Mint az előttem író is, én is csak az általam használt gépről tudok írni. Ez pedig az MPM 10. Ez lényegében ua. mint a 210, csak korábbi kiadás de ugyan az.
204 ccm, 10 LE. kétütemű motor. Elvileg 20- as benzinnel írják a használatot, de én 33 -as keverékkel Husquarna olajjal használom. Gépbe 2 helyre kell olajat önteni lent a ki hajtásnál, és fent a hajtásnál.
Ne tévesszen meg, ez nem sebességváltós gép.
igaz hogy 2 fokozatot lehet állítani, de ez úgy érhető el, hogy leállítod a gépet , jobb-bal oldalon meglazítod a szorító csavart, majd egy másik helyen "fogas léc" előbbre, vagy hátrébb spannolod az ékszíjat, attól függően hogy melyik szíjtárcsára tetted.
Igaz hogy 3 részes a szíjtárcsa, de csak 1, 2, és megint 2-es. a megint 2-es a szivattyúnak a szijját hajtja.
Szóval csak 2 fokozat van.
Ettől függetlenül nem egy játékszer a gép.
Van súlya, és 10 Le ha jó a motor akkor biztosan meg van.
Kerekeknek vagy a Terra, vagy a Robi 250 kerekét használják. 5.00x12" nálam 6.00-12" gumi van rajt. Orosz.
A kereket, ill. a kapatagokat, körmös kereket egy ha jól emlékszem 12-es menetes pálca fogja össze.. Ide célszerű több féle hosszúságot barkácsolni: - gumi keréknek, körmös keréknek, - kapatagoknak, attól függően mennyit használsz. 2x2, 2x3, max 2x4.
Utánfutónak a terra kocsi. vagy barkács megoldás.
Körmös kerék a gyári 2 féle átmérőjű van.
Nekem a nagyobb, van ehhez van egy nyomtáv növelő csonk. Kisebbnek csináltam fiat acélfelniből körmös kereket.
Gyári eke van hozzá, de ha a Terra váltva forgatósat akarod használni át kell barkácsolni a felfogatását.
Szántáskor minden a súlyon ill az eke beállításon függ. Nálam a keréken kívül belül robi súly van, + az orron egy barkács 30 kg. súly, + 5 terra orr súly, amit tudok csúsztatni egy csövön. akkor ha előbbre kerülnek könnyebb az ekét kiemelni.
Egyéb két strapa bíró gép, nem tudom mikori kiadás, használtan vettem kb. 8 éve de szerintem előtte a másik öreg tuljnál mint 15 évet volt. Szóval már bizonyított
Akatrészt lehet hozzá venni, bár nem olcsó.
Hát ennyi