Én meg kb. '06 óta, akkor is csak a nejem sulija miatt merült fel, hogy áldoznunk kellene ilyesféle luxusra. Mobiltelefonom is csak akkor lett először, amikor anno a hugom kapott céges telót, és a sajátját megkaptam én.
Nem hiszem, hogy túl erős, az 1000W olyan háromnegyed-egy óra alatt fűtötte fel a hűtőfolyadékot télen. Persze, csak statikusan, a közeg hőátadásával.
A gyári három izzítógyertyás cucc nem valami erőgép, épp csak belesegít valamennyit. Nem tudom, egy izzítógyertya hány vattot tud.
"Ha ez lenne a fő szempont akkor Matizzal vagy BKV-val járnék. ;) "
Már miért vennél még egy Matizt is a Sportod mellé, hogy esős időben vagy máskor ezzel indulj el, a hátadra vedd és felszállj vele egy BKV-s buszra vagy villamosra! Még "neki" is vehetsz jegyet ráadásul. :-)) Mert elférni benne nem lehet.
Azt mondjuk nem értem a klímát miért nem szereted, ha normális hőfokra állítod nem is lehet érezni, hogy be van kapcsolva, de a szélvédő száraz marad. :-))))
Vagy ezen a mobil cuccon amit a csak beteszek 10 percre a kocsiba és azalatt bemelegítti belölről, vagy egy kis tartályon amit bekötök a keringésbe valahová oda ahol a 3 vízmelegítő van gyárilag csak +még 4 db izzítógyertyát raknék be,így tényleg hamar fent volna a víz. :-)))
Szia! Nyalogassa a hóhér a párát. :)))) Inkább sztem is a puncinyalogatás. :P Kicseréltem a pollenszűrőt, sikeresen letörtem a takarófedél egyik fülét. :( Azt hittem zörögni fog, de szerencsére kussol, még nem esett le a helyéről. (Rideg műanyagból van. Még mielőtt meg lennék gyanúsítva, hogy túl erőszakos voltam. :)))
A klímát nyomasd hidegen is, állítsd melegebbre és nincs káros hatása, viszont szárítja a levegőt. Ezt amit írsz, én soha nem tapasztaltam még mert nyomom a klímát és nincs is pára. Klímát nem csak a +40 fok esetére vettél az autóba hanem ezért is. :o)
Ezek a terhelés mentesítések amiket leírsz akkora térülnek meg amikor 60 év múlva már 3x bezúzták az autódat. :o)
Ez nem a spórólásról szól, mint azt az előző hozzászólásomban is írtam.Ha ez lenne a fő szempont akkor Matizzal vagy BKV-val járnék. ;) Nyáron sem használom a klímát, mert nem szeretem. Persze ha olvad az aszfalt, vagy ha más megoldás nincsen a hatásos párátlanításra abban az esetben használni fogom, mert "azért van." :))
Na erről is lehetne 1 külön topikot nyitni (vagy már van is). Amit felvetettél az hasonlít a 300 Ft-os vizit díjhoz de nagyjából 1t értek veled. Tanítani/terelni kellene az embereket és erre a legjobb módszer a pénztálcán át vezet.
OFF Attól függ, melyik is vagy te. Meg kell mondanom, én egy 3. megoldás mellett foglalnék állást. A kedvezményes nyugdíjas utazás ne legyen érvényes csúcsidőben. Ha akkor akar utazni, mármint csúcsidőben, akkor bizony fizessen! Erre van egy nagyon jó példám is, megtörtént eset. Bpen a Szent Lélek térről az Ürömi sorompóig akartam eljutni, ez az Óbudai Temető északi vége. Itt van egy általános iskola és egy főiskola is. Reggel tehát eléggé tömött a busz. Na felszáll egy nénike, de hát alig fér fel, de felnyomakszik. Valaki átadja a helyét. Ekkor megszólal, jön a mai fiatalság című zenés mesejáték. Persze a lány, aki átadta, rögtön leteremtette. 1, Átadta a helyét szó nélkül, tehát ne szóljon egy szót sem. Nem kell mantrázni a hülyeségeket. 2, Hova is megy a néni október 31-én? (Akkor még nem volt munkaszüneti nap.) Na hova? Hát az Óbudai temetőbe, virág visz a sírra. Na de miért a legnagyobb tömegnyomorban teszi ezt? Miért nem ér rá később, mikor nincs tömeg, könnyebben felszáll a buszra. Hát ráér egész nap, neki már nem kell mennie dolgozni.
Még egy történet. Nénike felszáll Rákoskeresztúron a buszra, és Rákoskertre tart. (Ez majdnem Ecser.) Mondja nekem, hogy kint volt a csömöri Auchanban, ott most akciós a tejföl, 2 Ft-tal olcsóbb, mint a pluszban, vett is 3 dobozzal. Csak ezért képes volt 3 busszal közel 1 órát utazni oda, majd ugyanennyit vissza.
Kérdezem én, ha ezeknek a nyugdíjasoknak fizetniük kellett volna az útért, elmentek volna? A temetőbe siető nénike vajon a fizetős csúcsban ment volna, vagy inkább kiseper a lakásban 8ig és majd csak utána indul el a temetőbe ingyen? Vagy vajon ha egy jegy a nyugdíjasnak 10Ft lenne, elindult-e volna tejfölért bejárva a fél világot, vagy megvette volna a sarki boltban? Az a baj, ő is csak arra gondolt, hogy neki jobb legyen. Csak ha nem megy el ennyire messzire és nem utazza le a rég befizetett pénzét, akkor esetleg magasabb nyugdíjat kapna és nem számítana a 2Ft árkülönbség. ON
Ha ez 600W-os, akkor jól emlékezhetek, hogy 1000W-os volt a bojlercekász? Nem mertem leírni, mert nem emlékeztem, hogy 100, vagy 1000, nekem az utóbbi rémlett.
Amit írtam, nem mostani cucc, a szocialista időszak hiánygazdálkodásának/pénztelenségének terméke, amikor még az általad linkelt cuccok elérhetetlenek voltak a Vasfüggöny ezen oldalán, és nem szívesen költöttek motorgenerálra, ha a kopott diesel melegen már elment úgyis.
De szerintem te is láttál anno IFÁ-kat hálózati dugaljzattal ellátott vezetéket kilógatni a hűtőrácson. Azok ilyesfajta cuccokban végződtek. Nekem '98-ban dobta össze "fillérekből" a szaki, akkor sem kellett volna nyugatról ilyet beszereznem, mert nem tudtam róla, hogy van ilyen, a NET-ről meg nem is álmodtam.
Ma már jó, hogy ilyesmit lehet kapni, tudunk róla, és könnyebben megoldható a dolog.
Egyben válaszolok mindenkinek és köszi az ötleteket!
A pollenszürő kb.2 hete lett cserélve. A klímával az a bajom, hogy az valóban leviszi a párát, de ha kikapcsolom rögtön megszűnik a hatás.
Tudom, ne kapcsoljam ki. :) De nyáron is ritkán használom, mert nem szeretem és a motort is visszafogja.
Páramentesítővel nekem is csak az első szélvédő volt lefújva. De hogy ennyire ne érjen semmit....
Reggelente elindulok és 5 percig a szélvédő alsó 10 centijén nézegetek kifelé. :))Ahogy melegszik a motor + haladok a menetszél a motron át a szévédőre nyomja a levegőt.Így csinálom üzemi hőfokig, csak lassan gerincferdülést kapok. :)
Legegyszerűbb páratalanítás, ha lehúzod az ablakot - elég 2-3 cm-re.
Tisztisd ki a levegő bömlő nyilást a levelektől és többi szeméttől - ezek sem fogják párásítani a befújó levegőt.
Cserélj pollenszűrőt.
Használj klimát - de nézd át a klima kifolyó csövet, ha eldugul, akkor éppen annyi párát fúj, mert nincs hova elfolynia a kicsapodott párának - ekkor szokott belülre pisilni a klima.
Mindig járasd a levegőt, sose kapcsold 0 állásba. Nekem állandóan 2-esben megy - a levegő hőmérsékletét állítom. Ha nem megy a ventillátor a saját lélegzeted párája is kicsapodik.
Nézd át a kárpitok alatt és mögött nincs-e megállt víz, nem vizes-e a kárpit. Ha igen, akkor szárítsd ki.
A klíma minden körülmények között néhány másodpercen belül el kell hogy tüntesse a párát. Ha nem így van, akkor ott a szellőző rendszerben lehet valami hiba.
"Ha már minden üzemi hőfokon van csak akkor szeretem terhelni a kocsit."
A motort nem szabad ugye hidegen nagyon forgatni, de a fogyasztókat teljesen nyugodtan használhatod, semmi baja nem lehet tőle.
Az összes ablakot lefújtad a páramentesítővel? Mert az nekem nem jött be. Csak a első szélvédőt és az első oldalablakokat kezeltem ilyen szerrel. Így hatásosabb volt.....most elöl is fűtőszál van.:D
Nézted a pollenszűrőt? Ha esetleg nem akkor sasold meg,ha nedves akkor az a ludas. Viszont érdemes akkor azt is megnézni hogy mitől nedves. Lehet eldugult valamelyik vízelveződ. Ilyenkor ősszel a falevelek simán eltömíthetik. Esetleg még a radiátort is érdemes szemügyre venni. Ha nedves akkor ott a bibi.
Valahol olvastam ,ha párásodik az ablak és az ujjad végighúzod a párán és azt megnyalva édeskés ízt érzel a szádban (az a fagyálló íze)akkor a radiátor a ludas.
(puncit én is szívesebben nyalogatok:))))))))))))))
Van egy kérdésem, ami bagatelnek tűnik, de hátha van valami ötletetek.
Ha esik az eső, illetve hideg van annyira párásodik a szélvédő (és minden más), hogy kur**a zavar.Beruháztam egy páramentesítő spray-ba, na az pont semmit nem ér.De tényleg semmit, szó szerint. Amig hideg a motor nem szeretem még én is elvonni tőle azt a kis hőt amit termel.Illetve ilyenkor még a légkondi sem az igazi.Ha már minden üzemi hőfokon van csak akkor szeretem terhelni a kocsit.
Én meg épp a neten hallgatom a slágert ,és a winamp-pal nagyon jól ,akadozás nélkül szól. Meg közben felbsztam az agyamat egy újságcikk hozzászólása miatt,mindketten mindketten másképp látjuk,de szerintem nekem van igazam. Aztán lehet én vagyok egy barom,már nem tudom.
Nem. Egyelőre egyik sem szól új frekvencián. Bár reggel hallgattam a Danubius helyén megszólaló Class FM-et, és tényleg az van, amit a hírekben már korábban is mondtak. Sok sok Danubiusos ment át a Classra. Nem lennék meglepődve, ha szélesebb zenei palettával, de szinte ugyanaz a műsor szólna. Most is pl ugyanúgy kívánságműsor meg, mint korábban.
Hali! Nektek nem halkult el,Ti tudjátok hallgatni csak más frekvencián,vagy nem? Mi vidéken csak interneten tudjuk fogni,kocsiban már nem szól. Pedig csíptem mindegyik adót.
Nekem anno a diesel Kadettem nehezen indult hidegben. Faterom szerelő haverja összeütött nekem egy előmelegítő cuccot. IFÁ-khoz, meg targoncákhoz kreálta. A mérete miatt nagy volt, nem tudom, meg lehet-e csinálni kisebben.
Szóval fogott egy nagy bojlercekászt ( nem tudom, az hogyan néz ki, mert csak összeépítve láttam, így nézzétek el, ha spirálban van valójában, vagy mittudomén ), azt a mórizckarajz szerint szigetelőgyűrűkkel berakta egy vascsőbe. Az egyik vége be volt hegesztve, a másikra egy tányér volt rakva, ahhoz volt hozzácsavarozva a fűtőszál talpa. Két olyan cső volt benne, ami a hűtő vastag csövével voltak méreten. Mivel bojleré volt, így rögtön 220-ról ment. elég nagy volt, így csak a hűtőnél fért el.
Ha melóztam, a fűtetlen garázsban ( egyszer befagyott a dobfékem ott ) egy időzítőkapcsolóra volt dugva, mire odaértem, már felfűtötte a vizet. Így a kocsi rögtön meleget fújt. Ha lett volna fűtőpárnám már akkor, nagyon komfortos lett volna együtt.
Csak nem nagyon figyeltem meg pontosan, hány fokban mennyit kell mennie. Sokszor beindult a ventillátor gyújtáson rögtön, annyit fűtöttem.
Nem tudom, ilyen cekászok milyen méretben léteznek, hogy van-e kisebb., ami kisebb csőben elfér, és a kiezető csövek a fűtéscsövek méretén lennének kb. így a motor mögött, a fűtés vízkörében elférne, és oda hamarabb jutna a meleg vízből.
Én egy ismerősök által ajánlott megbízható szerelőnél cseréltetném le a váltóolajat.
A szervíznél persze meg lehet szondázni, mit szólnak hozzá. Lehet, hogyha kéred, megcsinálják. De az is lehet, hogy lebeszélnek, mert nem előírás. Rossz esetben beleegyeznek, de nem csinálják meg. Az olyan hely jó, ahol végig lehet nézni, mit csinálnak. Ha ezt nem lehet, eleve gyanús a hely.
Én jártam márkaszervízben, meg sima szerelőnél is, ahol ott lehetett ténferegni, és végignézni, mit csinálnak, és úgy nem volt sumákolás.
Amúgy nem kell előírás szerint, mert bírja. De többen tapasztalták, hogy jó minőségű olajjal javult a váltó kapcsolhatósága. A lényeg, hogy gyári előírású, neves márka legyen. Nem olyan sok kell bele, hogy a drága olajat ne lehessen megvenni.