Mi tavalyelőtt voltunk. A vonatról nem hiszem, hogy sok újat tudnék mondani... elvisz, jó lassan, késve, de gyönyörű a táj. Élvezetes volt a lehúzható ablakos kusettben utazni a felső ágyon, ez mindig is tetszett :)
A tengerpart mentén viszonylag sűrű a buszközlekedés. Bár Tivatba lehet, h csak Kotoron keresztül, ott át lehet szállni a környéket kiszolgáló kis buszokra. Mi így voltunk ott.
Taxik is elvisznek akárhova, "interturbán" is, de az borsosabb árú. Busz occsó :)
Mindenki rendkívül kedves, angolul sokan tudnak, a kotori tourinformban magyarul tudó hölgy is van!
Ha a belső országrészt is megnéznétek, ahhoz azért kell az autó, mi legközelebb biztos azzal megyünk.
Visszafelé volt egy kis affér: Barig és -tól szólt a retúrunk, de nem ott szálltunk fel, hanem Mojkovacban. A magyar kocsi ajtajai már zárva voltak, szerencsére a cseh(?) kocsiba utolsó pillanatban fel tudtunk ugrani, majd átkéredzkedtük magunkat... A magyar kocsikísérő @gyf@szt kapott tőlünk, hogy miért nem szóltunk, hogy máshol szállunk fel visszafelé. Talán igaza volt, de a stílusa szerintem nem volt megengedhető. Mindegy :)
Szófiából Isztambulba - ha van/lesz egyáltalán - csak (négyágyas török) fekvő közlekedik, háló nem.
Jegyet elvileg itt tudsz venni, de ha létezik valamilyen különleges kedvezmény a bolgár-török forgalomra, azt nem tudod elérni, csak a teljes árat. Helyjegyet pedig elvileg csak akkor adnak ki, ha van mellé menetjegyed, de ettől néhány kevésbé kockafejű pénztáros hajlandó eltekinteni.
Sziasztok! Nyáron utaznék Bulgáriából Isztambulba. Szófiából mennénk hálókocsival. Arra lennék kíváncsi, hogy véleményetek szerint a MÁV-Start ki tudná adni az adott viszonylatban a menetjegyet plusz a hálójegyet? Vagy azt csak a helyszínen tudnám megvenni? Előre is köszi :)
Mert eredetileg Bécsből akartam menni Varsóba, de SparSchiene nélkül szerintem irreálisan sokba kerül egy-egy háló-/fekvőhely. (Amúgy nem tudom, hogy gondolják, hogy a fapados repülők korában bárki venni fog normál áron 99€-ért ülőhelyet egy 12 órás útra.) Ebből kifolyólag készültem egy B tervvel is, hogy ha az ÖBB-nél nincs SparSchiene, akkor megyek Pozsonyból inkább.Tavaly utaztam Bp. - Varsó között, akkor kb. 6-an voltunk az egész kocsiban.
Más:
MÁV-os netes nemzetközi jegyet váltott már valaki az életben. Én bármit állítok be, ezt a hibát kapom:
[i]Erre az utazásra a megadott feltételekkel érvényes ajánlat jelenleg nem elérhető.[/i]
Tudhatna bárhova, csak legtöbbször a pénztárosnak az információval el nem látottság miatt fingja nincs arról, milyen tarifakóddal lehet kivenni az adott vonatra a spar-jegyet a nemzetközi rendszerből...:(
Hölgyek, Urak, teljesen fogalmatlan vagyok az EU-s nemzetközi vonatozás terén, így két, valószínűleg triviális kérdéseim lenne:
- A MÁV akkor is ki tud állítani egy irányú SparSchiene menetjegyet, ha annak kiindulási állomása nem Magyarország? (pl. Varsóból Budapestre kellene ilyesmi)
- Ugyanígy, MÁV-os pénztárnál van lehetőségem olyan SparSchiene nemzetközi jegyet venni, amelyik Mo.-t nem érinti? (Bécsből Varsóba EN406 pl.)
Ezúttal 93 dicső percet késve indultunk el. Dr Harkály nem igazán bírt magával, és még a rádióját is eldobta a folyosón. Nem baj, majd veszünk neki másikat... Nem lett volna különösebben bosszantó a csúszás, ha nem 3:45kor keltem volna ahhoz, hogy elérjem a tragacsot. De a célállomásnál (Breclav) már csak 85 perces késésben voltunk. A szlovák pályaállapotok mintha romlottak volna az elmúlt időkben.
Keletis rutin! Indulás előtt negyed órával megjelenik dr. Harkály ( ha a szerelvény 3 napja áll a csarnokban akkor is él a 15 perces szabály) majd indulás előtt 6,5 perccel talál egy kisorozandó kocsit. Vonat + 30 és -+60 közötti késéssel elindul... Talán másként is lehetne"de nekünk így is jó".
Varsovia EC gyökeret eresztett: 8:22-es indulás helyett még mindig a Keletiben malmozunk. Elvileg kocsit kellett kisorozni - legalább is elvitték a vonat felét.
Szia Akkor hogy fog közlekedni az Adria 2017 szezonba ? mert mávos mentrenden nem tudok eligazodni. :( Tavaly vasárnap éjszaka indult pestről és hétfőn jőtt vissza esetleg ez is változott? Előre is köszönöm a válaszod.
Attól függ, hogy melyik szakaszt nézed. Magyarországon a szokásos, aztán Érsekújvár és Ostrava között a csehszlovákok közepes közepesen megtöltik. A lengyel határátmenet szintén nem túl erős, de utána belföldön tele van.
Amúgy persze hogy elképzelhető. Haverság ide vagy oda, a lengyelek többségében ugyanoda utaznak, mint mi: Bécsbe, Prágába és Németországba... tőlünk meg inkább Krakkóba mennek. Sok is az a 10 óra menetidő, és akkor még nem is beszéltünk a buszok meg a repülők jelenlétéről...
A Román Vasutak (CFR) és a Bolgár Államvasutak (BDZ) tájékoztatása szerint a 2017-es évben a 1471/1481 // 1480/1470 számú Nesebar-Albena vonaton a díjmentes FIP-szabadjegyet nem fogadják el. A jogosult vasutas munkavállalók, nyugdíjasok és családtagjaik érvényes FIP-igazolványuk alapján a román és bolgár szakaszra 50 százalékos menetjegyet válthatnak, illetve a MÁV-START Zrt. által értékesített bármely kedvezményes árú menetjeggyel (pl. City-Star) igénybe vehetik a vonatot.
Változások a FIP-igazolványok elfogadásánál Az idegen vasutak által kiadott, érvényes, de a kötelező biztonsági elemként előírt, UV-fényre reagáló FIP-emblémát nem tartalmazó FIP-igazolványokat a 2018-as év végéig fogadják el.Korlátozások az ÖBB-nél2016. december 11-től az Ausztriába FIP-szabadjeggyel utazóknak az ÖBB vonalain közlekedő valamennyi RJ-, ICE-, IC- és EC-vonaton külön igénybevételi díjat kell fizetniük, a be- és kilépő, valamint az osztrák belföldi forgalomban egyaránt. Ugyancsak külön igénybevételi díjat kell fizetni a Graz és Klagenfurt között közlekedő ICB-vonatokon az osztrák belföldi és nemzetközi viszonylatban is.
A díjat a magán- és a szolgálati célú utazások során is meg kell fizetni. A Kein Zuschlag erforderlichfeliratú bélyegzővel ellátott szolgálati és kísérő utazásokra is ugyanez a szabály vonatkozik.A megfizetendő igénybevételi díj a fenti vonatkategóriákon: 2. osztályon 10 euró1. osztályon 15 euró A díj a vonaton pótdíjmentesen megváltható. A megfizetett igénybevételi díj érvényessége a kiadást követő napon 24.00-ig érvényes, és tetszőleges számú utazásra jogosít a FIP-szelvény szerinti kocsiosztályon. A megvásárolt helybiztosítás független az igénybevételi díjtól, azt nem helyettesíti. A következő esetekben nem kell megfizetni az igénybevételi díjat:
helyi (elővárosi) forgalomban
ÖBB éjszakai vonatok igénybevétele esetén
FIP-igazolvány alapján váltott, 50 százalákos kedvezményű menetjegy esetén
ÖBB Österreichcard felmutatójának
FIP-kártya felmutatójának
a Magyarországot érintő alábbi vonatokon:
346/347 DACIA
EN462/463 KÁLMÁN IMRE (München)
EN 40462/466, 463/40467 Wiener Walzer (Zürich)
EURegio (ER) vonatok Győr–Bruck a. d. L, Győr–Wien
A korábban kiadott 56635/2016/START számú rendelkezés egyidejűleg hatályát veszti.
Májustól nem közlekedik még semmi, továbbra is június közepén-végén indul mindegyik. És igen, Adria lesz naponta, ráadásul szeptember közepéig.
Horvátországba maradt a 60% menettérti - meg most van 30% is egy útra - Bulgáriába a CityStar és megvan a Montenegro-Spezial is. Az Istria biztos kap majd megint valami extra kedvezményt, Rijeka felé is.