There are two basic types of digital Hall effect sensor, Bipolar and Unipolar. Bipolar sensors require a positive magnetic field (south pole) to operate them and a negative field (north pole) to release them while unipolar sensors require only a single magnetic south pole to both operate and release them as they move in and out of the magnetic field.
Valószínűleg bipolár szenzorok vannak benne. Ha mindhárom szenzor ugyanúgy lenne benne, akkor egy megadott pozícióban az 1-2-3 szenzor ki-be-ki kapcsolna, a következő pozícióban az 1-2-3 szenzor be-ki-be. Ha a középső szenzort megfordítod, akkor az első említett pozícióban a 1-2-3 szenzor ki-ki-ki, a következő pozícióban pedig be-be-be kapcsol.
Akkor jöjjön a csavar, hogy miért lehet ez jó:
Ha nem azonos ki vagy be jelet küld mindhárom szenzor (esetlegesen kis késleltetéssel), akkor baj van és megáll a vezérlő. Ezt viszont a szenzor fordítós esetben egy szimpla jel közösítéssel és egyetlen jel figyeléssel el lehet érni - mert mindhárom szenzornak ugyanakkor kell ugyanabban a logikai állapotban lennie. Ezután csak azt kell figyelni, hogy logikai nulla után logikai 1-nek kell jönni, de ha 1 után 1 jön ismét, vagy 0 után 0, akkor megvan a hibajel.
Valószinű így jön lėtre a motor mozgatäsåhoz szüksêges elektromågneses těr. Így oldotta meg a kicsi Kinai az ălló ěs a forgô rêsz kapcsolôdåsåt, a tekercselės közötti våltakôzô
Köszi, ezekkel tisztában vagyok, már rég kiszámoltam, nem php-ban hanem C++-ban :-). De van egy rakás cucc hozzá neten is.
Sajnos a okot nem állt módomban cserélni, mert ahhoz szét kellett volna verni a házat, ép most fejeztük be ;-). A tok sem ősöreg, alig pár éves fa, a szokásos 68 mm-es profilú. a háromrétegűhöz minimum 80 mm profilt szoktak már használni. Ahogy mondod, valóban most a tokom lett a gyenge pont, amennyire tudtam és még esztétikába belefért, ráfordultam jobban a szigeteléssel.
Az össz szigetelést nyilván meghatározza a tokfelület/üvegfelület aránya, jellemzően nagyok az ablakfelületek (szeretjük a napfényt). A legbrutálisabb egy 270*240-es tolóajtó, teli üvegfelülettel. Ha valahol, ott érezhető a változás rendesen. Volt ott kb 6m2 hideg üvegfelület, ami megszűnt hidegnek lenni
Egyébként 4-16-4-16-4-et szerettünk volna, de sajna az már nagyon kritikusan fért volna be a tokba, nem lehetett volna rendesen szegélylécet csinálni hozzá, csak ha átalakítom a tokot - én meg egyre lustább és öregebb vagyok ;-).
Közben megjött a bringámhoz a szabadonfutós hajtómű, zseniálisan egyszerű, bár még lesz mit alakítani rajta, jelen állapotában a nyomatékérzékelős tengelyre felszerelhetetlen. BMX szabadonfutó van beleépítve, menet a hajtókarba, klassz! Jobbnak tűnik mint a fotókon, és teljesen hangtalan a racsnija, nem lóg,mintha tűgörgő-racsni párosítás lenne!
"3. Idei beruházásunk, hogy a kétrétegű 4-16-4 ablaküvegeinket lecseréltük 4-12-4-12-4 üvegekre (tok maradt sajnos) a hőszigetelési tényező 1.4-ről 0.7-re javult, röviden és tömören 50%-kal jobban hőszigetel a kb összességében 13-14 m2 üvegfelületünk."
Ezzel tessék vigyázni!
Amiről te beszélsz, az az Ug (glazing, azaz üvegezés) U tényezője, nem egyenlő az ablak (Uw) U tényezőjével. Az 1,4-es Ug kb. 2-2,5-ös Uw-t szokott eredményezni, de a 0,7-es Ug gyakran 1-es Uw-t eredményez - normálisabb gyártóknál.
A megtakarítás PHPP-vel kiszámítható W-ban - ha igényt tartasz rá bepötyögöm. :)
LiPo, de ahogyan Béla bácsi már írta, akkor ezek nekem sajnos nem jók!
Kicsit átalakítottam, de még így is max 9*5*3 cm a helyem, és olyan 3-4-5Ah kellene Lipo cellákból!
Ma vettem a szhelyi zsibin 1 db 3,7V 2400mAh akkut kemény 500Ft-ért, gondoltam egy próbát megérhet. Hát a kimérés után tényleg csak egy próbát... Szóval 1 amperrel 3,0V-ig merítve max 1000mAh, jó lehet esetleg egy zseblámpába. Bár kékben volt 4200mAh-ás (felirattal) is... :-)
Persze, de azért kicsit elegánsabb az akkupakkba beépítve egy db ilyen ami mutatja a teljes feszt is, és nem pedig összebuherálva kettő. Egyszer majd a pici kínai ezt is legyártja! :-)
Nekem meg 16 cellám van! Szóval ez a kiváló Imax ahova készült is a hobbi RC-seknek kiváló. Kár. hogy nekünk nem gyártanak belőle biztos lenne rá kereslet!
A teljes pakkon volt a 200W, és 5 cellán pedig az Imax6 saját 5A-es terhelése.
Ha lehetne ilyen töltőből több cellásat magasabb amperral venni, szerintem egypáran beruháznánk rá!
Sajna így a használata elég macerás, mivel 2*5 cellát töltök vele 1A-al, ez így kb 24 óra!!! Már megrendeltem Kínából a töltőt, addig már kibírom így. Most már csak a cellák kellenek majd a gyengébbik akku javításhoz!
Nekem még tetszenek a mini cellafigyelők is, de abból sem találtam 8 cellásnál többet, nekem pedig 10 cellás kellene!
Megjött a hideg idő az elektromos kerékpárt használókra. Van olyan, aki nem ijed meg tőle:
Pár napja láttam. Idős néni, arca a szeméig lefedve vastag sállal, meg téli öltözet. Az akkumulátoron körben pedig szépen megvarrt, vastag takaró. Szép látvány volt.
A terhelést a teljes pakkra vagy csak a vizsgált cellákra kötötted?
Kár, hogy nincs ebből a töltőből 16 cellás mert akkor maradhatna véglegesnek. Így kicsit macerás lenne a használata mert a pakkot szét kell hozzá bontani. Viszont gyenge/hibás cella megkereséshez jónak tűnő megoldás. Csak egyszeri használathoz kicsit költséges.
Szerintem nekem is van egy felesleges, mivel a 18x2,125-s köpeny kilóg a sorból! A gumit már eladtam róla, de az agyon rajta a fék és a lánckerék! Vezérlővel, sőt ha kell még gázkarral is tudok egyet nélkülözni, amennyiben az árában privátban meg tudunk egyezni!
Az Imax6-ra kötöttem a cellákat a belső merítéshez, és még pluszba rákötöttem a 3 db halogénes 200W-ot. Így terhelés alatt jelzi a gép a cellafeszeket, ki is jött a hibás cella, az amiről tudtam is!
Amikor levettem a plusz terhelést, és csak a gép cellánkénti 1 A-ja maradt visszaállt minden, már nem is látszott a rossz cella: