lenne az nagyobb is mert azt az ebert nem kevés életre kelteni és akkor még nem álló a dolog csak kieg.ha visszaolvasna akkor volt ez már jópárszor téma itt is.ki is lett vesézve mindannyiszor....
Elment a fűtésem... Nem tudom van-e hozzá köze vagy nincs, de a probléma azután jelentkezett hogy bekapcsoltam az állófűtést. Ha forog a motor 2000körül akkor némi meleg jön de alacsonyabb fordulatnál megszűnik az is!
2,0 dízel touranról van szó és kíváncsi lennék hogy ha az állófűtés TT-V letiltja magát ... akkor amiatt lehet-e ilyen hiba?
előtte minden oké volt. Fűtőradiátor átjárható, víz van, termosztát ok.
Miskolc környékén van-e esetleg valami állófűtés zsenink aki rá tudna nézni az állófűtésem agyára?
Sziasztok.dz5f kazán bontásából vannak alkatrészeim.Az elektronikát kivéve minden jó izzító stift kb egy órát ha ment szinte új ha valakit érdekel írjon.
az a baj,hogy az olyan eseteknél mint az övé is amiben a gyári instalt próbálják meg beépíteni sajnos 99.9%-ban nem lesz jó.
látok ilyet eleget sajnos és a vége az,hogy csináljunk belőle független fűtést csak már működjön.
1x egy autóban ezt végigcsináltam és rengeteg idő és munka árán megoldódott,de ezt soha többet senkinek sem.
sem időben sem anyagilag nem éri meg mivel ezek rendszerint az autó oldaláról fennálló hibákra visszavezethető akadályok.és ugye specializálódni kellene minden autótípusra.én ugyan szeretem és élvezem is a kihivásokat,de nem vagyok mazochista. :)
az egyik véglet amikor kibontanak egy autóból egy gyári fűtést mindenével és azt egy elvileg ugyanolyanba átrakják a másik meg amikor megveszik hozzá a gyári új szettet kompletten.
a mercedes,bmw elég hírhedt,hogy milyen gyenge ezen a téren szoftveresen sajnos.ha egy analóg kályhát rak be vki egy régi autóba az nagy valószinüséggel fog működni mivel az indítási protokolja is analóg(relék,bimetálos hőkapcsolók amiből áll az indító sorozat).
sajnos nemigen akad olyan ember aki annyira mélyen ismerne egy adott típust amennyire ehhez a dologhoz kellene.sokan mondják h ők aztán igen,tudják a tutit.addig tuti tudják amíg egy rádiót vagy egy távirányítót esetleg a gyári kieg kályhából állót kell csinálni egy v két pipával a rejtett menüben.de mélyebben egyik sem.
én legutóbb egy pug-al botlottam bele ilyen emberbe nemrég,állította róla mindenki h mekkora isten ezen a téren(a navi frissítés az megy neki,de az megy az ovis nagycsoportosoknak is már ha gépet adsz nekik :) )aztán bő 1 hónap alatt sem tudtam belőle kicsikarni egy találkozót,mert mindig elterelt vmi kamu dumával.levágós volt h fingja sincs arról h mit kell tenni.....pedig csak egy bsi programozás lett volna,hogy tudja kezelni az állófűtést.
Azóta olvasom ezt a fórumot, mióta rátaláltam. Az elején segítségre volt szükségem,kérdéseim voltak, ezért írtam is. Most már elégedetten hátradőlve, csak olvasok. Alábbiakat azért írom, hátha megkímélek 1-2 embert a felesleges költekezéstől, szívástól, összehasonlítva kettőnk esetét.
Saját szakmámban én is tapasztalom, hogy mindenki mindent meg akar oldani magának, meg olcsó legyen, stb. Aztán a végén jó se lesz, de legalább drága (ha még van rá pénz megcsináltatni). Te azonban vettél egy újat, nem kevés pénzért. Akkor miért pont a beszerelésen akartál spórolni? Értem én, hogy hobbi, én is úgy fogom fel a munkám, autószerelő is vagyok, adott márkára szakosodva, gyári szinten. (nem márkaszervizes léhűtő :) sokszor utánuk/helyettük dolgozom) Én mielőtt belekezdtem volna az állófűtés-es dologba, olvastam egy csomót e témában. Aztán rá is jöttem, hogy ez egy külön szakma. Nem csak pár víz és üzemanyag cső, kábel bekötése (mert azt a legtöbb szaki megoldaná, én is), vannak buktatók rendesen. Írtad azt az 1500Euro-t. Én ennél olcsóbban szereltettem be az új Diesel Thermo Top Evo-t T100-as távirányítóval, Webasto márkaszervizben, ÁFA-s számlával, 2 év garanciával. (Az is igaz, hogy az autóm -Lodgy- Can Bus hálózata faék egyszerű egy BMW-hez képest.) Egyenlőre tökéletes, remélem az is marad kb. 7 évig, amíg az autó megvan. Ezentúl mindegyikben lesz :)
Szóval jó dolog a hobby és a barkácsolás, de saját pénztárcája ellensége ne legyen senki. Mindent rá kell bízni arra, aki az adott témában profi, és az így megspórolt sok 10-100órát fordíthatjuk másra is, pl. ami jövedelmező.
Remélem mielőbb rátalálsz egy hozzá értőre vagy műszaki segédletre, és több hónap szívás után megoldódik a problémát.
csak kell pedig keresnek egy olyan webastos embert aki érzi a kihívást a te esetedben...... :)
mondjuk sztem az autó szoftveres oldaláról lesz a gond.kaka a bmw-k szoftverezése sajnos és ezt a gyári szakemberek sem tagadják,persze mindezt nem nyílvánosan azért.
sok ilyen van sajnos,nem feltétlen a te egyediségedet jelenti.és ez már elindult az e39-ekkel réges régen ami napjainkig nem is javult.
Beszéltünk mi már telefonon decemberben csak nem tudtuk összehozni hogy ránézz mert éppen szabin voltál én meg külföldön élek és nem tudtam tovább otthon maradni.
Webasto thermo top evo diesel.gyári bmw diaggal nézték a bmw-ben.kicseréltem ma a panelt a hőmérséklet jeladò miatt de ugyanaz a hiba.a kályha továbbra sem indul.gyári állòfűtés de utòlagos beépítés.minden új.bmw-ben szofveresen telepítve és diagolva.