Keresés

Részletes keresés

xantia99 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 288
Eddig azt hittem,hogy az őrületnek vannak határai!

http://www.youtube.com/watch?v=ROsPQlUJgBg&feature=related
xantia99 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 287
Vagyis ha jól értem,akkor a kompresszor bevezetö része sebességfokozó(nyomáscsökkentö),a kilépö része pedig sebesség csökkentö(nyomásnövelö),és ezek együttese a diffuzor.
Előzmény: xplod (286)
xplod Creative Commons License 2009.03.09 0 0 286

Az csak a fuvoka egyik fele.

A belépő.A kilépő a turbo másik felén van .

Ugy képzeld el mintha egy fuvokát félbevágnál és egy turbofeltöltőt raknál közé

 

Az egyik része szűkülő:konvergens résznek hivják

                        táguló  :divergens rész

 

Ebből a két félből épül fel.

Előzmény: xantia99 (285)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.09 0 0 285
Szia!

Ha a belépő rész a diffuzor,akkor a kompresszor kilépö része után lévö "dolgot" minek nevezik?
Előzmény: technika (284)
technika Creative Commons License 2009.03.09 0 0 284
Sziasztok

Diffúzor=szívócső

(Xplod is helyesen írja a fúvókát, van ahol így említik, bár Mi ugye azt másképp értelmezzük; mint tüz.anyag befecskendezési pontot/alkatrészt).

A diffúzor a kompresszor szívóoldala elött levő szűkülő csatorna,(idom) amin keresztül a levegő a kompresszorba jut. Ha levegő áramlik rajta és sebessége kisebb mint 1M,akkor az áramlást gyorsítja, ha a légsebesség magyobb mint 1M akkor lassítja. Ettől lessz az ellenállás, (ahogy a szaki írta "folytás") és szinte semmi + levegőszállítás, minthogy a turbinalapátok nem szuperszónikus profilozásúak. Jónéhány modell turbinánál is megtalálható ez az ívesen szűkülő szerkezet, a radiálkompresszor elött. Kerülendő a jelenség hiszen a légsűrítő/turbina a max. megengedett f/p fölé emelkedhet, és szétrepülhet, de a hajtómű is károsodhat. Nem tudom milyen összefüggésben írta a pacák, levegőben repülő rep. gépre szerelt gázturbinára, vagy stabil turbinára, bár lényegtelen, minthogy a mozgás viszonylagos. Nem szabad túl szűkre/hosszúra csinálni (A beömlőátmérőnél tilos kisebbre készíteni), amennyiben meg nincs, fel sem léphet a jelenség.
Nagyobb gond, hogy valamiképp mérni kéne feltétlenül a turbó fordulatszámát, nehogy túlpörögjön az adott járókerékre megengedett maximumon, figyelembevéve, hogy ezek használt turbók, nem tudni, anyagkifáradás szempontjából hogyan is állnak, de egyébként is mindenképp, mint az egyik legfontosabb jellemzőt.
A kompresszordiagramok valós adatokat szolgálnak, de mindég feltüntetik (legalábbis kéne) a megengedett max. f/min.-ot.

Üdv:t.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.09 0 0 283
Szia!

Megjött a csomag,köszönöm szépen!Már bele is vetettem magam!

Előzmény: xplod (282)
xplod Creative Commons License 2009.03.08 0 0 282
Lehet azért mert nagyon felpörög.
Előzmény: xantia99 (281)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 281
Azert homály az egész.mert a szaki azt irja hogy ezt kerülni kell.

Hát ö járókeréknek hivja.
Előzmény: xplod (280)
xplod Creative Commons License 2009.03.08 0 0 280

difuzor = fuvoka

 

Ha ez a fuvoka belépő kereszt metszetnél lép fel ,miért ne pöröghetne fel levegőszállitás nélkül.

 

Nincs semmi ami leterhelné a süritőkereket igy az felpörög levegő szállitás nélkül.

Nem erre gondol a csoka?!Lehet én értelmezem rosszul.

 

Járokerék????

Előzmény: xantia99 (279)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 279
Sziasztok!

Kicsit utána néztem ennek a radiál süritönek.Okosabb nem lettem,sőt!!!

Azt irja a szaki:"...amikor a térfogatáram valamely keresztmetszetben-például a járókerékagy nyilásnál,vagy a diffuzor-belépésnél-eléri a hangsebességet,ugynevezett "fojtóhatás" léphet fel .Ekkor a süritö fordulatszáma hirtelen megnö anélkül,hogy a légszállitás észrevehetöen megváltozna..."

Na most akkor tényleg nem értem! Foroghat-e egy süritökerék ugy, hogy a kerületi sebessége közel kétszeres hangsebesség,és közben a benne áramló levegö pedig nem éri el az egyszerest sem! Hogy van ez?
xplod Creative Commons License 2009.03.08 0 0 278

Előszőris ,nem veszünk össze  megosztjuk a tapasztalatokat és örülök hogy él a forum:)))

 

Igen kétszeres hangsebességgel pörög.Elég hihetetlen

 

Technika ,csak példának hoztam fel az L410 es repcsit ,persze gokartnál eléggé bonyolult lenne mindezt megoldani és szerintem a mi pénztárcánk nincs ilyen vastag:DDD

Előzmény: xantia99 (271)
technika Creative Commons License 2009.03.08 0 0 277
"Egyébként van axiálban 100% hangsebesség felett forgó,"

Úgy értem 100%, hogy van hangsebesség felett forgó!
Előzmény: technika (276)
technika Creative Commons License 2009.03.08 0 0 276
Na mindegy, nem akarok külön fejezetet nyitni a radiál/axiál kompresszorok előnyeiről/hátrányairól, mindenesetre céltól függően mindkettőnek van létjogosultsága. Csupán annyi a biztos, hogy az axiál elkészítése bonyolultabb, és köv.képp költségesebb.
Egyébként van axiálban 100% hangsebesség felett forgó, radiálban nem találtam ilyen információt.

Xantia99:
Bocs látom odaírtad améreteket:)

Előzmény: technika (275)
technika Creative Commons License 2009.03.08 0 0 275
Szia Xplod!
A számításod végeredménye jó,(!) mégha elég furcsán nem ekzakt módon számoltad is ki.
(utánaszámoltam, csak egyszerűbben), (Minek pl. D/2, ha utánna x-od 2vel? és miért nem vot elég a m/s)?? Mindegy, csak nem értettem minek bonyolítod, az egyszerűt!?

Üdv:t.
technika Creative Commons License 2009.03.08 0 0 274
Sziasztok!

Xantia 99!
Nem veszik itt senki össze, csak nem mindenben értünk egyet, de ez természetes!

(A tözelőtér külső köpenyének a geometriai méreteit elfelejtetted)!!

Xplod:
Felhozod a L-410-est, ami ritka kivétel, nem jellemző a csupán gázdinamikai összeköttetés, gokart esetében pedig ilyen módszerrel meg sem mozdulna! Más a súrlódási együttható, a levegőben levő kégcsavar/levegő és a gokartkerék/szilárd út között. Helikoptereknél egy ilyen hajtás sem létezik, rep. nél is kivételes!

A számítás valóban téves, (dolgoznom kell menni, nem sok időm van majd folytatom) már az eleje sem stimmel:
Kerületnél nincs D/2, van viszonz 2r x pi, vagy még egyszerűbben D x pi (3.14) de méterben kéne számolni, nem mm-ben, vagy legalábbis átváltani, és m/sec az eredmény, amit 3,6-al szorzol, így lessz Km/h.

Üdv:t.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 273
http://jetbeetle.com/ Itten volna.Remélem nem veszünk össze,mert akkor össze kéne jönnünk sörözni, hogy kibéküljünk:-)))
Előzmény: xplod (268)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 272
SZia!

Mi van már a géppel? Elkezdted már csinálni?Ha igen akkor légyszi dobjál fel képeket!
Ha nem,akkor egy kicsit várj, mert "technika" lehet hogy tud segiteni.Neked hogy tetszenek a képek amiket feltettem? Szerinted is káosz?
Előzmény: ][CE (270)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 271
Bocsánatot kell kérnem!
Én nem akartam ezzel háborut kirobbantani!
Én csak azért tettem fel a képet,hogy lásd,a turbók is forognak rendesen.Valahol láttam a neten egy fickót aki modell jet motorokat csinál egészen picitöl a 70 kg tolóeröig.Ha megtaláltam, felteszem a linket.Ez azért fontos mert a 70kg-os kütyünek 13 cm átméröjü a süritökereke,és 70000 fölött forog!Számolj csak utánna,mennyi a kerületi sebbessége!
Egyébként én eddig azt hittem hogy a kerületi sebbességük nem lehet nagyobb az aktuális hangsebességnél.De nagyot tévedtem!Vagy nem értek hozzá.Inkább az utóbbi.

A fordulatszám nyilván kissebb az átmérö növekedésével.Az a 66mm átméröjü kerék biztosan nem forog két kilót! Ha megveszed a süritökereket,akkor kérj hozzá mappát,azon rajta kell legyen a gyártó által megadott maxi fordszám! És azt be kell tartani.Hidd el,én tudom!

A turbok nem azért töltenek "csak 0,8-al" mert nem tudnak többet,hanem azért mert nincsen szükség többre.Gépjármüveken viszonylag kicsi turbókat alkalmaznak,azért hogy már az alsó fordszámtartományban is legyen megfelelö forgatónyomaték.
Elindulsz a kocsival,rálépsz a gázra, a motor eléri az 1400-1800-as fordulatot,a turbó fepörög,eléri a beállitott töltönyomását(0,8-1,2) és kinyit egy szelep,ami a turbináról elengedi a felesleges gázt a kipuf csöbe.Ezt régebben mechanikusan,manapság elektronikusan csinálják.Ezért virágzik a chiptuning tudománya.
A VTG (Variable Turbine Geometry) nem tud magasabb töltönyomást mint a többi,az a különbség hogy "ő" sokkal alacsonyabb fordulaton képes ugyanazt a nyomást produkálni mint hagyományos társai,sokkal egyenletesebben.Lényegében egy forditható vezetölapátsorral ellátott radial turbina.
Előzmény: xplod (268)
][CE Creative Commons License 2009.03.08 0 0 270
Nem akarok nagyon beleszólni az istentiszteletbe, de, ha neten (google) rákeresel erre, hogy "turbocharger maps" akkor jópár jeleggörbén 95000-200000 fordulatszámok szerepelnek! Amit én tudok, hogy max gázon egy autóban a turbó átlag 60000-125000-et fordul percenként.
xplod Creative Commons License 2009.03.07 0 0 269
xplod Creative Commons License 2009.03.07 0 0 268

Nos van egy link itt megnézheted az adatokat is ez egy kicsi hajtómű lehet látni a méretéből.

65 ml /perc a fogyasztása ,és 243 000 pörög /perc 

 

Azért trtom furcsának a 200 000 percenkénti fordulatot

Mert vegyünk egy 66mm süritőkereket:

D=66mm

D/2=33x3.14x2=207.24 (kerék kerülete) javitsatok ha rosszul számoltam

 

Ez 1 fordulat.200 000x207.24mm=41 448 000mm/perc (ezt ha átváltjuk kilométerbe )

41 km / perc

Ha ezt tovább szorozzuk 60 (km/h) 60perc x 41km=2460Km/ora sebességet kapsz

 

Kicsit hihetetlen érték és iszonyu magas .

 

De elhiszem amit irtál.

 

xplod Creative Commons License 2009.03.07 0 0 267

Nem tudom ez melyik turbofeltöltőre vonatkozik ,de minnél kissebb egy turbofeltöltő annál jobban pörög.Ugytudom olyan 1 bar körüli a töltőnyomás legalábbi régebben ennyi volt

Mostmár vannak változo geometriáju turbofeltöltök azok 2-3 bar közt nyomnak.

De igazad van ,ha igyvan elhiszem.

Előzmény: xantia99 (266)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 266
Ez egy közepes méretü turbo süritöjének mappája.A legnagyobb fordulatszám a képen 126000!!!
Egy személykocsi turbója 200000 fölött pörög.
Előzmény: xplod (264)
xplod Creative Commons License 2009.03.07 0 0 265

AZ L410 repülőgép hajtóműve gázturbina kontra légcsavar

 

A turbina és a légcsavar közti  átvitelt  a kiáramlo gáz biztositja.

Nem minden esetben bolygokerékkel van megoldva az áttétel.

Előzmény: technika (250)
xplod Creative Commons License 2009.03.07 0 0 264

Szerintem nem csak azért nem gyártanak axiál turbot mert sokba kerülne.

 

Egy normál turbo 30-40 000 pörög és nyom 0.8 bart.

ugyen ezen a fordulatszámon egy axiál nem nyomna csak 0.2 bart

 

Axiál turbinának fordulatszám kell méghozzá magas viszont nagy nyomást képes előállitani ,ellenben a radiál alacsonyabb fordulatszámon nagyobb levegőmennyiséget tud szállitani!

Előzmény: technika (251)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 263
Még egy kép a káoszról!
xantia99 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 262
A béléscső 150-es,a bevezetö csö 60-as.Nemtom mennyire látod, de a bevezetö csövet ugy kötöttem be ,hogy a levegö eleve forogjon.Jó nagy a káosz,tudom,de remélem kivehető a lényeg.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 261
Nem,az olajégöt komplett "kaptam"egy kedves ismeröstöl.A trafóját tényleg használom,mert még nincs kész a 12 voltos változat.Ezen kivül a szivattyut használom még,egy 12voltos motor hajtja.Az a trafó,meg sok gubanc azért van mert akksi hijján egy 400w-os ,12voltos tápról megy minden.A szivattyut fokozatkapcsolón keresztül szabályozom,7 állása van.Sokkal egyszerübb lenne mindent hálózatról meghajtani,de ha majd vmikor kész lesz akkor a gokartban akksiról kell mennie.
Mindjárt kizavarom a macskát a garázsból és lefotózom amit kértél.:-))
Előzmény: technika (260)
technika Creative Commons License 2009.03.07 0 0 260
Szia!
Igen, ha nem vagyok mohó, még a tüzcsövet körülvevő ház belső méretei érdekelnének, és 1 kép, ahol a házba becsatlakozik a sűritő levegője.

(Egyébként úgy látom elég sok olajégőalkatrészt használtál fel, gyujtótrafó, olajszivattyú, fúvóka, talán mintha 1 automatika aljzat is lenne a gép bal alsó sarkában sorkapocsként, bár azt nem látom jól. Talán azokkal is foglalkozol?).
Előzmény: xantia99 (259)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 259
Elöre is köszi minden segitséget!

Ha vmit még látni szeretnél,akkor szolj és lefotozom!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!