Keresés

Részletes keresés

hc Creative Commons License 2001.03.01 0 0 90
borzimorzi:
A sunnyogásban van valami, de a párhuzamos osztálytól ők riasztottak el azzal, hogy ott eleve van négy-öt problémás gyerek, a fiam osztályában pedig csak egy ( a fiamat kivéve). Az zavar benne, hogy szemtől-szembe mást mondanak, mint amikor kollektíve beszélünk a dolgokról.
Egyébként ma jelzett vissza az egyik suli, hogy jövőre a gyerek újra járhatja a hetediket, úgy, hogy kérjük, hogy év végén ne osztályozzák le. Már csak az a kérdés, hogy ezt mikor mondjuk el a gyereknek és mikor az iskolában?

hc

borzimorzi Creative Commons License 2001.03.01 0 0 89
Ó nem, kedves vvvvpppp, az atyai pofonok tekintetében semmi nem évül el, épp csak én valahogy majdnem mindig kegyelmet kaptam már akkoriban is... Mégsem rontott el a nagy fene szabadság, a fene se érti...
És köszönöm a 77-esedet is, nagyon jól jött, hálás vagyok érte. Épp átszervezés van ugyanis a munkahelyemen és foggal-körömel igyexem példát mutatni abból, hogy az elbocsátandókkal is lehet ugyanolyan barátságosnak lenni, mint eddig. Valahogy a korábbi smúzolóknak mintha nem menne igazán...

Kedves hc, igen gázosnak tűnik: vagy ezek a tanarak sunnyognak mind, vagy Fiacskád nem kell a párhuzamos osztálynak se. Franc, aki erőlteti, de azért a helyedben utánanéznék a környékbeli összes többi sulinak. Persze csak végső esetre...

b

Előzmény: vvvvpppp (88)
vvvvpppp Creative Commons License 2001.03.01 0 0 88
Attól függ, hány évesen jártad a hetediket. Ha olyankor, amikor a többség szokta, még alul voltál a büntethetőség korhatárán. :-) Kérdés, hogy az atyai pofonok tekintetében elévült-e? :-)
Előzmény: borzimorzi (86)
hc Creative Commons License 2001.03.01 0 0 87
Borzi:
Tavaly évvégén felvetettük, hogy járjon a párhuzamos osztályba, de a tantestületi oldal (igazgató, ofő, gyerekvédelmi körömrágó) egyhangúlag tiltakozott!

vvvvpppp:
Én is azt kérdeztem, hogy hol volt, de nem kaptam választ rá, mint ahogy arra sem, hogy miért csak két gyereket tüntettek ki a beírással, amikor mind a hatan vállalták 'bűnüket'?

hc

borzimorzi Creative Commons License 2001.03.01 0 0 86
Uhh nekem, én fijom ézes mézüül, mondd, kedves Vurugya, Te biztos vagy benne, hogy gondolatmenetedet nekem szántad válaszul?

Kedves hc, ezek biz' mind előfordulnak, de ha halmozottan rájár a rúd a srácra és csak őrá, akkor esetleg meg lehet fontolni a másik suliba menést. De van 1xűbb is, akkor megfutamodni se kell: nincs annak a matektanárnak párhuzamos osztálya, akinél Fiadnak sikerélménye volt?
Volt már olyan, hogy valaki másik közösségbe kerülve újjászületett, nem? Ami pedig a jegyek átlagolását illeti, volt már olyan is, hogy némely kölkök csak a papi számára is OK jegyeket írták bele az ellenőrzőbe. Sőt, nekem ált. isk. hetedikben - Légy erős! - két ellenőrzőm volt... Remélem, (vagy sajnos:)) azóta elévült az okirathamisítás, vagy mi is ez...

Ja, és a körömrágás szvsz nem főbenjáró, de még az se, ha egy tanár pl. ronda, öreg stb. Sőt, amikor velünk első gimiben ofői órán összeíratták, hogy szerintünk mi a három legfontosabb tulajdonsága 1 jó tanárnak, 32-ből úgy 20-an felsoroltuk, hogy legyen vak, süket és néma. (Felbujtó: borzimorzi + Jancsi, az akkori legjobb haverja).

Csók:
b

Előzmény: vurugya (83)
vvvvpppp Creative Commons License 2001.03.01 0 0 85
1. A félévenkénti osztályzatok minimális számát meg szokták határozni házirendben, íszmsz-ben, tanári mk. leírásban, ilyesmi. Ha nincs ilyen, akkor az iskolaszék szülői oldala kezdeményezze, hogy a tantestület határozzon a kérdésben.

2. A folyosós nem tehető felelőssé mindenért, ami az emeleten történik, ezt ki mondta? A jog is ismeri az "elvárható gondosság" fogalmát. Az a fontos, hogy ott legyen, és ha értesül valami rendellenességről, akkor intézkedjen. Ha két teremben egyszerre gyerekeket lógatnak ki az ablakon, míg ő a vécében a bagósokkal veszekszik, nem vonhatják érte felelősségre. Ha szólnak neki, hogy gáz van a teremben, és ő nem méri fel, hogy a kilógatott gyerek esete sürgősebb a bagósoknál, azért már igen. Ha úgy történik valami, hogy ő a tanáriban lóbálta a lábát folyosós létére, azért is.

hc Creative Commons License 2001.03.01 0 0 84
vurugya:
Amit borzinak címeztél az nekem szólt, tehát jöjjönek a válaszaim:
Körömrágás: ha valaki kiáll emberek (a gyerek is ember!!!) elé, annak kontrolálnia kell a viselkedédét. A testi hiba, tüsszentés stb. természetes dolog, és valószínűleg egy tüsszentés elfolytása tönkrezeheti az órát, míg egy nagy hapcin legfeljebb két percig vidul az osztály. A köröm véresre rágása kb. olyan, mintha a tv-bemondó köhintene egyet, majd mosolyogva bocsánatot kér, összeharákolja a slejmot és kiköpi az asztal alá és folytatja a híreket. Ha ennyire nem tudja saját magát kontrollálni, akkor hogyan gondolja, hogy tekintélye lesz azt osztály előtt. Lehet, hogy valami súlyos magánéleti problémája van, amit nem tud feldolgozni, de akkor lehetőséget kellene adni arra, hogy addig ne tanítson. A náthás orvosok sem operálnak!!!
Az alkalmasság kérdéséről annyit, hogy nincs olyan fórum ahol ezt mérni lehetne. Sajnos egyszerűbb megoldás, hogy a szülő, ha nagyon elégedetlen, akkor egyszerűen másik iskolába viszi a gyereket. Ezzel mi most három gyengébb képességű tanár miatt több jó tanárt veszélyeztetünk. Ráadásul tanári szemmel a fiam csak egy nehezen kezelhető gyerek, míg nekem egy a kettő közül, akinek alaposan elbaszták a tanulmányi lehetőségeit. Ha pedig a fiam szemszögéből nézem, akkor esetleg 10-20 év múlva jön rá, hogy két pancser miatt szív.
Nem az a tanár aki el tudja mondani a tananyagot és a Kockafejű Pistikék hármasra visszamakogják neki!! Minden fogadó órán azt hallom, hogy a fiamban sokkal több van. Akkor miért nem hozzák ki belőle?? Ez lenne az igazi feladat!
Arra sikerült rájönnöm, hogy a tanárok jó része azért nem irat gyakrabban dolgozatot (a híres röpik), mert azt délután kellene kijavítaniuk, amikor a magántanítványokkal foglalkoznak. :-(

hc

vurugya Creative Commons License 2001.03.01 0 0 83
GZ, ezek súlyos esetek. Katasztrófák! A négy közül szerencsére csak a diák leírt protoípusával találxtam.

A jogtalanul sértődött diákot nem annyira nehéz helyreigazítani, aki jogosan sértődik meg, annak meg - esetleg fél nap rágódás után - azt kell mondani, hogy bocs. (Persze, van, hogy ez is kevés... pl. egy ofő nagy kárt tud tenni egy diák lelkivilágában...)

Borzi, újra elmondom, hogy tanárok pályára való alkalmatlanságáról csak akkor javaslom, hogy beszélj, ha az egész élete nyitott könyv előtted. Neked is rosszul esne, ha a munkádban elkövetett hibákért rögtön az egész szakmádból ki akarna valaki rekeszteni. Vagy mondok más példát: ez ugyanaz, mintha a gyereked egy területen nem lenne sikeres és amiatt teljesen ostobának tartanák. Ez mostanában divatduma, hogy ha baj van egy tanárral, akkor rögtön "a pályára alkalmatlan" jelzővel kell ellátni. Én óvakodnék ettől, még ha igazat adok is Neked abban, hogy a leírt esetekben a tanárok hibáztak. (Feltéve, hogy a tényeket ők is ilyennek látják. Ha nem, akkor itt van, hogy hogyan is volt valójában. Értek a matekhoz tanítom, tehát valamelyest megalapozott a véleményem arról, hogy a matektanár hibás-e. De ehhez tudnom kéne, milyen tananyag volt, hogyan adta le a tanár és mit mondott a szülőin.)

Voltam én a régi iskolámban DÖK segítőtanár (Nem gyerekvédelem, hanem érdekvédelem). Rágom a körmöm. Emiatt nem lehettem volna azon a poszton?

A tanárok mind undorítóak, ha jobban megfigyeljük. Nekem a lábom nem mindig jószagú, hiányzik fogam is, ez látható, amikor nevetek, és a hajam állandóan borzolt. Amikor hangosan beszélek, akkor néha nyálcseppek hagyják el a számat, de ez megfigyelhető mindenkinél, aki hangosan beszél sokáig, nemrég olvastam erről, hogy a legnagyobb színészek is köpködnek a színpadon. Ja és néha köhögök, prüszkölök órámon, az orromat is fújom, volt, hogy a diákoktól kértem zsebkendőt. És gyakran krétás a kezem. Azt várják el a tanároktól, hogy anyagtalanok legyenek, mint az angyalok? Vagy sterilek, mint az orvosok? Egy csomó tanár még nálam is visszataszítóbb kinézetű. Régvolt osztályfőnökömnek, mikor beszélt, mindig nyálmaszat volt az ajkai között. Van tanár, aki könnyen izzad. Van olyan, akinek csonka a keze meg aki járás közben vonszolja a lábát. Gondolod, hogy ettől nem undorodik egy csomó gyerek? DE IGEN! És fél füllel hallom, ki is mondja a gyerek. Nem tudok jobbat, a tanári szakokon vizsgálják meg, hogy a leendő tanár kelthet-e bármi miatt is undort. Nem lenne sok tanárunk, de azok olyanok lennének, mint a Barbie-babák.

Bocs, most túlpörögtek a gondolataim, de hát ez a véleményem. Annyiban igazat adok, hogy a diák előtt ne rágja véresre a tanár, ezt állja meg, türtőztesse megát (ahogyan én is igyekszem...)Meg kell mondani neki valahogy finoman. De hogy emiatt alkalmatlan a funkciójára - az erős túlzás.

Ha egy csínyt x gyerek követ el, akkor azt az y darabot fogják megbüntetni, (y

A folyosóügyeletesek intézménye egy baromi hülye találmány. Felelőssé tehetők bármiért, ami a folyosón van, akkor is, ha a folyosón egyszerre két helyszínen lenne tennivalója. Ha ügyeletes, egyszerre felel a folyosó összes termében történő dolgokért, a fiú és lány(!) WC-ben és az egyéb termekben zajló dolgokért. (Naná hogy az egyik WC-t nem fogja ellenőrizni! Még szerencse, hogy fiú vagyok, s reménykedhetek, hogy a lányban azért nem történik semmi ciki...) Továbbá: a folyosóügyeletesnek is ezer dolga van a szünetekben, mint mindig mindenkinek, nem mindig tud kinn lenni. Természetesen ezért el kell vigye a balhét is.
Ha az említett esetben gond volt a folyosón, elképzelhető, hogy a folyosóügyeletest már felelősségre is vonták - de az nem a szülőre tartozik!

Ugye, nem gondolja senki, hogy a randalírozó diákok büntetését is a folyosósnak kellene kapni?

Polgártársnak majd később felelek, bocs, hogy hosszú voltam.

vu

X polgártárs Creative Commons License 2001.03.01 0 0 82
belepofázok én is...bár csak a másik oldalt van szerencsém ismerni, bár ki tudja, talán 1x majd :)

ált. iskolában azok a tárgyak/témák fogtak meg ahol a tanár foglalkozott a gyerekkel.
(mennyit dob az, h adnak neki 1 könyvet, h olvassa el, mert a tanár szerint az tetszeni fog v. az ofő/mellesleg szaktanár elviszi a kompániát muzejumba és nem körberohantat, hanem magyaráz)

középiskolában azok a tanárok jöttek be, akik nem daráltak, hanem felfeszítették az ifjonc szemét.
ha elérte azt a hatást, h "jé, mik vannak!" akkor már jó tanárnak tartottam.

felsőokt.ban nem sokat találkoztam tanárral :)
jó tanár : aki nem volt fásult, ill. figyelt arra, mit gagyog neki az ember, esélyt adva. és ha az esély nem jött be, el lehetett fogadni az elfogadhatatlant.

fellengzősen: + kell teremteni a tanulónak a sikerélmény lehetőségét (és ez nem egy 5-ösben jelenik meg).

na vmi ilyesmi.
xpt

hc Creative Commons License 2001.03.01 0 0 81
borzimorzi:
Nem anyatigris vagyok, hanem papamaci. Azaz nehezebben ingerelhető, de ha bedühödik, akkor...
Kérdéseim:
1. miért van másfél hete az igazgatónál a fiam ellenőrzője? Ennyi idő alatt, ha tele lenne pornóképpel, akkor is eleget nyammoghattak volna rajta!
2. Mi kértük egy éve az iskola segítségét, amit ők úgy állítottak be a tanácsadónál, hogy ők látták szükségét a gyerek beutalásának. Megbeszéltük, hogy ha bármi gond van a gyerekkel azonnal keresnek telefonon. Két hete keményen próbálkoznak a gyerekkel, de nem hívtak.
3. Alkalmas-e matektanárnak az, aki úgy adja le az anyagot, hogy a fél osztály félreérti? Ráadásul a szülőin ezt úgy tálalja, hogy a gyerekek sűlt hülyék!
4. Alkalmas-e tanárnak, sőt iskolai gyermekvédelmisnek az, aki órán véresre rágja a körmét? Baj-e, hogy a gyerek ezután undorodik tőle?
5. Ha egy csínyt 6, illetve 20 gyerek együtt követ el, akkor miért csak kettő (természetesen a fiam is) kap beírást? Ha hat gyerek percekig randalírozik a folyosón, akkor hol van az ügyeletes tanár és mennyi az ő felelőssége?
A fiam rendetlenségére jellemző: beteg volt a matektanárja és helyettest kaptak. Feladott pár feladatot és amikor a fiam elkezdett rajzolgatni és feltűnően nem dolgozni - mert kész volt, akkor adott neki még két feladatot és mivel megcsinálta azokat is mire a többség végzett az első adaggal, ezért adott a gyerek órai munkájára egy ötöst! Előzőleg a matektanárnő úgy adott kettest évvégén, hogy a fiamnak volt egy 2-e, mert sokat hiányzott (3, illetve 5 napot fél év alatt!!). Ezekután az évvégi témazárója hármas lett. Rajta kívül még egy hármas volt a többi rosszabb! Nem voltunk ott az évzárón, de előtte beszéltünk az igazgatóval és utána mondta, hogy megadta a hármast! Két hét múlva hoztuk el a bizonyítványy és döbbenten láttuk, hogy 2!

hc

GroundZero Creative Commons License 2001.03.01 0 0 80
Ja, ha nem lenne egyértelmű: ezek mind megtörtént, valós esetek voltak!

Gro

Előzmény: GroundZero (79)
GroundZero Creative Commons License 2001.03.01 0 0 79
Szasztok ismét.

Azé' valamit nem árt leszögezni:

Vannak hülye tanárok, hülye diákok, hülye szülők, hülye igazgatók!

1.) Tanárnő dolgozatot irat, mert elütötték a kutyáját - és ezt el is ismeri!. Ugyanő olyan anyagból irat dolgozatot, amit még le sem adott, mert úgy emléxik, hogy már leadta. Még a legstréberebb gyerek is bizonygatja, hogy még nem volt az az anyag, nézzék meg a naplóban, ő hajthatatlan.

2. Gyerek 25 perc alatt nem képes gimn. elsőben a táblánál összeadni 9et és -21et. De megsértődik, mikor a tanár megkérdezi, hogy nem bukott meg?

3.Szülő tajtékozva rohan be a matektanárhoz, hogy pfátlanság, hogy félévkor meg akarja buktatni a fiát. napló elő, a gyerek jegyei: köbö 12 egyes, egy kettes. A szülőt fél óra alatt sem lehetett meggyőzni, hogy ezt nehezen lehetne kettesre kihozni.

4. Igazgató kijelenti, hogy ne vesz föl zsidó tanárt, nem azért, mert fajgyűlölő, hanem m,ert a zsidók nem értenek a tanításhoz, nem véletlen, hogy egy híres zsidó tanár sincs.

Négy példa, egy-egy mindegyikre.

Gro

vurugya Creative Commons License 2001.03.01 0 0 78
Hát meredek volt ez a történet a roma srácról... A tanár szvsz jót akart.

Itt az osztálynapló! Külön rovat van benne a végén: cigány tanulók száma, ebből hány fiú és hány lány. Hozzá se nyúltam ahhoz a részhez, engem sért. Majd ha lesz rovat arra is, hogy hány szerb, tót, polák, rutén, sváb, vagy vend van az osztályban, akkor újragondolom. De lehet, hogy akkor se töltöm ki...

Én azért jöttem a pályára, mert szeretem csinálni, meg máshoz nem értek. Lehet, hogy innen megyek nyugdíjba is. A lakás más kérdés, nem kellett vennem, kettéválasztottuk a régi lakást...

Azért vannak jól kereső tanárok, azt mondják, a magániskolákban. Tudtok valamit ezekről az isikről?

vu

vvvvpppp Creative Commons License 2001.02.28 0 0 77
Engem biztos nem fárasztasz, mert ha meglátom a nickedet, eszembe jut, milyen kellemes pillanatokat szereztel odaat a cikis topicban. :-)
Előzmény: borzimorzi (75)
lazar Creative Commons License 2001.02.28 0 0 76
6 eves ,es kozepsos? Mit keres az ovodaban?
6 eves gyerekeket mar reg iskolaba kellett volna adni!

Előzmény: Lujza71 (54)
borzimorzi Creative Commons License 2001.02.28 0 0 75
Kedves Topiclakók!

Mostanában sokat gondolkodom rajta, hogy ha már többgyerekes családanya leszek és valami pízt azért mégiscsak keresni kell majd, hasznosíthatnám az első diplomámat. Ezért (is) örültem ennyire ennek a topicnak.

Kedves hc, láttam már ilyet magam is, mégpedig mindkét oldalról. Tartok tőle, hogy az egységfront szervezése adott esetben nemcsak a Te oldaladról indult meg, hanem azok a szülők is követelhetik Kisfiad kemény megfegyelmezését, esetleg a suliból való eltávolítását is, akiknek a gyerekei épp az ő rendetlenkedései miatt nem tudnak zavartalanul tanulni. Ha együttesen lépnek fel és azzal fenyegetőznek, hogy testületileg kiveszik a srácaikat a suliból, s így a suli szép sok fejpénztől esik el, akkor a diri két tűz közé kerül és nem biztos, hogy a sok problémamentes gyereket fogja elengedni a suliból a Te rendetlenkedő Fiacskád megtartása érdekében. Csak azért említem, hogy ne légy benne annyira biztos, hogy a Gyermek olyan ártatlan bárányka, mint amilyennek a bősz anyatigris látja... Remélem, tévedek, csak gondoltam, hátha mégse...

Ugyanez pepitában: jó emlékezetű hajdani ofőm ellen feljelentést tett valami idióta az önkormányzaton, hogy az ofő 1 rasszista állat stb... Ami történt: az ofő felismerte, hogy egy roma származású gyereknek nem azért megy rosszul a tanulás, mert buta, hanem azért, mert otthon nem magyarul, hanem lovári (vagy beás) nyelven beszélnek, s a kölök csak az iskolában tanult meg magyarul. A szülőket felsetétítette róla, hogy az anyanyelven való tanulás alapvető emberi jog és felkutatta nekik azt a Pécs környéki bentlakásos gimit, ahol a gyermek saját anyanyelvén tanulhatna és végre kihozhatná magából, ami eddig benne rekedt. Elvégre "Minden nemzet saját nyelvén lesz tudóssá, idegenen sohasem..." (Ajjaj, ha elrontotam az idézetet, kapnék azért Tőle, ha tudná, hogy pont ez felejtődött el a memoriterből...:) Zord roma mama erre elrohant feljelenteni az ofőt, mert az valami szemét, vidéki cigánysuliba akarja küldeni az ő kis édes fiacskáját! Agyrém? Az. Az ilyen esetek miatt (is) vannak kétségeim róla, hogy akarok-e tanítani valaha. Pedig 10 éves korom óta csak erre vágytam, aztán az egyetem után be kellett látnom, hogy tanári fizetésből sose lesz lakásom, úgyhogy pályát módosítottam. Valahogy mégis fáj a szívem...

Bocs, nem akarlak Benneteket fárasztani, csak jelezni kívántam, hogy sok szeretettel olvaslak Benneteket és szeretnék még pár trükköt tanulni a gyakorló kollégáktól, hajdani diákoktól stb.

Csók:
borzimorz

vurugya Creative Commons License 2001.02.28 0 0 74
Hahó, mindenki!
A komolyabb fikázásnál először a kollégához küldöm, sőt, felajánlom, hogy én is ott leszek a beszélgetésen, ha akarja, másodsorban küldöm a DÖK-höz, illetve megkérdem, hogy kezembe adja-e az ügyet név nélkül... Ha csak leszól egy kollégát egy szóval, hasonlóképp reagálok, mint GZ...

A tanárnak megvan a tekintélyhez való joga, ez egy magyar jogszabály! Az igazgatónk olvasta fel ezt egy-két hónappal ezelőtt. (Tán a félévzárón?) Az oktatáshoz is szükséges a tekintély, tehát a diák meg kell adja. Pláne, ha az emberi mivoltában is sérti a diák. Hisz a diákot nem hülyézheti a tanár, tán még azt se mondhatja neki, hogy tudatlan, mert az a diákot emberileg sérti. (Nem is lehet tudatlannak nevezni egy gyereket, ha évekre visszamenően fújja pl. a PNB meccsek eredményeit vagy az amerikai heti slágerlistákat...) Én úgy oldom meg, hogy a cselekvéseiket minősítem. Azt már mondom pl., hogy "ez butaság volt".

Ja, ez se segít, mert a minap bejött egy másik osztályos csaj órára, kérdezett valamit, mikor kiment, akkor pár szóban ment ellene durva hangon a hangulatkeltés meg a cikizés, hogy mit zavarja ez az órát, én erre azt mondtam, hogy ez fasiszta módszer, hogy a szerencsétlen visszahúzódót közutálat tárgyává teszik, meg hogy oktalanul így gyűlölik. Egy hét múlva mondják, hogy nem vitatkoznak velem, mert szerintem ők fasiszták.

A szülőit páran meg se mondják otthon, hogy lesz. Az ellenőrző nincs itt... Akik eljönnek, azok a problémamentesek, ez tény...

vu

GroundZero Creative Commons License 2001.02.28 0 0 73
Vuru: Semmi nem lett. Az ighely meggyőzött, hogy maradjak belük, de nagyon nem komáljuk egymást, aminek következtében szar, unalmas órákat tartok, gyakoriak "veszekedések" és kevés esélyt látok sokuinál egy eredményes érettségire...

Mit csináljunk, ha egy gyerek fikázza a kollegát? Már, hogy nekünk, priváte, mondjuk az órámon aszongy a gyerek, hogy ezvagyaza tanár milyen irgumburgum? Hát... próbálok ilyenkor pártatlan maradni: nem "látványosan" védeni a kollegát, de éreztetni, hogy azért van kollegiális szolidaritás, inkább megpróbálom az ő álláspontját képviselni, hogy megflássák a gyerekek, hogy abban is van ráció. Néha mongyuk abból, amit a gyerekek elmondanak kiviláglik, hogy a tanár télleg nem volt igazságos, de egy tanártól azért ne várják el, hogy nyíltanm aszongya, hogy igen, ez télleg nem volt helyes. De azé azt se lássák, hogy mindenáron megvédem. Gyakran szoktam mondogatni nekik, hogy ha egy tanárral gondjuk van, akkor igenis, irány az ighelyettes, és mopndják el neki, ha eccer megvan ez a törvényes lehetőségük, akkor éljenek vele, tanulják meg a későbbiekre is, hogy a jogok azért vannak, hogy éljenek velük, erről (is) szólna a demokrácia, de erre mnidig azt mondják, hogy az ighely úgyis a tanárt védi... szomorú, mert ez nem igaz.
Amúgy nálunk épp a héten vágtak ki egy gyereket, mert (én nem tanítom) szinte az összes tanár egyetértett, hogy ilyen kártékony, ártalmas, összeférhetetlen, stb.. gyerekkel még karrierjük során nem találkoztak, pedig olyan is volt, aki máér majdnem a 20. tanévét tapossa... Aztán a gyerek a fegyelmi tárgyaláson kifejtette, hogy nem érti, miért kéne neki valakit tisztelnie attól, hogy annak van egy "papírja" (diploma), meg idősebb, mint ő? Érdekes eset volt...

És mit lehet tenni, hogy eljöjjenek a szülők a szülőire? SEMMIT!!!!! Aki nem akar magától, az úgysem jön. Mondjuk, ha előtte adsz a gyereknek 10-15 egyest, esetleg van esélyed :)))))
Amúgy ti is észrevettétek, hogy mindig azoknak a gyerekeknek a szülwei jönnek be, akikkle semmi baj sincs? Mondjuk, ez abból a szempontból jó, hogy mégiscsak jobb érzés dícsérni, de akkor is...

Gro
Gro

magyar tarka nagy barom Creative Commons License 2001.02.27 0 0 72
Hát ez az. De mi van mellete/helyette eszközként? S miért lett az emberség, az emberi tisztesség ennyire kevés? Jó-e ez így, mit kellene tenni?

A bölcsességek pedig igazak szerintem is.

Előzmény: vurugya (71)
vurugya Creative Commons License 2001.02.27 0 0 71
Az emberség az kevés. Egyik ismerősöm szerint a jó tanár következetes, jó memóriájú és jó a szakmájában.
Ebből tán csak eggyel bírok, de mindennek oka a második...
Van még két bölcs mondás, mindkettő általam nagyra becsült kollégáktól:
1. Ha a testületben sokan kifogásolják a munkádat, akkor valószínűleg jól tetted.
2. Kezdő tanárból nem is lesz jó tanár, ha az elején nincsenek gondjai abból, hogy túl engedékeny.

Az emberség kevés. Egy csomó emberséges kollégát megroncsolnak a diákok...

vu

magyar tarka nagy barom Creative Commons License 2001.02.27 0 0 70
Jókat tudsz kérdezni vurugya!
Az, hogy jó válasz van-e rájuk az nem biztos.
S egyáltalán a saját emberségeden kívül van eszközöd a nevelésre?
vurugya Creative Commons License 2001.02.27 0 0 69
Értem, GZ. Végül mi lett belőle?

Mit csináltok, ha a diák csípős megjegyzéseket tesz egy kollégára? Itt most volt ügy ebből...

És mit lehet csinálni, hogy eljöjjenek szülőire a szülők?

vu

GroundZero Creative Commons License 2001.02.27 0 0 68
Szia Vuru!
Köszi a válszaidat!

"GZ: "Most pölö arról győződtem meg, hogy nem vagyok olyan jó tanár... Épp azon győzködöm magam, hogy leadok egy érettségizős osztályt, nem azért, mert érettségiznek, hanem mert van egy bunkó tapló keménymag, én meg nem vagyok korbácsos tanár, amilyen ezeknek kéne..."
-Szerintem nem szabad osztályt leadni konfliktus miatt. Ezzel magadat ismered el sikertelennek, önbecsülésed romlik, közérzeted pocsék lesz... Másik, hogy baromira kiszúrsz azzal, akinek végzős osztályt adsz.
" - írod.

Nos, nem azért akartam leadni őket, mert konfliktusok voltak - aki tanár, az nem lehet mimóza - hganem, mert határozottan látszott (látszik), hogy nem az olyan típusú tanár lehet velük eredményes, mint én. Nem védekezés volt ez tehát, hanem inkább megoldáskeresés. el kell fogadni, hogy ha én nem korbácsos tanár vagyok, akkor nem tudok olyan lenni, és közben jó tanár maradni. ehhez olyan kell, aki télleg, alapból tekintélyelvű. ez általában nem nagy nyereseég, de náluk a javukra vált volna!

Gro

vurugya Creative Commons License 2001.02.27 0 0 67
A diákönkormányzat és az iskolaszék külön dolog, más, mint a gyermekvédelmi felelős. A DÖK a diákok jogait védi, legalábbis nálunk, a gyermekvédelmi meg ilyen szociális ügyekben lép intézkedik.
Az iskolaszékben meg diákok és szülők is vannak...
vu
hc Creative Commons License 2001.02.27 0 0 66
Kösz, az ötleteket. Sajnos, a tanárok és az igazgató erősen védik egymás hátát, még abban az esetben is, ha négyszemközt mást is mondanak. Ráadásul a két inkriminált tanár a csemete osztályfőnöke, illetve az iskola gyermekvédelmi felelőse. :-(
Eddig amikor el akartuk vinni a gyereket, akkor foggal-körömmel ragaszkodtak hozzá, most pedig közli, hogy reménytelen eset! Ráadásul a kollegális ráhatásra az összes kétes jegyből a rosszabbikat kapja a gyerek, sőt az öfő az orcánkba hazudott év végén. Azért, mert néhány szakbarbár van az iskolában, nincs más, mint, hogy a gyermekem egy életre elvágódjon csak azért, mert ő ne a Kockafejű Pistike??

hc

vurugya Creative Commons License 2001.02.26 0 0 65
Hahó, hát nem szóltatok, hogy itt ez a remek rovat? (bumm, már ott is a kedvencekben...)
Lehet, hogy túl agyalós vagyok, de egy csomó tanári döntésemben utólag bizonytalan vagyok. Nem lehetett volna-e jobban? Erre remek lenne ez a rovat, ha nem tartanátok unalmas baromságnak, hogy itt esetekkel traktáljuk egymást, arról kérdezve, a többiek mit tettek volna.
De szívesen olvasnám pedagógiai és tanári trükkjeiteket is, hogy több tapasztalatom legyen. Sajnos arról, hogy az eredményes kollégák hogyan csinálják, nincs sok információm....

Elvégre még csak tizenegyedik éve vagyok a pályán...

Végigolvastam a műltat. Reakciók:

GZ: "Most pölö arról győződtem meg, hogy nem vagyok olyan jó tanár... Épp azon győzködöm magam, hogy leadok egy érettségizős osztályt, nem azért, mert érettségiznek, hanem mert van egy bunkó tapló keménymag, én meg nem vagyok korbácsos tanár, amilyen ezeknek kéne..."
-Szerintem nem szabad osztályt leadni konfliktus miatt. Ezzel magadat ismered el sikertelennek, önbecsülésed romlik, közérzeted pocsék lesz... Másik, hogy baromira kiszúrsz azzal, akinek végzős osztályt adsz.
A kibicnek semmi se drága ugye, de alátámasztásként leírom, mit találtam ki a ténylegesen taplók és a velem ellenségesen viselkedők ellen: Dossziét nyitok nekik. Eddig 4 vagy 5 emberrel tettem meg, de mindegyik abbahagyta az ellenséges magatartást, mielőtt felhasználhattam volna. Szóval a dossziéban egy ideig gyűltek a legapróbb (házi)rendsértő megmozdulásaik is, az, hogy mely napon hány óra hány perckor fordított hátat, mikor beszéltem hozzá, stb. Tehát megfigyelem a dolgait az isiben. Ha tekintélyesebb anyag összejön, megyünk az igazgatóhoz a dossziéval és a diákkal, előtte osztályfőnököt informálni. Ha nem gyűlik az anyag, akkor nincs is igazi gond, akkor csak nem tetszik a képe vagy pikkelek rá, ilyenkor bennem a hiba.

hc: A tanárok pályaalkalmasságát vizsgálni olyan, mint halálbüntetést kérni egy káromkodóra. Aki nem alkalmas tanárnak, az szinte már elmebeteg. Olyan, hc, mintha egykét valamit nem jól csinálnál és akkor azt mondják, hogy az egész szakmádban totál tehetségtelen vagy.
Meg kell keresni, hol vét a tanát a tanári etika, a házirend vagy egyéb jogszabályok ellen. Ezt javaslom, hogy először a tanárral közöld, ha nincs siker, akkor az igazgatóval, utána van még iskolaszék, diákjogi fórum (diákönkormányzatok kezében), illetve a megfelelő szintű szülői munkaközösség elé lehet az ügyet vinni, ha más szülők is támogatják a dolgot. Tudok példát partizán módszerű szülői aláírásgyűjtésre is, de az nem kötelezi az igazgatót semmire, jelen esetben is maradt minden a régiben. A leghatékonyabb partizánakció szerintem az igazgatóval való beszélgetés során megemlíteni, hogy országos napilaphoz juttatod el a gondodat olyan olvasói levélben, amiből bárki rájön, hogy erről az isiről van szó.

SZVSZ tanuljon meg olvasni a gyerek, amikor csak kedve van! Ha kötelességként csinálja, nehezen jön rá, milyen öröm olvasni. Ez személyes tapasztalatom. A tanárok a saját dolgukat könnyítik, hogy csupa analfabétát kérnek, nem szabad felülni nekik.

Majd még írok, most is hosszú voltam, bocs.

vurugya

vvvvpppp Creative Commons License 2001.02.26 0 0 64
Ilyen esetben elsősorban az igazgatóhoz szokás fordulni. Neki is érdeke, hogy házon belül, saját hatáskörében intéződjék el a dolog. Ha normális, fog segíteni, főleg, ha esetleg egy osztályból több szülő együttesen panaszkodik. Ezt megelőzően az osztályfőnökkel is lehet beszélni, neki feladata, hogy megpróbálja tisztázni a nézeteltéréseket, akár a kollégájával konfrontálva is, ha szükséges. Ha az igazgató sem segít, és a tanár esetleg nemcsak rosszul tanít, hanem tényleg "kínoz", azaz sérti a tanuló törvényes jogait, akkor lehet menni az OM-be az oktatási ombudsmanhoz.
Előzmény: hc (61)
GroundZero Creative Commons License 2001.02.26 0 0 63
Hát, nem tudom, de pölö ombudsmanhoz lehet esetleg fordulni, bár azok nem épp a gyors munka példaképei... De legfőképp más iskolát szoktak ilyenkor keresni, vagy töb szülővel összefogva felkeresni valamelyik kereskedelmi csatornát, lesz akkora botrány, ami jobb, mint bárminő ombudsmani vizsgálat.

Gro

Előzmény: hc (61)
sexmachinehead Creative Commons License 2001.02.26 0 0 62
Nekem meg altiban volt egy tanarom, biosz-focit tanitott. Az orak 90%-ban volt ropdoga. Ez elvett vagy tizenot-husz percet az orabol. Viszont a maradek idoben ugy adta le az anyagot, hogy utana megjegyezte az ember gyereke. Mindenre volt szines foliaja, feldobta az irasvetitore aztan kesz. Egyebkent nem muvelt semmi extrat. Nem jopofizott, atlagos fegyelmet megkovetelte. Amit tudok bioszbol, meg foldrajzbol azt neki koszonhetem.

Szvsz a jo tanar tud fegyelmet tartani, erdekes orat tart, es nem szivozik feleslegesen.
Udv, smh

hc Creative Commons License 2001.02.26 0 0 61
Mivel senki nem reagált, ismét feltenném a kérdésemet a gyakorló tanerőknek:
Létezik-e olyan fórum, vagy lehetőség, ahol lehet kezdeményezni egy tanár pályaalkalmasságának vizsgálatát vagy csak tűrni lehet, esetleg a gyereket átvinni egyik iskolából a másikba, ahol esetleg szintén kifog egy dilettáns gyerekkínzót?

hc

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!