Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2011.10.17 0 0 10707

Vegyél koncentrátumot és higítsd fel de akár töményen is betöltheted. A gyári Ford sem drága. A minimumig megy és lejjebb nem? A tágulási tartály nem repedt?

Előzmény: pitui (10706)
pitui Creative Commons License 2011.10.17 0 0 10706

Sziasztok!

 

Minimumig lecsökkent a hűttővíz az autóban. Ez általános probléma a Fusinoknál? 5 éves, 1.4 benzines.

Milyen hűttővízet önthetek bele?

 

byo Creative Commons License 2011.09.13 0 0 10705

A többi sem, ebbe az autóba nem drága az alkatrész de a hátsó gátló rugó móka annyiba kerül, hogy érdemesebb másik autót választani.

Előzmény: kristof-25 (10704)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 10704

Bocs, nem-nem. ez nem járható út!

Előzmény: byo (10702)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 10703

Autóztam hajdanán a nagy hóka-móka Renault 4-el. Na az volt az élmény meg a rókázás határának a próbája amikor a Mátrában és környékén  70 -  80-al eresztetük be a kanyarba. De csak az első, másodikba. A többi kanyart majdnem hátramenetben teljesítettük. 

Na nem ilyenre gondoltam. Ha veszem a jelenlegi állapotot alapnak és csak pár % lenne lágyítva rajta, de nem a dűlöngélés határáig.  De ez még bőven döntés előtti állapot. Ilyenkor nemcsak a rugó karakterisztikával kell számolni, a lengéscsillapítót is kalkulálni kell. De ez már lassan nem az a terület, amit egy hétköznapi és általános használatra szánt kocsinál meg lehet/szabad csinálni.

Megismerve az alap utazási komfortot, a fogyasztási valóságot, részemről ezek - pontok. A + pont a magasabb építés és hogy jól néz ki a kocsi.

Előzmény: C20NE (10700)
byo Creative Commons License 2011.09.12 0 0 10702

Csökkented a keréknyomást (2.4ről 2.1re) rögtön más lesz, persze a gyorsulás, fogyasztás is.

Előzmény: kristof-25 (10699)
Chewwbacca Creative Commons License 2011.09.12 0 0 10701

én nem érzem rázósnak (4 éve), igaz azelőtt suzukim volt :) na az rázott

Előzmény: kristof-25 (10699)
C20NE Creative Commons License 2011.09.12 0 0 10700

Magas építésű autó, ha lágyítod a rugózást úgy fog billegni, hogy elhányod magad, ne adja Isten borulékony lesz.

Előzmény: kristof-25 (10699)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 10699

Üdv !

A hétvégém azzal telt, hogy több Fusiont 1,4 - 1,6-ost, benzinest próbáltam. Eddig úgy oké, DE: alapjába véve mindegyik eléggé "rázott" az úton vagy autósabban fogalmazva nagyon kemény volt a rugózása. Tette ezt minimálisan rossz minóségű útfelületen is.

Lehet-e valamit csinálni ezzel: pl. lengéscsillapító esetleg rugó csere ? A rugóalakításban más típus esetében már van tapasztalat. Most nem az ültetésre és egyéb tuningra gondolok, az utazási komfortot kellene finomítani. Tudom magas építésű kasztni, kanyarstabilitás stb, de azért áll a típusnak a zászló, mert beülni akarunk és nem leülni a kcsiba.

Chewwbacca Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10698

jól elvagytok :)

én csak azt szerettem volna közölni hogy stabil 90-él egyenes úton (vizszintesen) fix gázállásnál az ÉN autóm kb. 5.6-5.7-et fogyaszt (legalábbis a fed.comp. szerint)

_ZE Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10697

Nem látom a számítási algoritmust, de elég jól el tudom képzelni (szakmai ártalom), hogy hogyan matekozik az adatokkal, hogy a valóshoz közeli értket mutasson, de a dinamikus változásokat (visszakettő-padlógáz, 7-ről 9.5-re) is minimális késleltetéssel tudja követni.  Tippelem, hogy az impulzushosszt, azaz a fogyasztott mennyiséget nem integrálja km-eken keresztül, mert akkor igen lomhán reagálna egy-egy visszakapcsolás esetén felpörgő motorra.

Előzmény: C20NE (10696)
C20NE Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10696

- Tudom, hogy mindegy csupán korrigáltam, hogy ne keressen senki átfolyásmérőt ha valami baja van a kijelzett értékkel.

- A pillanatnyi érték és a sebesség ismeretében egy számítógépnek nem ügy bármely általad igényelt adat kiszámítása,hiszen adott intervallum összes pillanatnyi értéke eltárolható, ha a befecskendező impulzusok összhosszát tudod egy 100km - es út végén akkor mi az amit ebből nem tudsz kiszámolni?

Előzmény: _ZE (10695)
_ZE Creative Commons License 2011.09.09 0 0 10695

Mindegy, az impulzus hossza (pontosabban a kitöltési tényező) teljesen ekvivalens az átfolyásmérő által szolgáltatott jllel, mindkettő az adott idő alatt felhasznált üzemanyag mennyiségével arányos (dQ/dt), a lényeg, hogy pillanatnyi értéket ad. A befecskendező impulzusidejével számolva természetesen a dt csökkenése miatt finomabb felbontást kapsz, de csak pillanatnyi érték lesz, nem pedig átlagfogyasztás.

Előzmény: C20NE (10694)
C20NE Creative Commons License 2011.09.09 0 0 10694

Nincs átfolyásmérő! A befecskendező impulzusok hosszából számítja ki a fogyasztást! A Wareszon még volt átfolyásmérő, igazi LED sor :-)))

Előzmény: _ZE (10693)
_ZE Creative Commons License 2011.09.09 0 0 10693

Az nem 90-nél van, hanem adott fordulatszámnál/terhelésnél, ugyanis a fed.com. egy átfolyásmérő jelét feldolgozva mutatja a számított fogyit. Rövid idő alatt fogyasztott (átfolyt) mennyiségből és az alatt megtett rövid útból kalkulál.

Előzmény: Chewwbacca (10692)
Chewwbacca Creative Commons License 2011.09.09 0 0 10692

az csak átlagot ad, mérem úgyis persze, csak kiváncsi voltam 90-nél mi a helyzet

Előzmény: _ZE (10691)
_ZE Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10691

Teletank módszerrel mérd és számold, az pontosabb értéket ad.

Előzmény: Chewwbacca (10690)
Chewwbacca Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10690

a fed.comp-pal én megmértem országúton laza 90-el 5.6-5.7-el elvan

Előzmény: byo (10689)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10689

Én ha átmegyek Debrecenbe tankolni a Mol kúton, akkor 3-4 decivel mindig csökken váratlanul a fogyasztásom, bármilyen Nyíregyházi benzinhez hasonlítva.

 

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy ha elég sokat megyünk városba lekormolódik, lustább, iszákosabb lessz, ezt már 1xer kitapasztaltam, de kihajszolni a kormot belőle meg nem éri meg me közbe sokat kajol és városba újra lerakódik.

 

Ha valaki csak hosszú útra használja és végig 90en, én még az 5.5 Litert is elhinném neki.

Előzmény: turablog (10685)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10688

Ha én ragaszkodnék az 1.6os motor teljesítményéhez, kicsit off, de merivából jóval nagyobb a kínálat, és nem hiszem hogy az is ennyire iszákos lenne (hibája pedig van mindkét tipusnak, de talán 1.6 benzinesbe inkább meriva).

 

Azt nem tudom a fusion 1.6 hdivel milyen lehet.

Előzmény: kristof-25 (10686)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10687

Bocs csak kérdezem: ezt hogy ítéled meg? (jó - elfogadható- talán egy kissé iszákos)  Hány személy, csomagsúly...?

Előzmény: turablog (10685)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10686

Úgy jöttek ezek az infók mint a mostani hétvégi lehülés. Az 1,6-os fogyasztás/teljesítmény arányáról/viszonyításáról szóbeszédet hallottam, de jobban hiszek a leírtaknak. Nem végső cél az 1,6-os, de távoli családom tagjának van 1,4-e (csak nem ért hozzá, nem érdekli  és nem foglalkozk az autóval)  Néha az autóba ülve eléggé csodálkoztam, többet vártam tőle. Az 1,6-os csupán az esetleges futózás miatt jött képbe, de akkor azzal mit produkálhat úgy menetben és fogyasztásban? Át kell ezt gondolni mégegyszer, kétszer. De  jó erről itt beszélni, tisztul a kép és ezért köszönet mindenkinek.

turablog Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10685

OMV normál benya, Auchan benya, cca. 400km M3-as (130+pici) meg némi lakott terület (vidék, tehát <50) és 7.5-7.8l/100km. 1.4-es, Hankook Optimo nyári papucsokkal.

Előzmény: byo (10680)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10684

Egyébként ez nem lenne baj, ha lenne vagy 150 lóerős. (vagy menne úgy)

Előzmény: C20NE (10682)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10683

Finoman akartam, nehogy valaki megsértődjön :D.

Előzmény: C20NE (10682)
C20NE Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10682

Az 1.6-ost nehéz 10 liter alatt tartani....mondjuk inkább így :-)

Előzmény: byo (10681)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10681

Abban azért egyet értünk, az 1.4est nehéz 10literig feltornázni, az 1.6ost viszont nem olyan nehéz.

Előzmény: turablog (10679)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10680

Városba kifejezetten jónak gondolom, ami a gyengélye lakotterületen kívül 90-110környékéről előzni (bár a 80-90es tempónál fogyaszt a legjobban).

130tól már jól húz hisz nyomatékcsúcs közelében van olyankor.

 

Az 1.6os biztos hogy városba nem összehasonlítható fogyasztást produkál.

Nekem a 1.4es vegyesbe gyenge szabolcsi benzinnel a rendes kerékmérettel 6.8-7.8 között szokott kevés légkondival.

CSak 90el lehet vele 6 liter közelit csinálni, de pályán nem érdemes a 130at tartani (7.8-8.5) :D.

Ja és valamiért nekem esőben sokkal többet eszik :D

Árdekesség a téli gumim ugyanaz a méret mint a nyári, de ócska, régi Barum elegendő mintával, nyári Dunlop nem eco, kifejezetten biztonságos gumi.

A téli gumival kevesebbet fogyaszt pár decivel, igaz nem is tapad se télen se nyáron vele.

 

Ne felejtsük el hogy ezaz autó akkora kerekkel gördül mint a régebbi V6os mondeó. (nekem legalábbis mondeó felnin van a nyárigumi garnitúra)

Előzmény: turablog (10679)
turablog Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10679

Az 1.4-es 7l/100km körül/fölött eszik úgy általában, de ez autópályán, légkondival, "tempósan" (khm.) haladva nyolc és félre simán felszalad. 1-2 emberrel az 1.4-es is képes "harapni", városban bőven elég, amit tud, és autópályán sem kell a külső sávban leragadni :)

 

Előzmény: byo (10678)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10678

Vonóhorgot erre az autóra elég nehéz jól felrakni, szóval nemmindegy ki csinálja és milyet tesz fel, a lökháritót szokták kivágni elhajlítani megymás.

Az 1.6os motorral méginkább meglódulós bólintós az autó, és a városi forgalomba szerintem meglehetősen magas a fogyasztás különbség az 1.4es javára. Autópályán az 1.6 jobb, de ha a kreszt betartod akkor gyakorlatilag mindenütt máshol lényegesen kevesebbet fog enni az 1.4es (tudni kell a felépítményből és a kerékméretből kifolyólag, ezek nem a kifejezetten takarékos autók közé tartoznak, egyik motorral sem, ezért javasolnám az eco gumikat hozzá) Nembeszélve arról hogy az 1.6os árából fiatalabb 1.4est tudsz venni, illetve az 1.4esből a kínálat több mint elég.

 

Ráncfelvarrás előttit legkönyebben a műszerfalról ismered fel, a régebbi ledes szintjelzőkkel van felszerelve, a ráncfelvarrot izléses analóg hatású.

 

 

Előzmény: kristof-25 (10672)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!