Ez itt a Fortepan kulcsszavazók, címkézők, tárgyszavazók beszélgetős fóruma.
Szülőatyánk, a "FortePan megfejtések" amott lakik:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9204653
Szerintem mindenképp írd azt, hogy horogkereszt. Aztán hogy Németország hivatalos zászlajának felbukkanásakor minden esetben kell-e még színezni...? Akkor minden Rákosi vagy Kádár címer mellé is oda lehetne írni a megfelelő ideológiát.
Egyébként nagyon érdekes kép. Hivatali helyiségnek látszik, a falon egy oklevél Rötzer Henrik névre kiállítva. Ezen a néven egy fotós működött háború előtt és után. Mostanában kerültek elő az 56-os képei. Ő lenne a képen? És miféle ünnepi díszítés ez? És miféle oklevél?
31901 - nemzetiszocializmus, nácizmus vagy fasizmus?
Az első kettő valamennyire szinonima, én németesként zsigerből inkább az elsőt használnám a történelmi náci országok, mozgalmak jellemzésére. A Duden szerint a nemzetiszocializmus használata gyakoribb, jelentheti az első vh. után kibontakozó fasiszta, nacionalista, imperialista, rasszista mozgalmat és Hitler nemzetiszocialista ideológiákra építő fasiszta uralmát. A nácizmus az első jelentés egyszerű rövidítése, a köznyelvben pejoratív. Szóval az átfogóbb nemzetiszocializmus címkét javasolnám, nácizmus szinonimával.
A fasizmus szintén kettős jelentéssel bír. Mussolini által kiépített uralkodási rendszer (1922-1945) és politikailag a) a vezetőelv (Führerprinzip) szerint megszervezett antidemokratikus, nacionalista, szélsőjobb mozgalom, b) fasizmuson alapuló totalitárius uralkodási mód. Eszerint tehát politikailag a fasizmus egy átfogóbb fogalom, amiben a nemzetiszocializmus is benne foglaltatik.
A képre eszerint én a nemzetiszocializmus és fasizmus címkéket tenném, szerintem a horogkereszt a fenti definíciókat szimbolizálja.
Az omnibusz a korabeli tömegközlekedés egyik eszköze. Ebben a minőségben nevezhették társaskocsinak is, de ezt kerüljük itt szinonimaként is. A fogatok azonosításakor találtam egy többszemélyes (szembepados) verziót, amit társaskocsiként lehet talán azonosítani, én legalábbis így találtam a neten. Ez nagyon más, mint az omnibusz, ne keverjük.
A repülőgépeken egyszer átmentem, és címkéztem egy jó adagot (Rubik/Zlin/Liszunov/Iljusin/MALÉV usw), de ahogy nézem hétvégén még egyszer nekifutok, mert vagy 100 új kép van. Mellé ma kaptam egy tavalyi Haditechnikát (véletlen), ebben elég sok infó van a magyar repülőgyártásról a világháború végéig :-)
a Rubik-márkát átírtam Rubik Ernőre. Rubik Ernő ugyanis e repülőgépek tervezője volt, a gyártást más cégek (Sportárutermelő Vállalat, Pestvidéki Gépgyár stb) végezték. És mivel az építészetnél is a tervezők (pl Ybl Miklós) külön cimkét kaptak, így e repülőknél is illő az önálló cimke.
A Warszawa-márkával kapcsolatban abszolút jogos a felvetés.
FSO-márka
FSO Warszawa a típus - nem érdemes megkülönböztetni a különböző generációkat szerintem.
Eddig a típusoknál a szóköz vált be, Ikarusnál valóban kötőjelek vannak, majd azt is javítom. Mai napra az elmúlt másfél napban felgyülemlett cimkék mellé 200 portré cimke átnézése van beírva, mert azok jórésze nem portré.
Jövő hétre marad szerintem a márkák típusok szétszálazása.
16581-nél az Ikarus-márka-t nem én raktam bele és a 16612-nél a Renault-márka-t se. Pali, lehet, hogy érdemes lenne Neked végigmenned a "márka" keresésen (most még 'csak' 619 van), s kivenni az időközben odakerült tévedéseket.
Merthogy a Colonial magyar becenév volt, amelynek az eredete a homályba vész. Úgy tűnik, hogy a Magyarországon maradt második világháborús Fiat 508 Coloniale utódaként alkalmazhatták a Skoda 1101 P/Skoda 1101 VO párost (kettő valóban megkülönböztethetetlen kívülről) és az akkori szakik kényelemből maradtak a colonial megnevezésnél.
két hülyeséget is csináltam, úgyhogy mára abbahagyom :(
16615-nél azt hiszem mellényomtam, mert az jött be, hogy Csehszlovákia és nem az, hogy csehszlovák gyártmány
16614-nél már beírtam, hogy Opel márka, amikor eszembe jutott, hogy volt ez a szovjet Opel koppintás Moszkvics és ez lehet, hogy az. Nem tudom megkülönböztetni, megnéznétek?