Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
A céges ügyfelek 90%-a rendelkezik saját, céges autóval, szvsz.
A manager nem azért megy haza taxival a céges vacsoráról, mert nincs autója, hanem azért, mert már ivott.
Neki tökéletesen mindegy, normál keretek között, hogy mennyiért viszik haza.
Innen az ügyfél megszerzése abszolút nem a sofőr dolga, hanem a marketingeseké, ha vannak ilyenek, ha nincsenek, akkor a cégvezetőké.
Tehát a céges autópark üzemeltetése egyáltalán nem rentábilis, ha az lenne, a cégek ezt az utat választanák.
De azért játsszunk el a gondolattal, mi lenne, ha...
Mondjuk, hogy csak estére kellene az autó és a sofőr.
Ez jelent egyszeri 3 millió beruházást, ami évente nagyjából 500 e Ft értékcsökkenést szenved, tehát ez naponta cca. 1500 Ft.
Plusz egy sofőr, akinek egy éjszakai műszakért biztos ki kellene fizetni cca. 10.000 Ft-ot.
Így tehát az adott cégnek naponta 11.500 Ft-ba lenne egyetlen autó, egyetlen sofőrrel, és adott esetben órákat kellene várni rá.
Taxira mindenhol szükség van, szerintem nálunk még csak nem is nagyon drága.
De könyörgöm, kapcsoljátok már fel a lámpát esőben:)
Erre vonatkozott a zárójeles megjegyzés miszerint nem a 170-ről 180 típusú emelésre gondolok, hanem mondjuk az 1 / km díj bevezetésére, amit nem eaz ujjamból szopok, hanem tőletek hallottam és hallok már egy jó ideje, továbbá nem is a kis cégekre gondoltam, hanem a nagy, több 100 főt foglalkoztató multikra, akik milliós , de elgalábbis többszázezres taxiforgalmat bonyolítanak havonta... asszem mindketten tudunk erre példát...
Viszont adminisztratív szempontból tényleg egyszerűbb lehet egyszerű költségként lekönyvelni akárhány taxiszámlát, mint x db cégautót adminisztrálni...
Hálátlan a szereped, de viszont jelentős.
Csodálom, hogy eddig bírtad.
Örömmel veszem én személyszerint, ha majd még írsz.
Semmi olyan nem történt itt, ami ne történe meg nap, mint nap az utcán. Nekünk ez nem szokatlan, ebben élünk. Érvelünk és vitázunk, majd kapcsolunk és dolgozunk. A TE dolgod, hogy átlásd a káoszt és belátásod szerint cselekedj. Az elmúlt 2 hónapban elért eredmények téged igazolnak.
Viszont itt kaptál egy kis izelítőt, hogy kikért harcolsz. A Te dolgod, hogy eldöntsd, hogy megérie vagy sem.
Azt, hogy én mit tennék a helyedben azt lejebb olvashattad, de az én vagyok, te meg te:))
Na, én is mentem gályázni.
Tomajernek!!!
"Nincs az az állat, akit szeretettel, megértéssel ne lehetne, megszelidíteni.
Viszont egy állat sem annyira szelíd, hogy azt ne lehetne megvadítani"
sajnos lehet ,hogy egy ídőre kiszállok mert nem bírom ha össze -vissza beszélve egymást nyírjátok én meg ugysem tudok számotokra elfogadhatót mondani mert csak egy cégvezető vagyok!!
sajnos a FÁRADT VÁNDORNAK van IGAZA!!!!!!
de ezt ti a radai rossebbnek sem fogjátok belátni !!!
azért nem mert azt hiszitek igazatok van nekem meg soha sem lehet nos sem közgazdaságilag nem értetek hozzá ,sem nem mindig mondtok igazat ami nem baj ebben csak az a baj ,hogy azt hiszitek ez az igazság!!!
soha nem akartam rosszat taxisnak soha nem síbóltam el tőlük semmit mégis kizsákmányoló genya vagyok. nem érdekes úgy tünik ez az élet ellentéte !!!GÓRÉ001
Én mindig arról pofázok, hogy ennek csak akkor van értelme, hogy ha minden társaság együtt lép!
Akkor ugye az 1;es lehetőség nincs!
A 2;-es lehetőség, meg azért nem fenyeget, mert a cégesautórendszerben levő autók valahogy soha nem ott vannak ahol az igény lenne rájuk.
Most képzelj el egy Matávot.
mennyi céges autó kéne?
mennyi sofőrt kéne felvenni,
vagy ha mindig más vezetné, milyen állapotban lennének azok az autók???
Tehát, taxira szükség van!!!
DRÁGÁBBAN IS SZÜKSÉG VAN!!!
Biztos lenne egy néhány hetes visszaesés, biztos elvennék néhány embertől az ingyentaxizás lehetőségét!
De én azt hiszem, hogy már most is csak az taxizhat akinek elengedhetetlenül fontos!
merthogy a cégek most se szórják a pénzüket fölöslegesen.
Tehát?
Nos tehát, szigorúan laikus szemmel a következőképpen látom a dolgokat:
Van egy taxis társaság x db taxissal, y db címmel, és mindegyikük keres havi átlag z forintot (a számok konkréten nem lényegesek).
UGyebár a taxis havi szinten mért forgalmából kizárhatjuk az utcai leintéseket (mármint mennyiségileg), tehát marad a rádiós címkiadás. Ennek a telefonos forgalomnak is (egyszer olvastam valahol) a ~ 70%-át a céges rendelések teszik ki.
Tegyük fel, hogy úgy gondolja egy cégvezető, hogy ő bizony megemeli a tarifát, olyan mértékben, hogy az mondjuk számottevő legyen a taxisai számára (tehát nem mondjuk 170-ről 180-ra).
Ekkor két eset lehetséges:
1. A cégek jó része elmegy egy olcsóbb taxiscéghez.
2. Amennyiben a cég taxira fordított (havi vagy éves, tökmindegy) költségénél kevesebből meg tudja oldani, akkor inkább létrehoz céges kocsiparkot, és azt üzemelteti.
Mindkét esetben az x db taxis az y címnek mondjuk csak a 80%-án fog osztozni, és bevételük ezzel arányosan csökken.
Szerény paraszti ésszel megfogalmazott logikám szerint tehát tomajer (vagy bárki más) magasabb kilométerdíjjal nem fogja tudni kitermelni még a mostani havi bevételét sem, vagy csak több időráfordítással...