Keresés

Részletes keresés

KKXVII Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51421

A legjobb valóban ez lenne. Esetleg villamos a Jászberényi úton. 

Előzmény: Patreides (51420)
Patreides Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51420

Az igazi megoldás szerintem nem az autózás megkönnyítése lenne itt, hanem valami gyorsvillamos vonal kiépítése az Őrsig, es onnan is még tovább, befelé...

A vasút (elővárosi ?) nem igazán tetszik, mint megoldás, mert a vasútállomásra el kell jutni, az nem jön ki a központig, meg tovább.

Előzmény: KKXVII (51418)
kari56 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51419

Az emberek mennyiségéről írtál, nem az autókéról. Mondjuk az emberek, mint mennyiség, érdekes párosítás.

Előzmény: Blindmouse (51417)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51418

Reméljük, egyszer 2x2 sávos lesz a Keresztúri út.

Előzmény: Blindmouse (51417)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51417

Mert szerintem nem laktak ugyanannyian a 2 időszakban, és nagyságrendekkel kevesebb járt autóval még a 100 méterre lévő boltba is. De lehet csak a korosztályi összetétel volt más és más ebből fakadt. mindenesetre elég jelentős különbség van forgalom mennyiségében egy 1995-ös állapothoz képest akár nappal, akár éjjel.

 

KKXVII:  azt én sem írtam hogy zavarna ha 2x2 sávos lenne, csak hogy nem biztos hogy lenne értelme, lévén a végén nem tudod elvezetni ugyanúgy a mennyiséget.  de egyáltalán nem zavarna.

 

Előzmény: kari56 (51414)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51416

Köszi. A Keresztúri úton már 2x2 sávval is sokat javulna a helyzet. 

Előzmény: Kevin (51408)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51415

Maradjunk inkább a Keresztúrinút kiszéllesítésénél.  Senkit nem zavar, ha a felüljárótól az Egis -ig 2x2 sáv lesz. Se házak, se semmi nincs azon a szakaszon a vastelepet leszámítva. 

Előzmény: Blindmouse (51413)
kari56 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51414

Azért ezt gondold át még egyszer.

Miért volt jobb a kilencvenes években kétmillió ember, mint most egy egész hét. Budapest nem posztszovjet, hanem posztkiegyezés kori. Összekevered Dunaújvárossal.

Előzmény: Blindmouse (51413)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.11 -1 0 51413

És egyik megalopoliszt se úgy tervezték meg annakidején hogy 200 év múlva el lehessen vezetni az autóforgalmat, és mindnek legyen a belvárosban parkolóhelye.

Ez a 6 sávos utak, mégsincs forgalom dolog egy helyen jött össze a világnak.

 

Észak koreában. :)

 

 

 

 

Rosszak lennének a szaporodási mutatók?

Tulajdonképp indirekt kényszerszaporítás van, mindenhol azt sulykolják,  ha ennyi meg ennyi lárvácskát ellenek, akkor sok pénz jár,  akkor leszel valaki, akkor járnak neked előnyök, állampolgár leszel, meglesz a helyed a valhallában.. 

Más kérdés hogy nem a viszonylagosan enyhe számú szellemi elit változik szapora ellőgéppé, hanem a közép-alsó osztályok főként. Kimész az utcára és ezt látod átlag pórnép tologatja az izékéit elkámpicsorodott kialvatlan fejjel. :)

 

Szóval Bp-n kb a kilencvenes évek végéig volt relatíve elfogadható mennyiségű ember, a háború utáni visszaszaporodást kb addig bírta el a város.

nyilván minden metropolis ilyen szempontból más és más.

Ergo hülyeség összehasonlítani egy 17 milliós lakosú L.A.-t a 9 sávos autópályákkal egy posztszovjet 2 milliós Bépével. 

 

Mindenesetre az a helyzet hogy a két randa nagy világháború erőteljesen segített karbantartani a bolygón az embermennyiséget, különben nem most zajlana az bolygón az utolsó zöld négyzetméterek lakóparkká alakítása hanem ugyanez 100 éve lett volna. És az ember alapvetően hülye,  vernyákol hogy mentsük meg a bolygóót jajj..   mindeközben teljes erejéből szaporodja tele az egészet.. és szórja tele a fogyasztói társadalom szemetével amit 3 évente kidobálnak hogy vegyen újat bármiből.

Aztán amikor a földanya kicsit megrázza magát, mert már viszket a sok csípő "bolhától", és "beszórja magát" valamivel mint most a kovid, abból se kap észbe az ember. 

hidd el,  vége ennek az egésznek,  mégszaporább lesz a faj.   Bocs ha nagyon offba ment ez már el.

 

 

 

 

Előzmény: Patreides (51412)
Patreides Creative Commons License 2021.02.11 0 1 51412

  Egyrészt történelmi jelenség (Ur, Uruk, Babilon... Athen...Paris...New-York,Los Angeles,Peking,Sanghai,Sao Paulo), nem most kezdődött, hogy az emberek egyre inkább városokba, nagyvárosokba költöznek, tömörülnek. Itt koncentráltak az erőforrások, termelés, szórakozás, kultúra, egészségügy, oktatás...

  Másrészt maguk a városok egyre nagyobbak, nagyvárosok, megapoliszok jönnek létre, egyre naygobb, hozzájuk tapadó agglomerációval.

Ezt a folyamatot létszámstoppal megállítani,,, ez olyan, mint egy tehervonatot megállítani egy sínre helyezett piros lufival - csak utóbbi sokkal valószínűbb.

 

Egyébként pedig minél fejlettebbe gy társadalom, minél magasabb ott az életszínvonal, annál rosszabbak a szaporodási mutatók.

Jelenleg Európa fogy, Afrika még a nagy népességrobbanás elején tart.

Európa, de az USA is a migrációval tartja fenn a gazdaság működését, bővülését.

Az ember a Föld rákbetegsége, ha úgy vesszük, minden lehetséges életteret kitölt, most folyik az utolsó, még le nem tarolt vadonok elözönlése (Afrika, Amazónia, Indonézia), és a vadállatok utolsó élettereinek megszüntetése, az egyik legnagyobb fajirtás a Föld történetében.

 

Mi meg védjük csak szépen a Merzse-mocsarat, az is valami... "Ha már elpusztul a világ, legyen a sírjára virág..."

 

Előzmény: Blindmouse (51411)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51411

Hát egyrészt az amcsik a magyaroknál is bénább sofőrök,  másrészt jól néz ki 8-9 sávon az esti dugó amikor csak állnak.

Létszámstop kellene.  egyrészt  ne költözzön már senki be pest megyébe, másrészt 20 éve kellett volna elejét venni annak hogy az ember ekkora késztetést érezzen a vírus jellegű szaporodásra miközben mindent felél maga alatt.   ha fele annyian lennénk, nem lenne gond a közlekedés.

Előzmény: KKXVII (51406)
kari56 Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51410

Így igaz. Nem régen olvastam egy tanulmányt a fővárosi forgalmi viszonyokról Ott írták, hogy a lakosság kb. 7%-a lakik a belső kerületekben és a munkahelyek több, mint 20%-a található ott.

A másik ok, hogy a magyar nem mobilis. Többnyire abban a házban él ma is amelyikben a szülei, nagyszülei. Biztosan kifizetődő "valakiknek", hogy az új lakások építését szorgalmazzák és nem a bérlakás építését. Az utóbbi nem tud gyors hasznot hozni. Egy költözés egyik bérleményből a másikba egyszerűbb, olcsóbb, mint egy ingatlan adás-vétele.

Előzmény: bad will hunting (51409)
bad will hunting Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51409

Hosszútávon mindenképpen csak az lenne megoldás, ha a munkahelyek jobban a város peremére tevődnének, és nem lenne muszáj mindenhez a városba menni. Már az is sokat segítene, ha reggel nem mindenki kívülről befelé ingázna, hanem megosztva. Mondjuk áll most az Élessaroknál a dugóban egy maglódi, egy rákoscsabai és egy kőbányai és mindannyian a Váci úti irodafolyosó felé tartanak, pedig ha a kőbányai mondjuk a külső Pesti úton dolgozna és szembe menne a dugóval, már harmadával csökenne a forgalom (nagyon leegyszerűsítve persze). Én már 14 éve élek így, hogy agglomerációban lakom és agglomerációban dolgozom (második lakás és harmadik munkahely azóta), sokkal jobb ez így, hogy amikor Budapest szélén kezdődne a nagy dugó, én indexelek jobbra és meg is érkeztem a munkába. Sőt, az első években Budapestről ingáztam kifelé, miközben szemben állt a kilóméteres kocsisor és lazán gurultam hatvannal végig.

 

Ugyanez a kereskedelem is, sok műfajban a szaküzletek szinte mind a Nagykörúton belül vannak, ha munka után venni akarok valamit két órát ülök a kocsiban (és izgulhatok, hogy odaérek-e a 17 órai zárásra). 

Kevin Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51408

Kínai autópálya 2x20 sáv:

 

Előzmény: KKXVII (51406)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51407

Pontosabban több sávos. Szerintem.

Előzmény: KKXVII (51406)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51406

Nem jártam az usa-ban, de ismerőseim elmondàsa szerint 8-9 sávos sztradak is vannak. Amennyiben hiszünk a statisztikáknak akkor pest megye lakossága növekszik. Ha többen vagyunk akkor szélesebb út kell. 

Előzmény: Blindmouse (51405)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51405

Ez amolyan egyirányú buli általában.

 

Van egy út, amin dugó van. Kiszélesíted. odaszokik mindenki,  dugó marad mert nem tudod a végén elvezetni a tömeget, de némileg azért oszlik.

Visszacsinálni már nem tudod, mert 2 nap alatt odaszokik mindenki mert a sor rövidebb fizikailag ott mert egy hosszú helyett két fele olyanhosszú sor van,  viszont ha visszacsökkented a keresztmetszetet akkor a forgalom nem fog visszacsökkenni mert addigra megszokták hogy az ott van..  :)

Előzmény: Mentol frász (51398)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51404

Valamikor, lesz majd egy Vidor utcai becsatlakozás is. Ez a felüljáró után lesz majd. Az is egy megoldás, hogy a Vidor utcától lesz 2x2 sávos a Keresztúri út. Szerintem.

Előzmény: Peto (51400)
Mentol frász Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51403

Dehát pont ez volna a cél. Maradjanak meg a kerülőutak, de a fő forgalom a Keresztúrin zajlódjon. Ja, és oda be lehessen csatlakozni mondjuk Rákosliget felől. 

Ettől függetlenül, nem gondolom, hogy több lenne a járművek száma, csak más lenne a haladás iránya.

 

Ja, és legyen több alternatíva a kerületből a belső részek felé (és vissza) jutni. Például, én simán el tudnám képzelni, hogy meghosszabítják a Helikopter utat végig a vasút mellett Ecserig. Esetleg a Pesti és a Péceli utat még egy sávval bővíteni az M0-ig, amin változó irányú lehetne a forgalom. 

Előzmény: kukácska (51401)
kukácska Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51402

A két sáv csak a felüljáróról lejövet, a Mömax-tól van.

 

A modellezők időnként elszakadhatnának az íróasztaluktól és kimehetnének terepre, megnézni a valóságot.

Előzmény: Peto (51400)
kukácska Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51401

Onnan gondolom, hogy egy szélesebb út esetén a Tesco környéki autósok nem a Helikopter felé vennék az útirányt, hanem a Keresztúri felé.

Az autósok többsége alternatív útvonalat/kat keresgél, kikerülve a Pesti - Jászberényi lámpáit és dugóit. Többször láttam amikor a Helikopter - Tündérfürt (??) végén, a felüljáró alatt jobbra kanyarodnak. Úgy látszik, hogy még mindig jobb bevállalni 2 sorompót és úgy kijutni a Keresztúri útra.

Előzmény: Mentol frász (51398)
Peto Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51400

A Keresztúri utat most is két sávban engedik a Pesti útra, Keresztúron tehát nagyobb forgalomnövekedés nem valószínű, hogy bekövetkezne. A Keresztúri út másik végén ugyancsak két sáv fordul a Kerepesire (plusz 1 sáv egyenes  és jobbra). Kétségtelen, hogy az Egis előtti sor rövidülhetne, de lehet, hogy ezzel az Egis-Kerepesi út között torlódnának jobban. Ez egy szubjektív megközelítés, de komolyabb módszerekkel lehet modellezni a forgalom várható alakulását.

Előzmény: kukácska (51397)
Mentol frász Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51398

Te most azt mondod, hogy ha kiszélesítenék a Keresztúri utat, akkor több jármű lenne rajta. Ezt honnan?

Előzmény: kukácska (51397)
kukácska Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51397

Tudom, hogy a Keresztúri útról beszéltél. Gondold végig, hogy mi lenne délután 5-6 óra között, ha még a 2x2 sávos Keresztúri utat is ráengednék a Tesconál a Pesti útra.

Vannak ötletei az embernek. Főleg amikor délután 5-kor szakadó esőben, állsz a jelzőlámpánál 3.autosként és reménykedve várod, hogy legalább a 6.zöldnél átjutsz a kereszteződés másik oldalára...

Előzmény: KKXVII (51391)
Mentol frász Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51396

A busz sávok azért nem érnek sokat, mert nem lett végigcsinálva...

Ha a nevéhez híven buszfolyosó/korridor/sáv lenne az elejétől a végéig, akkor igenis lenne hatása - így meg a buszok várnak, amikor vissza kell sorolni az autók közé a sáv végén.

Előzmény: kari56 (51392)
Patreides Creative Commons License 2021.02.10 0 0 51395

Nyolcvanas évek eleje, tél, hó, Éles saroknál átjutás a sörgyártól az Őrs felé, busszal, negyven perc.

Örök élmény.

Előzmény: Blindmouse (51394)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.09 0 0 51394

20 évvel ezelőtti állapothoz?

Hááát.  most ezt a hülye krakkói gettóra emlékeztető korlátozási időszakot nem figyelembe véve.. 20 éve este 10kor nem nagyon kellett a belvárosban dugóban állni. éjjel kettőkor az örsvezérről úgy autóztam haza 20 éve, hogy kb 2 járművel találkoztam, most meg kisebb konvolyokba csapódva halad a forgalom akkor is..

A reggeli forgalomról nem nagyon van lövésem, lévén amikor én felébredek akkor a népek már rég dolgoznak. 

De pár hete be kellett mennem este 6 körül zuglóba,,  na a keresztúrin kifele irányban a sorompótól, kb az Egis főbejáratáig telibe állt a sor. 20 éve nem volt ilyen.

a kilencvenes évekből reggeli időszakról emlékszem olyanokra még hogy sulibamenet az egis előtti duplakanyarnál volt a sor vége, onnantól csak araszolt a busz, de ennyi.  

 

Előzmény: KKXVII (51388)
bad will hunting Creative Commons License 2021.02.09 0 0 51393

Igen, ezzel egyetértek. Ebből amit írtam, ma már csak egy Tápiómenti gyűjőút van tervben elvileg, a reptér és a Merzse között haladva kötné össze a Gyorsforgalmi utat az M0-ással, Ecserrel majd Maglód és Gyömrő között a 31-essel. De ez csak egy egyszerű kétsávos út lenne 70-90 közötti sebességgel, a Csévéző út helyett pedig új csomópont épülne a lakatlan részen Szemereteleppel szemben.  Aztán a vasúton túl is folytatódna a Burma vasút mentén Soroksárig.

Előzmény: kari56 (51392)
kari56 Creative Commons License 2021.02.09 0 0 51392

Mára szerintem nem cél, hogy nagy forgalmat gyorsan ráeresszék a belső kerületekre. A busz sávok nem sokat érnek, az látszik a Jászberény forgalmán.  többnyire nem az autók miatt áll a forgalom, hanem az egymás seggébe érő buszok miatt. Egyszerre annyi áll a megállók előtt, hogy várni kell míg az első végez. Nincs mese, a már húsz éve is ígért zárt pálya a megoldás.

A városba befelé reggel én nem tapasztalom a nagyobb forgalmat, igaz az Éles sarok utáni lámpaerdőt kikerülöm. A belvárosban meg ott áll a sok lakó autója az utcákban, látom, sokszor hetekig egy helyben. Ezeket kellene az utcákról parkolóházakba terelni, ha lennének:(

Előzmény: bad will hunting (51390)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.09 0 0 51391

Nem ezt írtam. A Keresztúri út kiszéllesítését javasoltam. Nincsennek lakóházak, csak néhány kertészet de az is 20 méterrel hátrébb. Szerintem senkit nem zavar ha a vasút mellett szélesebb az út esetleg van egy koccanás  vagy lerobban egy autó ki lehet kerülni nem torlódik km hosszan a soron, nem lesz dugó. A busz is áll a dugóban. 

Előzmény: kukácska (51389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!