még tart a garancia, ami persze nem vigasztalna, ha lejtőn föl egy Kamaz előtt esne le a láncom.) Olvastad Bátyó örökbecsű mondását, amit nekem üzent anno? "Mennyi pénzt szánsz rá? Mert az nem elég."
SZVSZ a fémvázas Cygnus is túl nehéz, csak az aluvázas (=drága + rázós) elég könnyű. (Az én ízlésemnek 13 kg a határ, de volt már a topikban olyan ember, aki boldog volt 20 kilós géppel is.) Tényleg ruházz be egy Bringa magazinba, ott egy teszthez lemérték. (És említenek még néhány fajtát.) De ha Bátyónak sem tetszik a geometriája, akkor valszeg nem én tévedek, tényleg totyakos (= természetellenesen függőleges helyzetbe szeretné kényszeríteni a törzsedet és a fordulékonysága sem lehet az igazi). A Landrideré kellemesebbnek látszik.
Zsuzsa, csak nem vagy egy puritán és takarékos Szűz? (Én igen, de vénemberről lévén szó ne kutassuk, hová lett "ami fent masoknak a labuk kozott megy".) Várj, van komolyabb kérdésem is: nincs egy jó szivacsos tenyerű kesztyűd? Talán az is tompítana valamit a rázkódáson, sokkal olcsóbban, mint egy teló. És ha jól emléxem, nemrég láttam grafitszürke-sárgát a Giacomelliben!
Crater-tulajdonos több is járt már itt (tényleg, hová tűnt Adamskij?) és egyetértettek, az igazán jó kis gép! De a saját gyártója csak zöld-fehérről, kék-szürkéről és foncsorszínűről tud -- a pasid egy hős volt, ha ki tudott verni belőlük egy sárgát :)
ori,
valószínű, hogy Ty22-es (vagy Ty3...) váltó van rajta. Bármit mondanak is a Fijúk, nektek most elég lesz ez is, aztán ha már úgy érzitek több kell, lehet váltani egy géppel feljebb. Azért mielőtt leteszed a voksod mellette, mégis csak utánna kellene annak az agyváltósnak is nézni. Esetleg Bad is segíthet, ha tud.
Robin
Bármikor, bárhol, csak ne keljen levetkőznöm így is elég agasztóan nézek ki...:)
tari2
Jaaaaaaaa (és nézek ki bambán a fejemből...), most már tiszta.
ÉNénénén...öööö...én...öööö...én...semmi komolyra nem gondoltam, csak úgy izgett a billentyűzet az ujjaim alatt...;)
tari2,
szabadságon és nem utaztál Mallorcára, meg bringatúrán sem vagy? akkor tényleg csak valami elérhetőség kellene (mail-ben is jöhet), hogy tudjunk egyeztetni - hogy fog téged stoki irigyelni, mert tudod hogy Zsuzsa is jön :))))
a láncszakadásban meg igazad van, már miért ott jöjjön szét, ahol könnyű összerakni... igy szokott lenni - azért igyekszem kíméletesen bánni vele
Ori - Az 2.0-ra fejlesztést az okozta, hogy túl hosszú lett a topik, lassan töltődött be, ami különösen az otthonról, modemen netezőknek volt kínos. (Én akkortájt kezdtem az olvasgatást, a beledumálást csak jóval később, hiszen kérdésem nem lévén, tanácsadásra meg alulképzett vagyok.) A lapozás miatt most nincs sok értelme új topikot indítani.
Ori - Volt ott minden. Bazi nagy csapágyleszedő. Professzinálisan megtámasztott tengely és közben püfölés és mindenféle trükkök. Igyekeztünk nem belepréselni a csapágygolyókat a perselybe.
Stoki - Te kis buta! :-) Én a négykerekű miatti megvetésre gondoltam. Te mire?
Tari, és az "emberes kalapáccsal püfölés" után megnéztétek a hajtóműcsapágy csészéjét és kónuszait? Horpadások? Meg ugye kicserélted a hajtóműcsapágy csapágytojásait :-)) csapágygolyókra?
tari2,
a szállítás jól jött volna, de holnap én nem érek rá.
a láncbontó nem szükséges, ha van patentszemed, vagy már gyárilag szétszedhető a lánc - ha a kinyomóra gondoltál, és néhány láncszemre, az tényleg jól jöhet, de jól karbantartott jó minőségű láncnál városi használtban igen ritkán kell, ezért nincs a csomagban. Ha viszont hosszabb útra mennék, biztos vinnék ilyet is. Addig meg reménykedem, hogy ilyen baj nem lesz, ha meg igen próbálok segítséget kérni. Végeredményben jó lenne egy ilyen szerszám is. Felvettem a listára. :)
Ori - Amikor nem volt leszedőm, és már vagy egy órája püföltük a cuccot emberes kalapáccsal de nem mozdult, akkor a hegesztő aparáttal egy picit megmelegítve szinte leesett.
tari2,
majd csütörtökön megy - ma fizetett, hogy mire csütörtökön odaér a boltba, addigra a pénz is odamenjen a saját lábán, és ne zsebelhessék ki Robint útközben, mert az roppant kínos lenne.
De már ismersz annyira, hogy rögtön megjelenek itt, ha bármi fontos történik - ha már láttam a mezt az tuti fontos dolog.
stoki
ne izgulj, mindent úgy értek ahogy kell - a többiek közül meg akik már találkoztak velem, azok is - aki meg még nem, megérti később (feltéve ha addigra badtől meg nem kapom az új tatyómat, mert akkor eltünnek a fekete szörnyűségek, legalábbis a hét nagyobb részére)
off,
Zsuzsa, a mobiltelefonodnak is sárga az előlapja? :)
on
PerpetuumMobile, már mások is említették, hogy hajtókarleszedő nélkül elég barbárság neki vágni a szerelésnek, könnyen tönkre tudod tenni a hajtűműcsapágyat amikor püfölöd lefele a hajtókart a tengelyről. Én anno a germánoknál kellett vegyek amikor öregecske brinyómat vittem magammal külföldi melóra, igy a német nevét is tudom, eltartott egy darabig míg megértettek mit is akarok a boltban: trettkurbel-abziehel> (azaz "taposópedál-lehúzó", a hüjésírásában már nem vagyok biztos). Naagyon tetszett.... :-))
Kedves h_g, azt hiszem elkerülte figyelmed, hogy a 64kFt-ba kerülő Alivio-s Landrider ára meghaladja a mostanában kizárólag alkalmi bicajosként erre szánt összegem. Én a 37 kFt-os olcsóbb Landrider-t kérdeztem. Nem ismertem fel a hátsó váltót, a Shimano website alapján így utólag talán Tourney váltónak saccolom (ez lenne a Ty nálad?).
Erre rémlik hasonlítani (legalábbis a piros matrica, meg a pantográf kialakítás miatt):
Viszont a szetthez tartozó "Megarange" hátsó racsi kinézetre borzasztóan hasonlít emlékeimre (ilyennel volt szerelve az olcsóbb gép, ezt tutira felismerem), ezért typpelek Tourney felszerelésre:
Felteszem tehát, hogy a váltó az olcsóbbik LAndrideren a Cygnushoz hasonlóan "alsó kategória", bár koca-biciklista lévén talán ez nem olyan tragikus, esetlegf később upgradelhető, nem? (Jelenleg egy ösöreg, rozoga, nem pozícionáló Simplex paralelogramma rendszerű váltóm van, ehhez képest gondolom a Ty is előrelépés nem?)
Mivel használtan vett ősöreg holland Gazelle outim kb. 1,5x olyan nagy méretű mint feleségem MTB-je, de kb. fele akkora súlyú, és olvasgatva a topic forgalmát kezdem már sejteni hogy az az ütött-kopott, az üléscső hátlulján eldugott "Reynolds tubing" matrica ért valamit valamikor :-)
Különösen az emeletre cipeléskor! ;-)))
Ergo, ami legjobban izgat a Landrider vs. Cygnus összehasonlításban az a váz. Ezért izgat a súly különbség, tud-e erről valaki vmit?
stoki,
rosszul nézted, a pumpa a váz alsó csövén van :))))
a gumijavítást meg már gyakoroltam eleget, ezért nem viszek semmit ami nem kell (bár az tény, hogy időnként túlbiztosítok). Igy adódik aztán, hogy van nálam folt, ha kell - van papír ilyen is olyan is - sőt még tű és cérna is, hogyha valamely gatyó rossz helyen szakad, legalább hazáig el lehessen menni benne. Sőt esődzsekim is szokott lenni, meg olló és sebtapasz. imbusz kulcs meg pótbelső sőt még tükör is. Bátyónak könnyű, mert neki ezt külön nem kell vinnie, hozzátartozik az alapfelszereltséghez nála. Mi fontosat hagytam ki?