A vágányok az erőmű melett alig gazosak, viszont látni rajtuk, hogy nem használják őket. De én is csak megerősíteni tudom, hogy átlagon felüli minőségűre lett megépítve.
> Természetesen minden más adat is érdekel a vonalról.
Van két fényképem az Almádi-Remetevölgy megálló épületérôl. Az egyiket még akkor készítettem, amikor ott vonatok jártak, valószínüleg 1968-ban (pluszmínusz egy év). A másikat 1994-ben. Beszkennelem neked, ha nem felejtem el.
ez még megvan, csak annyira benőtte a gaz az amúgy kirívóan jól megépített (új sínek, betonalj) pályát, hogy már nem látszik. Autóval haladva táblák hijján alig lehet észrevenni!
Van róla pár fotóm is, bár némileg rossz minőségűek. Érdeklődés esetén felteszem a képtáramba!
DGKUm: megfogadom a tanácsaidat, és mindig tartok magamnál (pót)gumit:-))) A ragasztás tökéletesen tart, köszönet érte! Remélem nem kell viszonozni (nem sóherságból:-))))
Közben vágtattam még nem elveszett síneken (11-es, 27-es vonal), de ott is voltak megszüntetett-leépített állomások, gazos iparvágányok...
A veszprémi felüljáróról nincs valakinek képe? A térképen a Partizán utcai objektum.
Szeretnék készíteni egy weboldalt a Képtalanfüred - Veszprém vasútról, eddig találtam egy archív képet 1908 - ból, a vasúti pálya a villanytelepnél is rajta van. Ezenkívül a káptalanfüredi felüljáróról és a régi állomásépületről van kép, meg az a régi képeslap a Kubinszky könyvben, ami nem az öreghegyi állomást ábrázolja.
Természetesen minden más adat is érdekel a vonalról.
Ha már ott vagyok, egy kérdés, amiben talán tudtok segíteni, régi térképpel. Nos, néhány napot Bükfürdőn töltöttem, amely környékén többször is futottam. Bő községen átfutva találkoztam egy Vaút utca névtáblával, ami igencsak meglepett, de aztán rájöttem, itt mehetett a Sárvár-Répcelak(?)-Bük-Csepreg-Répcevis vasút. Amikor a következő nap futottam arra, a Bük-Bő közötti országútról, illetve Bükfürdő-Bük között próbáltam kivenni, hol vihetett a vasút, de nem sikerült belőnöm. Talán már beszántották a régi nyomvonalat?
Elveszett sinek Bodakajtor-Felsőszentiván néhai mrh. rakodóvágányában Börgön-Sárbogárd között, valamint Seregélyes állomáson Pusztaszabolcs és Börgönd között.
Elveszett autóút a Győr-Sopron vasútvonal mellett az M1-es felüljárója alatt.
Tegnap Kál-kápolna, és Kisújszállás között vonatoztam, és feltűnt, hogy Kisköre állomás és a Tisza-híd közötti szakaszon (menetirány szerint balra) van egy kis elveszett vágány (néhány szál sín), amelyik egy ideig párhuzamos a pályával, majd elkanyarodik, a töltés még egy darabig megvan, de utána az is elvész. Épület nincs a közelben, tehát nem tudom, hogy iparvágány volt-e.
Tudtok erről valamit?
Remélem beazonosítható a helyszín, sajna GPS-em még nincs :)))
Amúgy nagy élmény a vonal, élő őzek,fácánok,nyulak 3-4 méterre a vonattól, magyar safari-park,2004. :)
Köszönöm gmarc-nak a FHÉV túrát, DGKUm-nek a Gépészetet és a többieknek a jó társaságot. Nagyon jól éreztem magam, bár a végére egy kicsit elfáradtam. Egy kissé lepirultam, de nem súlyos.
Hamar hazaértél. Az utitársaimnak még jutott "egy kis hab a tortán" Bp-ig, aztán nyunyukával gurltunk egy darabig együtt hazáig. Így nekem 104 km lett a vége, aztán a mai 54 km budapesti kátyúkerülgetés alatt lehetett dühöngeni, hogy a vasi, mosoni utak mennyivel jobbak.
Aztán, ha máskor kirándulni mész, gumit vigyél magaddal!:-)
Köszönet gmarc-nak az isteni túrért, DGKUm-nek a hasznos olvasnivalért.Nagyon jó volt a túra, remélem összel vagy jövöre folyt. köv. Jó gyógyulást a leégőknek.
A mai FHÉV by bike túra résztvevőinek egy része ezekben a percekben ér célállomására, én pedig túl vagyok az itthoni élménybeszámolón már:-)
Röviden és tömören: nagyon jó volt ez a mai túra, de nem 56 km-t, hanem 75 km-t kerekeztünk, mert a nyomvonal nagy része nem járható (őserdő nőtt a helyén), de a legtöbb helyen szemmel követhető. Találtunk nagyon szép állomásépületeket, és csupán kettő az, ami pusztul sorsára hagyva: Fertőszentmiklós alsó és Iván. A többit lakják (bővebben majd képekben). Találtunk szelvényköveket, hídmaradványokat. Jól leégtem a napon, kicsit fáj az ülőgumóm a sok zötykölődéstől, de pontban este 6-kor ott álltunk Celldömölkön. A programot rögtön szereléssel kezdtük: DGKUm és én defektet kaptunk az első néhány 100 méter után: ezek szerelése egy órás késéshez vezetett. Mikor elvesztettük a vágánytengelyt Fertőszentmiklós után a szőlőhegyen, a semmi közepében, ott volt egy ember, aki kedvesen útba igazított minket:-) A helyiek beengedtek a lakott épületek mögé is körülnézni, nagyon rendesek voltak mind. A többit majd a többiek elmondják, én megyek aludni:-)