Aki a politikai nézeteit szeretné megosztani az a pol-topik Dunakeszi (is) politizál alatt tegye!!!
Itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150277
Az sem vezetne jóra, mert egyrészt az általad említett megállók forgalma sem kisebb, mint Alagimajoré, de még DK alsóinál sem. Ráadásul Istvántelek, és Rákosrendező sem rendelkezik BKV kapcsolattal, így nincs mire átszállniuk az embereknek.
Rákosrendező esetében a 25 , 32 -es busz, vagy a 74 -es és 74/A troli megállóinak közelebb hozatalával máris nagyobb vonzerőt lehetne elérni, azoknál, akik nem feltétlenül a város központjába akarnak utazni.
Istvántelek esetében megfelelő BKV kapcsolattal elérhető lehetne pl. Újpalota, R.szentmihály.
Persze, ha az a cél, hogy a meglévő ( városi, elővárosi) infrastruktúráinkat okosan kihasználva ésszerűbb tömegközlekedést akarunk.
Márpedig a dugódíj (legújabb tervek szerint Hungária krt. határral.) előbb-utóbbi bevezetésével, és a parkolási díjjak folyamatos emelkedésével egyre többen használnák
Ide eddig még nem írtam, bár már jó ideje olvasója vagyok a topicnak. A várost is csak főleg a reptérig ismerem, és jobbára csak felülről látom. Gondoltam megosztom veletek a friss hírt, hogy a reptér, - a polgármester tegnapi levele alapján - mától "határozatlan" ideig bezár.
Aki utálta ujjonghat, a többiek gondolom még egy ideig sétálgathatnak, és levegőzhetnek kinn, amíg majd egyszer csak építési kerítések meg nem jelennek rajta. Illetve persze az új rendelet szerint mindenkinek, még egy kutyát sétáltatónak is havi 30.000.- ft-ot kell fizetni mint magánszemély addig is, ha a reptérre lép. (ja hogy rosszul van megszövegezve a rendelet? c'est la vie.)
Polgármesteretek csak eléri, hogy ne kelljen 2018-ig üzemeltetni a repteret, hiszen hol lesz ő már akkor...
egyébként ha menetidőt akarnak csökkenteni és utast megtartani: (szerintem) töröljék landlert (istvántelek), és ritkítsák (egyes vonatoknál) a rákosrendezői megállót is.
az utasforgalom itt roppant csekély emlékeim szerint, napi max párszáz utas a két helyen oda-vissza, a vonat sebessége emiatt lassú a várakozási idő sok, és felesleges.
persze megpróbálhatnák felszámolni az állatkert, mávkórház és bajza és vörösmarty utcai jelzőknél való ácsorgást is.
Tavaly találkoztam a Főépítésszel, jelezte, hogy a mávtól volt olyan jelzés, hogy az elővárosi vonalak fejlesztése, így a 71-es vonal (Bp. - Veresegyháza - Vác) fejlesztése során is az egyik fontos cél a menetidő csökkentése. Ezen a vonalon többek közt úgy kívánják elérni, hogy Alagimajor megállót kiiktatnák.
Azt mondta, az önkormányzat fel fog lépni ellene. Kérdezte a véleményünket, illetve érdeklődött, hogy támogatnánk-e, ha úgy alakul.
Azt mondtam neki, hogy az Alagimajoriak miatt igen. ( pláne hogy azóta csökkentették az oda járó buszok számát. ), de jeleztem, hogy jelen állapotában az a megállóhely az Alagiaknak nem használható, mert nincs ráhordó járat, nincs ( P+R) , de még járda se addig.
Jelenleg a megállót a majorban lakó ( 9 fő választópolgár) használja ( ha használja.), és 1 - 2 ember Fótligetről ( kalauz elmondása, és saját tapasztalataim alapján.).
Azt javasoltam neki, hogy készítsünk tervet, hogy lehetne kihasználtabbá tenni, és úgy menjünk a mávhoz, ha eljön az ideje. Azóta nem beszéltünk ebben a témában, nem tudom most mi a helyzet.
Ez a történet jutott az eszembe akkor, amikor olvastam a tervezett kápmegyeri megállóról. Mivel a 70-es vonal ( BP- Vác - Szob) fejlesztése is napirenden van, gondolom itt is egyik cél a gyorsabb menetidő. Márpedig egy újabb állomás beiktatása, cca. 1 km-re egy már meglevőtől éppen ezzel ellentétes.
Ebből kiindulva én nem lepődnék meg továbbra sem, ha felmerülne az alsó bezárása. ( de matchbox olvtársunk kedvéért nem örülnék neki.)
Úgy valóban nehéz, de azért megpróbálom lassan írni, hogy mindenki megértse :-)
n e m ö r ü l n é k, h a f e l v e t ő d n e, d k a l s ó m e g á l l ó h e ly m e g s z ü n t e t é s e !
Az általad tőlem idézett két mondat kiemelése éppen az ellenkezőjét tükrözi, amiről a hozzászólás szólt. Azt egyben kell értelmezni, segítségűl bemásolom ide:
"
Érdekes kiadvány került a kezembe. Újpesti Párbeszéd címmel, az országos egyirányú konzultáció helyi reinkarnációja, weboldallal kiegészülve: http://ujpestiparbeszed.hu/nincskerdoiv.php Az ebből készült Újpesti városfejlesztési program szerint 2014-ig megépül a Külső Szilágyi út- Megyeri út kereszteződésénél egy vasúti megálló.
Ez egyrészt nagyszerű, már rég kellett volna ilyen. Sose értettem, hogy már 1987 ben is azzal áltattak minket, hogy Káp.megyerig jön ki a metro ( a helye azóta is parlagon áll.) Miért kell sokmilliárdért, metrót építeni amikor párhuzamosan 1846 óta fut egy vasútvonal, amivel 20 perc alatt a Nyugatiba lehet jutni. Ez még le is rövidíthető lenne, ha műtárgyakkal eltüntetnék a 2 forgalmas szintbeli kereszteződést.
Számunkra azonban van aggasztó része is a történetnek. ( ezt a mondatot nem túl elegáns módon "kifelejtetted" , miért? )
Mégpedig a DKalsó vasúti megállóhely megmaradása. Ez kb 1 km -re van a létesítendő megállótól. Ha hozzáveszem, hogy gyártelep - DK állomás - DK alsó - Létesítendő kápmegyeri megálló - Újpest Vasútállomás 8 km belül 5 megálló, ez jelentősen lassítja majd az elővárosi vasút menetidejét. Márpedig épp ellenkező a terv, kiindulva abból, hogy Főépítész úr tavaly jelezte felénk, van olyan terv, ami szerint megszüntetnék DK alagimajor megállóhelyet, mert ez lenne az ára a fejlesztéseknek . Ha ott ez az "ár " , gondolom itt is hasonló a gondolatmenet.
Nem lenne rossz, ha valaki bennfentesebb, tájékoztatna minket. "
Ezt a hozzászólást úgy értelmezni, ahogy te teszed, valóban meredek...
Egyáltalán, nincs itt senki, aki helyeselné a Henrik által felvázolt lehetőséget, és én nem is hiszem, hogy komolyan gondolná bárki is.
vitatkozni csak szabad nem? nem sokkal jobban nem helyeselni is. meg ki tudja itt ki mit gondol komolyan.
volt anno régen egy koncepció a mávon belül: a külvárosi pályaudvarokból indították az elővárosi vonatokat ahol csak tudták. ez pár éve viszament ahogy látom a nyugatiba. és kőbányára pl sokan járnak újra vonattal. kényelmesebb és sokall gyorsabb mint a metró. és olcsóbb. hagyó nem kért a mávtól védelmi pénzt :-)
ugye te se járnál szívesen a 14-es villamos + metró az arany jános utcáig, h van vonat?
Nézve a kerékpár útat, melyet a 2 esn kijelőltek, én bizti nem viszem oda az unokáim bicsjozni. Nekem az a gyanum, hogy ami eu-s pénz nyertek, az buszmegállóra fordították, mert az a pár méter aszfalt, körforgalomnál akiépítés és a festék nem kerülhetett annyiba mint amit beharangoztak! Külőn kellett volna válasdztani a megálló kiépítés és a bicikli út építési kölzségeit.
Arra próbáltam felhívni becses figyelmed, hogy szerintem a BKV eddig nem próbálta Budapest közlekedésének egyes problémáit átlőcsölni a MÁV-ra, és szerintem nem is lehetne, mert alkalmatlan eszköz lenne rá. Ezt nem csak neked mondom, hogy egy vonat nem helyettesítheti a metrót, legalábbis a mi körülményeink között. Hogy ezt miért nevezed Budapest baráti körös tevékenységnek, azt te tudod. Egyáltalán, nincs itt senki, aki helyeselné a Henrik által felvázolt lehetőséget, és én nem is hiszem, hogy komolyan gondolná bárki is.
az utána jövő, kétségbeesett mentegetőző butaságra nem is válaszolok, de gondolom, jól lecsesztek, hogy ilyen magas labdát adtál, kamerád. Megjegyeztem, fogom forgatni a kést. Köszi!
vagyis ha jól értem ez egy koalíciós ajánlat. ha te képviselő leszel, én lehetek a polgármester.
de szépen kidomborítva legalább látszik: ha ez a demszkit megszégyenítő sültbaromság megvalósul: akkor nem árt kidomborítani: dunakeszi fog budapestért áldozatot viselni.
azért írtam így, hogy mindenki jól értse miről van szó.
pártfőügyész a kisgazdáknál volt anno szegény boross imre, ha jól rémlik a neve. hogy jön ez a börtönviselt megújhodott szocialista polgármesterekhez, és a feddhetetlen fideszhez?
de ugye kanyargunk a nagy semmi körül, ahogy szoktunk.
1. az alap felvetés henrik híre volt: megállót terveznek a káposztás és rákospalota közötti vasúti kereszteződőését, cserébe esetleg kimarad a dunakeszi alsó megálló.
henrik az elsőt üdvzölte a másiknak nem örült. ehez matchbox kolléga azonnal csatlakozott is.
2. én arra utaltam (félve a nagy közérdekű elsikkadástól): dunakeszinek ez a rendszer kettős hátrány. növeli az út időtartamát, egy az elővárosi közlekedésben haszontalan megálló beiktatásával, és hatalmas hátrány dunakeszi alsó esetleges megálló nélkül hagyása.
3. meg utaltam rá diszkréten (hátha nem marad hatástalan): budapest közekedési gondjainak szurkoljunk, kívánjunk minden jót káposztásmegyeren élő felebarátianknak, akár hatos metrót is (futná a négyes sose lesz árából) de mint dunakesziek, vélekedjünk akként, hogy budapest közlekedési gondjain budapestnek és nem az agglomerációnak a dolga segíteni, vagy annak terheit viselni.
4. dícséretes a fórumon minap alakult budapesti baráti körtől, hogy nem személyválogató, és nemcsak demszkit védi, hanem a jó ügy érdekében akár tarlósnak is szurkol.
mondd már meg nekem de őszintén: melyik párt tisztségviselőire van bizonyítva/gyanúsítva korrupció, és melyik amelyikről híresztelik.
a megszavaztatáson én azt értem, hogy mindenki szavazzon igennel, és addig szavaztatok szmsz sértően újra míg nem egyhangú. csak maradj már nyugton egy órát :-)
de az alapkérdés szerintem az, hogy a hagyó korában sem nem korrupt sem nem ostoba bkv a fővárosi tömegközlekedésbe fokozottan bevonta a mávot.
Vagy 8 éve megalakult a bksz, ami hosszas huzavona után eljutott odáig, hogy a bkv-bérletek érvényesek a város határain belül a volán és a máv járataira. Ennyi a bevonás.
Persze aki vasútállomás közelében lakik, az valóban kihasználhatja így, hogy ha van vonat a neki megfelelő időpontban, akkor lényegesen hamarabb beérhet valamelyik pályaudvarra, mint bkv-val.
Van azonban egy lényeges különbség a vonat és a bkv között, és emiatt a máv járataira nem lehet a városi közlekedésben építeni: Míg a bkv-nál a járatok egyenrangúak, a mávnál bizonyos járatok elsőbbséget élveznek; egy nemzetközi vonat, intercity vagy gyorsvonat miatt símán megvárakoztathatják a vonatodat, de akár ki is hagyhatják.
csak megjegyzem, az elmúlt 30 év ténybeli tapasztalatáról beszéltem, összevetve a dunakeszi-beláros és budapest-belváros menetidőket, egy szót se szóltam az ingatlanárak képzéséről. ahhoz én nem is értek, tőled tanulom.
ha én lettem volna a polgármester, komolyan mondom fél év után megszavaztattam volna minden javaslatodat csak ne szekálj már vele senkit.
az igényekhz alakult a rendszer hogy hol álljon meg, meg a szoiclista kormány megszorításaihoz a ritkításokkal.
a dunakeszire költözők első számú indoka egyébként a kiváló tömegközlekedés volt mindig is budapestre. a belváros időben fele, mint budapest 2/3-áról eljutni.
de az alapkérdés szerintem az, hogy a hagyó korában sem nem korrupt sem nem ostoba bkv a fővárosi tömegközlekedésbe fokozottan bevonta a mávot.
az az elképzelés, hogy egy távolsági-elővárosi vonal megállót csináljon káposztásmegyer szélén, mintegy 2 km-re a másiktól, viszont megálló nélkül hagyjon egy elővárosi városrészt, az ennek a koncepciónak a folytatása.
lehet, hogy tarlós visszahívja most a demszki által elüldözötteket