Keresés

Részletes keresés

twohandedtweener_ Creative Commons License 2020.09.20 0 0 22492

91cm

 

valahol itt remélem az alját.

Előzmény: smith (22491)
smith Creative Commons License 2020.09.18 0 0 22491

92 cm

Előzmény: twohandedtweener_ (22462)
edesviz Creative Commons License 2020.09.17 0 0 22490
Előzmény: Vezo228 (22489)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 22489

300-as általában, azaz 30 cm + némi perem a toldásoknál.

Előzmény: edesviz (22486)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22488

Ez van.

A kötött pálya más tészta, ezexerint....

 

Előzmény: smith (22485)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22487

Szentgyörgy és bármi más.

Nyírád egyre valószínűtlenebbnek tűnik.

Előzmény: gigabursch (22483)
edesviz Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22486

Mekkora az a cső?

Előzmény: gigabursch (22484)
smith Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22485

Ívkorrekció? Ez vicces. A lejáró út kb. a felezőjében fekszik egy 1100-1200m hosszú egyenesnek. Persze kifogásnak jó...

Előzmény: Vezo228 (22480)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22484

Az drága.

Meg valamilyen szinten fölösleges is.

Így szilárd mérten lehet behúzni a csövet, visszér még úgyis folyik a lutyátlanított  lötty.

Előzmény: edesviz (22475)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22483

A 2×2 sáv vagy a szentgyörgyi megoldás?

Előzmény: Vezo228 (22481)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22482

Naaa, tudom és nemvita tárgya, hogy MÁV olyan-amilyen. De ott a vasút déli oldala szerintem telibe állami terület.

Nameg azok a 'rettentő'* tempóval száguldó vonatok még ívkorrekció nélkül sem tudnának leszédülni a pályáról...

 

___

*inkább elkeserítő tempó

Előzmény: Vezo228 (22480)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22481

Képben van ez is.

 

Előzmény: gigabursch (22478)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22480

A MÁV álláspontja az, hogy ívkorrekció kell a főpályán ahhoz, hogy kitérőt lehessen építeni.

Ehhez terület kellene, mert az sincs.

Aztán még azon kívül, hogy erre kb senkinek nincs pénze, még lenne vágányzár, közúti-vasúti csomópont építés, tiltakozás, szóval, maga apokol.

Meg aztán a MÁV-val elérni bármit.

Szóval, letettek róla.

 

Előzmény: smith (22479)
smith Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22479

Kell oda építeni egy rakodóvágányt, akkor nem.

Előzmény: gigabursch (22478)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22478

Csak halkan mondom - hogy az is hallja, aki később olvassa - Balatonszentgyörgy meg bő fél éve próbálja elérni, hogy a két kiürült agyaggörét, amit a helyi téglagyár "mert ki", ugyanmár töltsék már tele iszappal, mert azokkal a gödrökkel mit se tud lezdeni.

Külön érdekessége a dolognak, hogy olyan rettenetes távolság és szintemelkedés sincs.

Szóval ez egy win-win-win-win-win-... szitu lenne.

 

A szovjet mintára "ideiglenes" györöki kikötő meg alsó hangon gázos történet.

 

A nyirádi bányászattal keletkezett gödrök rekultiválása nem rossz elképzelés, de az a közúti terhelés ami ezt feldolgozza gyakorlatilag egy 2×2 sávos utat igényelne...

Előzmény: Vezo228 (22472)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.09.15 0 0 22477

"Forgatni kell a területet, szikkasztani, szállítani, hogy legyen hely a friss iszapnak."

 

A szikkadt iszapnak ott van a rengeteg kubikgödör a vasút mentén. Legalább a szunyogtenyészet is gyengülne. 

Előzmény: Vezo228 (22472)
edesviz Creative Commons License 2020.09.14 0 0 22476

Bocs rosszul fogalmaztam 10 cm zöld alga, némi  vízzel.

Előzmény: edesviz (22475)
edesviz Creative Commons License 2020.09.14 0 0 22475

Akkor a Séd medrét kell először kikotorni. Itt a vasút  meg csak csak, 47.062355, 18.032161  de a régi kerékpárút alatt zűrös kb eddig 47.058865, 18.033486 . most kb 5 cm víz van.

Előzmény: Vezo228 (22474)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 22474

A Fűzfői-séd medrében és a műtárgyain megoldható a becsövezés és a visszavezetés is.

Előzmény: edesviz (22473)
edesviz Creative Commons License 2020.09.14 0 0 22473

Fűzfőn a parttól távol van a zagytér, a kerékpárutat, és a sétányt esetleg a vasutat kellene módosítani. Azt hiszem a van kellő mennyíségű áteresz a sín alatt.

 

Előzmény: Vezo228 (22472)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.14 0 1 22472

Kijelölt hely most is van, rengeteg, de ezek a szikkadt anyag kihelyezését tudják kezelni, mást nem.

Az eddigieken túlmenő helyen sajnos reálisan nem sok esély van új zagyteret nyitni.

A civil tiltakozás, az önkormányzati ellenállás, a nádminősítés, a nemzeti park gáncsoskodása stb miatt nagyjából lehetetlen. Abból kell főzni, ami van, ez a realitás.

A Balatonért mindenki aggódik és elvárja, hogy legyen megoldás mindig mindenre mindaddig, amíg nem lesz érintett valahogy és nem kell "áldozatot hozni".

Na, onnantól kezdve már mindenki kihátrál. Pedig az iszapot elszállítani nem lehet túl messzire, a problémás helyeket látva, a Keszthelyi medencén túl nem sok értelme lenne zagyteret nyitni.

 

Új szemlélet kell, mert az hogy töltjük, amíg tele nem lesz és sorsára hagyjuk a területet, na az nem működik.

Forgatni kell a területet, szikkasztani, szállítani, hogy legyen hely a friss iszapnak.

 

És igen, tudom, hogy mi mit jelent.

Fűzfőn gyakorolgat nincs semmi, ott meg kellene építeni a földműveket, stb, de kétlem, hogy a belterület miatt hosszú távon fenntartható lenne egy zagytér.

Keszthely nincs rossz állapotban, oda kisebb előkészítő munka árán lehetne kotorni.

Györökön meg jelenleg van szabad kapacitás, megy is a kotrás.

 

 

Előzmény: Hehe164 (22471)
Hehe164 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 22471

Tényszerűen nem.

2003-ban további tíz feletti kijelölt zagytér létezett.

És nem csak Akaliban épült meg.

Anno 2005-ben számbavette az összeset egy magáncég.

 

A "jelenleg engedéllyel rendelkező" pedig tudod mit jelent ugye?

Előzmény: Vezo228 (22470)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 22470

A tényszerűség kedvéért:

 

Az a több millió tonnányi befogadó képesség az engedélyek alapján ~ 300-350.000 m3 volt csúcsidőben.

Az elmúlt 5 évben egy zagytér sem került elbontásra!

  • Az Akaliban lévő zagytér az 1075/2003-es Korm. r. alapján épült, de az Önkormányzat más jellegű hasznosítási tervei miatt, a bérleti szerződés lejártát követően a területet rekultiválni kellett, ~2012-ben. Ide tudomásom szerint egy gramm iszapot sem kotortak ki.
  • A Vonyarci 3-as megtelt a Keszthelyi medence kotrásával.
  • A jelenleg engedéllyel rendelkező zagyterek közül a Györökiben történt korábban egy kazetta reaktiválása, a többi történés Győrfy frusztrált hangulatú cikkében olvasható.
  • A Keszthelyi 8-as és a Fűzfői zagyterek területe most is adott, engedélyük is van. A Keszthely egy kisebb előkészítő munka után fogadni is tudna. Fűzfő már problémásabb, de elbontás ott sem történt.

 

Előzmény: Hehe164 (22469)
Hehe164 Creative Commons License 2020.09.13 0 1 22469

Hmm.

Az utóbbi öt évben az egyébként sokmillió tonna iszap befogadására alkalmas már kiépített zagytározókat elbontották. (Még a kétezres évek elején 10-15 millió tonnás kotrás volt tervben hosszútávon.)

 

Most észbe van kapva, :-) viszont a most tervezett töredéknyi 1 millió tonnát sincs hova tenni. 

Kapkodás, csapkodás folyik.

Előzmény: smith (22468)
smith Creative Commons License 2020.09.13 0 0 22468
Előzmény: Veszpremi (22436)
edesviz Creative Commons License 2020.09.12 -1 0 22467

Azért a csali lehet könnyen 10 -s nagyságrendű tonna. 60 ezer horgász engedély van. Az üledék 100 -as tonnája hogy jön ki?

 

A kotrást régen is télen nyáron végezték. A legutolsó lepel kotrást is.

 

Egyébként nem értem a Limnológiai Intézet tudósait. Mi francot csináltak eddig? Most akarnak kutatni? Már rég kellet volna. Nem véletlenül linkeltem ide egy német ciáno baktériumos cikket a balti tengerről. Ott is gond van belőle, pedig mélyebb, hidegebb víz. Ők a egyértelműen a vízhőmérséklettől teszik függővé a mennyiséget.

Előzmény: Hehe164 (22465)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2020.09.11 0 0 22466

az ki van zárva mert nem tudom 

Előzmény: edesviz (22464)
Hehe164 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 22465

"A beszélgetésben elhangzott, hogy már nem a műtrágya, hanem a horgászcsali terheli foszforral a vizet. Ellentmondó információkat és véleményeket lehet olvasni például az iszapkotrás hasznosságáról is. Az igazgató szerint kutatni kell, és nem találgatni. Intézetének mérései alapján októberre meg tudják mondani, hogy mi volt a kotrás hatása például 2020. augusztusában Györökön."

Ezek konkrét hülyeségek, a többi nagyjából stimmel.

(A "horgászcsali" évi néhány tonna foszfort jelent. A befolyókon érkező "anyag" száz tonna feletti foszfort. A lokális kotrás hatásait tökéletesen lehetetlen "megmondani", ugyanis ilyen hatás nem létezik, mármint a helyi vízmélység növekedésén kívül.)

Előzmény: twohandedtweener_ (22463)
edesviz Creative Commons License 2020.09.11 -1 0 22464

Szerinteted a halászok bárkájába, hálója csak úg maguktól ugrottak bele a halak öngyilkos szándékkal? Avagy a halász is használt csalit?

Előzmény: twohandedtweener_ (22463)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2020.09.11 0 0 22463

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!