Az eféle üzletpolitikai kedvezmény miért volt jó a volánnak? Merthogy plusz utasokat nem fogtak vele, az tuti, viszont az évek alatt elég jelentős bevétel kiesés nem?
Az már üzletpolitikai kedvezmény, amit a kaposvolán csinál, neki is jó, meg az utasoknak is, biztosan sokakat vonz, hogy a negyedik Kaposvár-Bp útjuk ingyen van, a volánnak meg különösen, hisz a hónapnak már elején már megkapja azt a pénzt, amit különben csak fokozatosan kapna meg az utasoktól, az államtól meg az árkiegészítést.
De voltak még furcsaságok ezen kívül is. Május 1 előtt még 10 km-enként voltak a sávok.
A 1185 belefért a 230 km-be, 3350 Ft volt a jegy. Ok.
A 1188 viszont már nem fér bele a 230-ba, hanem a 240-be, de a jegy szintén 3350 Ft volt.
A 1190 viszont a 240-be sem fér bele, a jegy mégis 3350 Ft volt.
(Népligettől, petőfi hídtól akárhonnan)
Ez miért volt így?
Kicsit más: A 1185 menetideje, 2:40-re csökkent Bp Petőfi híd és Zeg aut áll között pihenő nélkül. Viszont akkora dugók vannak a városban mostanság, hogy sokszor 20-25 perc kell, mire ki lehet érni a népligettől a petőfi hídig. Legjobban a 1186-ot érinti, ami nemritkán 30 percet késve ér ki, legkevésbé pedig a 18:40-es járatot.
A késést az egyik áiplibuszos sofőr kezeli a legrugalmasabban, ha senkinek nincs igénye megállni, akkor nem tart pihenőt. Szerintem dícsérendő.
Végül is mindegy, nem változtat semmit a lényegen, utaztam én már a 1190-en budapestre is, és haza is, nem volt drágább a jegy, mint a 1185-ön. Menetjeggyel tudom bizonyítani. (Akkor még 829 Ft volt a jegyár.)
Régebben előfordult, hogy a 15:40-es mentesítőn (lentiek csinálták, 1188-as vonal) drágább volt a jegy egerszegig, mint egyébként. Ez még a 67,5 %-os támogatás mellett, és a kilométertarifák átvariálása előtt történt.
Még logikus is lenne, mert a 1188-on 231.4 km a Bp-Zeg távolság, míg a 1185-ön csak 229,9 km.
De a 18:40-es járaton soha nem volt drágább jegyár egerszegig, mint a 1185-ön.
[i]" a megállókban páran azt hitték,hogy ez a lassú Veszprém fele,de a sofőr "elhárította" őket..:) "[/i]
Sajnos a népligetieknek is új még... :(
Még mindig nem tudnak rá elővételes jegyet kiadni. Illetve adnak, de az a Veszprém felé menő lassújáratra szól...:(
Utastájékoztatásban még vissza is fejlődtek: tavasszal még ki tudták írni, hogy Székesfehérvár-Keszthely, múlt héten viszont egy meglepő "Keszthely aut. áll. (vá)" felirat díszelgett a kijelzőn... :((
Nagyjából két hete nyílt meg a volán honlapján a harmadik fórum a témában..... De még egy hozzászólás sincs. Ez vajon miért lehet? Mindenki maximálisan meg van elégedve a szolgáltatással, és a pozitív kritikákat nem osztja meg? Netán nem lehet regisztrálni? :)
Remek. Én ugyanezért mentem Népligetbe, de többé nem teszek ilyet :)
Érdekes, hogy a 1194-es vonalon eddig is belefért 180km-be a Petőfi híd (kivéve a fehérvárra betérő járatnál). Holott Keszthelytől teljesen megegyezik az útvonal 1188-cal. Áprilisban kipróbáltam, és tényleg így adták a jegyet :)
Ráadásul néhány hete korrigálták a kilométereket 1188-on is, úgyhogy már elvileg ott is belefér a 180-as sávba a Keszthely-Petőfi híd szakasz :)
Úgy tudom, hogy betérőnél az átutazóknak nem számolják bele a betéréskor megtett távolságot, ha oda-vissza ugyanazon az útvonalon megy a busz.
a hídnál felszállva 1270-et,illetve 2540et,mert 2-t vettem egyben...
De meg is lepődtem,mert a neten néztem a jegyárat,s szomorúan konstatáltam,hogy a betérés miat akárhonnan is megyek ,de 200km-es jegy kell,ezért is mentem ki a hídhoz (eredetileg a Kosztitól akartam menni 1270ért)...mert elvileg ha a sztrádán megy,akkor a Bocskaitól kifele 180,attól befelé meg 200km-es(régen 190) jegy kell elvileg...
De pl. a délutáni Bp-Kaposvár buszon is drágábbat ir a net,mint amennyit a sofőr kér...:))
Szerintem hogy ugyanazon az úton megy ki és vissza asztrádára,attól még ugyanúgy bele kell számolni a betérést,hisz az is megtett út a járművel...:)
Ha szabad egy indiszkrét kérdést: mennyit fizettél a jegyért?
Tavasszal 1390Ft-ba került mind a 4 megállóból. Most viszont úgy láttam, hogy a Petőfi hídnál 1270Ft-ot fizetett valaki... (ahogy fölfelé is vannak a sávhatárok)
A fehérvári betérő miatt van keveredés, a menetrendben bele van számolva a km-be. De elvileg nem lehetne, mert ugyanazon az útvonalon jön vissza az autópályára, amelyiken lemegy...
Mert a sineseknl az előző htinél kevesebben voltak...bár ez lehet a kéthetes hazajárók miatt volt..(igaz tudok valakit,kit a buszról épp átcsábítottak tegnap a vonatra:)
Én 15nél feladtam a számolást...:) ..de hasonlóra tippeltem előtte...:)
Bár azt nem gondoltam volna,hogy a fehérváriak is így megrohanják,hogy a Sasadira tele leszünk..( a megállókban páran azt hitték,hogy ez a lassú Veszprém fele,de a sofőr "elhárította" őket..:)
Ma reggel viszont a párját nem túl sok utassal láttam délelőt a Kosztolányira megérkezni...lehet itt még mindig csak a hétvégi diákforgalom az erős...:((
Csak egy járat van sümegre 10:30-kor. Bár azt nemtudom, hogy a gyors vagy a lassú, sofőrtől függ, hogy megáll-e minden megállónál, vagy csak a gyorsnál feltüntetetteknél.
10:30-as indulással két járatot is látok a menetrendben Sümegre. Az egyik 7perccel hamarabb ér oda. Ha pénteken ELE-384 előőbb megy Győrbe, akkor nincs helyette 10:30-kor másik, ha van, akkor melyik kocsi és Sümegről mikor jön vissza?
Két hete viszont nem ment tovább a gotthárdról induló, nem is láttam melyik busz érkezett onnan. IAB volt, ICE a parkolóból állt be, CJS, GXG szintén a parkolóból, és GAC-242 szintén a parkolóból. Ezek közül egyik se gotthárdról jött.