105 és 114 lovasok voltak talán és ha jól emlékszem 2019-ben már csata ment az 1,6-os példányokért, akkoriban futott ki a Vitara 1,6 is és az első meglepetések voltak, hogy használtan többért mentek el, mint az új verziók. Szóval, 2018 vagy 2019 eleje.
Akinek kellett már ABS kockát cserélnie korrózió miatt beragadt szerkezet miatt, tudna mesélni a fékfolyadék szakszerű csere fontosságáról. Gondolom a Dusterben is hasonló szerkezet dolgozik az ABS,ESP, szerepkörben, s abból csak spéci programmal lehet teljesen kiüríteni a folyadékot. Az egyes gyorszervizekben alkalmazott módszer (tartályon keresztül leszívás) nem megfelelő.
1.6, kicsit öreg, gyenge és többet eszik a korszerűbbeknél, de tartósabb.
Az 1.2 egy katasztrófa az 1.4-nél is rosszabb lett, pedig az nagy szó. Sokat fogyaszt, nem megy, eszi az olajat és még biztosan van vagy 5 szériahibája.
Elvileg 3 évente cserés, szóval valóban ideje cserélni.
Elvileg elég a sarki szerelő is, de ugye mint látjuk sokszor sarki szerelő és sarki szerelő között is van különbség. Én franciát csak olyannal szervizeltetek, aki márkaspecifikus, még a folyadék cseréket is, jobb a békesség :-)
Nagyrészt függ a hűtés hatásfoka a külső hőmérséklettől, mert nem mindegy, hogy 30 fok van odakinnt vagy mondjuk 40 fok.
Nálunk 21 fokra van állítva a hőfok, így normál esetben elég jól hűti az utasteret, ha mondjuk egész nap tűző napon áll az autó akkor kissé több idő kell a lehűtéshez vagy a párom van mikor visszaveszi 20 fokra, de jól hűt.
Persze van jobb hatásfokú klíma is, de ez sem rossz.
Én szeretem az automatát, bár ez most a 3-ik nem automata váltós autóm. A duplakuplungos egy más liga, gyorsabban és pontosabban vált mint a jóember a bal lábával. Fogyasztásban is jobb, mint a manuális. Octaviában biztosan. Én nem tudom megítélni csak nagyon sok km után, hogy adott forgalmi szituban fogyasztás szempontjából 4-ikban menjek-e 1500-as fordulaton, vagy 1800-on 3-ikban? Ő meg ahogy kigurul a gyárból és már tudja. Az elektronika alapból jobban és takarékosabban megy mint a humán, lásd tempomat.
Azért a döntés előtt a tényekre is hagyatkozhatsz :-)
- megnézed a spritmonitort az automata kevesebbet fogyaszt, a gyári leírás szerint is pariban van a 130 lovas kézivel, a tesztek szerint is eljársz vele 7 liter körül.
- a 4x4 városban csak felesleges súly lesz, akkor inkább vegyél egy automatát és bérelj néha egy terepjárót :-)
Többnyire városba, új autót már csak automatával vennék. (mondjuk már mindenhová jobb egy ilyen duplakuplungos)
Én épp eladom a Dusterünket, lesz helyette egy Spring, de hát nekem van még 3 másik autó, a Spring a igazából a lányoknak lesz jó, meg esernyő helyett. :). Vicceltem, városba teljesen jó, 1 literes benzinfogyasztásnak megfelelő költséggel.
Az igaz, hogy anno kiábrándultam az automataváltóból, de a manapság trendi plug-in hibridek is automaták.
Az elektromosoknál meg van előre + hátra:)
Mindekettőt nézegettem még tavaly, meg is békéltem volna valamelyik hibriddel, jobb híján automataváltóval, aztán elektromossal is, de úgy elszaladtak az árak, hogy Duster lett belőle.:-)
Ez se nem hibrid, se nem automataváltós, oszt ez is jó lesz egy darabig.
Én se szeretem az automatát, elég régen autózom, nekem nem kényelmetlen a manuális váltó, észre se veszem, teljesen természetes, olyan mint a légzés, vagy a járás. Nekem a vastüdő se hiányzik. :)
Egy ideig minden szép, és jó, egészen addig még nincs hibája.Az ember azt is lenyeli a "kényelemért", hogy 60 ezrenként olajat/szűrőket kellett cserélni benne.
Fogyasztása, ahogy írtam jó 1 lierrel több volt, nem akkor váltok amikor én akarok, hanem akkor vált mikor az elektronika akarja, jó van manuális ( tiptronic ) lehetőség is, de akkor meg minek is az automata.
Mindent elektronika szabályoz, amíg akarja....aztán ha bejön a vészüzem akkor kezdődik a szivattyú.
Ahogy írtam addig mindek o.k. meg hú, de kényelmes + mennyire jó amíg nincs baj vele, de ha bejön, mert jönni fog akkor indul a szívás felsőfokon.
Itthon csak erre szakosodott lehúzócégek vannak akik garantáltan megkopasztanak váltójavítás címén.
Ugye nem tudsz ott lenni, mert az nem olyan, mint egy oljacsere a szervízben hanem tovább tart még akkor is ha filléres alkatrészt kell csak cserélni benne, csak ezt neked senki nem árulja el, a lényeg a lehúzás.
Erről lehet olvasni évtizedek óta a neten, itt is a TC fórumán.
Új autónál természetesen más a helyzet ott van garancia, addig jó amíg van.
Azért mert nekem nem kell a "kényelem" azért még másnak jó lehet az automata váltós autó, egyébként is egyre elterjedtebb, sőt van olyan márka ahol már nincs is manuális váltós opció.
Kollégámnak a minap jött meg a 15 hónapja rendelt diesel (!) Passat Variantja, mondom neki figyusz ugyan ki a manó vásárol manapság nem SUV autót, ráadásul ( pfújj ) dieselt, oszt még ráadásul manuális váltóval?
Neki nem kell (divat) SUV, neki jó az Adblue-s diesel is, és van bal lába is így a manuális váltós is megfelel neki, ahogy évtizedek óta a többi autójával is elboldogult manuális váltóval.
Nem azért nem vett automatát mert nem tudta volna beikszelni az opciós listán az automata váltót.
1x én is kipróbáltam ( 9 év ), mindenkitől azt hallottam, hogy az mennyire+ milyen jó, aztán annyira nem szerettem meg, hogy az utána következő autókat is automatával vegyem meg, jó nekem a manuális váltó is.
Ez az EDC: https://prnt.sc/zCmIkFL3eUJ5 Itt 6 fokozatú duplakuplungos automatát jelent. 7 fokozatút vezettem Arkanaban, az nagyon fincsi volt, Gondolom a Dusterben is hasonló van, bár az Arkani Myld Hibrid volt, nem tudom az mennyit befolyásolt. Saválló! Neked miért nem jött be az automata?
Előre is köszönök minden tapasztalatot, véleményt.
Én (eddig) úgy tudtam, hogy az EDC = EDC (Electronically Controlled Damping), azaz Elektronikusan szabályozott csillapítás.... (forrás:http://tanulovezeto.eu/node/35)
Itt (valószínűleg) az EDC az EDV-t jelenti, ami egyfajta automata nyomaték-váltó....
Magam, ha nem kompromisszummal vettem voln' a Duster-t, akkor az 1.5dCi motoros 4x4 hajtású, zúzmó-t választanám....
Ehelyett van egy 1.0 tCe motoros, 4x2 hajtású, nyérc-színű Comfort-om, amivel tökéletesen meg vagyok elégedve....
Bennem is van dilemma. Ezeken gondolkodom, hogy TCE 150 EDC, vagy TCE 150 4x4. Esetleg dCI. Szeretnék egy kis pluszt a hajtásban, vagy 4x4, vagy EDC. Az igazság az, hogy a 4x4-et eddig még nem hiányoltam, bár biztosan jó érzés lehet magam alatt tudni. Viszonylag sokat járok városban dugóban, ezért racionálisabb lenne az EDC. Jó lett volna valakivel tapasztalatot cserélni, mert teszt vezetni egyiket sem lehet sajnos.
"vannak negatív dolgok is amik az automatával járnak"
Az automata váltó ( kevés kivételtől eltekintve ) 'egészséges' autós ember számára csökkenti a vezetés élményét.... Jellemzően az USA-ban terjedt el leginkább, ott szinte már a hagyományos 'gearbox' a feláras....
Szvsz. ( ami temészetesen nem mérvadó ) ez is része a fogyasztói-társadalom természetes "elhülyülésének", az olyan baromságokkal együtt, mint a keréknyomás-detektor, a sivító-biztonsági öv, és a hátramenet kapcsolásakor (automatikuasn) a sarat szétkenő hátsó ablaktörlő, start-stop elektronika (default módban) , stb.
"... inkább megfizet, mint egy automata váltót.... ( ha képes rá ) "
Ezen elgondolkodtam, valószínűleg tartom, hogy nincs mindenki hanyattesve egy automata váltótól, még ha ahhoz csak szinte jó tulajdonságokat párosítanak.
Ennek ellenére vannak negatív dolgok is amik az automatával járnak, új autónál ugye ennek a felára, a magasabb fogyasztás, karbantartási igény, x időközönként váltóolaj ( szűrő ha van ) csere.
A "kényelem" amit tud nyújtani pedig addig felhőtlen még 1x el nem romlik, főleg akkor ha már garancia sincs rá, akkor majd jön a feketeleves.
A Duster felhasználók zöme kompromiszumokkal vásárol, és egy 4x4 hajtást, vagy diesel verziót inkább megfizet, mint egy automata váltót.... ( ha képes rá )
Duster2-nél am nem digit klímás, elég gyakori kezd lenni. Előtét ellenállás csere a megoldás. Mint minden ilyen rendszernél, ennél is a szellőző rendszer levegője hűti.
A klíma dugulás nem szokott lötyögni. Az simán eláztatja a lábteret a szőnyeg alatt. Asszem a jobb oldalt.
Le kellene venni a műanyag rácsot a szelvédő előtt. Mindkét oldalon van kifolyója. Az egyikben van gumi a másikban nincs. Valószínüleg a gumis lehet eltömődve.
Azt tapasztaltam ma hogy a műszerfal alatt menet közben lötyögő vizhangot hallok, gondolom a szélvédöről ami lefolyik abba vagy a klíma kondenzviz gyűjtője a gyűjtője lehrt eldugulva. A kérdésem hol hogyan lehet azt tisztítani! 2018 as gyártású a kocsi! Előre is köszi a válaszokat.
Van egy 4 éves Dusterem 1.5 diesel 80kW (Led-es menetfényű). Elromlott a szellőzőventillátor 1,2,3-as fokozata, de a páralefúvó 4-es megy. Gondolom az előtétellenállás, pontosabban a benne lévő hőbiztosíték ment tönkre.
Kérdésem az lenne, hogy tudja-e valaki, hogy ennek a hőbiztosítéknak mennyi a névleges értéke? Hol találom az előtétellenállást (kormány oldalon vagy a kesztyűtartó mögött)?
Végül egy jó tanács: Ha sokáig állt a napon az autótok, akkor a lehető legnagyobb sebességfokozaton kapcsoljátok be a szellőztetést, lehetőleg klimával, mert úgy a legkisebb az ellenállás ami a körben van, és az nem melegíti a hőbiztosíték körrnyezetét pluszban! Sajnos ezt későn gondoltam át!
Igen mivel ez nem a klasszikus lemezfelnidizájn ezért még jól is néz ki.
Hasonló volt néhány évtizede Opel Ascona ill. Kadettnál, gyári sport lemezfelninek nevezték, nem sima lemez volt, és nem is alufelni, még valahol megvannak a padláson.
Csak ilyen képet találtam, az enyémek sötét színűek, nem komplett feketék, középre van logós 5 szögletű műanyag kupak.
Ezt mondom én is, a lemezfelnin hamarabb jelenik meg a rozsda. Bár VW konszernes vaskerék pl alapozva, ezüstre festve és lakkozva volt, szemernyi rozsda nélkül 10+ évig.
Ahogy dokee mondja,a versenysport és a kamion kerék külön kategória, ott valóban könnyebb a könnyűfém kerék, nem kevés pénzért.
Kamionon én is meglepődtem, ugyan ki költ iylesmire egy haszongépjárműn (ALcoa/Hydro gyártja Fehérváron), de mondták, ott kerekenként 30-50 kg míniusz, már egy 0,3-0,6 tonna a szerelvényen, ami lehet hasznos tömeg, vagy pont benne marad a tengelyterhelés maximumában, vagy vihet magával annyival több gázolajat.
Nemrégen adtam el egy garnitúra, anno újonnan vásárolt, alufelnit ami jónéhány téli szezont is futott téli gumikkal.
16 évesek voltak, semmi bajuk nem volt, sosem voltak javítva, a téli használat a só, amivel mindig érvelnek a lemezfelniimádók, semmi látható kárt nem tett bennük.
Örömmel vitte el az új tulajdonosa.
Eddigi autós pályafutásom alatt 1x "görbült" meg egy lemezfelnim nagy kátyúba hajtva, alufelnivel sosem történt még bajom, az utóbbi azonban szerencse kérdése.
Sandero is ilyen volt, és 15 éve már az opelemen is.
Tapasztalatom szerint könnyebbek a vas felnik, futáskomfortban és stabilitásban ez mindenképp jobb mint a "szép" alufelnik. Felületi rozsda hamarabb megjelenik rajtuk, de sokkal könnyebben javítható, mint egy járdázott (tehát semi esetre sem padkázott 😎) alufelni.
Itt járt a portámon a Jogger a minap, és alaposabban megnéztem a lemezfelni+dísztárcsa megoldást amiről laikus ember nem mondaná meg, hogy az valójában nem alufelni.
Egészen közelről sem, látszik a "lemez", le is fotóztam úgy tervezték meg, hogy még véletlenül se látszon ki a küllők közül semmi sem, pedig az csak egy dísztárcsa.
Vártam a kapu nyitásra/csukásra, addig megnéztem nincs-e előttem süni, el ne gázoljam.
Ha meghúzom a távfényt, akkor a led tompítotton is emel az autó, majd amikor elengedem visszaáll. Világosan látszik, hogy kb fél mp alatt áll vissza az eredei pozícióba. Álló járműben jól érzékelhető, mozgóban eddig nem tűnt fel.
Az enyémben a kormányrásegítő dünnyög leállítás után.
A röfögő, szuszogó hangot, az éppen sűrítési ütemben lévő hengerből elszökő, túlnyomásos gázkeverék adja.
Járó motor esetén, a gáznak nincs ideje a szökésre, álló helyzetben viszont van, el is oson, angolosan távozik a gyűrűk rései között, ekkor keletkezik az "érdekes" hanghatás.
Természetes jelenség, nem árt senkinek és semminek.
Ha minden igaz, eladó lesz a Dusterem, novemberben lesz 3 éves, Tce130 4wd, VAN, Comfort felszereltség, + ülésfűtés és tolatóradar, szóval az előnye, hogy visszaigényelheted az ÁFÁ-t, ill. nincs rá cégautóadó, hátránya, hogy 2 személyes. 32e km, 10 e km-enként cseréltettem benne olajat, 5 éves easy szerviz, szóval még 2 évig teljes garancia, és ingyenes szerviz. 4.7m+Áfa.
1.5 dci mindkettő röfög-szuszog leállítás után. Motortérben is, adblue tartály környékén is. A karbamidot - ha jól tudom - leüríti, ne fagyjon be a vezetékbe. Tőbbit nem tudom.
2021- es Duster 1.0 tCe- t használok. A motor leállítása után, a motortérben zümmögést hallok. Tippem: turbó-utánhűtés, esetleg olajszivattyú ? Néhány percen át teszi, majd elhallgat. Szerintetek ?
kicsit több, mint fél év után előjött az a probléma, amit a legkevésébé vártam: az ülésnyikorgás:( Utoljára Trabantban hallottam ilyen nyikorgó hangot és eléggé zavaró. Az anyósülés felől jön, és csak akkor, amikor nem ül benne senki.
A duster2 bevezetése után több csoportban hallottam erről a problémáról, de úgy tudtam, hogy ezt orvosolták a frisítés után. Ezek szerint nem. Ezt gariban lehet javíttatni? Valakinek van erről tapasztalata?
2022 Dusternél többször előfordult, hogy nem nyílott ki az üzemanyag fedél. Többször is próbáltam meghúzni a kart, de csak úgy nyílt ki, hogy egy plastik kártyával alányúltam. Más is tapasztalt ilyen problémát?
Dacia rádió(2013 logan) kijelzője melegben teljesen elhalványúl, olvashatatlan. 20 fok körül még olvasható, de ha rá süt a nap a kocsira akkor vége, működést nem befolyásolja.
Akkor öcsémnek hogy csináltak 4év alatt 4 olajcserét és nincs benne 40e Km, és mindezt Easy service keretében plusz fizetés nélkül.
Ez nem elmélet, így történt. Első 3évben Debrecen most a nagy 4éves Kecskemét.(2évesnél végignéztem, 3évnél tavaly a vírus miatt nem lehetett bemenni a szerelők mellé, de üvegen keresztül látszott az olaj leengedés)
2018-as nem AdBlue-s dízel
Vagy később változott és a régebbi Easy service-be még ez benne lett volna?
HA csináltatok egy köztes szervizt, saját zsebre, mondjuk 12.500-nál, az egy évesként csak 20e lesz benen, akkor képes-e esteleg azt mondani az RH, hogy ne is vigyem, csak megint egy év múlva?
Mert akkor a sarki autószerelőt hozzák helyzetbe :)
Tehát azt írtad, ha az 1 évesnél még sok km hiányzik akkor csak átvizsgálás lesz pollenszűrő cserével.
Majd vmikor 25 ezernél olajcsere.
Én meg erre írtam, hogy talán 4 év alatt sem fog összejönni a 30 ezer km, akkor nekem is ugyanez lesz a 2 évesnél ( átvizsgálás, majd ha meglesz a 30 ezer akkor olajcsere)?
Erre írtad...."..diesel, 25ezres hivatalos olajcsere..."..(??)
vagy terminálom 2 év múlva és eladom valakinek, "nédda még három év ingyenes szerviz és gari van rajta" vonzerővel. Ha addigra kijön valami szimpatikus modell :)
"Ma megkérdeztem, mi van, ha egy év alatt nem érem majd el a 25e km-t?
Ha 1-2 ezer km hiányzik, akkor semmi.Ha több, akkor megcsinálják az átvizsgálást, pollenszűrő cserét, majd a 25-ezrediknél vissza kell vinni olajcserére."
Nálam a 30 ezret lehet 4év alatt sem fogja elérni,ettől függetlenül csak lesz 2 év után olajcsere, mert itt az áll:
"Első évben, majd kétévente* (vagy 60 000 km-enként) : Az utastérszűrő cseréje.
Kétévente* (vagy 30 000 km-enként) : Motorolaj és az olajszűrő cseréje.
Évente* (vagy 30 000 km-enként) : Részletes átvizsgálás. "
Persze, mert mindkettő benne az árban, de az 5 év/80e km-nél az utóbbit fogod elérni előbb, mondjuk nem lesz benne csak 4 év átvizsgálás, de 3 olajcsere, ezzel jársz a legjobban, anno is ez lett kitárgyalva. Ezzel a 10-15e km-es átlag családok akkor fognak jól járni, ha a sima átvizsgálás is mindnehol 37e vagy több lesz, amire jó esély van. Anno 2019-ben még nem érte meg, de azóta ez is sokat változott...
Pontosan tudjuk miért éri meg cégesen lizingelni, ne kezdj el érzékenykedni, nem véletlenül nem vetted magánemberként a mamataxit és a boltba járós autót.
Az hogy én mit és mennyit fizetek, fogalmad sincs, csak megint szalmabábozol.
A 20 éves autómba sem tankolhatok 480-ért és "kicsit" többet megyek vele, mint ti a leírtak szerint, szóval ez megint öngól.
Ma megkérdeztem, mi van, ha egy év alatt nem érem majd el a 25e km-t?
Ha 1-2 ezer km hiányzik, akkor semmi. Ha több, akkor megcsinálják az átvizsgálást, pollenszűrő cserét, majd a 25-ezrediknél vissza kell vinni olajcserére. Természetesen mindkettőt állja az RH, csak nekem egy kis macera és idő.
Ezzel kissé óvatosabban, adóelkerülő az aki számla nékül megy fodrászhoz, autószerelőhöz.
Cca 400e Ft cégautót fizetek évente (te semmit), és ma pl 717 Ft-ért tankoltam (te 480-ért). Csak az áfa különbség több mint 50 Ft literenként, amit te nem fizetsz be a közösbe én meg igen.
Nem mondtam, hogy nem hiszem, mert ha jól sejtem a literes motorok is éves cserések lesznek, de a vén 1,6-osról nem gondoltam, hogy ilyen sűrű olajcserét írnak elő.
Az adóelkerülős, kamucéges autókat soha nem értettük a klasszikus céges alatt. Persze ha neked ilyen van, akkor azokra nem a 30e-s csere vonatkozik, ahogy írtam is a továbbiakban, csak muszáj volt megragadni az első adandót.
Tudom, én ma vittem el egy autószerelő haveromhoz, rég láttam már, dumáltunk egy kicsit, gyári olajszűrővel 20e ft egy olajcsere anyagköltsége. Novemberben meg megy az easy szervizes pollenszűrőcserére. :)
:) van 2 céges autóm jobban mondva a cégem lízingelik őket és van úgy hogy bele sem ülök napokig. Az tipikus használat? Vagy hogy lemegy vele az asszony a boltig meg vissza? :) Céges, ja....
Bevittem a márkaszervizbe saját kérésre köztes olajcserére. 47e volt, amikor a "rendes" 80-90e.
Annyi következménye volt, hogy 20 helyett 22 ezernél értem rá kötelezőre. Mondták semmi gond, hiszen nemrég volt itt, garit jóhogy nem vesztem el miatta :)
Persze kérhetsz olajcserét is. Jópár hónappal ezelőtti adat: (beleértendő a szűrőt) olajcserével kb. 80e Ft lesz a számla (nem tudom azóta mennyivel inflálták).
Ahogy minden más autónál is, első szerviz, 1év/10e km-nél sosem volt olajcsere, még neked sem.
A 37e forintba egyébként a pollenszűrőt, a csere munkadíját és az első éves revizió díját fizeted ki. Nem kell fizetni, viheted máshová is, de a gyári jótállásnak ez az ára.
Az, hogy holnap odaviszem 10. 00 órára, kicserélik a pollenszűrőt 10,30-re (mert még a szolgálati kávét is meg kell inniuk közben) majd 10,35-kor kifizetek 37.000 forintot és udvariasan elköszönnek tőlem ?
A céges autókat, főleg a vezetői vagy üzletkötős autókat meg ne keverjük ide, mert azok a klasszikus ideális használatát hozzák, az összes többi nem és a gyári apróbetű alapján olyankor ajánlott a felezett km-hez igazított csere, de az átlag magyar felhasználónak az évente vagy 10e km-ként csere teljesen találó. Nincs itt szó havi cseréről csak legalább évente egyszer vigye el rendes szerelőhöz a tulaj az autóját.
" Valóban, ha ragaszkodnak a 2 évhez és valaki megvette előre a szervizt, az így járt..."
2 év vagy 30 ezer km, amelyik előbb jön, de ha akarnám cserélhetném akár 10 ezrenként is, mint mondjuk közel 20 éves autóknál.
De már azoknál is inkább a 15-30 ezeres volt a csereintervallum, az utóbbi persze LL olajjal.
90-es évek közepi TD-mben 7500 km-enként volt az előírt olajcsere, azóta azért jelentősen fejlődtek a motorolajok, céges autók manapság zokszó nélkül elmennek 30 ezres olajcserékkel 3-400 ezer km-eket.
Persze akai akarja cserélheti akár havonta is, szíve joga.:)
Hát nem tudom... Az én karbantartási füzetemben 20000 km vagy 1 év szerepel. Nekem évente a kötelező szerviz terhére cseréltek olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt. Természetesen mindent én vittem, így ezek a szervizek nem kerültek sokba.
Valóban, ha ragaszkodnak a 2 évhez és valaki megvette előre a szervizt, az így járt.....
Vagy kifizeted az említetteket a Dacia szervizben. de az nem 37e ft lesz. A második esetben a pecsétet ne erőltesd, még a végén belekötnek a Dacianál, ha valami baj lenne.
Akkor a "mi" házunk táján sincs másképp, a kérdés azonban továbbra is fennáll, mit kap az ember helyette ilyen új árak mellett.
6 éves autó újkori áránál többért megy el.....a 80- 90-es évek közepéig a 3 évig használt autót ugyanannyiért lehetett eladni, mint amennyiért vette az ember.
Az ember azt gondolta ilyen sosem lesz megint.....dehogynem, sőt már 6 éves megy újkori áron.
Ha eladnak 30000db autót és 15e Ft-ot e miatt ráraknak (450millió) és mondjuk csak 1500kocsira adják el a szerviz csomagot akkor kocsinként 300.000Ft ráfizetésig nullában vannak.
Ki van ez számolva biztos hogy nem fizet rá a importőr
Az árba bele van építve ez is
De most komolyan durvuljunk, ha nem 15e épít be az árba hanem 35e Ft számít az valamit a vevőnek
Számít hogy 6.950.000Ft a végösszeg vagy 6.985.000Ft hát nem fog, de mikkor viszi szervizbe akkor úgy érzi milyen jó márkát választott
"A metál fényezés és a zuzmó 165 ezer, az arizona narancs 180 ezer"
Ettől amúgy mindig a falat kaparom, a fogyasztói társadalom hülyesége.
Én az egész hajómat lefényeztem 2,5 kg festékből. Az méterekkel hosszabb, jóval szélesebb , oldalmagassága is nagyobb, alig van ablaka, azzel szemben van külső héj, fenék fedélzet, belső munkatér szóval kívül-belül fújod. 10e Ft /kg áron vettem, utcáról betérve, kisker áron, nem hordóban/tartályban a festékgyárból. És nem ilyen bohóc vízbázisú, hanem izom 2 komponensű, önfényező. 6 év után ráködöltem, nem látszik színeltérés, pedig egy hajó jellemzően sok UV-t kap, fentről is, vízről is. Szóval top minőségű festék.
Ha bemésza boltba, akkor nincs olyan festék, amiből a fehér 10e Ft-ba kerül, a másik szín meg - ha 2 kg kell egy autóhoz - 100e. A konkrét VW színek 15 /kg mennek.
Azért ennyi, mert ennyit hajlandó fizetni érte a vevő (amúgy nem is látjuk, belül ülünk :) a szín a többieknek szól :) )
Ha csak néhány évet megyünk vissza, mondjuk 2019-be, akkor közel a felébe került egy Duster, motor, és felszereltségfüggően természetesen.
Ebben az a "jó", főleg annak akinek van Dustere, és el akarja adni, az szerintem új árban tudja értékesíteni ( az már a másik dolog, hogy mit tud venni helyette újat).
( Vitarásoknál olvastam, hogy 5-6 éves autók mennek mostanában újkori árukon)
Persze, ezzel tisztában is vagyok, de arra a hozzászólásra írtam ahol a topiktárs 80 ezer Ft-al számolta ki az 5 évre szóló szervízköltségeket, de a + 2 év garanciáról nem tett említést.
Ezért írtam, hogy a + 2 évet sem adják ingyen, attól függetlenül, hogy "benne van a csomag árában".
Ismét emelkedett a Dusti ára több mint 350.000,- Ft-tal. Az 1.3 TCe már 7 milla felett van, a legmagasabb felszereltségi szinten. A többi típus ára is halad szépen felfelé. A metál fényezés és a zuzmó 165 ezer, az arizona narancs 180 ezer lett. Szépen haladunk felfelé.
Én úgy gondolom hogy azt számlázzák le amit amúgy az ügyfélnek kellet volna fizetni. Ez egy ilyen ügyfél megtartó szolgáltatás, hogy legközelebb is ezt a márkát válasza az ügyfél.
(Simán lehet hogy be van építve az össz eladott jármű árába, mondjuk minden kocsi 5e Ft-al többe kerül e miatt, így azok is fizetnek akik nem élnek a lehetőséggel)
Debrecen és Kecskemétről van tapasztalat egyik helyen se néztek csúnyán hogy Easy Service-es a kocsi.
Sőt most Kecskeméten elkezdte számolgatni hogy hogy mennyi is lesz, erre amikkor közöltük hogy Easy Service fizetve van akkor annyit mondott a felvevő, hát akkor nincs gond. És megmondta mennyi lesz a műszakinak a költsége.
Még látszott rajta hogy nem jön a szokásos hogy hú de drága megnyilvánulások.
Előtte évben mikkor kérdeztük hogy a 4évesnél mi lesz csinálva és sorolta és mikkor mondta a fék folyadék cserét hozzátette hogy ezt amúgy nem szokták kérni rendes fizetősbe az ügyfelek.
" Gyári nincs nekik (amúgy csak feliratozva vannak), mivel ők is azzal egyenértékű, de nem márkafeliratosat használnak."
Szőrszálhsogatás felsőfokon....
Akkor egyszerűbben írom le: márkaszervíz anyagraktárában, tehát a márkaszervízben nem volt olaj/levegőszűrő kapható...akkor a szerelők, akik előtte ( fél órája) az én offos autómban cseréltek olajat-/szűrőket, honnan vették a ( nem gyári ) szűrőket, hozták műanyag szatyorban otthonról?
" Az Easy Service-t amúgy az importőrnek fizetjük? "
Tulajdonképpen igen,a kereskedésnek kellett utalni az Easy szervízcsomag árát amit a kereskedés továbbított a RH-nak.
Ahogy írod ebből a márkaszervíz jön ki rövidebben, mert gondolom feláll a hátukon a szőr mikor meghallják, hogy Easy csomagos akar jönni szervízeltetni amiből nekik ugyan mi a hasznuk?
Nem tudják napi aktuális áron felszámolni a felhasznált anyagok árát, és órabérben sem tudnak "maguknak" dolgozni, az importőr felé nem sok játékterük lehet ebből a szempontból.
Tehát szvsz "olcsósítani" kell nekik a szervízelést.......aztán, hogy ez mit jelent a gyakorlatban, inkább nem tippelnék.
( voltam jó régen offos márkaszervízben olajcserén stb..., aztán mikor végeztek mondom a raktárosnak kellene nekem gyári olajszűrő, levegőszűrő...asszongya..az nekik nincs.....hm....akkor hogyan cserélték ki nekem mindezeket, amiért fizettem??)
Évenkénti szerviz 80-90e Ft volt, easy-vel 50 alatt marad darabja, ráadásul beletették az árba, leasing díjba (áfa szgk szervízre nem igényelhető vissza, leasing díjra igen).
Van egy félelmem, hogy mondjuk 5 év múlva mennyit fog érni ez az összeg, elvégzik-e ennyiért rendesen?
Az Easy Service-t amúgy az importőrnek fizetjük? Ő meg perkál valamennyit a szerviznek a jövőben?
Értékesítőnek érdeke eladni,a szervíznek meg gondolom nem nagy kaland fele annyiért dolgozni - mindez két szomszédos asztalnál, ugyanabban a márkakereskedésben.
" Én mindenkinek azt tanácsolom hogy vegye meg a Easy service szolgáltatást.
Alapból is megéri, és egy új autó árához képest elenyésző összeg.
És ahogy haladnak a dolgok 4év múlva simán lehet hogy a 4éves "nagy" szerviz kerül majd annyiba mint most a Easy service ára "
Az idő majd eldönti, hogy megérte-e ( megkötöttem én is ) az 5 évre előre kifizetett szervízszolgáltatás, de valószínűleg, ahogy te is írod, mindenképpen mert az árak csak felfelé mennek, semmi sem lesz olcsóbb így a szervízelés, és a hozzá szükséges anyagok sem.
Elsőre soknak tűnnek az Easy szervízcsomagok, főleg mivel új autóról van szó, de majd idővel "behozza" az árát.
Mikor elviszi az ember az autót 1-2 éves szervízre, és nem kell érte fizetni az majd "jól fog esni".:)
Öcsém 2018 nyarán vette a disel példányát, még nem adblue diesel. És megvette hozzá a Easy service-t is.
Most van benne 39700Km(Eközben a céges kocsiba havonta 4-5e Km szokott belecsavarni)
Eddig 4x volt éves szervizen
Az első három sima, olaj, olajszűrő, utastér szűrő, (légszűrő nem volt ha jól emlékszek)
Most volt a 4éves "nagy" szerviz, rendesen kívül, légszűrő, üzemanyagszűrő, fék folyadék csere. (Rákérdeztünk fizetősbe ez 108.000Ft lett volna)
Jövőre lesz még egy normál szerviz, csak figyelni kell rá hogy mindenképpen a 5év előtt legyen meg, mert 5év után már nem csinálják meg ingyen.
Most 4éves korában kért pár garanciális javítást
Az itt is emlegetett fényezés repedést, és a sofőr ülés lötyögése.
Fényezés hiba
Elutasították, mert azt mondták hogy ilyen hiba a kocsi 2éves koráig garanciás
De a fényezők jó fejek voltak és eltüntették valahogy, lehet egy kis lakkor ecseteltek oda de nem látszik már, bár lehet hogy csak indéglenes megoldásnak bizonyul majd
Ülés lötyögés
Garanciában javítják, rendeltek hozzá valami keretet viszont az vagy 3-4hét múlva érkezik meg
Vissza kell vinni majd
Na meg most megvolt a műszaki vizsga is, azt is a szarvíz intézte, 22e pár száz forintot kellet ezért fizetni
Én mindenkinek azt tanácsolom hogy vegye meg a Easy service szolgáltatást.
Alapból is megéri, és egy új autó árához képest elenyésző összeg.
És ahogy haladnak a dolgok 4év múlva simán lehet hogy a 4éves "nagy" szerviz kerül majd annyiba mint most a Easy service ára
Néhány percnyi autózás után (Duster II. 1.6 benzin) a képen látható helyen a gázpedál környékén matattam. A jelölt részen műanyag takaró védi az ott futó cső egy részét. A nem védett részhez hozzáérve a cső forró, akár sérülést is okozhat. Tudna valaki segíteni, hogy mi célt szolgál ez a cső, és mitől forró?
Nálam azt írja ki, hogy szerviz szükséges, de akárhogy és akármilyen hosszan nyomogatok ott bármilyen gombot, az a figyelmeztető lámpa csak nem akar kihunyni.
Van valami gomb kombináció amivel egy 6 éves duster szerviz periódus jelzését lehetne törölni a műszerfalról? Van időpontom de, nem szeretném még két hétig bámulni a "hiba"jelzést.
Diesel generátorral, amihez szintén oda kell szállítani tankerben a gázolajat, majd alacsony hatásfokkal és pár órányi időveszteséggel feltölteni a jármúveket?
Vagy csak superchargerrel ellátott területen háborúzik Amerika a jövöben? S ha az ellen ledönti a távvezeték oszlopot, akkor game over?
Ezt én nem tudhatom, majd eldöntöd magad, de piaci áron spájzolni nem sok értelme van, kannába meg már nincs hatósági áras üzemanyag.
Nekem mindig is volt gázolaj tartalékban, igaz nem annyi, mint most, de volt.
Hosszú ideig nem maradt meg a kannás üzemanyag mert időnként elhasználtam, és a hiányt alkalmanként pótoltam.
Most már nincs lehetőség az utánpótlásra hatósági áron, ezért addig még lehet ennyiért tankolni nem használom el a tartalékot.
Romlandóság...
A 90-es évek elején mikor kezdtem a dieselést ( hol volt még prémium, meg ilyen olyan csodagázolaj ) akkor is volt tartalékom gázolajból, nem kevés hanem sok, sosem romlott meg az üzemanyag, azóta meg már eltelt néhány évtized, az üzemanyag minősége is csak javult az akkorihoz képest.
Úgyhogy én nem félek, hogy megromlik a kannás gázolajom.
A benzines fűnyíróba superbenzint vettem még vmikor év elején, az 5 liter sokáig elég, ha nem akkor meg hozok egy kannával piaci áron, mit tud csinálni az ember.
A Stihl láncfűrészhez viszont van tavaly óta bekeverve 2T-s benzin, még semmi baja.
Mindig is volt tartalék gázolajom kannákban, eddig még nem romlott meg egyszer sem, remélem ezek után sem fog.
" MOL kutakon 400-420 Ft az ára. Általában erős 20%-al fogyaszt többet gázból az autó, mint benzinből, így itt és most már nem éri meg gázzal járni. "
Igaz az üzemanyag ( benzin, gázolaj ) még hatósági áras, de ennyiért, és még 20%-al többet is fogyaszt, mint benzinből, mégis megéri vagy már nem, mert van aki azt írja megéri,más meg azt, hogy már nem.
" (Mint ahogy hétfő reggel sehol sem volt gázolaj kies városunkban) "
Mi ebből a tanulság...pénteken, és hétfőn nem tankolunk....ja, nekem meg édesmindegy mert van itthon jónéhány kanna gázolaj rosszabb időkre.
(én LPG-re alakíttattam a Dustert pár éve, azzal is járok, szóval elsőkézből tapasztalat)
Az árplafonos üzemanyagár nem vonatkozik a LPG-re, ment is felfelé rendesen. MOL kutakon 400-420 Ft az ára. Általában erős 20%-al fogyaszt többet gázból az autó, mint benzinből, így itt és most már nem éri meg gázzal járni. Hallani Bpesten ettől kedvezőbb árakról bizonyos magánkutakon, ott még talán. Illetve én most szlovák kúton tankolok ha megtehetem, náluk 0.84 eur az LPG.
Nekem fél év alatt behozta az átalakítás költségeit, egy szavam se lehet. Gond nincs vele, időnként szűrőcsere, meg diagnosztikai ellenőrzés, 130 ezer környékén elhasalt a befecskendező szelep, pártízezer ft volt a csere.
Van pár rossz tapasztalata az embereknek a beépítéssel kapcsolatban, szerintzem azért idegenkednek. Kontárpista nem tudja beállítani a gázrendszert, ami a beépítés legfontosabb eleme -lenne-. Persze van pár jó szaki az országban, de őket meg kell találni.
A bizonytalan jövőben el tudok olyan esetet képzelni, hogy épp nincs benzin a kúton, vagy elhasználod már a napi tankolási limitet és akkor milyen jó az LPG.
(Mint ahogy hétfő reggel sehol sem volt gázolaj kies városunkban)
Tisztelt loganos! Kérhetnék Öntől egy telefonszámot? Dacia vásárlás előtt állok, és lenne pár kérdésem. Olvasom a Loganos, a Dokkeres, és a Dusteres fórumot is, de még így is bizonytalan vagyok egy-két kérdésben. Köszönöm előre is.
Maradjunk a házunk tájékán...Daciának vannak LPG-s modelljei, mégsem viszik őket, mint a cukrot az olcsóbb üzemeltetés lehetősége miatt.
2hete került a családba egy új Jogger, eszükbe nem jutott gázosat rendelni, pedig a lehetőségük megvolt rá, a motor ugyanaz, csak 3 hengeres van 110LE-vel.
Égés szempontjából jobb a PB mint a benya, kevesebb CO2 és több H2O keletkezik. DE vagy földgázból és/vagy nyersolajból állítják elő. Tehát összefügg az ára a nyersanyagéval -elvileg...
Ha nem emelkedik a benzinével azonyos arányban, akkor az számomtra bizonyaték a jelenlegi generált hisztériás árképzésre, aminek semmi köze a beszerzési, előállítási költségekhez.
210 kWh/hó kvóta feletti árakon? A rendszer úgy van és lesz kitalálva, hogy a jövedéki adón elbukott pénzt be kell szedni akkkor az áramon.
Egyre jobban beetetésnek és hülyeségnek tűnnek ezek az elektronyos autók.
Ismerős már írta, beszopta az elektronyost. Új építésű, de társasház, mélygarázzsal, napelemre nem nagyon van lehetőség. (Ha a GSM szolgáltató évi 1-2 millát fizet 5 nm tetőért, tőle mennyit kérne a társasház 3-6 kWp napelemért?)
Ehhez is talán un. elhivatottság kell, mert ahogy a képlet mutatja nagyon kevesen vállalják a gázos autózás "előnyeit".
Egyetlenegy kollégámnak sincs gázos autója, és ismeretségi körömben sem tudok egyről sem, azért írtam, hogy nagyon kevés a gázos autós, pedig ha így mennek tovább az üa. árak lehet sokan elgondolkodnak rajta vagy az elektromosra váltáson.
Az utóbbi azért, főleg mostanában, jóval népszerűbb.
Vajon meddig marad az LPG ára is alacsonyan, mikor nyúlnak ahhoz is hozzá?
Talán azért, mert nem ismerik és idegenkednek tőle. Nekem 1995 óta voltak LPG-s autóim és a jelenlegi Dacia Duster Comfort TCe 100 FAP LPG - DFULL is az. Soha nem volt problémám az LPG-vel, talán az első autó (1986-os Opal Kadett Sedan) volt egy kicsit macerás, mert annál még kézzel kellett átváltani gázra vagy vissza benzinre. A jelenlegi autóm fogyasztásával teljes mértékben meg vagyok elégedve, mert 999 cm3 és SUV létére 120 km/h sebességig nem fogyaszt többet 8 liternél (alacsonyabb sebességnél alacsonyabb fogyasztás), tartós 150 km/h sebességnél eszik 10,5 litert száz kilométeren. Ez általában kb. 1 literrel több, mint amennyit benzinből fogyasztana. Ha megnézzük az üzemanyagok árát, akkor az LPG ára általában a benzin árának nem sokkal több, mint a fele és a menettulajdonságok semmivel sem rosszabbak, mint benzinnel. Hogy őszinte legyek, én 999 cm3-től nem vártam ilyen dinamikát, az előző, 1,4-es Chevrolet Lacetti autóm sokkal lomhább volt és a fogyasztása is magasabb volt.
Az LPG nem ugyanaz amivel fűtesz, ha nem lesz LPG nem lesz se benzin se gázolaj. Azt gondolom, hogy mivel az autósok 5% tankol LPG-t és a maradék 95% benzin-gázolaj ezért azokból előbb lesz hiány mint az LPG-ből. De ne legyen igazam!
Megosztom az elmúlt 1 hónap tapasztalatait, hátha valakinek hasznos lesz.
Görögországban voltunk nyaralni és kocsival mentünk (Duster ECOG-100 LPG). 4 hét alatt 3250 km autóztunk ebből kb. 2200km autópálya volt.
Kifelé itthon még tankoltam benzint, de a szerbeknél, makedónoknál és a görögöknél is csak gázt tankoltam, benzint nem. Az autó tele pakolva + 3 fő + klíma és így is kényelmesen tudta tartani az autópályán 130-as sebességet, a tempomat sem ingadozott tette szépen a dolgát. Meglepően jól szerepelt autópályán is ez a kis motor. A legnagyobb fogyasztásom a szerb autópályán volt, ott is 130 a legnagyobb megengedett sebesség, itt 10,66 liter volt a fogyasztás gázból, ez volt a legmagasabb érték. Makedóniában és Görögországban 110 és 120 között változik a sebességkorlátozás itt 8,6 volt az átlagfogyasztás. A gáz mindenhol kb. 1 euró/liter a benzin 2,4 euró/liter, átszámítva olyan mintha benzinből 4,4 litert fogyasztott volna az autó. Így kicsit költséghatékonyabban tudtunk utazni. Sokat gondolkoztam a gázos Dusteren, még soha nem volt gázos autóm, de ha eltörlik a benzinár stopot hálás leszek a tankolásoknál az biztos.
"..a sok apró, por dörzsölése által okozott karc átláthatatlan fénytörést okozott, cseréltetnem kellett. "
Puff neki, ez nem jó ötlet volt.:(
"Egy kollégám szintén vihartól akarta óvni a verdáját ponyvával, de nem gondolt arra hogy a ponyván alul a gurtnis rögzítők a szélben alapozóig dörzsölték a sárvédők s a küszöb éleken a fényezést."
Megint egy negatív tapasztalat, pozitív meg nincs is, feltételezem nem véletlenül.
Sajnos saját eset: úgy gondoltam, hogy napsütés ellen hatásosabb ha a szélvédőhöz kapható fólia bevonatos takarót kívül helyezem el, nem belül. egy szelesebb hétvégén állt úgy, s tudni kell, hogy poros helyen lakom (földút, ill. cementgyár közelségében). Hét elején előbb azt hittem csak egy kis ablakmosás kell, de nappal szemben egyszerűen nem lehetett kilátni a szélvédőn (s este szembevilágítva sem), a sok apró, por dörzsölése által okozott karc átláthatatlan fénytörést okozott, cseréltetnem kellett. Egy kollégám szintén vihartól akarta óvni a verdáját ponyvával, de nem gondolt arra hogy a ponyván alul a gurtnis rögzítők a szélben alapozóig dörzsölték a sárvédők s a küszöb éleken a fényezést. Motorra van értelme , de kocsira inkább árt mint használ.
Nyilván nem garázs helyett használnám a ponyvát... Nem tudom hogy jött ide a nyest meg a jégeső és a poros karosszéria, de nagyon élénk a fantáziátok. Azért ennyire hülye nem vagyok, a következő beiras már arról szólt volna, hogy lakatot akarok a ponyvára
Írtam, hogy a közvetlen Napsütés elleni védelemre kellene. Az évben előfordul pár olyan nap nyáron amikor kint a tűző napon kell hagynom a kocsit. Csakis erre kellene.
Pontosan ez fog történni. Az alámászó és rászaró nyest is előfordulhat. A ponyván egy idő múlva nem csak az eső, harmat szivárog át hanem a madárszar is.
Műszerfalat, belteret mindemellett érdemes lehet védeni, pl nagy fehér frotírtörölközővel letakarni (belül).
Sajnos a "tető alá állok"-ot nem váltja ki semmi szerintem.
Az ilyen ponyvák ugyanakkor roppant hasznosak, mert hasznot hajtanak a gyártónak, forgalmazónak 😎 Nem sokkal utána a polírozóknak. 😎
A ponyvát ráteszed az új autóra, szerintem a fényezés nem fog neki örülni, a ponyva, és a karosszéria között lesz párásodás, a por ellen nem véd a szél ezt elintézi poros lesz alatta is...pára..por....dörzsike...
A szél mozgatja a ponyvát csiszolja a fényezést, nem véletlenül nagyon kevés hasonlót látni, ha egyáltalán.
Junior autója itt volt a portámon elfekvőben sokáig letakarva ponyvával ( nem volt rá szükség ) hát borzalmasan koszos volt alatta az autó mindig, de az öregecske francia volt, annak már mindegy volt.
5 emberrel durva szembeszélben is 5 alatt evett az autó. Annyi turpissággal, hogy beálltam 120-124 körüli tempomat-os sebességre, mert enm akartam +1 órát sorbanálli M. Óváron az utolsó hatósági áras kútnál, és 830-ért sem akartam külhonban tölteni.
Érdekesség: hazafele már számoltuk, a magyar határig kilencen előztek meg összesen, döbbenet hogy 120 körül az egyik leggyorsabb voltam. Kétlem, hogy pl egy q7 sofőrje ne tudná megvenni, de valszeg már pszichésen fáj.
Dizeles fogyasztáshoz vagyok még szokva, a Duster elődje is dizel volt, a Fabia 5-6 litert fogyasztott ugyanolyan felhasználásnál, mint most a TCe 130.
Anno a vásárlás előtt kb. 7-8 literesre saccoltam előre a Duster átlagfogyasztását, végülis ez majdnem be is jött, ez nálunk szinte mindig 8.4l.
Az o.k., hogy kis SUV, de szinte "alig van benne anyag" ( spórolni kellett mindenhol ) hiszen kisautós a súlya, a Fabia kombim 1142 kg volt, ez meg csak 100kg-al több.
Ettől függetlenül jó ez, tágas, kényelmes, erős is, egyelőre semmi gond vele a többi majd idővel elválik.
Nem rossz az a fogyasztás, kb. 1 literrel kevesebb, mint egy 15-20 éves hasonló teljesítményű 2000-es szívóbenzines szedán fogyasztása. Ez teljesen jó egy Suv-tól.
Valszeg a facelift egy újabb áremelési lépcső lesz. Ha nem feltétel nélkül ragaszkodsz ahhoz az 'extrához', inkább a TcE130, nem bánod meg, az egyik legjobb 'extrája' a Dusternek, nagyon dinamikus járgánnyá teszi egy bizonyos sebességig. Pl. hiába 10LE-vel több papíron az Opelem, egy reumás csiga a TcE130-hoz képest, egyedül pályatempóban jobb talán s kb. 2 literrel még többet is zabál.
A tavasszal átvett TCe 130-ban is deréktámaszos a vezetőülés, akkor is széria volt.
Megy ez, mint a rakéta, de ahogy írtam enenk ára van, biztosan van aki ezzel is képes 4-5 literes fogyasztásra, de nálunk újkora óta 8.3-8.4 az átlagfogyasztása.
Nemrég mentünk vele jó 600 km-t autópályán, igaz nem 140-el hanem tempomat 138-al ( 4km/h-t csal, többet mutat ), az átlag így is ugyanannyi maradt, na jó mire hazaértünk, másnap átállt 8.3-ra, csoda történt.
Amúgy rövid távokon van használva, meg is "hálálja" a sok rövid távot min. 8.4 l-es átlaggal, ennél csak több volt kevesebb szinte sosnem.
Ma vittem próbaútra Dustert, tetszik is, de a hamar elérhető autók közül vagy jobban felszerelt TCe90 motorral van, vagy TCe130, deréktámaszos vezetőülés nélkül.
Nem tudom mennyit számít a jobb ülés, a többi extra nélkül ellennék szerintem. Illetve pályán 140-es utazónál gondolom kínszenvedés a TCe90, ezért gondoltam az erősebbre.
Nekem aldi/lidl gagyik vannak, teljesen jók. Nincs led, lcd display van, azon kiírja a fesz szintet, animáció töltéskor, ha nem dugod be 230-ba, akkor mutatja az aksi töltöttséget, járó motornál meg a töltőfeszt.
A csutkára merült aksival nem tudnak mit kezdeni, arra van egy munkaksi töltőm, ami már 9V környékéről magához téríti az akkut (13,2 fölé viszont nem engedi) , s ha az sem, akkor egy ősrégi graetz-hidas trafóm, az mindent beindít :)
Nekem nem "békebeli" Lidl-es CTEK töltőm van hanem netről szakboltból nem olcsón vásárolt, de a lényeg, hogy ráteszem az akksira, van egy csomó LED, LED sor, ami jelzi az akksi állapotát csatlakozáskor, a töltés alatt jelzi az aktuális állapotot, és ha készen van azt is jelzi zöld fénnyel, nekem tökéletesen megfelel, mert csak csatlakoztatom, bolondbiztos csipeszek, és ha kész leveszem őket.
Szerintem nagyon megéri az árát, volt előtte ilyen olyan töltőm, de ez sokkal jobb, egyszerűbb, és persze jó is, nekem.
Nemrégen volt szó az akkumulátorról +, hogy milyen leves a gyári, és stb., ebből kifolyólag erős felindulásból kimentem, és ráraktam a CTEK töltőmet az akksira, hadd töltse, ártani biztosan nem fogok vele.
Természetesen lehet megemlíteni, de szerintem néznének rám, mint a sült keszeg, nem értenék miért mondom?
Különben szerelője válogatja, van aki akár ( az állandó szerelőm ) kipótolja a hiányzó csavarokat, nem kábelkötözővel adja vissza az autót, és van aki szinte csak azzal, ahogy tegnap is történt.
De, ahogy már írtam ez nem olyan nagy tétel, hogy a megemlítés miatt rossz szájízük legyen.
Legközelebb szólnék, hogy már x alkalommal vettem csavarokat, most majd szeretném visszakapni ugyanezekkel, gyorskötöző nélkül. Eddig nem tettem szóvá.
" Bármelyi szerviznek, vagy autószerelőnek pár forintjába kerülne,"
Hm...pár Ft, a legolcsóbb a patentboltban 507 Ft/db, ez nem műanyag hanem fém csavar alsó motorvédő burkolathoz.
Azt nem értem, mindig csavarral felfogatva kerül szereldébe az autó motorvédője, és érdekes módon mindig azok nélkül adják vissza, kárbelkötözővel helyettesítve.
Ebből már biznisz lett?Hiszen 6-700-2340 Ft/db árról beszélünk, nem hinném, hogy aki leveszi a védőburkolatot, kiszedi a csavarokat, és jó messzire eldobálja, valahová leteszi, de miért nem teszi vissza oda ahonann kivette?
Az ember nem akar cirkuszolni, mert nem éri meg, sokszor jönnek egy szóra, és viszik az autót megcsinálják, nem is ezzel van a gond.
Úgyhogy tizenvalahány csavarért, azaz ca. 10 ezer Ft-ért nem csinálok cirkuszt, régen márkaszervízben vettem vmi 500 Ft körül....mostanra ott 2340 Ft lett amit értelemszerűen nem veszem meg, mert van negyedáron is máshol.
Nekem is autószerelő az egyik szakmám. Kb. 5 éve bespájzoltam egy csomó hasonló patentot, most kezd elfogyni, de mindenhol kábelkötegelővel helyettesített autókat látok.
Bármelyi szerviznek, vagy autószerelőnek pár forintjába kerülne, és nem kellene a törött patentokat kábelkötegelővel pótolni.
Opel, szuzu, nissan, vw, skoda, ford szalonban is rá vannak dugva a töltők, renaulnál még egy felirat is van a kocsiba betéve: töltőre kötve, ne indítózz! Mert a padlócsati a kocsi alatt van, nem látszik.
Naponta x vevő nyitogatja, tekergeti, beszáll, kiszáll, nyitva hagyja, megnézegeti a műszerfalát, navit, rádiót, stb... Nyilván kell tölteni.
Többiek írása alapján én rátenném a problémás új verdát is egy rendes töltőre, megnézve az akkufesz szintet. Ártani nem árt, és még használhat is...
A youtobe-on, néztem a Dusterről nem egy bemutató videót, amin bent áll a Dusti a szalonban és az akksitöltő rá van műtve a "null kilométeres" szalon kocsira. Több videón is láttam különböző országokban készült felvételeken. Amúgy nekem a Focusom járt így, mikor megadta magát az akksi, hogy minden visszajelző lámpa világított rajta és még olyan is ami az én felszereltségi szentemben nem volt benne. Az akksi cserével helyreállt a rend.
Jártam már hasonlóan egész más autóval, új akkumulátorral. Ilyen buziságokat csinált az autóm, fél éves akkumulátorral, visszavittem ahol vettem, a faszi rádugott valami játékot, azt mondta semmi baja. Kicseréltem az akkut, utána soha többet nem volt baja.
Nem lehet, hogy alacsony a delejszint és a nagyon kevés km, relatíve sok indítózás is okozhatta? Mondjuk én a tulajdon 2 szememmel láttam, hogy aksitöltőn lóg a verda az átvétel előtti napon, miközben kalapálják rá a vonóhorgot. Kereskedő mondta, hogy az aksi töltése is az üzembehelyezés része, mert ki tudja mióta állt a raktárban.
Assistance nemzetközi is - ha ez picit megnyugtat. Nem nyugodt szívvel indul neki az ember ezek után.
Ha pozitívan állsz hozzá: amennyiben út közben jelentkezik, akkor másik szerviz fogja megvizsgálni :) :)
Mindenképp köss utasbiztosítást (egyébként is) azokra ami ezen kívül történnek:
DACIA ASSISTANCE: 06-80-215-215
Váratlan meghibásodás útközben? Bármilyen eredetű meghibásodásról is legyen szó, csak egyetlen hívásába kerül, és a Dacia Assistance munkatársai azonnal a segítségére sietnek:
helyszíni javítás vagy elvontatás a legközelebbi Dacia szakszervizbe
az utazás folytatásának biztosítása
Amennyiben autója az otthonától több, mint 50 km-re válik üzemképtelenné a Dacia Assistance a szállásáról is gondoskodik.
Muszáj kiírni magamból.....offos autó szereldében volt, és mikor leveszik az alsó motorvédő burkolatatot amit "ezer" db. csavar fog ( VW-csoportnál ), érdekes módon a visszaszereléskor mindig "elfelejtik" visszarakni, helyettesítik kábelkötőzővel, marékszámra, ami ugye nem ugyanaz, és nem is ugyanúgy tart.
Gondoltam megint ez lesz, hazaérve alá is mentem megnézni, nem csalódtam, ugyanaz megint, nix csavar, de van kábelkötöző....agyrém.:(
Gondoltam megyek Unixba venni...téves..nincs ilyen, nem is lehet rendelni....márkaszervíz....aranyáron...szó szerint....2370 Ft/db...agyrém felsőfokon.:(
Lehet arannyal futtatott.....
De ott kaptam fülest, hogy bizony a Bárdiban lehet kapni, igaz nem gyárit, de ugyanolyat vmi 700 Ft körül.
Átmentem Bárdiékhoz, és láss csodát tényleg volt, vmi 627 Ft/db áron, kaptam ma 10 db-ot, a többiért holnap mehetek.
Nem akarok vészmadárkodni, csak tényként közlöm, márciusban átvett Dusterről a Conti Eco Contact6 ( 0822 DOT ) 215/60 R17 méretben alig többért adtam el kínkeservesen, ez csak 112 km-t futott.
Manapság mindenki "ingyé" akar mindent venni, főleg ha már használt is.
Nem vagyok Dusteres :-( , Lagunát hajtok de egy ismerősöm aki hivatásos tréleres azt mondta a múltkor ,hogy rengeteg hasonló hibával leálló Dáciát hoz -visz és mind újnak mondható , az ő információi szerint az esetek 95 százalékában a szemét minőségű gyári aksi a hiba okozója , mondjuk ez állja az egész Renault csoportnál mármint ,hogy a gyári aksi csapnivaló. Lehet egy akkumulátor cserét megérne a dolog.
Hol lehetett beszélni anno a megbízhatóságról, még ha új autóról is volt szó?
Kivitték az új Ladát hideg motorral a kapu elé szivatóval, mire az első benzinkúthoz értem, megtankoltam, szívató nélkül viszont leállt a motor...újautó....stb...
O.k, minden megtörténhet, de ez már nem a KGST korszak amikor a Merkur telepről kihajtva már nem is volt jó az autó, és majd minden hónapban szervízbe kellet vinni, hiába volt garancia, ingyen mekkcsinálták, de a bosszúság akkor is ott volt.:(
Most már a 21. században járunk, és új autóról beszélünk, az ember azért (is) vesz új autót, hogy egy ideig ne legyen gondja vele, hosszú garanciaidő, és az elvárások.
Már pénteken hívtam az assistance-t. Hétfő reggel 8-ra kértem szállítást, úgy gondoltam hétvégén úgy sem foglalkoznak vele. Addig is garázsban van.
Ma reggel pontosan jöttek is érte. Hívtam a szalont, csak holnap 14 órakor lesz idejük ránézni. Majd 15 után hívjam őket. (Mondjuk 10 napos autónál jól esett volna, ha nem nekem kell érdeklődi)
Ráadásul hétvégén mentünk volna sátrazni, és idén ez lett volna a családdal és barátokkal első szabad közös hétvége.
Mondjuk péntek este "örömömben" egy pár sör lement tátrateával.
Hm...igen ez szervíz, assistance szolgáltatás lesz?
Viszik az autót?
Amúgy besz.rás, az ember vesz új autót aztán éppen bemelegszik a motor, és már minden világít a műszarfalon, remélhetőleg csak vmi elektronikus azonnal elhárítható hiba lesz, ettől függetlenül az újautó öröm megtört.
Én csupán a kérdésre szerettem volna válaszolni a videóval ahol látszik a vezérlés milyensége, minden máshoz nem tudok hozzászólni, nem az én szakterületem.:)
Apróság, de szvsz saját magaddal jobban kitolsz mint a mögötted állóval, de nekem mind1. Mindenki arra locsolja el a pénzét amire akarja, én meg általában ráérek.
Melyiknek nyitogatja többször 'zember a gépháztetejét? Ha a haszongk-val többet mennek - hogy termelje a hasznot :) -akkor célszerűan azzal matatnak többet.
" Nekem a műszerfali kárpitozás igényesebbnek tűnik, az a dustiban occsóbb..."
A két autót egymás mellett állva összehasonlítva pont a fordítottját állapítottuk meg, kicsit igényesebbnek tűntek a Dusternél ( Prestige )beltéri műanyagok, első ajtók bőrszerű betétei a könyöklővel együtt, középkonzol ötletesebb stb.
A Joggerban a műanyagok valahogy "egyszerűbbnek" tűntek, de ezt nem rossz értelemben értem, első nézetre ezt éreztem, az autóval egyébként, ahogy írtam minden rendben.
Azt viszont megállapítottam, hogy a Daciánál a spórolást magas szinten űzik, sok az egyszerű, de hihetelenül praktikus, ötletes megoldás.
Pl. Jogger alap 16"-os lemezfelnije, ami úgy néz ki, mint egy alufelni, még közelről nézve sem látható, hogy az lemezfelni, lehajoltam úgy néztem, csak egy "alufelnit" láttam pedig az nem az.:)
Az autó közepe alatt végetérő kipuffogócső pedig spórolás magasfokon űzve.:)
Családba bekerült egy 7 személyes Jogger, ma ültem benne, hát hely van benne bőven, kissé puritánabb a Prestige Dusterhez képest, de szinte majd ugyanazok vannak benne, mint a Dusterban, de érezhető a spórolás, több benne az egyszerű műanyag.
Könyöklő olyan vastag, mint a kígyóuborka sofőrülésből lehajtható, csak 1 személynek mivel vékonyka.
2018-as Dterben is ilyen a könyöklő. Nekem a műszerfali kárpitozás igényesebbnek tűnik, az a dustiban occsóbb...
Sajnos csak 3 hengeres bezinessel vehető, tapasztalat még nincs tegnap lett átvéve, 13 km van benne.
Jó lesz az! Szintén bejáratosdist játszott a 3hengeres, majd 3000 után bővült a ménes. Majd mondjad nekik.
Amúgy nagyon pofás mindenhonnan, hatalmas hely mindenhol, beültem "magam mögé" a térdem nem érte el a sofőrülést, csomagtér hatalmas, főleg ha ki van véve a 2 pótülés.
Direkt megmutatták a spórolás következő áldozatát.....o.k, hogy Dacia + olcsó....de a kipuffogó véget ér az autó közepe alatt, és balra fordulva pöfög kifelé....megspóroltak vagy 1 méter csövet.:-)
Nem olcsó, sportkocis :)
Motorháztető kézzel pálcikával kitámasztós, ettől függetlenül az autó teljesen rendben van.
Isuzuban is ilyen, pinpongasztalnyi géptetővel. Férfias, nem occsó :)
TCe 130, kattanás után alig 6 liter megy még bele.
Ma is tankoltam, BC átlag 8.3-at írt én 8.2-t számoltam, ahogy ezelőtt is írtam, csupán néhány tized az eltérés saját, és a BC számítása között.
Családba bekerült egy 7 személyes Jogger, ma ültem benne, hát hely van benne bőven, kissé puritánabb a Prestige Dusterhez képest, de szinte majd ugyanazok vannak benne, mint a Dusterban, de érezhető a spórolás, több benne az egyszerű műanyag.
Könyöklő olyan vastag, mint a kígyóuborka sofőrülésből lehajtható, csak 1 személynek mivel vékonyka.
Sajnos csak 3 hengeres bezinessel vehető, tapasztalat még nincs tegnap lett átvéve, 13 km van benne.
Amúgy nagyon pofás mindenhonnan, hatalmas hely mindenhol, beültem "magam mögé" a térdem nem érte el a sofőrülést, csomagtér hatalmas, főleg ha ki van véve a 2 pótülés.
Direkt megmutatták a spórolás következő áldozatát.....o.k, hogy Dacia + olcsó....de a kipuffogó véget ér az autó közepe alatt, és balra fordulva pöfög kifelé....megspóroltak vagy 1 méter csövet.:-)
Motorháztető kézzel pálcikával kitámasztós, ettől függetlenül az autó teljesen rendben van.
Érdekes, a benzinesé is ennyi. Régebben legalább 1000-1500 különbség volt egy hasonló teljesítményű benzines és dízel autó fordulatszáma között egyforma tempónál.. Egyre jobban hasonlít a benzines és dízel karakterisztika.
"Carpathian special" = hogy tovább bírja a Kárpátokban :-))
pótfényszóró + haspáncél; "rendes" slusszkulcs.
120 km/h-s sebességről tudok nyilatkozni egyértelműen, ott 2500/min a főtengely fordulatszáma
110-nél ~2200
130-nál ~2700 vagy kicsivel felette,
Ma már autópályáztam vele, zömmel 120-szal mentem, a gépkönyv a bejáratásra 2500-as fordulatot enged; ( azért akadt 1-2 helyzet, amikor 3000-ig felszaladt )
Ez egyébként miért jó? Nekem azért egy-egy kiürült tank után meg kell állnom, még a zabagéppel is 600km(~6 óra) egy huzamban és akkor egy tankolás is belefér.
Csak közvetlenül hosszabb távú utazás előtt használom ezt a módszert, mert - egyébként - a felmelegedő és jelentősen kitáguló benzin kinyomja magát a tartályból, ami veszélyes és értelmetlen.
Ténylegesen pepecselős feladat és türelemjáték a "csepegtetős" tankolás, ezért többnyire éjszaka csinálom, olyankor nincs mögöttem kétszáz idegbeteg autós.
Az autóhoz kellett volna kapnod egy A4 lapot a karbantartási tervvel. Ezen rajta van szervízelési igény kilóméterre és időre is lebontva. Ha nincsen ilyen alvázszám alapján márkakereskedésben tudsz ilyet kérni.
Az én tapasztalatom, hogy kattanás után jóval több mint 10 liter fér még bele. /1.6 benzin/ Ilyenkor jó sok türelemre van szükség az esetlegesen mögöttem sorban álloktól.
Az átvétel kilenc hónappal a megrendelést követően sikeredett ( hat hónapos szállítást kértem ), ezért a bejáratásra szánt két hétnyi szabadságok elúszott a tavasszal.
Alapvetően azt kaptam, amire számítottam -- eddig (~500 km) pozitív az értékelésem.
Kis kieg: az első két fácia csinálta a bejáratósdit, ez a tavaly decemberi meg szerintem nem. Felváltva vezetem a 2 dustert, az újabb szerintem jobban megy. Elvileg minden paramétere azonos. Elvileg.
A 20 éves 2 literes benzines 10 litert eszik városban, de most tartós pálya 1200km és pár száz km főút alatt lement 7,8-ra. Ilyenkor verném a zöldeket és a martketingeseket, mert nincsenek csodák a fizikában.
"Én 30 éve vettem az első dieselemet, PUG 309 1.9 D kőkemény 64 LE-vel."
2004-es volt az első, már commonrail, hatalmas ugrást képviselt az adagolósokhoz képest, azért vettem. Abban már volt szűkítő. És a dusterekben is van :)
"Biztosan így van, de kissé érdekesnek tartom, hogy 2942 km-nél még "lusta", oszt 3000 km fölött pedig azonnal agilisebb lesz a motor ( biztosan olvasta a gépkönyvet ).:)"
Esetleg nem pusztán a sofőrnek írja ki a megtett km-eket, hanem foglalkozik is vele a sw :)
Írtam: nem menet közben "táltosodik meg amikor túllépi az adott km-t", hanem a köv indításkor. Saját tapasztalat szerint.
Az enyémnél még nincs leszűkítve igaz az nem új autó, és a korábbi dieseleknél sem volt.
Kattanás után én még 10 liter gázolajat tudok beletankolni kínkeservesen mire csurig lesz, ezt is autója válogatja, van amelyikbe ca. 5 litert, de van amelyikbe még kevesebbet lehet tankolni első katt után.
"jó 15-20 éve vettem először dieselt, már abban is volt."
Én 30 éve vettem az első dieselemet, PUG 309 1.9 D kőkemény 64 LE-vel.
" Szerintem egyszerűen túllépted az első 3e km-t (lásd gépkönyv),"
Biztosan így van, de kissé érdekesnek tartom, hogy 2942 km-nél még "lusta", oszt 3000 km fölött pedig azonnal agilisebb lesz a motor ( biztosan olvasta a gépkönyvet ).:)
Defektjavítóval jött a verda. Ki akartam próbálni, befér-e ode egy kerék a sok hungarocell helyére.
Nem fér. Azért leírom, másnak már ne kelljen végigjátszania.
A patentok egy szélesfejű vésővel egyszerűen és könnyen kijöttek.
A nyíllal jelölt ponton a hungarocell teljes fészke hiányzott, mintha már a gyárban letörték volna, majd gondosan kidobták onnan.
Legalább egy filcet azért betettek alá:
A 215-ös keréknek átmérőben van hely, de túl magas:
Mivel rengeteg hely van a habszivacs betétek elelnére is, betettem egy emelőt, kerékkulcsot is oda, mert az sem jár a defektjavítóhoz. Próbáltam a gyári helyre tenni, de ez egy opel emelő, és a fülek sincsenek hozzá a helyükre berakva. Betekertem fóliába, ellesz a csomtér padló alatt.
Viszont ott az oldalsó üregben az egyik kábel/cső két öntapadós füllel van rögzítve, na azok mostanra leesetek, zörögtek rendesen. Egyelőre visszanyomtam őket, de majd kell végleges megoldás rá.
Ezidáig nagyjából néhány tized eltéréssel ugyanannyit számoltam tankolásokkor, mint amennyit a BC mutatott.
A csurigtankolás nem olyan egyszerű, mint mondjuk a teljes csőátmérőben nyitott diesel töltőnyílásánál, ahol legalább látja az ember hol tart.
A leszűkített, csappantyús benzines töltőnyílásnál nehezebb teleszuszakolni a tankot csurigra, de valószínűleg kb. majd mindig sikerül hiszen a BC-vel néhány tizedre megegyező fogyasztást számolok mindig.
Ja, én mindig csurig tankolok nem kattanásig.
Ma meg vmi "elromlott" hiszen újkora óta beállt az átlag BC szerint 8.4-re, tegnap a 600 km-es szakasz után lett 8.3, ma pedig a szokásos ide-oda szaladgálok, leállítom beindítom rövid távok végén mutatott 8.2-es átlagot....
Amúgy jót tett neki a néhány 100 km-es pályázás, sokkal "harapósabb", agilisabb lett, a gázpedál a korábbinál "érzékenyebb" lett ami szerintem kis idő után elmúlik hiszen megint jön a rövid távokon a lóti-futi.
ui: és nincs két egyforma átmérőjű gumiabroncsa két gyártónak, így a megtet táv is eltér az autó által gondolttól. A nexen kerülete konkrétan pár cm-el kisebb mint a gyári bridgestone abroncsé. Így azt hiszi többet ment, holott nem, emiatt "pontosabb" a fogyasztásmérő , vagy inkább jobban közelíti a valóságot :)
Sosem tudtam olyan fogyasztási adatokat produkálni, mint mások ugyanolyan autóval motorizáltsággal.
Pedig a Dustert sem hajtottam, a ca. 130 km/h-s sebesség nem éppen száguldozás kategória, és ezt tartósan tettem meg semmiféle extra gyorsítási akciókkal nem fűszerezve.
A BC által előtte 8.4 l-es átlag jó 600 km után "lement" 8.3-ra, ennyit jelentett a tartós haladás.
Tankoláskor mindig csurig tankolok, a fogyasztás így van számolva, de majd mindig megegyezik a BC-vel.
A klíma természetesen állandóan be van kapcsolva vagyis sosincs kikapcsolva hiszen nyár van.
Nyári gumi.....igen nekem nem a gyári Conti Eco Contact6 van már fennt újkora óta hanem Nexen 4 évszakos.
Ettől függetlenül én nem írnám a "magas" fogyasztást a gumi rovására hiszen a tartós rövid használatnál az átlag, és a hosszú autópályás szakaszok után szinte ugyanannyi az átlagfogyasztás.
Ez benzines, csodát nem is vártam el fogyasztásban persze nem keveslem, de ez van ez ilyen.
Volt benzinesem ( párom használta ) 12-14 l-t evett városban, na azt már sokalltam én is.
Az enyémben van 3200 km kb. Volt egy 750 km-es autópálya menetem, tempomat 140-en, akkor 6,7 re jött ki. Most az átlag 7,3 liter, de úgy, hogy az utóbbi napokban csak klímával közlekedtem. Viszont nyári gumim van, lehet hogy ennyit számít?
Én úgy tudom 60 ezrenként szokták átlag városi használat mellett, terepezésnél korábban. Nyilván használati mód függvénye, de ha jól emlékszem talán a kezelési könyvben is benne van, esetleg a honlapon mikor milyen csere periódusok vannak.
Pl. olaj cserére gyári utasítás szerint 30 ezrenként van szükség, én lecserélem 10 ezrenként, de gyertyákat sem cserélnél szerintem évente, kivéve ha nem mész annyit. Ezért is adják meg év/km esetleg használati mód.
Pár napja a műszerfalamon megjelent a stop & strart ellenőrizendő felirat. (Hozzáteszem új kora óta indítás után, mindig kikapcsolom)
Felkerestem a márka szervízt a jelzett hibával, közölték, nem tudják mi lehet a probléma, talán akkumulátor cserére lesz szükség, de használjam tovább. A jelenség egyre gyakrabb, ilyenkor "lefagy" a s&t gomb ki-be nem kapcsolható.
Mai nap pedig ismételten megjelent a környezet védelmet ellenőrizni felirat sárga, villás kulcs stb.(Kb 3 hete volt ez a jelenségem, lambda szondára gyanakodtak, de közölték semmi baja, hibakód törölve.) Most pedig újra.....
Kérdésem, az lenne, szabad-e így használni (szervíz szerint igen, persze) nagyobb útra az autót, bármi féle nagyobb gond nélkül, esetleg letilt vagy bármi egyéb?
Augusztusra van időpontom, az autóra pedig szükségem van.
TCe 130....ca. 3500 km-nél járunk....eddig szinte csak rövid távokon volt használva átlagfogyasztása 8.4 l körül, ennél kevesebb még nem volt, több igen.
Most mentem vele autópályán az utóbbi napokban ca. 600 km-t.
Tul. képpen meg vagyok vele elégedve, volt szakadó eső, és száraz idő is, a Nexen 4 évszakosokkal nem volt gond szakadó esőben sem.
Nem száguldoztam a tempomat ( mostanra sikerült megszoknom )138-ra volt állítva, mivel 4km/h-t csal ( többet mutat ) az óra így kicsivel 130 fölött poroszkáltam.
2x tankoltam, 1x 8.2 l, majd a 2. tankolásnál 8.3 l-re jött ki az átlag hiába a tartós haladás, sebaj ez ilyen, nem dizel, ez nem termeli az üzemanyagot hanem fogyasztja.:)
A 130 LE nem túl sok, ettől függetlenül jól bírja az emelkedőket is ( M1 Tatabánya ) innen akár még simán lehet gyorsítani szükség esetén, de nem száguldoztam, ma meg totál kataszrófa volt az M1-es Bp felé.
Úgyhogy megvagyok vele elégedve, persze ez nem hosszú távokra lett vásárolva.
Néha gyertyákat, fékbetéteket, féktárcsákat, fékpofákat, vezérlést (ha szíjas), fékfolyadékot, hűtőfolyadékot is kell cserélni, nem csak olajat és szűrőket.
Ellenkezőleg, alapos 0 revíziót végeztek, pl. megengedett összsúlyra terhelés próbát - beült a teljes szerelőbrigád, s ahhoz állították a fényszóró magasságot :)
Tegnap este sötétben (is) mentem a Dusterral, előtte gondoltam majd jól megnézem milyen a LED-es világítás, a xenonnál az ugye 1 fokkal jobb elméletileg.
Aztán még világosban odaérve, de már sötétben visszaindulva látom vagyis alig, hogy a fényszóró az autó orra elé világít néhány méternyire, ami nagyon kevés.
Aztán eszembe jutott, hogy amikor a szalonban átvételkor körbenéztem az autót, körbekérdezgettem a használatával kapcsolatos dolgokról az értékesítőt, látva a kormány alatt balra egy tekerős gombot, ami a fényszóró magasságállításé volt ( vajon minek is, xenonnál ugye ez automatikus ) ami 4-esre volt állítva, kérdésemre az átadó azt mondta az így jó, be van állítva nem kell hozzányúlni.
Be van, be hát..... autó orra elé világított ezidáig, a párom szinte csak nappal használja az autót tavasz óta, meg neki amúgy is jó volt az ahogy éppen világított.
Fényszórót kapcsolva jó volt neki elmondása szerint, erre én, a tompítottnak kell jól világítania azt használod többet nem a távolságit.
Aztán sötétben félreállva, lámpával megvilágítva visszaállítottam 0-ra a tekerős állítógombot, és láss csodát lett fény, de még mennyi, no ugye van ennek fénye csak el volt állítva, csak vajon miért?
A fényszóró magasságállításos autóknál ( nem xenon, nem LED) a 0-ás pozició volt a normál állás normál terhelésnél, és terheléstől függően lehetett állítani, nagyobb terhelésnél lejjebb állítani.
Talán sosem fogom megtudni ugyan miért állították be márkaszervízben a 4-es, azorromelévilágítok fokozatra, a LED-es fényszóró magasságát?
Megnézem: Tetőcsomagtartó megengedett terhelése a tartóberendezéssel: 80 kg.
Alaposan túlterheltem ezek szerint. Mind a gyári beépítés, mind a kereszttartó noname bírta, kb 5 km-t autóztm vele.
Felpakoltuk a gyerekkel a lapraszerelt bútor dobozokat. Spaniferezném, hát meg van görbülve rendesen. Te mondom, menni is ez? Olvasgatjuk a dobozok oldalán: 28 kg, 32 kg ... Addigra 5 doboz volt a tetőn. Ilyenkor az ember - nincs hova letenni - fohászkodik egy nagyot és hazaóvatoskodik vészvillogóval. A technika bírta.
A hiba ott volt, nem volt infónk vásárláskor a tömegekről. Ha tudom futóval megyek.
Többivel egyetértek, ezt hogy érted pontosan: 'kerékjaratok koszolodása' ?
A kártya tényleg olyan bolond módon érzékeny ? Pl. sorba álltam kézi mosóhoz, előttem is egy Duster II, ami 5 másodpercenként pittyegett amint a tulaj mozgott körülötte a lándzsás mosóval.
Sajnos továbbra is úgy érzem, hogy a duster és én igazából sosem leszünk társak.
A motor jó, a forma jó, a kényelem, pakolhatóság jó, menetteljesítmény jó, sőt kiváló, az automata klíma is teljesen korrekt .
Az a pár dolog, amit korábban is említettem, az továbbra is nagyon zavar: ablakemelők bénasága, az ablaktörlő gyalázatos minősége, kilincs és a kerékjaratok koszolodása.
A kártya alján lenni kell egy lyuknak (Renaulton van) régebben a pendrive vásárlásnál mindig adtak egy kis karikás erős, de vékony csukló akasztót, olyan 5 centi az egêsz. Ha szétszedett a kártyát pont jó bele.
kártyás, s mivel nincs neki kulcskarika nyílása, a fiamtól kapott kabalafigurát nem tudtam rá felfűzni. Varrattam rá egy tokot füllel, azon van a plüss. Magyarul lehet hogy van rajta embléma, de azt nem látom így kifelejthettem...
Valahol olvastam, hogy 2022. október 17-23 között lesz a Párizsi Autószalon, 4 év óta először és az "új arculatú" Dustert is ott fogják bemutatni. Gondolom, a forgalmazás is csak utána indul. Ez engem szíven ütött, mert pár napja rendeltem meg a TCe 150 EDC-t a lichen-khaki (zuzmó szürke) színben, de akkor örülhetek, ha még ebben az évben megjön..:-( Persze, a tél közepén, nyári gumikkal..
Hát ezek helyett a "Homasita-s" jellegű gagyinak ható módosítgatások helyett (bár a Renault Dusterből átvett belső légbeömlők tetszenek), pár dolog ami nem kerülne sokba de tényleges lépés volna a felhasználói élményben:
- ablakemelő kapcsolóinak egy normál emberi kar méretéhez igazított elhelyezése az első 'könyöklőben'
- a sofőr ablaknál az automata funkció időzítésének kiigazítása (ha pl. 2cm-es résre akarom nyitni az ablakot, vagy morzézgatok a kapcsolón, vagy már ilyne rövid távon aktiválja a teljes lehúzást)
- tempomat aktiváló/mód választó kapcsolójának normális helyre helyezése (vagy ezt már módosították ?)
- ablaktörlőnél a két lapát felül átfedésben dolgozzon, ne maradjon az a kis kihagyott rész, ahonnan állandóan becsorog a látómezőbe a jobb oldali lapáttal összeterelt lötyi
- a műanyag küszöbborítás elhagyása (kevesen vannak akik tényleg durván terepeznek s fiatal korában van érdemi védő hatása, annál inkább káros pár éves kortól a korróziót elősegítő hatása miatt). Amúgy meg képtelenség tisztán tartani, világos nadrág, harisnya - óvatos be-ki szállást igényel
- Amiért még fizetnék is: egy normálisan kezelhető kalaptartó/roló
+ Dacia embléma van a slusszkulcson is. Amúgy 'rönyó' emblémából sokkal több található a Dusteren, pl. üvegek, motorérben majd minden alkatérszen, stb.
Nem konkrétan írtam, de egyszer majd leszivárog a gesztusvezérlés az olcsó autókba is, ahogy idővel minden, ami valaha drága extra volt. Pl. klíma, ABS, légzsák, stb.
- új acélszürke klímavezérlő gombok. Vajon hány mérnök hány hónapi munkaórája ment bele ebbe a hatalmas nagy fejlesztésbe??
A gesztusvezérlés például. Hadonászol, és felhangosítod a rádiót, vagy kikapcsolod a tempomatot. Vagy valami egész mást csinál, amire nem is gondoltál. A BMW-nél van egy ilyen orbitális hülyeség. Kergetsz egy legyet az utastérben menet közben, vagy megtörlöd az orrodat, akkor is történik valami. Már biztos fejlesztik, hogy legyen a Daciaban is.
"Holnaptól már a friss arcú Daciák rendelhetők, év végére várhatjuk belőlük az első példányokat" - egy vacak embléma csere miatt tovább lassul a szállítás ?
"Úgynevezett tesztek akadnak, amik még jobban bevisznek az erdőbe. :D "
Igaz. S azt is írtam már, ha teljesen hiteles is a teszt, akkor sincs infóm az utána következő 2. évben milyen lesz, mennyire keményedik fel az abroncs. Tapasztalatom szerint a HídKő márka pl kiemelten romlik, ridegednek mint a fene...
Én tényleg elvagyok a gyári Continental-lal, tavasszal mocskos nagy sárban elkavartam vele, olyanban átlagmarha sose jár, a kipörgésgátlót ki kellett kapcsolni, mert teljesen elvette a teljesítményt, pörgő kerékkel azért kiszórta a sarat, ha totál offroad-ra használnám, akkor tényleg vennék valami AT-s gumit, de az meg aszfalton kurvaszar.
Ezt mindenkinek sajnos magának kell összematekozni, nem sok segítség van. Úgynevezett tesztek akadnak, amik még jobban bevisznek az erdőbe. :D Tökéletes megoldás meg nincs, kompromisszumok vannak. De hogy mondjak olyan gumit amivel nem voltam megelégedve: 1.) a D1-ekhez adott gyári (négyévszakosnak hazudott) gumik, Continental, Michelin (a mostaniakhoz nem tudom mit adnak) 2.) Yokohama Geolandar AT - ez télen vérzett el 3.) Még volt valami elhibázott nyárigumis próbálkozásom, de nem jut hirtelen eszembe mi. :)
De hirtelen elő fog állni 15 ember, akik rettenetesen elégedettek voltak a gyári gumikkal és kilenc másik, akiknek legjobb éményeik a Geolandarral voltak. Nehéz dolog ez.
Attól függ mire kell. Nekem ez volt a megfelelő kompromisszum. Télen-nyáron-úton-susnyásban. Egy gond van, hogy nem nagyon lehet mostanában beszerezni. Cooper Discoverer at3 4s.
De ha csak országúton jársz, akkor máshol az igazság. Ha meg nagyon sokat odakinn, akkor meg valami durvább M/T minta.
Valószínűleg sokan mások is, mert a szükség, a kényszer nagy Úr ám, ha el akarok jutni a célomhoz és ehhez megfelelő, (akár szélsőséges), felszerelés kell, akkor azokat használom.
Szőlőbe utánfutós ladával eső után esélytelen volt feljutni, így mindig volt két kopott, de hólánccal szerelt kerék az utánfutón. Egyszerűbb volt kereket cserélni a domb alján, mint az akkor hóláncokkal bíbelődni. Se suv, se 4x4, de működött 😎 Ma már nem hiszem, hogy bárki nekiállna ennek...
Csatlakoznom kell, egy jobb 4 évszakossal és a 4x4-gyel a legtöbb mostani földúton, erdészeti úton el tudsz menni, ha mégsem, az már nem a gumi hibája lesz. Ha offroadozni akarsz, ahhoz meg nem 4 évszakos kell.
Ha teljesíti a minimum téli gumikra vonatkozó elvárást(4mm!), van rajta M+S és/vagy hegycsúcshópihe, akkor jó vagy és a biztosító sem köt bele. Minden európai országban elfogadott, nincs vele gond.
Miért? Régen is voltak földutak. De most már ott tartunk, ha valaki havonta 100 métert megy földúton, akkor ahhoz minimum összkerékhajtású SUV-ot kell, mert jajj mi lesz, ha egyszer kipörög valamelyik kerék. Életveszély, tömeggyilkos, világvége.
Egy abroncs csak akkor minősül téli guminak, ha az "M+S", "M.S." vagy "M&S" vagy további hópehely jelzéssel vagy csak hópehely jelzéssel van jelölve. A négyévszakos gumiabroncsok ezért csak akkor használhatók téli abroncsként, ha rendelkeznek ilyen címkével. A speciális gumiabroncs csak akkor minősül téli guminak, ha ET, ML vagy MPT jelzéssel rendelkezik. "
Ha rajta van a 3hegycsúcs + hópihe, akkor biztosan jó télen is. Én rákérdeztem, az ilyen 4 évszakos az évszaknak megfelelő abroncsnak minősül.
Egyébként foglalkoztata kérdés, hogy mérlegelne ma egy felkeményedett 5 éves noname 2 mm-es nyári gumi és egy zsírúj prémium 4 évszakos között ? Mindkettő előírásnak megfelelő.
Nehéz a választás, az ember max 1-2 típust tud élőben összehasonlítani - miután megvette. Kénytelen a netre hagyatkozni, meg arra, hogy melyik újságíró mennyit hazudik ki tudja mennyi pénzért.
Gondolom ezért kérdezgetjük egymást.
Saját szubjektív tapasztalat:
- hóban alig járt, mert nincs itthon tél. Amikor igen, elintuld, megállt, kanyarodott.
- kopásállóság szerintem jó
- nyáron melegben fehér aszfalton forszírozva nyikorog
- esős, vizes úton elégedett vagyok vele.
- melegben nem kenődik,
- egy normál abroncsnál hangosabb nagyobb tempónál de úgysem hallom a muzsika miatt.
- dimbes-dombos földúton, vizes füvön, autó tetejéig sáros "csapatással" nem akdtam el még vele.
- egyszer kellett nádat aratnom, bokrot nyűnöm - kiolvadt a felső 5 cm, alatta jéggé fagyott talaj, teljesen sík szántóföldön 5 cm mély pocsolya marasztalt. Az enyém 2WD összekrék vélhetően kikapta volna onnan is.
- fékút nyilván hosszabb mint egy sima nyárival de én nem érzem.
Esetleg van infótok arról, hogy ahol kötelező a téli abroncs, vagy esetleg baleset részese lennél, hogy viszonyulnak a 4 évszakoshoz, ill. mi a biztosítók hozzáállása ?
Tanácsot kérnék nyári gumi ügyben.Most vásároltunk egy 2013 1.5 Dci 4X4-t,gumi cserével nyitunk.
Véleményeteket kérném,kinek melyik gyártmány és típus vált be? Elvesztem a rengetegben... Alapvetően napi szinten országúti használat,de havonta 3-4 alkalommal letévedünk földútra is.
Nálam az 'esőelvezető csatornában', hátul, a tetősín csatlakozása mellett, vagyis ahol a tetőlemezt az oldallemezel átlapolva összehegesztik. Valszeg a tetőlemez anyaga van felül, így a csatorna külső szélén, ahol az illesztésre felvitték a tömítőanyagot, ami valszeg nem kellően tartja a rugalmasságát, illetve ott valószínűleg nem kellően merev a karosszéria, s a feszültség megrepeszti a tömítőt, az meg a fényezést. A javítás is csak akkor lehet tartós, ha nem simán gittelik, hanem megfelelő minőségű tömítővel kezelik.
Ma mondta egy üzletkötő, hogy 16.-a után várják az új felszereltségi és árlistát. Talán lesznek új konfig.-ok, de az Extreme tuti megszűnik. Gondolom, kevesen vették...
" - a megrendeléstől számítva kb. mennyi idő múlva lehet átvenni? (gondolom, hónapok..) "
Sok márkakereskdésben van azonnal vihető autó is, különböző motorizáltsággal, felszereltséggel, de mivel neked "speciális" igényeid vannak feltételezhetően nem lesz pont olyan motorral, automata váltóval, színnel stb-vel, mint ami a kívánságlistádon szerepel.
A kereskedések szokása, hogy előrendelnek autókat, ezeknek már van alvázszámuk, és később, ha bejön egy megrendelő hozzá lehet párosítani a pontos felszereltséget, színt stb.-t.
Így rövidebb lehet a megrendelési idő, mint mondjuk csak simán maholnap rendelve.
Az előrendelt autók ca. 2.5 hónap alatt jöttek meg általában az utóbbi időszakban, pl. a miénk is előrendelt volt, szerződéskötés után 2.5 hónap múlva mehettem átvenni.
Ahol eddig a Corollával elmentél, ott a Suzu is el fog...
Jómagam a nagyobb méret, tengelytáv, szélesség, csomagtartó és a Vitaránál nevetséges vontatható tömeg miatt választottam a Dustert, illetve fő érv, hogy ehhez van még diesel motor.
Köszi, ezeket tudom. Barátomnak S-Cross van, igen, színvonalasabb belül. A fogyasztás nem nagyon izgat. Az automata a sok város és a motoros baleset miatt nem túl penge lábaim miatt. Épp most hétvégén voltak a Cololla-val gondjaim Pilismaróton, a Duna parton. Ezért ezen a két dolgon kívül a többi nem életbe vágó.. Pár napja láttam egy Duster vs. S-Cross offroad tesztet. Ahol a Dacia simán elment, ott a Suzuki felhasalt.
Kényelmes, és jó, de városban lesz étvágya. Nincs gond sem a motorral, sem az EDC váltóval. Írtad a túrrázást, stb. arra legjobb a Duster. De lehet most megköveznek érte itt a Duster csoportban, de én megnéznék a helyedben egy Suzuki S-Cross-t is a 2/3-ad városi használat miatt. Kultúráltabban működik, bő 1L-el kevesebbet fogyaszt, kényelmesebb. Ha nem kimondottan terepezni szeretnél, hanem túrista látványosságok, kilátók, földutak, oda épp úgy el fog vinni mint a Duster. Kicsit gyengébb a motorja, véleményem szerint rosszabbak a felhasznált beltéri műanyagok és kárpitok, de összeségében jobb autó, némileg drágábban.
Szia! Nincs konstrukciós hibája, vedd meg nyugodtan. Autót lehet kapsz jobbat, de ilyen motort ennyiért nem. Flottás Megane 4-ek 150-200ezer km között gondtalanul futnak. Igaz hosszú távokon, felezett olajcsere intervalummal, így ezeken az átlagnál később lesz gond. Daciákban is jó párban van már ügyfélkörben 70-100ezer km között. Motorikus-mechanikus probléma egyiknél sem volt. (volt más, szoftver, váltó, futómű) Általánosságban elmondható, hogy a mai direkt befecskendezős turós motorok közül ezek a jobbak közé tartoznak. Mivel a fizikát nem lehet átvágni, egyzser majd ezek is le fognak kokszolni (van rá javíts-itisztítási technológia), de közel sem olyan hamar, mint pl. egyes TSI motorok. Általában nem az első tulaj problmája lesz, ha odafigyel mit tankol, és mikor cserél olajat, meg nem 2-3 km-es utakra használja sok hidegindítással.
2018 óta van 1.3, 2019 óta a Daciákban, nagy eredményeket nem várnék, az átlag család valahol 100e km alatt járhat az elsők közül. Az 1.2-t hirtelen kellett váltani, azokon gyorsan kijöttek a bajok, ennél én még nem hallottam durva panaszról, de hátha jön valaki, aki saját tapasztalatból tud mesélni.
Ott ahol nem kérnek érte pénzt, csinálják meg a "0. reviziót", de volt márkakereskedés, ahol elkértek egy átvizsgálás díját vagy akár olajat cseréltek, szimpla átvágás.
Szerintem felesleges a 150-es, gyakorlatilag sosem használod abban a fordulatszám tartományban ahol előjön az a +20 lóerő. Persze az lehet, hogy a szükséges felszereltségi szint csak azzal van, már nem követem ezeket.
Sziasztok! Még nagyon a tervezés időszakában járunk, de érdekelne a véleményetek. Mennyire elvetélt ötlet, hogy egy automata, TCe150 EDC típust tervezünk vásárolni? A 4x4-ről sajnos le kellett mondanunk. Túra, vadkemping, természetjárás, nem extrém körülmények között, valamin 2/3 részben fővárosi használat. A lábam sokszor nehezen bírja a hosszú kuplungolásokat, a motor erőt meg szeretem, egy 15 éves, 1.6-os Corolláról lenne a váltás..
Sziasztok, érdekelne hogy milyen tapasztalatok vannak az 1.3 tce motorral kapcsolatban eseteleg van e valakinek hosszabb futásteljesítményű autója 100ezer feletti. Mennyire jellemző a kokszosodás esetleg van e valami jellemző típushibája. Köszi előre is.
A kilinccsel óvatosan bánni ! A fő baj már nem annyira a gyenge műanyag (nézd meg az ekőző Duster generációkon, ott hypo-s falkon anyagból van), hanem a kialakítás. Mennyivel olcsóbb ez mint egy rendes karos kilincs ? De még ezen is spóroltak, olyan kicsi a belső pereme amiben az ujjaid megakadnak... ha lendületesebben nyitod, vagy pl. vizes a kezed, lecsúszik az ujjaidról s visszacsapódik.. aztán ha mondjuk a kisujjad meg ott maradt a szélén s a visszacsapódáskor meg jól becsípi - a visszahúzó rugó meg viszonylag erős. Kezd ruinná válni, hogy hüvelykujjal nyitáskor kívülről ellentfogoma kilincset.